![Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης κόντρα στην κινεζική εισβολή ηλεκτροκίνητων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/battery.jpg)
Πολλοί χρησιμοποίησαν την έκθεση του Μονάχου για να αποκαλύψουν μια σειρά από ελκυστικά νέα μοντέλα που προορίζονται να προσελκύσουν τους Ευρωπαίους αυτοκινητιστές μακριά από τις γερμανικές μάρκες που κυριαρχούν ιστορικά.
Η Xpeng, η οποία συμφώνησε πρόσφατα σε συμφωνία 5 δισ. ευρώ για να βοηθήσει τη Volkswagen, την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, να βελτιώσει την τεχνολογία της, χρησιμοποίησε την έκθεση στο Μόναχο για να αποκαλύψει ότι από τον επόμενο χρόνο θα αρχίσει να πουλά αυτοκίνητα στη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Για χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας έμαθαν την τέχνη τους από δυτικούς αντιπάλους, μέσω κοινοπραξιών. Ταυτόχρονα, η Κίνα έβαλε σημαντικά στοιχήματα ότι οι μπαταρίες θα κυριαρχούσαν στις τεχνολογίες που απαιτούνται για την απαλλαγή των οδικών μεταφορών από άνθρακα, και ιδιαίτερα στα 90 εκατομμύρια αυτοκίνητα που πωλούνται σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο.
Τώρα, με μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και έναν πλούσιο πληθυσμό που αγαπά τα αυτοκίνητα, η Ευρώπη έχει γίνει η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων με μπαταρία εκτός Κίνας και κορυφαίος στόχος για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Καθώς πλησιάζει η απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων βενζίνης ή ντίζελ έως το 2035, οι Κινέζοι βλέπουν μια ευκαιρία να κατακτήσουν μερίδιο αγοράς προσφέροντας μοντέλα με προηγμένη τεχνολογία και κορυφαίες μπαταρίες σε χαμηλές τιμές.
Τώρα, μετά από μήνες άκαρπων προσπαθειών από πολιτικούς για να εμποδίσουν ή να αποτρέψουν τις κινεζικές εισαγωγές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης ετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν τους νεότερους αντιπάλους τους.
«Πρέπει να παλέψουμε», είπε στους Financial Times o Ούε Χοχγκεούρτζ, επικεφαλής επιχειρήσεων στην Ευρώπη της Stellantis, της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της ηπείρου. «…Πιθανότατα υπάρχει έλλειψη ανταγωνιστικότητας. Αυτό είναι επικίνδυνο και πρέπει να παλέψουμε και να βεβαιωθούμε ότι επιστρέφουμε σε μια ανταγωνιστική κατάσταση», σημείωσε ο ίδιος.
Η Stellantis έχει πλεονεκτήματα κόστους από την κατασκευή αυτοκινήτων Fiat, Peugeot και Vauxhall χρησιμοποιώντας ένα σύστημα, τόνισε, ενώ η σειρά από μάρκες που κατέχει είναι ευρέως γνωστή. Ωστόσο, τα περίφημα λογότυπα μπορεί να μην είναι αρκετά για να αποτρέψουν τους νεοεισερχόμενους, όπως έχει δείξει η σταθερή άνοδος της Tesla.
Οι προοπτικές ενός εμπορικού πολέμου είναι ένα από τα κύρια σημεία συζήτησης στην έκθεση του Μονάχου, καθώς τα στελέχη έπαιξαν με πιθανές επιπτώσεις του επερχόμενου κύματος. Φαίνεται όμως ότι η Stellantis ήταν πιο κερδοφόρα από τους αντιπάλους της και είναι καλύτερα προετοιμασμένη για τη μάχη των τιμών.
Εισαγωγές
Η εταιρεία εξετάζει ακόμη και το ενδεχόμενο να κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα σε φθηνότερες περιοχές εκτός Ευρώπης και να τα εισάγει. Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μάιο, δήλωσε στους FT ότι ενώ οι τιμές έπρεπε να μειωθούν, υπήρχαν διαφορές στις προδιαγραφές των οχημάτων.
Η συχνή σύγκριση μεταξύ του κινέζικου χαμηλής τιμής MG 4 και του ηλεκτρικού Megane της Renault επικεντρώνεται στη διαφορά των 10 χιλιάδων ευρώ, αλλά το γαλλικό μοντέλο έχει μπαταρία υψηλότερης ποιότητας, καλύτερο σύστημα της ψυχαγωγία και εγκατεστημένες υπηρεσίες Google, τόνισε.
Οι Κινέζοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι χαμηλότερες τιμές προσφέρουν γόνιμο έδαφος καθώς πολλοί ευρωπαίοι καταναλωτές δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, η Ευρώπη έχει ένα από τα ακριβότερα αυτοκίνητα στον κόσμο και έχει τον μεγαλύτερο αριθμό premium ή πολυτελείας, που εκτείνονται από τη σουηδική Volvo έως τη βρετανική Range Rover, τις γερμανικές Mercedes, Audi και BMW και την ιταλική Maserati.
