H MSC συνεχίζει τα επενδυτικά πλάνα, στον απόηχο της φρενήρους ανάπτυξης, καθώς έγινε γνωστό πως κατέθεσε για την εξαγορά μετοχών της Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), της διαχειρίστριας εταιρείας του λιμένα του Αμβούργου.
Συγκεκριμένα, η Mediterranean Shipping Co (MSC) που ελέγχεται από την οικογένεια Απόντε, ιδιοκτήτρια της μεγαλύτερης εταιρείας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, υπέβαλε προσφορά για την εξαγορά της HHLA, συμπεριλαμβανομένων όλων των εγκαταστάσεων στο εξωτερικό. Σύμφωνα με το splash247, o ελβετικός κολοσσός των logistics, μέσω της θυγατρικής της Port of Hamburg Beteiligungsgesellschaft SE, πρότεινε την εξαγορά του 49,9% της HHLA με το προτεινόμενο deal να αφορά επίσης τις θυγατρικές που δραστηριοποιούνται στις σιδηροδρομικές μεταφορές αλλά και στη διαχείριση λιμένων και τερματικών εκτός Αμβούργου, όπως στην Τεργέστη, στην Οδησσό κ.α.
Συνεχίζει να «ταράζει τα νερά» η MSC: Ακόμη ένα πλοίο – γίγαντας στον στόλο της
Η προσφορά MSC θα πρέπει να εγκριθεί σε κρατικό επίπεδο με το εκτελεστικό συμβούλιο της HHLA να δηλώνει σήμερα ότι θα εξετάσει και θα αξιολογήσει την προσφορά. Η δημόσια εισηγμένη HHLA ανήκει κατά πλειοψηφία στην πόλη-κράτος του Αμβούργου.
Σημείο καμπής
Σύμφωνα με αναλυτές της Alphaliner, «η συναλλαγή θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα σημείο καμπής για το λιμάνι του Αμβούργου, όπου οι όγκοι είχαν παραμείνει στάσιμοι για περισσότερο από μια δεκαετία και όπου η ομοσπονδιακή υποστήριξη για τον ναυτιλιακό και βιομηχανικό τομέα ήταν στην καλύτερη περίπτωση χλιαρή τα τελευταία χρόνια».
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου, της κορυφαίας πόλης-λιμάνι της Γερμανίας, μειώθηκε κατά 11,7% στα 3,8 εκατομμύρια teu το πρώτο εξάμηνο του 2023 και -όπως επισημαίνεται- κινδυνεύει να διολισθήσει κάτων από την κορυφαία 20άδα.
O Jan Tiederman, ναυτιλιακός αναλυτής της Alphaliner αναφέρει στο LinkedIn ότι η προσφορά της MSC περιλαμβάνει και δεσμεύσεις προς τον λιμένα του Αμβούργου τόσο για την αύξηση της απασχόλησης όσο και της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία το α’ εξάμηνο του 2023 μειώθηκε κατά 11,7%. Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, η MSC θα μεταφέρει τα κεντρικά γραφεία της από τη Βρέμη στο Αμβούργο όπως επίσης και τα γραφεία της MSC Cruises από το Μόναχο στο Αμβούργο.
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα μέσα στον χρόνο η Cosco απέκτησε το 24,9% του Container Terminal Tollerort (CTT) της HHLA.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