
Περίπου 23 εκατομμύρια τουρίστες αναμένεται να διανυκτερεύσουν φέτος στο Άμστερνταμ και θέλει να τσιμπήσουν κάτι στη διάσημη περιοχή De 9 Straatjes (εννέα μικροί δρόμοι) της πόλης, προκαλώντας μεγάλες ουρές.
Αυτά είναι συμπτώματα ενός συγκεκριμένου είδους τουρισμού, εμπνευσμένα περισσότερο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρά από κλασικά αξιοθέατα ή τουριστικούς οδηγούς, που παρατηρούνται επίσης σε Ιταλία και Ισπανία, αλλά πλέον είναι πολύ εμφανή σε αυτή τη μικρή χώρα με τόσο τουρισμό.
Ενώ ο αριθμός των τουριστών φαίνεται να έχει επιστρέψει στα κορυφαία επίπεδα του 2019, οι κάτοικοι του Άμστερνταμ παραπονιούνται ότι πολλοί εμφανίζονται περισσότερο να έλκονται από το φαγητό που ποστάρεται στο Instagram, τις νωχελικές βόλτες με ποδήλατο και χάζεμα βιτρινών στην περιοχή με τα κόκκινα φανάρια παρά από τα κορυφαία ξενοδοχεία, τα μουσεία και τις γκαλερί της πόλης.
Άμστερνταμ: Τέλος η κάνναβη στα κόκκινα φανάρια
Κάποιοι ανησυχούν ιδιαίτερα για τα flash mob (ξαφνική συρροή) που επηρεάζονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έξω από το εστιατόριο Fabel Friet, μια ταμπέλα ζητά από τους πελάτες: «να σεβαστείτε ευγενικά τους γείτονές μας, και να μην τρώτε τις πατάτες σας μπροστά στα σπίτια τους», ενώ ο υπεύθυνος security ζητά από τους τουρίστες να μετακινηθούν στο κανάλι για να φάνε το φαγητό τους.
Παρόλο που η Fabel Friet άρχισε να προωθεί τον εαυτό της κατά τη διάρκεια της πανδημίας με viral κλιπ στο TikTok, η συνιδρυτής Φλόρις Φάιλτζερ θα προτιμούσε ένα αστέρι Michelin από τη φήμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Σε παραπλήσιο κατάστημα, οι ιδιοκτήτες βλέπουν τα πράγματα ελαφρώς διαφορετικά καθώς αισθάνονται ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (χρησιμοποιούν το Instagram) δίνουν στις μικρές επιχειρήσεις ένα δημοκρατικό και χωρίς αποκλεισμούς κανάλι προώθησης, όπως είπαν στον Guardian.
Όμως, παρά τις προσπάθειες και των δύο επιχειρήσεων να είναι καλοί γείτονες, στη γωνία του Keizersgracht – τον πιο ακριβό δρόμο στην Ολλανδία – κάποιοι είναι δυσαρεστημένες. Πολλές πινακίδες στα παράθυρα και στις σκάλες έγραφαν: «Όχι πικνίκ: παρακαλώ μην κάθεστε εδώ».

Ένας ιδιοκτήτης τοπικής επιχείρησης, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομαστεί, πιστεύει ότι τα takeaway ανήκουν στην περιοχή με τα κόκκινα φανάρια. «Εδώ είναι ένα όμορφο μέρος και τώρα είναι γεμάτο από ανθρώπους που τρώνε», λέει. «Δεν είναι ότι δεν θέλω να έχουν επιτυχία, αλλά δείτε το από τη δική μας πλευρά: οι πελάτες μου μας αποφεύγουν».
H Λόνι Σάρενμποργκ, διευθύντρια της εμπορικής περιοχής De 9 Straatjes, ελπίζει ότι η τάση για τον λεγόμενο παραστατικό τουρισμό, δηλαδή ο μιμητισμός των influencer, είναι προσωρινή. «Το ευρύ κοινό είναι αυτό που αποφασίζει για τα πράγματα στο TikTok», είπε στον Guardian. «Όλα αφορούσαν το φαγητό στο χέρι που δεν περιμένεις στο Canal Ring ή δίπλα σε κομψά ξενοδοχεία. Πολλοί νέοι έρχονται για τηγανητές πατάτες ή μπισκότο, κάτι που είναι καλό για τη διαφορετικότητα και την ένταξη, αλλά αν γίνει κυρίαρχο, άλλα μαγαζιά θα φύγουν».
Στην πυκνοκατοικημένη, τουριστική Ολλανδία, οι τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εμφανείς. Αφού άντεξε τους χαρούμενους από το Instagram επισκέπτες που ποδοπατούσαν την καλλιέργεια των βολβών, η ολλανδική τουριστική επιτροπή φαντάστηκε φέτος μια «ανθεκτική σε ανθρώπους» τουλίπα για την πρωταπριλιάτικη καμπάνια της.
Το δημοτικό συμβούλιο του Άμστερνταμ επισημαίνει ότι «είναι μια παγκόσμια τάση ότι λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ορισμένα μέρη και προϊόντα επισκέπτονται περισσότερο οι επισκέπτες για να κινηματογραφήσουν ή να φωτογραφίσουν τον εαυτό τους και να μοιραστούν» και λέει ότι οι δημοτικές αρχές διασφαλίζουν ότι οι επιχειρήσεις μειώνουν την ενόχληση και «παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις».
Ένας εθνικός νόμος μπορεί να δώσει στις δημοτικές αρχές περισσότερη εξουσία να ελέγχουν τον αυξανόμενο αριθμό καταστημάτων γρήγορου φαγητού.
Σύμφωνα με τον Δρ Τζόρις Ντέμμερς, αναπληρωτή καθηγητή και επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ στη σχολή επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ, η απότομη συρροή πλήθους δεν είναι καλό πράγμα για τις επιχειρήσεις. Περιγράφει το φαινόμενο σαν μάστιγα ακρίδων, που όταν παρέλθει αφήνει επιχειρήσεις χωρίς πελάτες.


