![Ναυτιλία: Το κοινό μήνυμα Ελλήνων και Γερμανών εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Linkedin_Shipping-Summit-2.jpg)
Η αναγνώριση του αναντικατάστατου ρόλου της ναυτιλίας από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ και η αναβάθμισή της στην πολιτική ατζέντα της ΕΕ είναι απαραίτητες προϋποθέσεις τόσο για την επιτυχία της «πράσινης» μετάβασης της ευρωπαϊκής οικονομίας στο σύνολο της, όσο και για τη διασφάλιση προοπτικών ανάπτυξης της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της ενεργειακής αυτονομίας και ασφάλειάς της.
Το μήνυμα αυτό αναμένεται να στείλει η ελληνική και γερμανική ναυτιλία σε κοινή εκδήλωση των δυο εφοπλιστικών ενώσεων, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) και της ένωσης των Γερμανών εφοπλιστών (German Shipowners Association) στο πλαίσιο του μεγάλου πανευρωπαϊκού ναυτιλιακού συνεδρίου (European Shipping Summit) που πραγματοποιείται στις Βρυξέλλες το διάστημα 19 και 20 Σεπτεμβρίου.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Η ελληνική ναυτιλία παραμένει ηγέτιδα παγκοσμίως [γραφήματα]
Οι δυο ενώσεις σε πνεύμα συναντίληψης επιδιώκουν να αναγνωρισθεί η ναυτιλία, ως στρατηγικά αναντικατάστατος και καθοριστικής σημασίας τομέας για την ανθεκτικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας.
Είναι γεγονός ότι η ναυτιλία μεταφέρει περισσότερο από το 72% του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ. Για πολλές κατηγορίες βασικών προϊόντων διατροφής, ενέργειας και πρώτων υλών, περισσότερο από το 80% του συνολικού όγκου του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ μεταφέρεται δια θαλάσσης όπως ρύζι (90%), δημητριακά (86%), λιπάσματα (86%), καφές, τσάι και μπαχαρικά (83%), ζωικά ή φυτικά λίπη και έλαια (83%), τεχνητά υφάσματα (83%), ενώ για ορισμένα μεταλλεύματα (νικέλιο, αλουμίνιο και χαλκός), περισσότερο από το 97% των φορτίων μεταφέρεται δια θαλάσσης.
Όπως συμβαίνει και με το παγκόσμιο εμπόριο, τα προϊόντα που μεταφέρονται από τον τομέα της bulk/tramp ναυτιλίας αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των φορτίων που διακινούνται στους λιμένες της ΕΕ.
«Ακρογωνιαίος λίθος»
Η ελληνική ναυτιλία είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, καθώς αντιπροσωπεύει το 60% του στόλου που ελέγχεται από την ΕΕ. Στους τύπους πλοίων στρατηγικής σημασίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν πάνω από το 70% της συνολικής χωρητικότητας του στόλου της ΕΕ, διασφαλίζοντας τον εφοδιασμό της EE με βασικά αγαθά και κρίσιμα υλικά.
Ειδικότερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 80% των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που ελέγχονται από την ΕΕ, το 73% των πετρελαιοφόρων, το 85% των πλοίων μεταφοράς LNG και το 17% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Περισσότερο από το 1/3 του ελληνόκτητου στόλου φέρει σημαία Κράτους Mέλους της ΕΕ, ενισχύοντας περαιτέρω την προστιθέμενη αξία του τομέα για την ευρωπαϊκή οικονομία.
Επίσης οι Γερμανοί πλοιοκτήτες αντιπροσωπεύουν τον έβδομο μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο ενώ ειδικότερα ελέγχουν το 10,7% του παγκόσμιου στόλου των containerships και είναι πρώτοι στον κόσμο σε αριθμό πλοίων στον συγκεκριμένο ναυτιλιακό κλάδο.
Η πρωτοβουλία GDIP
Στο συνέδριο αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης και η πρόσφατη Πρωτοβουλία της ΕΕ Green Deal Industrial Plan (GDIP) που στοχεύει στο να καταστήσει την Ευρώπη κόμβο πράσινων προϊόντων και νέων τεχνολογιών. Η επιτυχία του GDIP θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τον ναυτιλιακό τομέα, τονίζουν οι πλοιοκτήτες. Η ναυτιλία προσβλέπει στην υλοποίηση του GDIP για την ανάπτυξη εναλλακτικών, ασφαλών και αποκλειστικών για τη ναυτιλία καυσίμων το συντομότερο δυνατό, καθώς αποτελεί το κλειδί για την επιτυχία του σκοπού της εν λόγω πρωτοβουλίας.
Είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί η διεθνής ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της ΕΕ, καθώς είναι εκτεθειμένη σε σκληρό παγκόσμιο ανταγωνισμό, αναφέρει η ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Είναι προτεραιότητά μας να διασφαλίσουμε ότι το ευρωπαϊκό αλλά και το διεθνές κανονιστικό και νομοθετικό πλαίσιο, συμβάλλουν στην πρόοδο της ναυτιλίας και όχι στη δημιουργία αδιεξόδων και στρεβλώσεων. Απαιτούνται λύσεις οικουμενικές και εφικτές, έχει δηλώσει στο προοίμιο της έκθεσης η πρόεδρος της ΕΕΕ κα. Μελίνα Τραυλού.
Είναι συνεπώς σημαντικό και σε επίπεδο ΕΕ να εξασφαλιστεί ότι οποιοδήποτε μέτρο και σχέδιο δράσης της ΕΕ είναι σύμφωνο με τα παγκόσμια πρότυπα και το σχετικό διεθνές νομοθετικό πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO) κ.λπ. με στόχο να αποφευχθεί η υπέρμετρη οικονομική και διοικητική επιβάρυνση για τη ναυτιλία της ΕΕ ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική διεθνώς. Η ναυτιλιακή πολιτική και το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο της ΕΕ απαιτούν καλύτερο συντονισμό μεταξύ των διαφόρων αρμόδιων Υπηρεσιών της ΕΕ και στενότερη διαβούλευση με τη ναυτιλιακή βιομηχανία, τονίζει η ΕΕΕ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ
Με τον τρόπο αυτό, δίδεται η δυνατότητα στον ΟΛΘ να ικανοποιήσει, χωρίς καθυστερήσεις, τις υποχρεώσεις της, όπως αυτές προκύπτουν από την σύμβαση παραχώρησης
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets