
Έντονη αστάθεια χαρακτήρισε τη δραστηριότητα των μεταφορών στις εσωτερικές πλωτές οδούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης το διάστημα μεταξύ 2012 και 2022, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ευρωπαϊκής στατιστικής αρχής, Eurostat.
Από το 2017 και μετά, τα στοιχεία δείχνουν εναλλασσόμενες αυξήσεις και μειώσεις στη δραστηριότητα, ενώ το 2022 καταγράφηκε σημαντική πτώση κατά 10% (13 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα ) σε σύγκριση με το 2021. Ανάλογη είναι η τάση για την ίδια περίοδο και σε όρους τόνων, με μείωση 5% (ή 29 εκατ. τόνους). Το περασμένο έτος σημειώθηκαν οι χαμηλότερες τιμές των τελευταίων δέκα ετών.
Η έντονη ξηρασία που παρατηρείται σε περιοχές της Ευρώπης, έχει προκαλέσει τη σημαντική πτώση στη στάθμη των βασικών πλωτών οδών της ηπείρου, κλονίζοντας το εσωτερικό εμπόριο.

Στον Ρήνο για παράδειγμα, τη σημαντικότερη εμπορική οδό της βιομηχανικής Ευρώπης, η στάθμη των νερών του ποταμού βρίσκεται ξανά στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών, θυμίζοντας μέρες του 2018 όταν είχε σταματήσει σχεδόν εκεί κάθε μεταφορική δραστηριότητα.
Γερμανία: Στερεύει ο ποταμός Ρήνος – Εκπέμπει SOS η γερμανική βιομηχανία [Γραφήματα]
Από το Ρήνο μεταφέρονται κάθε χρόνο χιλιάδες τόνοι εμπορευμάτων σε όλη την ΕΕ. Είναι ενδεικτικό ότι σε αυτόν κυκλοφορούν σχεδόν 9.000 πλοία και φορτηγίδες που μεταφέρουν καύσιμα, σιδηρομετάλλευμα, άλλες πρώτες ύλες αλλά και προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας. Μέχρι πρόσφατα μια μέση φορτηγίδα μπορούσε να φορτώσει εμπόρευμα περίπου 2.500 με 2.800 τόνων και να διαπλεύσει τον ποταμό, αλλά αυτή η ποσότητα μειώνεται σημαντικά όταν η στάθμη είναι χαμηλή όπως συμβαίνει ξανά τώρα. Για κάθε μείωση της στάθμης κατά 10 εκατοστά του μέτρου, κάθε πλοίο μπορεί να μεταφέρει 100 τόνους λιγότερους σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας Swiss Rhine Ports που μίλησαν στο Bloomberg.
Πέφτουν σε… ξέρα τα πράσινα σχέδια – Πώς τα ποτάμια δείχνουν τον δρόμο
Οι πληροφορίες που παρουσιάζει η Eurostat προέρχονται από στοιχεία για τις εσωτερικές πλωτές εμπορευματικές μεταφορές .
Ανά χώρα
Σύμφωνα με τη Eurostat, οι Κάτω Χώρες και η Γερμανία αντιπροσώπευαν σχεδόν τα τρία τέταρτα (73%) της επίδοσης των εσωτερικών πλωτών μεταφορών της ΕΕ (σε τονοχιλιόμετρα) το 2022. Η απόδοση των μεταφορών μειώθηκε σε όλες τις χώρες σε σύγκριση με το 2021, εκτός από τη Λιθουανία (+251%) και τη Φινλανδία (+ 31%).
Ωστόσο, αυτές οι μεγάλες ποσοστιαίες αυξήσεις θα πρέπει να ληφθούν υπόψη σε σχέση με τη χαμηλή αρχική αξία των τονοχιλιομέτρων που πραγματοποιήθηκαν και αντιστοιχούν σε αύξηση 7 εκατομμυρίων τονοχιλιόμετρων για τη Λιθουανία και 45 εκατομμυρίων για τη Φινλανδία.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις το 2022 σε σύγκριση με το 2021 καταγράφηκαν στη Βουλγαρία (-35%), στην Κροατία (-29%), στην Πολωνία (-25%), στη Ρουμανία (-20%), στην Ουγγαρία και στη Σλοβακία (και οι δύο -19%). Σε απόλυτες τιμές, η Γερμανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση το 2022 (-4 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα, ή -8%).
Το 2022, περισσότερες από τις μισές εμπορευματικές μεταφορές στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ πραγματοποιήθηκαν από πλοία νηολογημένα στις Κάτω Χώρες (51%). Τα υπόλοιπα τονοχιλιόμετρα διεξήχθησαν από πλοία από 49 διαφορετικές εθνικότητες, με τη Γερμανία (16%) και το Βέλγιο (9%) να κατέχουν τα μεγαλύτερα μερίδια.
Το 2022, τα ολλανδικά πλοία ήταν στις τρεις πρώτες εθνικότητες για 6 χώρες από τις 15 και ήταν στην πρώτη θέση στο Βέλγιο, τη Γερμανία, το Λουξεμβούργο και την Ολλανδία.