Latest News

Θα «κάψει» τη Μελόνι το «πολιτικό» φλερτ με τον Τραμπ;
Η Τζόρτζια Μελόνι πόνταρε στη συμμαχία της με τον Τραμπ πιστεύοντας πως έτσι θα εξασφαλίσει πιο ισχυρή θέση στην Ευρώπη

Σοκ στην επιχειρηματική ελίτ της Ρωσίας - Σύλληψη μεγιστάνα για υπεξαίρεση 30 δισ. ρουβλίων
Ο Βαντίμ Μόσκοβιτς είναι δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της κορυφαίας γεωργικής εταιρείας στη Ρωσία, Rusagro

Δασμοί Τραμπ στις εισαγωγές από το Βιετνάμ: Θα απειληθεί η Nike;
Οι δασμοί Τραμπ θα επηρεάσουν τις εισαγωγές από το Βιετνάμ, που είναι τόπος παραγωγής πολλών αθλητικών brands, μεταξύ των οποίων και η Nike

Τραμπ: Ετοιμάζει εκτελεστικό διάταγμα για την διευκόλυνση εξαγωγών όπλων
Το διάταγμα, σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του Reuters, αυξήσει τα ποσά που χρειάζονται έγκριση από το Κογκρέσο

Ώρα μηδέν για το TikTok – Ο Λευκός Οίκος εξετάζει συμφωνία για το μέλλον της πλατφόρμας
Ο Τραμπ θα έχει την Τετάρτη συνάντηση στο Οβάλ Γραφείο για την πώληση του TikTok ενόψει της προθεσμίας στις 5 Απριλίου.

Τι αλλάζει από σήμερα για τους Ευρωπαίους τουρίστες στη Βρετανία - Ποια τα βήματα για να ταξιδέψει κάποιος
Υποχρεωτική από σήμερα η έκδοση ηλεκτρονικής ταξιδιωτικής άδειας για τους Ευρωπαίους που θέλουν να ταξιδέψουν στη χώρα
![Δασμοί Τραμπ: Αντίστροφη μέτρηση για την «Ημέρα Απελευθέρωσης» – Μνήμες από τη Μεγάλη Ύφεση [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_trump_tariffs2-600x352.png)
Αντίστροφη μέτρηση για την «Ημέρα Απελευθέρωσης» - Οι δασμοί και οι μνήμες από τη Μεγάλη Ύφεση [γραφήματα]
Σήμερα στον Κήπο των Τριαντάφυλλων ο Αμερικανός πρόεδρος θα ανακοινώσει τους αμοιβαίους δασμούς που έχουν προκαλέσει φόβους για ύφεση και για το τέλος της μεταπολεμικής τάξης πραγμάτων

Lufthansa: Πως αναβαθμίζει την επιχειρηματική θέση με επτά κατηγορίες θέσεων
Η επιλογή θέσης σε μια πτήση ποτέ δεν ήταν πιο περίπλοκη από τις νέες καμπίνες Allegris της Lufthansa

Harley-Davidson: Θέλει εκδίκηση σε περίπτωση που η ΕΕ στοχεύσει τις μοτοσυκλέτες της
Οι δασμοί θα μπορούσαν να ανεβάσουν τις τιμές των μοτοσικλετών της Harley-Davidson σε εξαψήφιο αριθμό σε ορισμένες χώρες, με τις πωλήσεις να βρίσκονται ήδη υπό πίεση στην Ευρώπη

Γιατί ο Τραμπ εξετάζει «μαχαίρι» στα 9 δισ. δολάρια των επιχορηγήσεων προς το πανεπιστήμιο
Το Χάρβαρντ έχει καταγραφεί ως σύμβολο του αμερικανικού ονείρου εδώ και γενιές