Υδρογονάνθρακες, βαρέα μέταλλα, σκουπίδια, απαγορευμένες πολυχλωριωμένες ενώσεις που προκαλούν καρκίνο.
Στον κόλπο δίπλα στον οποίο βρίσκεται ο αυστραλιανός ερευνητικός σταθμός «Κάσεϊ» στην Ανταρκτική (εικόνα), ο βυθός είναι εξίσου μολυσμένος με το λιμάνι του Ρίο ντε Τζανέιρο στη Βραζιλία, αποκαλύπτει μελέτη στην επιθεώρηση PLOS One. Και η κατάσταση είναι πιθανότατα παρόμοια γύρω τους 100 και πλέον σταθμούς που διατηρούν άλλες 41 χώρες στην «παρθένα» Ανταρκτική.
Η ρύπανση θα γίνεται όλο και πιο ορατή καθώς η κλιματική αλλαγή λιώνει τους πάγους
Το μεγαλύτερο μέρος της ζημιάς φαίνεται πως έγινε πριν από το 1991, οπότε υιοθετήθηκε το Πρωτόκολλο της Μαδρίτης, διεθνής συμφωνία που αναγνωρίζει την Ανταρκτική ως «φυσικό καταφύγιο, αφιερωμένο στην ειρήνη και στην επιστήμη», και ζητά την παρακολούθηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η παλιά ρύπανση όμως είναι ακόμα εκεί, και θα γίνεται όλο και πιο ορατή καθώς η κλιματική αλλαγή λιώνει τους πάγους. Στη Βάση «Σκοτ» της Νέας Ζηλανδίας, οι εργασίες ανακατασκευής αποκάλυψαν παλιές διαρροές καυσίμων και λύματα, αναφέρει ο δικτυακός τόπος του Nature.
Στη Bάση «Καρλίνι» της Αργεντινής στο ανταρκτικό νησί του Κινγκ Τζορτζ, το έδαφος είναι ποτισμένο με καύσιμα, τα οποία ερευνητές προσπαθούν τώρα να αφαιρέσουν με βακτήρια που τρέφονται με υδρογονάνθρακες.
Ακόμα όμως και τώρα που η διαχείριση απορριμμάτων βελτιώνεται, το ανθρώπινο αποτύπωμα στην Ανταρκτική μεγαλώνει και μεγαλώνει. Οι περισσότεροι σταθμοί έχουν κατασκευαστεί σε παράκτιες εκτάσεις χωρίς πάγους, οι οποίες αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 1% της Ανταρκτικής αλλά είναι πολύτιμες για τη βιοποικιλότητα της ηπείρου, όπως τις φώκιες, τους πιγκουίνους και τα λιγοστά φυτά της.
Σύμφωνα με έρευνα του 2019, περισσότερες από τις μισές τέτοιες περιοχές δείχνουν σημεία ανθρώπινης παρέμβασης ορατά από το Διάστημα.
Πηγή: In.gr
Latest News
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή