Την έντονη ανησυχία της εκφράζει η ομοσπονδία τουριστικών πρακτόρων της Ελλάδας, FedHATTA για την εξέλιξη της κακοκαιρίας Daniel, η οποία πλήττει πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, έχοντας προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των τουριστών, σε μια χρονική συγκυρία που συμπίπτει με τα τέλη μιας σεζόν που είχε στο επίκεντρο τις καταστροφικές πυρκαγιές στη Ρόδο και σε άλλους τουριστικούς προορισμούς. Μετά τις πυρκαγιές του Ιουλίου και του Αυγούστου, και τον χαρακτηρισμό περιοχών ως «πυρόπληκτων», αυτή η τελευταία καταστροφή έφερε μαζικές ακυρώσεις γκρουπ τουριστών που εκτείνονται μέχρι και το τέλος της καλοκαιρινής περιόδου.
Σε επιστολή της προς τα αρμόδια υπουργεία, η FedHATTA υπογραμμίζει την απουσία συντονισμού για την έγκαιρη μεταφορά των τουριστών σε άλλες περιοχές που δεν επηρεάζονται από τα καιρικά φαινόμενα, ή στα αεροδρόμια της χώρας, προκειμένου να επιστρέψουν στις χώρες τους.
Από την κατάσταση αυτή απορρέουν ζητήματα όπως το επιπλέον κόστος διαμονής των τουριστών που βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε περιοχές όπου υπάρχει αδυναμία μετακινήσεων λόγω της κακοκαιρίας, αλλά και απώλειας των αεροπορικών εισιτηρίων τους που αφορούσαν πτήσεις επιστροφής.
Οι περιοχές
Ειδικότερα, μετά την πρωτοφανή νεροποντή των τελευταίων ημερών, και σύμφωνα με πληροφορίες από τα μέλη των Ενώσεων της Ομοσπονδίας τα οποία διακινούν τον εισερχόμενο τουρισμό της χώρας, λαμβάνονται μηνύματα ακραίων καταστροφών σε περιοχές της Ελλάδας όπως η Μαγνησία (Βόλος – Πήλιο), οι οποίες:
Έχουν κρατήσει κλειστό το κεντρικό λιμάνι, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει τρόπος μετάβασης προς άλλες περιοχές.
Έχουν κυριολεκτικά «εξαφανίσει» τα μικρότερα λιμάνια, τα οποία χρησιμοποιούνται παραδοσιακά για μεταφορά προς Σποράδες.
Έχουν κοπεί κεντρικά αλλά και μικρότερα οδικά δίκτυα που συνδέουν τον Βόλο με άλλες περιοχές, αλλά και γέφυρες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να απομονωθεί το Πήλιο, του οποίου αυτή την στιγμή δεν μπορεί να αξιολογηθεί το μέγεθος της ζημιάς που έχει υποστεί.
Οι περισσότερες περιοχές δεν έχουν νερό και ρεύμα.
Οικίες και τουριστικές επιχειρήσεις έχουν καταστραφεί πλήρως, αφού η παραλιακή γραμμή έχει «εξαφανιστεί» ολοσχερώς.
Τουριστικά λεωφορεία έχουν εγκλωβιστεί ή υποστεί βλάβες, αφού έπεσαν σε ρέματα και είναι αδύνατο να ανασυρθούν.
Σε περιοχές της Μαγνησίας οι τουρίστες έχουν δηλώσει την επιθυμία να επιστρέψουν στην χώρα τους, αλλά δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί η μεταφορά τους, τόσο λόγω του κατεστραμμένου οδικού δικτύου, όσο και του λιμανιού που δεν λειτουργεί. Παρόμοιες ζημιές έχουν υποστεί η Θεσσαλία, η Φθιώτιδα, η Εύβοια, οι Σποράδες κ.α.
Επιπλέον, η FedHATTA επισημαίνει την ανάγκη εκπόνησης ενός σχεδίου ανακούφισης των επιχειρήσεων κάθε είδους, και δη των τουριστικών, στις πληγείσες περιοχές, προκειμένου αυτές να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Συγκεκριμένα, κρίνεται αναγκαία η παρέμβαση της Πολιτείας ώστε να υπάρξουν ειδικές ρυθμίσεις αλλά και ανακοπή των υποχρεώσεων των τουριστικών επιχειρήσεων των περιοχών αυτών και επαναφορά τους μετά τον Ιούνιο του 2024.
O πρόεδρος της FedHATTA, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, δήλωσε: «Σύσσωμη η Ομοσπονδία, σε κάθε δύσκολη συγκυρία που ταλανίζει τον ελληνικό τουρισμό, στηρίζει με όλες τις δυνάμεις της την Πολιτεία, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες των επαγγελματιών του οργανωμένου τουρισμού με την καλύτερη δυνατή λύση».
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Οικογένεια Χατζηλαζάρου: Μετά το «Τιτάνια» στήνουν νέα πεντάστερη μονάδα στη Ρόδο
Η οικογένεια Χατζηλαζάρου προχωρά σε νέα επένδυση 60 εκατ. ευρώ στο νησί της Ρόδου – Τα οικονομικά μεγέθη και η απόκτηση του «Τιτάνια» στην Αθήνα
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Πώς θα κινηθεί ο ελληνικός τουρισμός το 2025 - Τι αποκαλύπτουν τέσσερις μελέτες
Τουρισμός: Η Ελλάδα συνεχίζει να ανταγωνίζεται χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Τουρκία και η Κροατία
Γιατί οι τουρίστες συρρέουν στο… τοξικότερο νησί στον κόσμο
Πρόκειται για ένα ηφαιστειογενές νησί περίπου 177 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Τόκιο
Προσθέτει «αστέρια» στις μονάδες του στην Ελλάδα ο Όμιλος Λούη
Τι σχεδιάζει ο όμιλος Λούη για τις τουριστικές επενδύσεις του στην Ελλάδα - Τι έδειξε το Ταμείο για την περσινή χρονιά
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
Οι ξενοδόχοι στην αντεπίθεση: Προσφεύγουν κατά απόφασης δήμου για νέο τέλος
Το «τέλος βιώσιμης ανάπτυξης» που επιβάλει ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αποτελεί πρωτοφανή απόφαση, λέει ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού
Nέα ρεκόρ στον τουρισμό καταγράφει η Ελλάδα - Τι αναφέρει η Handelsblatt
Η αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα, η κίνηση στα αεροδρόμια από την οποία επωφελείται και η γερμανική Fraport
Ορεινοί προορισμοί: Ξενοδοχεία vs Airbnb – Ποιοι κέρδισαν στις γιορτές
Άσπρη μέρα είδαν οι ορεινοί προορισμοί στις εορτές Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς και Θεοφανείων – Πώς τα Airbnb έκλεψαν… κίνηση από τα ξενοδοχεία
Στη Βουλή το νομοσχέδιο για το Airbnb - Τι αλλαγές έρχονται
Το νομοσχέδιο του υπουργειου Τουρισμού, θεσπίζει για πρώτη φορά πλαίσιο λειτουργίας των ακινήτων που μισθώνονται βραχυχρόνια (Airbnb) με προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας