
Στην πόλη της Θεσσαλονίκης αυτόν τον καιρό αποσύρονται σταδιακά οι λαμαρίνες και αποκαλύπτεται το επίγειο κομμάτι των σταθμών του μετρό. Ηδη τα αρχαία στον σταθμό Αγία Σοφία είναι ορατά από την Εγνατία, δίνοντας μια αίσθηση από την ομορφιά που έρχεται. Το έργο ολοκληρώνεται έπειτα από 17 χρόνια. Το πρώτο ωστόσο εισιτήριο δεν θα κοπεί πριν από τον Ιούλιο του 2024. Θα χρειαστεί να «στρώσουν» λέει τα βαγόνια, να υπάρξει χρόνος για τη στελέχωση και του φορέα που θα το αναλάβει. Τι 17, τι 18 χρόνια… Για μόλις 9 χιλιόμετρα υπόγειου σιδηροδρόμου.
Στην ίδια μοίρα όσων συνεχώς αναβάλλονται εντάσσεται και η κατασκευή της περίφημης υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (Flyover), μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων. Για την έναρξη κατασκευής της, η αναμονή φτάνει, μόλις για τα δεδομένα της πόλης, τα 9 χρόνια. Πολλοί ανησυχούν ότι αν συμπέσει η έναρξη των έργων και η απουσία μετρό, τότε το κέντρο της πόλης θα γίνει ακόμα πιο αδιάβατο. Ακούγεται επίσης έντονα ότι οι κάτοικοι ενός συνοικισμού, των Κωνσταντινουπολιτών, ετοιμάζονται να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη, μπλοκάροντας πιθανότατα την έναρξη των έργων. Η καθυστέρηση έχει αλλάξει τα δεδομένα με αποτέλεσμα ο δρόμος όταν φτιαχτεί να περνάει στο πλάι των μπαλκονιών τους ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Γενικά η πόλη δεν έχει δρόμους. Εχει έναν περιφερειακό που φτιάχτηκε πριν από δεκαετίες, ο οποίος δεν διαθέτει ΛΕΑ (!), όπως και δίκτυο ομβρίων υδάτων, με αποτέλεσμα όποτε βρέχει η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας να γεμίζει νερά και τα ατυχήματα να είναι στην ημερήσια διάταξη.
Στη Θεσσαλονίκη έχουν μάθει όμως να κάνουν υπομονή. Η μόνη τους σταθερά μέχρι σήμερα ήταν η «γιορτή» της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης. Πολλά πήγαιναν πίσω, αλλά τα τριήμερα των πολιτικών αρχηγών, με τις ομιλίες και τις συνεντεύξεις Τύπου τηρούνταν ευλαβικά. Φέτος και αυτά λόγω ανωτέρας βίας δεν τηρήθηκαν. Το πρώτο Σαββατοκύριακο και η ματαίωση των εκδηλώσεων προκάλεσε ζημιά πολλών εκατομμυρίων στην πόλη. Ζημιές σε μια χρονιά που ο τουρισμός πάει πολύ καλά, σε εντυπωσιακό βαθμό και παρά την έλλειψη υποδομών. Το αεροδρόμιο είναι καλό και πλήρως ανακαινισμένο, αλλά η πόλη και οι γύρω νομοί γεμίζουν από τουρίστες που έρχονται κυρίως οδικώς στην πόλη από τις βαλκανικές χώρες, παρά την έλλειψη οργανωμένου οδικού δικτύου. Οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας, που θα ενώνουν τους συνοριακούς σταθμούς με την πόλη, ακόμα αναζητούνται. Παρ’ όλα αυτά κανείς δεν χάνει το κουράγιο του και το κέφι του σ’ αυτή την πόλη.
Οι επίσημοι φορείς και ειδικά οι αιρετοί αναμένουν τον Πρωθυπουργό, περιμένοντας μια νέα εξαγγελία. Φέτος ίσως λιγότερο, λόγω της θεομηνίας που χτύπησε τη Θεσσαλία, καθώς λογικά το κέντρο βάρους της ομιλίας θα μεταφερθεί στην αποκατάσταση των ζημιών. Οι απλοί Θεσσαλονικείς δεν δείχνουν να περιμένουν να ακούσουν κάτι νέο. Αλλωστε έχουν μάθει να περιμένουν διαρκώς να γίνει κάτι και αυτό συνεχώς να αναβάλλεται. Τους φτάνει που απολαμβάνουν κάθε χρόνο ότι γίνονται το επίκεντρο της χώρας έστω και για ένα διήμερο…
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα


Latest News

Χάνεται η λογική
Μπερδεύουν στην κυβέρνηση το «κράτος-εργοδότη» με το «κοινωνικό κράτος»

Ο Τραμπ, ο γεωπολιτικός αναταγωνισμός ΗΠΑ - Κίνας και η παγίδα του Θουκυδίδη;
Το βιβλίο των Αθ. Πλατιά και Β. Τρίγκα από τον Ιωάννη Ε. Κωτούλα και η ανάλυση του επίκαιρου και διόλου ακίνδυνου ανταγωνισμού ΗΠΑ – Κίνας

Οι «κρυφές» αμυντικές βιομηχανίες και τα οικονομικά οδοφράγματα
Ουδείς είχε αντιληφθεί ότι η Ελλάδα διαθέτει τόσο πολλές βιομηχανίες παραγωγής αμυντικού υλικού κάθε είδους

Ζώντας με 743 ευρώ το μήνα
Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για την αύξηση του κατώτατου μισθού. Παραβλέποντας ότι αυτός αποτυπώνει ακόμη μια πολύ δύσκολη συνθήκη.

Βάζουν πλάτη οι επιχειρήσεις
Η αύξηση της τάξεως του 6% του κατώτατου μισθού, που ενέκρινε χθες το Υπουργικό Συμβούλιο, δεν είναι διόλου αμελητέα ως ποσοστό

Ο καθρέφτης του χρηματιστηρίου
Σημαντική αύξηση των συναλλαγών, επιχειρηματικές εξελίξεις, νέες συμφωνίες και μεγάλη κινητικότητα σε πολλούς κλάδους είναι ξεκάθαρο σημάδι μιας οικονομίας σε ανάπτυξη

Κλείνει υποθέσεις με το παρελθόν
Το επίσημο ελληνικό κράτος οφείλει να «ξεψαχνίσει» και να φέρει στα ταμεία και το παραμικρό από τα χρωστούμενα, πριν αποφασίσει να προχωρήσουμε ως χώρα

Από τα μπλοκάκια στις εταιρείες για να αποφύγουν την κλίμακα των μισθωτών
Η «μαύρη» εργασία σε μεγάλο βαθμό περιορίστηκε με τη χρήση της κάρτας εργασίας, αλλά και εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης εργαζομένων στην περίοδο που διαδέχτηκε τα μνημόνια

Ανισότητες: Μύθοι και πραγματικότητες
Σε αντίθεση με τις λαϊκές πεποιθήσεις τα στατικά στοιχεία δείχνουν ότι η παγκόσμια ανισότητα φθίνει και βρίσκεται στο πιο χαμηλό επίπεδο των 220 τελευταίων ετών.

Επενδυτική τοξικότητα
Οι ευκαιρίες στην εποχή μας, που τα πάντα είναι ρευστά και απρόβλεπτα, είναι για αυτούς που διαθέτουν ισχυρά αντανακλαστικά και πολίτες ενημερωμένους