Το συνδικάτο το οποίο εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στις τρεις μεγαλύτερες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσε χθες Πέμπτη πως θα ξεκινήσει ταυτόχρονη απεργία σε τρία εργοστάσια στρατηγικής σημασίας από τα μεσάνυχτα [τοπική ώρα – στις 07:00 ώρα Ελλάδας] αν δεν υπάρξει συμφωνία της τελευταίας στιγμής με τις διοικήσεις των εταιρειών για τις νέες συλλογικές συμβάσεις.
Ο πρόεδρος του United Auto Workers (UAW) κατονόμασε τα τρία εργοστάσια -το καθένα ανήκει στην καθεμιά από τις λεγόμενες μεγάλες «τρεις του Ντιτρόιτ», δηλαδή την General Motors, τη Stellantis και τη Ford– όπου θα αρχίσει αυτή η άνευ προηγουμένου κινητοποίηση, καλώντας τα μέλη του συνδικάτου να είναι έτοιμα να συμμετάσχουν με τη σειρά τους στις απεργιακές κινητοποιήσεις, ανάλογα με την πορεία των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Επιμένει ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ – Απογοήτευσαν τα στοιχεία του Αυγούστου
Ο Σον Φέιν εξήγησε πως πρόκειται για τα εργοστάσια όπου παράγονται το δημοφιλές μοντέλο Bronco της Ford στο Γουέιν (Μίσιγκαν), διάφορα ανοικτά ημιφορτηγά της GM στην Ουέντζβιλ (Μισούρι) και τα Jeep της Stellantis στο Τολέντο (Οχάιο). Πρόκειται για τα οχήματα που εισφέρουν το τρέχον διάστημα τις μεγαλύτερες πωλήσεις των «τριών του Ντιτρόιτ».
«Για πρώτη φορά στην ιστορία μας, θα απεργήσουμε και στις τρεις Μεγάλες Τρεις», επέμεινε ο κ. Φέιν, διευκρινίζοντας πως θα πάει στην απεργιακή συγκέντρωση στο εργοστάσιο στη Γουέιν.
Δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η απεργία να γενικευτεί.
«Αν χρειαστεί να απεργήσουμε όλοι, θα το κάνουμε», τόνισε.
Αν η απεργιακή κινητοποίηση διαρκέσει, η αμερικανική οικονομία θα υποστεί πλήγμα: πολλές εταιρίες εξαρτώνται από την αυτοκινητοβιομηχανία και τους εργαζόμενους σε αυτή.
Η διένεξη για τις νέες συλλογικές συμβάσεις ενδέχεται να προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στον Δημοκρατικό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, που θα διεκδικήσει την επανεκλογή του το 2024. Ο κ. Μπάιντεν καλεί εδώ και καιρό να κλειστεί το ταχύτερο συμφωνία για τις νέες συλλογικές συμβάσεις.
Η διαπραγμάτευση είναι σκληρή και οι δυο πλευρές απέχουν ακόμη πολύ. Το συνδικάτο ζητεί αυξήσεις 40%, οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε πως δεν θα δεχθούν να ξεπεράσουν το 20%, ενώ απορρίπτουν άλλα αιτήματα-κλειδιά του UAW.
Το συνδικάτο έχει ετοιμάσει απεργιακό ταμείο 825 εκατ. δολαρίων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους