Περίπου 750 εκατομμύρια δολάρια δανείστηκε από την αγορά ο ναυτιλιακός κολοσσός AP Moller-Maersk A/S, μέσω πράσινου ομολόγου σε δολάρια. Σύμφωνα με πηγή, την οποία επικαλείται το Bloomberg, η εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη πούλησε πράσινα ομόλογα που λήγουν σε 10 χρόνια και θα αποδίδουν 1,65 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από τα ομόλογα.
Η ίδια πηγή αναφέρει ότι όλα τα έσοδα από την προσφορά θα βοηθήσουν στη χρηματοδότηση ή αναχρηματοδότηση πράσινων περιουσιακών στοιχείων, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν πάγια στοιχεία ενεργητικού, κεφαλαιακά και λειτουργικά έξοδα, καθώς και εξαγορές εταιρειών που αντλούν τουλάχιστον το 90% των εσόδων τους από δραστηριότητες όπως καθαρές μεταφορές και πράσινα κτίρια.
Η Maersk αρνήθηκε να σχολιάσει.
Αλλάζει ρότα η Maersk: Φεύγει από την αγορά των containers
Ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Stephane Kovatchev, σε σημείωμά του γράφει ότι τα spreads της εταιρείας —ή το πρόσθετο ασφάλιστρο έναντι του αμερικανικού ομολόγου που πληρώνονται οι επενδυτές για να διατηρούν πιο επικίνδυνα χρέη — θα μπορούσαν να τεθούν υπό πίεση από την υποτονική ζήτηση για υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εν μέσω χαμηλότερου διαθέσιμου εισοδήματος και αντίξοων ανέμων ύφεσης.
«Το νέο πράσινο ομόλογο της Maersk αντιμετωπίζει τα γκρίζα σύννεφα βιομηχανίας», έγραψε ο αναλυτής. «Έτσι, η αρνητική καθαρή θέση δανεισμού της δανικής εταιρείας και η δέσμευση της διοίκησης στις αξιολογήσεις επενδυτικής βαθμίδας παραμένουν βασικοί πυλώνες για την πιστωτική της ιστορία στο εγγύς μέλλον».
«Καμπανάκι» Maersk για «καταιγίδα» στο παγκόσμιο εμπόριο
Μακρύς δρόμος
Η εταιρεία εξέδωσε το πρώτο πράσινο ομόλογο τον Νοέμβριο του 2021, αντλώντας 500 εκατομμύρια ευρώ (537 εκατομμύρια δολάρια) με 10ετές γραμμάτιο. Η εταιρεία τότε είπε ότι τα έσοδα θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση της προγραμματισμένης αγοράς οκτώ πλοίων που κινούνται με μεθανόλη.
Σύμφωνα με αναλυτές του BloombergNEF, οι προσπάθειες του ναυτιλιακού τομέα για απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ο οποίος εδώ και καιρό εξαρτιόταν από το βαρύ μαζούτ υψηλής έντασης άνθρακα, κερδίζουν δυναμική αλλά ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς. Οι γραμμές εμπορευματοκιβωτίων συμπεριλαμβανομένης της Maersk παραγγέλνουν περισσότερα πλοία με καύσιμα μεθανόλης, υποδεικνύοντας ότι η πράσινη μεθανόλη είναι το καύσιμο με χαμηλές εκπομπές άνθρακα της επιλογής τους, έγραψαν οι αναλυτές σε σημείωμα τον περασμένο μήνα.
Τεστ για την αγορά
Το πράσινο ομόλογο της Maersk λειτουργεί ως τεστ για τη συγκεκριμένη αγορά, καθώς οι πωλήσεις βιώσιμων ομολόγων έχουν βυθιστεί εν μέσω πολιτικής αντίδρασης ενάντια σε επενδύσεις που συνδέονται με στόχους ESG. Οι διαχειριστές χρημάτων εξετάζουν πλέον ενδελεχώς τα χρηματοδοτικά μέσα που σχετίζονται με το ESG λόγω των ανησυχιών ότι οι εταιρείες ενδέχεται να υπερεκτιμούν τα οφέλη των ομολόγων.
Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες εκδίδουν λιγότερα πράσινα ομόλογα σε δολάρια. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg, οι εταιρείες έχουν συγκεντρώσει περίπου 32 δισεκατομμύρια δολάρια σε ομόλογα ESG σε δολάρια φέτος έως τις 11 Σεπτεμβρίου, πτώση 53% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η Maersk στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στο καθαρό μηδέν έως το 2040, μια δεκαετία νωρίτερα από την αρχική φιλοδοξία του 2050, δήλωσε η εταιρεία τον Ιανουάριο του 2022. Οι στόχοι της για το 2030 περιλαμβάνουν μείωση κατά το ήμισυ των εκπομπών ανά εμπορευματοκιβώτιο που μεταφέρεται από τον στόλο της Maersk Ocean και μείωση 70% στις απόλυτες εκπομπές από πλήρως ελεγχόμενους τερματικούς σταθμούς, σύμφωνα με τη δήλωση.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη