![Ναυτιλία: Δίσεκτο το 2024 για containerships και bulker, λέει η Bimco](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/safe-bulkers-1024x641-1.jpeg)
Δίσεκτο θα είναι το 2024 για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα containerships σε αντίθεση με τα δεξαμενόπλοια που θα πλέουν με ούριο άνεμο. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την ανάλυση της ναυτιλιακής οργάνωσης Bimco που αναφέρεται στις προοπτικές των τριών μεγαλύτερων ναυτιλιακών κλάδων για το υπόλοιπο του 2023 και για το 2024. Οι προοπτικές των ναυτιλιακών κλάδων αποτυπώνουν τόσο την πορεία της διεθνούς οικονομίας από την οποία καθορίζεται και η ζήτηση ναυτιλιακών υπηρεσιών όσο και την προσφορά χωρητικότητας από πλευράς της πλοιοκτησίας.
Όσον αφορά τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που μεταφέρουν δηλαδή σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα σιτηρά, κ.λ.π., η Bimco επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι συνολικά αναμένει οριακή βελτίωση του ισοζυγίου προσφοράς και ζήτησης πλοίων, μέχρι το τέλος του 2024. Η προσφορά αναμένεται να αυξηθεί κατά 1-2% το 2023 και το 2024, ενώ η αύξηση της ζήτησης προβλέπεται σε 1,5-2,5% το 2023 και 1-2% το 2024. Ωστόσο σύμφωνα με το σενάριό για χαμηλή ζήτηση, το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης θα μπορούσε να αποδυναμωθεί, ιδίως το 2024.
Maersk: Δυσοίωνες προβλέψεις για το παγκόσμιο εμπόριο
Υπενθυμίζεται ότι οι μέσες τιμές των ναύλων χύδην ξηρού φορτίου έχουν εξασθενήσει από το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Τον Αύγουστο, το τμήμα των capesize ήταν το μόνο όπου οι ναύλοι βελτιώθηκαν σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Αυτές υποστηρίχθηκαν από τις ισχυρότερες μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος και βωξίτη, και από τη χαμηλή αύξηση του στόλου capesize κατά 2,2% σε ετήσια βάση. Σε όλα τα άλλα μικρότερου μεγέθους πλοία, οι ναύλοι υποχώρησαν λόγω της μείωσης του όγκου των σιτηρών, της χαμηλής αύξησης του όγκου των μικρών χύδην φορτίων και της μέσης αύξησης του στόλου κατά 3,5% ετησίως.
Οι τιμές στην spot αγορά θα μπορούσαν να αυξηθούν οριακά κατά το υπόλοιπο του 2023, σε σύγκριση με τα επίπεδα του Αυγούστου, υπό την προϋπόθεση ότι η κινεζική οικονομία δεν θα αποδυναμωθεί περαιτέρω. Πάντως η Bimco αναμένει ότι η αύξηση του όγκου των φορτίων κυρίως στο σιδηρομετάλλευμα αναμένεται να εξασθενήσει κατά το δεύτερο εξάμηνο, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο, περιορίζοντας τα κέρδη. Το 2024, οι τιμές των ναύλων θα μπορούσαν να παραμείνουν γύρω στα επίπεδα του 2023 ή ακόμη και να εξασθενήσουν, καθώς η αύξηση της ζήτησης επιβραδύνεται.
Η προσφορά πλοίων
Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η Bimco επισημαίνει ότι ο όγκος του εμπορίου μειώθηκε κατά 4,9% σε ετήσια βάση κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023. Για το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους προβλέπει ωστόσο άνοδο του όγκου των φορτίων κατά 6,1% σε ετήσια βάση, ενώ για το σύνολο του έτους η άνοδος θα είναι αναιμική από 0%-1%. Για το 2024 οι συνθήκες είναι πιο ευνοϊκές και προβλέπεται άνοδος του εμπορίου μεταξύ 3,5% και 4,5%.
Όμως από την άλλη πλευρά η προσφορά πλοίων είναι συνολικά τα δυο χρόνια, πολύ μεγαλύτερη καθώς φτάνει το 10,9% το 2023 και το 2,8% το 2024. Οι χαμηλότερες ταχύτητες πλεύσης θα μειώσουν την αύξηση της προσφοράς σε σύγκριση με την αύξηση του στόλου και τα δύο έτη. Ωστόσο, η χαμηλότερη συμφόρηση στα λιμάνια σε σχέση με το 2022 προσθέτει στην αύξηση της προσφοράς το 2023. Η Bimco σημειώνει ότι παρόλο που προβλέπεται ότι η ζήτηση θα αυξηθεί ταχύτερα από την προσφορά το 2024, οι αγορές θα εξακολουθήσουν να δέχονται πιέσεις από τη σημαντική πλεονάζουσα χωρητικότητα που θα συνεχίσει να ταλαιπωρεί την αγορά.
Στα δεξαμενόπλοια τέλος μπορεί οι ναύλοι στην spot αγορά να έχουν υποχωρήσει κατά 28% από την αρχή του έτους, ωστόσο, παραμένουν υψηλότεροι από το μέσο όρο δεκαετίας. Οι ναύλοι στις χρονοναυλώσεις έχουν μειωθεί από τα υψηλά επίπεδα που επιτεύχθηκαν στα τέλη του 2022, αλλά παραμένουν σημαντικά υψηλότερες από ό,τι τους πρώτους επτά μήνες του 2022. Στα δεξαμενόπλοια η αύξηση της προσφοράς αναμένεται να είναι περιορισμένη το 2024, ενώ οι όγκοι φορτίου και τα τονοχιλιόμετρα προβλέπεται να συνεχίσουν να αυξάνονται. Συνεπώς, τονίζει η Bimco συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι οι συνθήκες της αγοράς θα βελτιωθούν, αν και οι περικοπές της παραγωγής ενδέχεται να περιορίσουν την ανάκαμψη κατά το υπόλοιπο του 2023.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του