
Αρχικά, η επιχείρηση είναι μια εταιρεία ανθρώπων που επιχειρούν, μια ομάδα με κοινούς στόχους. Ακόμη, είναι ένα σύνολο μέσων τα οποία χρησιμοποιούν οι μάνατζερ της για να πραγματοποιήσουν τους στόχους της οι οποίοι δεν περιορίζονται μόνο στη μεγιστοποίηση του κέρδους της, αλλά και στη διάθεση της κοινότητας των προιόντων και υπηρεσιών της.
Συνολικά, μια επιχείρηση χαρακτηρίζεται από εμπιστοσύνη, υπευθυνότητες, συμφέροντα, στόχους, πλάνο και δέσμευση. Το ερώτημα σήμερα είναι πώς να δοθούν εκ νέου κίνητρα στους μάνατζερ ώστε να βελτιώσουν την αποδοτικότητα της επιχείρησης.
Πολλές φορές το πρόβλημα μετατίθεται στα μεσαία στελέχη που βρίσκονται σαν σάντουιτς, δηλαδή στο επίπεδο όπου η δύναμη της απόφασης και της δράσης του τοπ μάνατζμεντ μπορεί να τα οδηγήσει σε αντίθεση με τις προσωπικές αξίες τους. Μια άλλη αιτία δυσφορίας και μείωσης της αποδοτικότητας, μεταξύ των ανώτατων στελεχών και των μεσαίων είναι οι δυσκίνητες διαδικασίες λόγω των πολλών συναντήσεων (meetings) στην εταιρεία. Η παραγωγικότητα των εργαχομένων είναι 35% υψηλότερη όταν οι συναντήσεις μειώνονται κατά 20% σύμφωνα με μια μελέτη του 2022 του Harvard Business Review. Είναι μια οργάνωση τεϊλοριστική της εργασίας, όπου τα μεσαία στελέχη έχουν στόχους που προέρχονται από τα πάνω, χωρίς κανένα περιθώριο διαπραγμάτευσης.
Στη σύγχρονη επιστήμη του μάνατζμεντ (βλ. Κ. Ζοπουνίδης, επιχείρηση & μάνατζμεντ, εκδ. Κλειδάριθμος, 2022), σήμερα ένας ηγέτης δεν έχει άλλη επιλογή από το να είναι συνεπής μεταξύ αυτού που λέει και αυτού που κάνει και μεταξύ αυτού που κάνει και αυτού που είναι.
Αν και δεν πρέπει να είναι μόνο θέμα λέξεων, το μάνατζμεντ είναι μερικές φορές θέμα αριθμών. Ένα ευρώ που επενδύεται στην ποιότητα μάνατζμεντ αποδίδει τέσσερα, κατά μέσο όρο, σε αυξημένη παραγωγικότητα. Το CMI, ένα βρετανικό business school υπολόγισε ότι οι επιχειρήσεις που επενδύουν στην εκπαίδευση της ηγεσίας βλέπουν την αποδοτικότητά τους να αυξάνεται κατά 23% (το μάνατζμεντ ως μοχλός αύξησης της αποδοτικότητας). Ακόμη, υπάρχει υπολογισμός που δείχνει ότι το κόστος που δημιουργείται από διοικητικές δυσλειτουργίες σε κλίμακα μιας επιχείρησης, προσδιορίζεται μεταξύ 10000 και 20000 ευρώ ανά άτομο ετησίωςη.
Συμπερασματικά, για να τονωθεί το κίνητρο των στελεχών, είναι απαραίτητο να οργανωθούν συναντήσεις του μάνατζμεντ για ανταλλαγή ιδεών με όλα τα διοικητικά στελέχη, ανώτερα και μεσαία, για προβληματισμό σχετικά με το όραμα της νέας επιχείρησης και θέματα διεπιστημονικά όπως η κλιματική αλλαγή, το ενεργειακό, η τεχνητή νοημοσύνη, η εξ αποστάσεως εργασία, κ.α.
Καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, Ακαδημαϊκός


Latest News

Πού πήγαν οι CEOs των 100 εκατομμυρίων δολαρίων;
Ο αριθμός των πακέτων αμοιβών άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων άρχισε να μειώνεται

Η αντεπίθεση των καφέ στους… «εισβολείς του πληκτρολογίου»
Με την τηλεργασία να αποτελεί μια πραγματικότητα ορισμένοι ιδιοκτήτες καφέ έχουν αρχίσει να αντιστέκονται στην «εισβολή» των εργαζομένων με φορητούς υπολογιστές

Ανάπτυξη για τις επιχειρήσεις με υβριδικό μοντέλο εργασίας το 2025
Νέα έρευνα της IWG αποκαλύπτει ότι οι επιχειρήσεις που προσφέρουν ευελιξία στον χώρο εργασίας διαθετουν μεγαλύτερη αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση και είναι καλύτερα προετοιμασμένες για το μέλλον

Πότε αντιμετωπίζουν αυξημένη λογοδοσία οι CEOs - Τι έδειξε μελέτη
Νέα μελέτη διαπιστώνει ότι οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι είναι πιο πιθανό να απολυθούν για υπολειτουργία της εταιρείας εάν κάποια μέλη του ΔΣ έχουν μια συγκεκριμένη ιδιότητα