Latest News

Πλούσιους νέους Αμερικανούς αναζητά η Μποτσουάνα για τα διαμάντια της
Για να πουλήσει διαμάντια, η Μποτσουάνα αξιοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα οπως το Instagram και το TikTok

Η Ευρώπη αναζητά νέες διαστημικές συνεργασίες στην ταραχώδη εποχή Τραμπ
Η Ευρώπη θέλει να τονώσει την άμυνα της και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην άμυνα

Γιατί η Ευρώπη υστερεί στη δημιουργία υπερπλουσίων
Οι σημαντικές εμπορικές πρωτεύουσες στην Ευρώπη και οι επικερδείς τους βιομηχανίες, έδιναν την ευκαιρία για δημιουργία πλούτου αλλά τα «παλιά, καλά χρόνια» έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.

Πυρηνική ενέργεια: Amazon, Google και Meta υποστηρίζουν τον τριπλασιασμό της έως το 2050
Οι τεχνολογικοί γίγαντες ακολουθούν τις τράπεζες ζητώντας νέους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με πυρηνική ενέργεια για την κάλυψη των αυξανόμενων ενεργειακών απαιτήσεων και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής

Τα αφεντικά των Blackstone και Goldman Sachs βλέπουν με καλό μάτι τις πολιτικές Τραμπ
Δύο φωνές που εκπροσωπούν την αφρόκρεμα των CEO στις ΗΠΑ εκθειάζουν τις πολιτικές Τραμπ

LNG: Πως ο υγρός «χρυσός» αναβάθμισε τις ΗΠΑ [γράφημα]
Για τις ΗΠΑ η εξόρυξη LNG είναι το ιερό δισκοπότηρο - Που ποντάρει ο Τραμπ
![Γροιλανδία: Ο ορυκτός πλούτος του νησιού που θέλει διακαώς ο Τραμπ [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/greenland1-600x400.jpg)
Τι κρύβει το υπέδαφος της Γροιλανδίας; [γράφημα]
Η Γροιλανδία, είναι πλούσια σε σπάνιες γαίες αλλά τα αποθέματα που μπορούν να ανακτηθούν φτάνουν το 1,5 εκατ. τόνους

Συναγερμός για τον «τυφώνα» Τραμπ - Τα σχέδια για να σωθεί εμπόριο 1,4 τρισ. δολ.
Οι δασμοί Τραμπ έχει προκαλέσουν αναστάτωση στα επιτελεία των επιχειρήσεων που προσπαθούν να καταστρώσουν σχέδια για να αμβλύνουν τις επιπτώσεις τους

Το αστρονομικό ποσό που έχασαν οι Αμερικανοί από επενδυτικές απάτες το 2024
Οι επενδυτικές απάτες περιλαμβάνουν γενικά ισχυρισμούς ότι ένας καταναλωτής θα έχει μεγάλες αποδόσεις επενδύοντας σε ένα νέο σύστημα κερδοφορίας

Το φλερτ της Κίνας με τους ξένους CEOs και η συνάντηση με τον Σι Τζινπίνγκ
Η Κίνα θέλει να φέρει πίσω μεγάλες ξένες επενδύσεις μετά από ένα κύμα φυγής