Στην πόλη της Θεσσαλονίκης αυτόν τον καιρό αποσύρονται σταδιακά οι λαμαρίνες και αποκαλύπτεται το επίγειο κομμάτι των σταθμών του μετρό. Ηδη τα αρχαία στον σταθμό Αγία Σοφία είναι ορατά από την Εγνατία, δίνοντας μια αίσθηση από την ομορφιά που έρχεται. Το έργο ολοκληρώνεται έπειτα από 17 χρόνια. Το πρώτο ωστόσο εισιτήριο δεν θα κοπεί πριν από τον Ιούλιο του 2024. Θα χρειαστεί να «στρώσουν» λέει τα βαγόνια, να υπάρξει χρόνος για τη στελέχωση και του φορέα που θα το αναλάβει. Τι 17, τι 18 χρόνια… Για μόλις 9 χιλιόμετρα υπόγειου σιδηροδρόμου.
Στην ίδια μοίρα όσων συνεχώς αναβάλλονται εντάσσεται και η κατασκευή της περίφημης υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (Flyover), μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων. Για την έναρξη κατασκευής της, η αναμονή φτάνει, μόλις για τα δεδομένα της πόλης, τα 9 χρόνια. Πολλοί ανησυχούν ότι αν συμπέσει η έναρξη των έργων και η απουσία μετρό, τότε το κέντρο της πόλης θα γίνει ακόμα πιο αδιάβατο. Ακούγεται επίσης έντονα ότι οι κάτοικοι ενός συνοικισμού, των Κωνσταντινουπολιτών, ετοιμάζονται να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη, μπλοκάροντας πιθανότατα την έναρξη των έργων. Η καθυστέρηση έχει αλλάξει τα δεδομένα με αποτέλεσμα ο δρόμος όταν φτιαχτεί να περνάει στο πλάι των μπαλκονιών τους ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Γενικά η πόλη δεν έχει δρόμους. Εχει έναν περιφερειακό που φτιάχτηκε πριν από δεκαετίες, ο οποίος δεν διαθέτει ΛΕΑ (!), όπως και δίκτυο ομβρίων υδάτων, με αποτέλεσμα όποτε βρέχει η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας να γεμίζει νερά και τα ατυχήματα να είναι στην ημερήσια διάταξη.
Στη Θεσσαλονίκη έχουν μάθει όμως να κάνουν υπομονή. Η μόνη τους σταθερά μέχρι σήμερα ήταν η «γιορτή» της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης. Πολλά πήγαιναν πίσω, αλλά τα τριήμερα των πολιτικών αρχηγών, με τις ομιλίες και τις συνεντεύξεις Τύπου τηρούνταν ευλαβικά. Φέτος και αυτά λόγω ανωτέρας βίας δεν τηρήθηκαν. Το πρώτο Σαββατοκύριακο και η ματαίωση των εκδηλώσεων προκάλεσε ζημιά πολλών εκατομμυρίων στην πόλη. Ζημιές σε μια χρονιά που ο τουρισμός πάει πολύ καλά, σε εντυπωσιακό βαθμό και παρά την έλλειψη υποδομών. Το αεροδρόμιο είναι καλό και πλήρως ανακαινισμένο, αλλά η πόλη και οι γύρω νομοί γεμίζουν από τουρίστες που έρχονται κυρίως οδικώς στην πόλη από τις βαλκανικές χώρες, παρά την έλλειψη οργανωμένου οδικού δικτύου. Οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας, που θα ενώνουν τους συνοριακούς σταθμούς με την πόλη, ακόμα αναζητούνται. Παρ’ όλα αυτά κανείς δεν χάνει το κουράγιο του και το κέφι του σ’ αυτή την πόλη.
Οι επίσημοι φορείς και ειδικά οι αιρετοί αναμένουν τον Πρωθυπουργό, περιμένοντας μια νέα εξαγγελία. Φέτος ίσως λιγότερο, λόγω της θεομηνίας που χτύπησε τη Θεσσαλία, καθώς λογικά το κέντρο βάρους της ομιλίας θα μεταφερθεί στην αποκατάσταση των ζημιών. Οι απλοί Θεσσαλονικείς δεν δείχνουν να περιμένουν να ακούσουν κάτι νέο. Αλλωστε έχουν μάθει να περιμένουν διαρκώς να γίνει κάτι και αυτό συνεχώς να αναβάλλεται. Τους φτάνει που απολαμβάνουν κάθε χρόνο ότι γίνονται το επίκεντρο της χώρας έστω και για ένα διήμερο…
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Ευρωπαϊκές οικονομίες σε τροχιά αβεβαιότητας
Οι προειδοποιήσεις της ΕΚΤ αποκαλύπτουν τους λόγους της ανησυχίας για την κατάσταση των οικονομιών στις ευρωπαϊκές χώρες
Χωρίς τιμαριθμοποίηση
Στην Ελλάδα η κυβέρνηση συνεχίζει να επιλέγει τον «αραμπά» του κοινωνικού αυτοματισμού
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Στις μέρες μας, το 2024 εδώ στην Ελλάδα, έχουν πάρει κεφάλι και πάλι οι απαισιόδοξοι και φοβούνται και τη σκιά τους
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Οι ίδιοι απαισιόδοξοι ανησυχούσαν πριν από τις εκλογές του 2019 για το δημόσιο χρέος και τις τράπεζες
Οι επιχειρήσεις στην εποχή των αναταράξεων
Οι περίοδοι της σταθερότητας και μιας υποτιθέμενης κανονικότητας θα γίνονται όλο και πιο σύντομες για τις επιχειρήσεις και τις οικονομίες
Το ελαιόλαδο ρίχνει τον πληθωρισμό
Σε όλες τις απότομες αλλαγές σε μια αγορά, έτσι και στο ελαιόλαδο υπάρχουν νικητές και ηττημένοι
Στην ασφάλεια των πλεονασμάτων
Το χθεσινό μήνυμα Χατζηδάκη αποτελεί μια ελάχιστη ανταπόδοση στους χτυπημένους από τη χρεοκοπία Έλληνες φορολογουμένους
Ευκαιρία εκσυγχρονισμού
Τα Κράτη-Μέλη της ΕΕ έχουν υποχρέωση μεταφοράς, έως 15 Νοεμβρίου 2024, στο εθνικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2022/2041 για επαρκείς κατώτατους μισθούς
Εκτός κυβερνητικού ραντάρ…
Ο τομέας μπορεί να προοδεύει την τελευταία τριετία, αλλά η παραγωγικότητά του μειώνεται
Απαγορευτικά ενοίκια
Γενικά το κόστος στέγασης αποτελεί έναν από τα σημαντικότερα πάγια έξοδα για μια επιχείρηση