
Το συνδικάτο το οποίο εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στις τρεις μεγαλύτερες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσε χθες Πέμπτη πως θα ξεκινήσει ταυτόχρονη απεργία σε τρία εργοστάσια στρατηγικής σημασίας από τα μεσάνυχτα [τοπική ώρα – στις 07:00 ώρα Ελλάδας] αν δεν υπάρξει συμφωνία της τελευταίας στιγμής με τις διοικήσεις των εταιρειών για τις νέες συλλογικές συμβάσεις.
Ο πρόεδρος του United Auto Workers (UAW) κατονόμασε τα τρία εργοστάσια -το καθένα ανήκει στην καθεμιά από τις λεγόμενες μεγάλες «τρεις του Ντιτρόιτ», δηλαδή την General Motors, τη Stellantis και τη Ford– όπου θα αρχίσει αυτή η άνευ προηγουμένου κινητοποίηση, καλώντας τα μέλη του συνδικάτου να είναι έτοιμα να συμμετάσχουν με τη σειρά τους στις απεργιακές κινητοποιήσεις, ανάλογα με την πορεία των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Επιμένει ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ – Απογοήτευσαν τα στοιχεία του Αυγούστου
Ο Σον Φέιν εξήγησε πως πρόκειται για τα εργοστάσια όπου παράγονται το δημοφιλές μοντέλο Bronco της Ford στο Γουέιν (Μίσιγκαν), διάφορα ανοικτά ημιφορτηγά της GM στην Ουέντζβιλ (Μισούρι) και τα Jeep της Stellantis στο Τολέντο (Οχάιο). Πρόκειται για τα οχήματα που εισφέρουν το τρέχον διάστημα τις μεγαλύτερες πωλήσεις των «τριών του Ντιτρόιτ».
«Για πρώτη φορά στην ιστορία μας, θα απεργήσουμε και στις τρεις Μεγάλες Τρεις», επέμεινε ο κ. Φέιν, διευκρινίζοντας πως θα πάει στην απεργιακή συγκέντρωση στο εργοστάσιο στη Γουέιν.
Δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η απεργία να γενικευτεί.
«Αν χρειαστεί να απεργήσουμε όλοι, θα το κάνουμε», τόνισε.
Αν η απεργιακή κινητοποίηση διαρκέσει, η αμερικανική οικονομία θα υποστεί πλήγμα: πολλές εταιρίες εξαρτώνται από την αυτοκινητοβιομηχανία και τους εργαζόμενους σε αυτή.
Η διένεξη για τις νέες συλλογικές συμβάσεις ενδέχεται να προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στον Δημοκρατικό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, που θα διεκδικήσει την επανεκλογή του το 2024. Ο κ. Μπάιντεν καλεί εδώ και καιρό να κλειστεί το ταχύτερο συμφωνία για τις νέες συλλογικές συμβάσεις.
Η διαπραγμάτευση είναι σκληρή και οι δυο πλευρές απέχουν ακόμη πολύ. Το συνδικάτο ζητεί αυξήσεις 40%, οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε πως δεν θα δεχθούν να ξεπεράσουν το 20%, ενώ απορρίπτουν άλλα αιτήματα-κλειδιά του UAW.
Το συνδικάτο έχει ετοιμάσει απεργιακό ταμείο 825 εκατ. δολαρίων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Η Ford σταματά τις αποστολές οχημάτων στην Κίνα λόγω δασμών
Η Ford ανακοίνωσε ότι σταμάτησε τις αποστολές των F-150 Raptor, Mustang και των SUV Bronco που κατασκευάζονται στο Μίσιγκαν προς την Κίνα

Στην αντεπίθεση περνά η Κίνα - Ποιους απειλεί με αντίποινα
Η Κίνα αντιτίθεται σθεναρά σε οποιοδήποτε απειλήσει τα συμφέροντα της χώρας

Βουτιά στην παγκόσμια εμπιστοσύνη - Τι δείχνει ο δείκτης FT Tiger
Το σοκ των δασμών και η διολίσθηση της αγοράς είναι μεταξύ των αυξανόμενων απειλών για την ανάπτυξη

Ο δασμολογικός πονοκέφαλος για τις μεγάλες κεντρικές τράπεζες
Ο Τραμπ αλλάζει τον τρόπο με τον οποίον λαμβάνονται οι νομισματικές αποφάσεις

Τι θα συμβούλευαν σήμερα τον Τραμπ οι Μπρεζίνσκι και Κίσινγκερ
Τι θα έλεγαν σήμερα στον Τραμπ οι δύο μεγάλοι «στρατηγοί» που συμβούλεψαν προέδρους και άλλαξαν το ρου του Ψυχρού Πολέμου

Σίμον Κάρτερ: Ο Βρετανός επιχειρηματίας που κέρδισε το στοίχημα της επιστροφής στο γραφείο
Η British Land, δια χειρός του CEO Σίμον Κάρτερ, στοιχημάτισε στην επιστροφή στο γραφείο και βλέπει τώρα ρεκόρ ενοικιάσεων στη Βρετανία

Πώς μια χώρα που ο Τραμπ «δεν είχε ξανακούσει ποτέ» βρέθηκε στο στόχαστρό του
Το Λεσότο, που η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ μετέτρεψε σε κέντρο παραγωγής τζιν Levi’s και ρούχων του Τραμπ, βρίσκεται μπροστά σε μια επικείμενη οικονομική καταστροφή

Μπιλ Άκμαν: Γιατί βλέπει σύμπραξη Uber και Hertz
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Μπιλ Άκμαν αποκάλυψε ότι κατέχει σχεδόν το 20% των μετοχών της Hertz

Ο Πούτιν επαινεί τον Μασκ συγκρίνοντάς τον με σοβιετικό πρωτοπόρο πυραύλων
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν επαίνεσε τον Ίλον Μασκ για τα επιτεύγματά του στα διαστημικά ταξίδια και τον θεωρεί τολμηρό οραματιστή αντάξιο των σοβιετικών πρωτοπόρων του διοαστήματος

«Τσουνάμι» απολύσεων στις γερμανικές επιχειρήσεις - 1 στις 3 σχεδιάζει περικοπές το 2025
Οι προοπτικές για το 2025 παραμένουν ζοφερές στη Γερμανία και τον επιχειρηματικό της κόσμο, σύμφωνα με έρευνα