
Περίπου 750 εκατομμύρια δολάρια δανείστηκε από την αγορά ο ναυτιλιακός κολοσσός AP Moller-Maersk A/S, μέσω πράσινου ομολόγου σε δολάρια. Σύμφωνα με πηγή, την οποία επικαλείται το Bloomberg, η εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη πούλησε πράσινα ομόλογα που λήγουν σε 10 χρόνια και θα αποδίδουν 1,65 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από τα ομόλογα.
Η ίδια πηγή αναφέρει ότι όλα τα έσοδα από την προσφορά θα βοηθήσουν στη χρηματοδότηση ή αναχρηματοδότηση πράσινων περιουσιακών στοιχείων, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν πάγια στοιχεία ενεργητικού, κεφαλαιακά και λειτουργικά έξοδα, καθώς και εξαγορές εταιρειών που αντλούν τουλάχιστον το 90% των εσόδων τους από δραστηριότητες όπως καθαρές μεταφορές και πράσινα κτίρια.
Η Maersk αρνήθηκε να σχολιάσει.
Αλλάζει ρότα η Maersk: Φεύγει από την αγορά των containers
Ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Stephane Kovatchev, σε σημείωμά του γράφει ότι τα spreads της εταιρείας —ή το πρόσθετο ασφάλιστρο έναντι του αμερικανικού ομολόγου που πληρώνονται οι επενδυτές για να διατηρούν πιο επικίνδυνα χρέη — θα μπορούσαν να τεθούν υπό πίεση από την υποτονική ζήτηση για υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εν μέσω χαμηλότερου διαθέσιμου εισοδήματος και αντίξοων ανέμων ύφεσης.
«Το νέο πράσινο ομόλογο της Maersk αντιμετωπίζει τα γκρίζα σύννεφα βιομηχανίας», έγραψε ο αναλυτής. «Έτσι, η αρνητική καθαρή θέση δανεισμού της δανικής εταιρείας και η δέσμευση της διοίκησης στις αξιολογήσεις επενδυτικής βαθμίδας παραμένουν βασικοί πυλώνες για την πιστωτική της ιστορία στο εγγύς μέλλον».
«Καμπανάκι» Maersk για «καταιγίδα» στο παγκόσμιο εμπόριο
Μακρύς δρόμος
Η εταιρεία εξέδωσε το πρώτο πράσινο ομόλογο τον Νοέμβριο του 2021, αντλώντας 500 εκατομμύρια ευρώ (537 εκατομμύρια δολάρια) με 10ετές γραμμάτιο. Η εταιρεία τότε είπε ότι τα έσοδα θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση της προγραμματισμένης αγοράς οκτώ πλοίων που κινούνται με μεθανόλη.
Σύμφωνα με αναλυτές του BloombergNEF, οι προσπάθειες του ναυτιλιακού τομέα για απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ο οποίος εδώ και καιρό εξαρτιόταν από το βαρύ μαζούτ υψηλής έντασης άνθρακα, κερδίζουν δυναμική αλλά ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς. Οι γραμμές εμπορευματοκιβωτίων συμπεριλαμβανομένης της Maersk παραγγέλνουν περισσότερα πλοία με καύσιμα μεθανόλης, υποδεικνύοντας ότι η πράσινη μεθανόλη είναι το καύσιμο με χαμηλές εκπομπές άνθρακα της επιλογής τους, έγραψαν οι αναλυτές σε σημείωμα τον περασμένο μήνα.
Τεστ για την αγορά
Το πράσινο ομόλογο της Maersk λειτουργεί ως τεστ για τη συγκεκριμένη αγορά, καθώς οι πωλήσεις βιώσιμων ομολόγων έχουν βυθιστεί εν μέσω πολιτικής αντίδρασης ενάντια σε επενδύσεις που συνδέονται με στόχους ESG. Οι διαχειριστές χρημάτων εξετάζουν πλέον ενδελεχώς τα χρηματοδοτικά μέσα που σχετίζονται με το ESG λόγω των ανησυχιών ότι οι εταιρείες ενδέχεται να υπερεκτιμούν τα οφέλη των ομολόγων.
Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες εκδίδουν λιγότερα πράσινα ομόλογα σε δολάρια. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg, οι εταιρείες έχουν συγκεντρώσει περίπου 32 δισεκατομμύρια δολάρια σε ομόλογα ESG σε δολάρια φέτος έως τις 11 Σεπτεμβρίου, πτώση 53% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η Maersk στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στο καθαρό μηδέν έως το 2040, μια δεκαετία νωρίτερα από την αρχική φιλοδοξία του 2050, δήλωσε η εταιρεία τον Ιανουάριο του 2022. Οι στόχοι της για το 2030 περιλαμβάνουν μείωση κατά το ήμισυ των εκπομπών ανά εμπορευματοκιβώτιο που μεταφέρεται από τον στόλο της Maersk Ocean και μείωση 70% στις απόλυτες εκπομπές από πλήρως ελεγχόμενους τερματικούς σταθμούς, σύμφωνα με τη δήλωση.


Latest News

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία