
Θα οδηγούσε ποτέ ο Τζέιμς Μποντ ή άλλος πράκτορας της ΜΙ6 ένα καινούργιο, μοντέρνο αυτοκίνητο – με ηλεκτρικό κινητήρα ή ακόμα και συμβατικό; Ποτέ! Η ασημένια Aston Martin φαινόταν διαστημική πριν από έξι δεκαετίες, αλλά στην πραγματικότητα ήταν «γατάκι» μπροστά στα σημερινά Tesla ή ακόμα και στο πιο «ταπεινό» κορεάτικο ή και κινέζικο μοντέλο των 10.000 ευρώ (λέμε τώρα), που διαθέτει τα στάνταρ ηλεκτρονικά «καλούδια» – οθόνη με διαδικτυακή σύνδεση, σύστημα πλοήγησης και τα συναφή.
Έρευνα του Mozilla Foundation που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη έδειξε ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα συνιστούν έναν πραγματικό εφιάλτη για όσους πασχίζουν για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Το εδρεύον στο Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ Ίδρυμα έβαλε στο μικροσκόπιο 25 δημοφιλή μοντέλα ισάριθμων κατασκευαστών και διαπίστωσε ότι «όλα ανεξαιρέτως συλλέγουν περισσότερες πληροφορίες για τον χρήστη τους από όσες είναι απαραίτητες».
Σημειωτέον ότι το Ίδρυμα Mozilla είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός που συστάθηκε το 2003 και καθορίζει τις πολιτικές που διέπουν την ανάπτυξη και λειτουργία βασικών διαδικτυακών υποδομών, όπως και τις πολιτικές που διέπουν τον έλεγχο των εμπορικών σημάτων και πνευματικών δικαιωμάτων της θυγατρικής του Ιδρύματος, Mozilla Corporation. Η Mozilla Corporation είναι αρμόδια για το συντονισμό του προγράμματος περιήγησης Mozilla Firefox και της εφαρμογής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Mozilla Thunderbird.
«Απολύτως αναξιόπιστο προϊόν»
«Τα αυτοκίνητα είναι το χειρότερο και πιο επικίνδυνο προϊόν για την προστασία των προσωπικών δεδομένων που έχουμε δοκιμάσει ποτέ», σημειώνει το Ίδρυμα Mozilla, το οποίο έχει ήδη μελετήσει την «εχεμύθεια» και την ασφάλεια συνδεδεμένων με το Ίντερνετ χρονογράφων, ηχείων, καθώς επίσης και εφαρμογών χαλάρωσης και διαλογισμού (meditation apps).
Εν προκειμένω, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν να συλλέγουν πληροφορίες που σχετίζονται με τη χρήση του οχήματος (που αφορούν την οδήγησή του δηλαδή), αλλά και πληροφορίες που σχετίζονται με τις συνδεδεμένες υπηρεσίες του αυτοκινήτου, καθώς και άλλες εφαρμογές, όπως το λογισμικό πλοήγησης ή το ραδιοφωνικό streaming.
Το ενσωματωμένο στις οθόνες πολυμέσων λογισμικό καθιστά εξάλλου δυνατή τη λήψη δεδομένων από ένα έξυπνο κινητό τηλέφωνο που συνδέεται στο σύστημα. Επίσης συγκεντρώνει πληροφορίες σε περίπτωση που ο χρήστης έχει «κατεβάσει» την εφαρμογή του κατασκευαστή. «Από όλους τους κατασκευαστές, μοντέλα των οποίων εξέτασαν οι ερευνητές του Mozilla Foundation, μόνο η Renault και η Dacia, που ανήκουν στον ίδιο όμιλο, αναφέρουν ότι οι κάτοχοι του αυτοκινήτου έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν τη διαγραφή των προσωπικών δεδομένων που συλλέχθηκαν κατά τη χρήση του οχήματός τους», αναφέρει χαρακτηριστικά το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP).
Η Tesla στο στόχαστρο
Το 84% των κατασκευαστών που ελέγχθηκαν (19 από τους 25) παραδέχθηκε τη δυνατότητα κοινής χρήσης των πληροφοριών που συλλέγονται. Και το 76% παραδέχθηκε τη δυνατότητα πώλησης ή τέλος πάντων «διάθεσης» ή διαρροής τους. Στην κατάταξη των εμπορικών σημάτων κατασκευαστών που δημοσίευσαν οι ερευνητές βάσει κριτηρίων που σχετίζονται με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, η Tesla έρχεται τελευταία. Κι αυτό λόγω του «ιδιαίτερα αναξιόπιστου λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης που διαθέτει», σύμφωνα με το Ίδρυμα Mozilla.
«Η Tesla έχει κατηγορηθεί πολλές φορές για δυσλειτουργίες στο λογισμικό υποστήριξης του οδηγού της», σημειώνει το AFP. «Αναφορά της Εθνικής Διοίκησης Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ (NHTSA) κατέγραψε 273 ατυχήματα με Tesla που συνέβησαν από τον Ιούνιο του 2022 και στα οποία το πρόγραμμα ήταν ενεργό κατά τα 30 δευτερόλεπτα πριν από το συμβάν. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ έχει ξεκινήσει έρευνα για το θέμα, σύμφωνα με ανακοίνωση που έγινε στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης στα τέλη Ιανουαρίου.
Προ-τελευταία στη λίστα, μπροστά από την Tesla, βρίσκεται η Nissan για την οποία η Mozilla αποκάλυψε ότι ήταν πιθανό να δημοσιοποιεί δεδομένα σχετικά με τη «σεξουαλική δραστηριότητα» των χρηστών του αυτοκινήτου. Η μελέτη του Ιδρύματος Mozilla έδειξε ότι η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων που συλλέγονται είναι πολύ μικρή, καθώς σε 17 από τις 25 επωνυμίες κατασκευαστών αυτοκινήτων που ελέγχθηκαν, διαπιστώθηκαν διαρροές δεδομένων την τελευταία τριετία ή επίσης και κακόβουλες διαδικτυακές επιθέσεις (από hackers).