Η τιμή είναι «σαφώς πολύ μεγαλύτερη πρόκληση στο φάσμα των χαμηλών τιμών παρά στα τμήματα premium και πολυτελείας. Αυτό δημιουργεί φόβους όχι ανταγωνισμού τιμών, .αλλά σχετικά με το είδος της τεχνολογίας που φέρνουν καθώς αν είναι κάπου μπροστά μας που είναι απρόσιτο. Αυτό θα ήταν τρομακτικό».
Ωστόσο, και στην τεχνολογία, οι Κινέζοι αισθάνονται σίγουροι, όπως και στους τομείς κόστους, κλίμακας, κατασκευής, αλυσίδας εφοδιασμού. Αλλά, όπως καταγράφουν οι FT, δεν είναι όλες οι κινεζικές μάρκες γεμάτες φιλοδοξίες και πολλοί είναι ρεαλιστές σχετικά με τις προκλήσεις της εισβολής στην πιο ανταγωνιστική αρένα. Πολλά στελέχη λένε ότι θα χρειαστούν χρόνια για να κατακτήσουν οποιοδήποτε σημαντικό μερίδιο αγοράς, ενώ οι ίδιοι οι παίκτες της Ευρώπης αγωνίζονται να βελτιώσουν τα οχήματά τους για να ανταποκριθούν στην πρόκληση.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου
![Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για δασμούς Τραμπ: Θα απαντήσουμε με αντίμετρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-18T130711Z_147724729_RC2PX8A4VN9I_RTRMADP_5_EU-VONDERLEYEN-PARLIAMENT-600x400.jpg)
«Σκληραίνει» τη στάση της η ΕΕ για τους δασμούς - Έρχονται αντίμετρα
Η πρόεδρος της Κομισιόν προειδοποίησε: «Οι αδικαιολόγητοι δασμοί στην ΕΕ δεν θα μείνουν αναπάντητοι» για να σημειώσει με νόημα ότι «θα προκαλέσουν αποφασιστικά και αναλογικά αντίμετρα»
![Novartis: Εξαγοράζει την Anthos Therapeutics έναντι 3,1 δισ. δολ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/novartis-600x364.jpg)
Στη Novartis για 3,1 δισ. δολ. η Anthos Therapeutics
Νέο deal στην Υγεία - Τι αναφέρει η Novartis
![Ίλον Μασκ: Κάτω από τα 400 δισ. δολάρια η καθαρή περιουσία του – Για πρώτη φορά το 2025](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Elon-Musk-1024x682-1-600x400.jpg)
Η περιουσία του Μασκ κατρακυλά... έπεσε κάτω από τα 400 δισ. δολάρια
Η περιουσία του Μασκ μειώθηκε από το ιστορικό υψηλό των 486 δισεκατομμυρίων δολαρίων - Οι μετοχές της Tesla έχουν υποχωρήσει 27% από τότε που κορυφώθηκαν τον Δεκέμβριο
![Τραμπ: Δασμοί 25% στις εισαγωγές χάλυβα, αλουμινίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/trump-2-600x410.jpg)
O Τράμπ τράβηξε τη σκανδάλη - Δασμούς 25% σε αλουμίνιο και χάλυβα, χωρίς εξαιρέσεις
Σε νέα φάση πέρασε ο εμπορικός πόλεμος που είχε προαναγγείλει ότι θα εξαπέλυε ο Τραμπ
![Shein: Πώς σχεδιάζει να αποφύγει τους δασμούς Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shein-600x400.jpg)
Πώς η Shein σχεδιάζει να αποφύγει τους δασμούς Τραμπ
Η στρατηγική της Shein στοχεύει να αποφύγει την τιμωρητική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ για τα αγαθά που προέρχονται από την Κίνα
![Marks & Spencer: Δεν είμαστε κουμπαράς – Σταματήστε την αύξηση των φόρων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Marks-and-Spencer-600x422.jpg)
Marks & Spencer: Δεν είμαστε κουμπαράς – Σταματήστε την αύξηση των φόρων
Το αφεντικό της Marks & Spencer αντιτίθεται στην πρόθεση του βρετανικού υπουργείο Οικονομικών να επιβάλει σειρά νέων φόρων
![Αμερικανικά Ομόλογα: Ποιοι κατέχουν και πόσα – Τι ψάχνει ο Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_trump_agores-1024x600-1-600x300.png)
Ποιοι κατέχουν το αμερικανικό χρέος και τι ψάχνει ο Τραμπ στα ομόλογα
To αμερικανικό χρέος ξεπερνά τα 36 τρισ. δολάρια
![Ισπανία: Πώς έφτασε να είναι το «καμάρι» της οικονομίας της Ευρώπης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/spain-flag-600x400.jpg)
Πώς η Ισπανία έφτασε να είναι το «καμάρι» της οικονομίας της Ευρώπης
Η Ισπανία ως χώρα προσέλκυσης επενδύσεων σε τουρισμό και νέες τεχνολογίες
![Τραμπ 2.0: Γιατί αναθεωρούν οι οικονομολόγοι – Καμπανάκι για την ανάπτυξη το 2025](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/trump3-scaled-1-600x396.jpg)
Ο fast and furious ρυθμός του Trump 2.0 - Τι προβληματίζει τους οικονομολόγους
Η προτίμηση των εμπορικών πολέμων και των απελάσεων έναντι των φορολογικών ελαφρύνσεων δημιουργεί κινδύνους για την οικονομία το 2025.