Latest News

Πόσο κοστίζουν τα «ευχαριστώ» και «παρακαλώ» στο ChatGPT
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Όλτμαν, εξήγησε ότι η φράση «η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα» δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση του ChatGPT.

Πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων σε Meta και Apple από την ΕΕ
Τα πρόστιμα θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν εντάσεις με τον Τραμπ, ο οποίος έχει απειλήσει με δασμούς χώρες που τιμωρούν τις αμερικανικές εταιρείες

Οι ψηφιακοί κίνδυνοι της AI για τη δημιουργία action figures και χαρακτήρων Ghibli
Οι εικόνες αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω εκπαίδευση των μοντέλων AI ή ακόμα και να συμπεριληφθούν σε δημόσια datasets

SAP: Άνοδος 58% στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας
Η μετοχή του γίγαντα λογισμικού SAP σημειώνει άνοδο 9,3% μετά την αύξηση των κερδών πρώτου τριμήνου

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

Γιατί η Samsung επιδιώκει τεχνολογική συμμαχία με κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ
Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη μετατόπιση του επιχειρηματικού στόχου της Samsung από ακόλουθο σε πρωτοπόρο

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων

Τι περιμένουν οι επενδυτές απο τον Ιλον Μασκ ;
Απαντήσεις για την πτώση των πωλήσεων αλλά και για την παραγωγή ενός φθηνότερου μοντέλου της Tesla αναμένουν οι επενδυτές

Η Huawei έτοιμη να προωθήσει προηγμένο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης
Το νέο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης 910C που ετοιμάζει η Huawei έρχεται τη στιγμή που η Κίνα αναζητά εναλλακτικές λύσεις στα τσιπ της Nvidia

Γιατί η Apple εγκλωβίστηκε στους δασμούς Τραμπ
Η Apple πωλεί περισσότερα από 220 εκατομμύρια iPhone ετησίως και σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις, εννέα στα δέκα κατασκευάζονται στην Κίνα