Το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) πρόκειται να πέσει στο 14-38% των συνολικών πωλήσεων έως το 2030. Αυτές είναι οι προβλέψεις έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία ερευνών RMI (Rocky Mountain Institute) σε συνεργασία με το Bezos Earth Fund.
Η μεγάλη ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αυξάνει την παγκόσμια ζήτηση, με αποτέλεσμα να πέφτουν διαρκώς οι πωλήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων. Αυτό ουσιαστικά δηλώνει ότι οι πωλήσεις για αυτοκίνητα με βασικό καύσιμο την βενζίνη ή το πετρέλαιο έχουν κορυφωθεί τα προηγούμενα χρόνια και η πορεία τους θα είναι συνεχώς πτωτική μέχρι το 2030.
Οι Ευρωπαίοι «τρώνε τη σκόνη» των Κινέζων στα ΕV – Είναι μια γενιά μπροστά
Η συγκεκριμένη έρευνα, αναλύοντας μια σειρά από στοιχεία, αναφέρει ότι η Βόρεια Ευρώπη και η Κίνα παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και με γνώμονα τις πολιτικές που ακολουθούν οι κυβερνήσεις διαφόρων κρατών χρειάζονται περίπου έξι χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να αυξηθούν από το 1% στο 10% των συνολικών πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων. Στο επόμενο στάδιο και στις χώρες όπου η ηλεκτροκίνηση έχει έντονο βηματισμό χρειάζονται άλλα έξι χρόνια για να φτάσει το μερίδιο αγοράς στο 80%.
Ο βασικός παράγοντας της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση είναι το κόστος των αυτοκινήτων. Επειδή το κόστος της μπαταρίας είναι ακόμη ακριβό, αυτό αναμένεται με την πάροδο του χρόνου να πέσει και να φθάσει σε χαμηλό επίπεδο στο τέλος της δεκαετίας. Αυτή η εξέλιξη θα επιτρέψει την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και σε χώρες όπου έχουν χαμηλό ΑΕΠ.
Μέχρι το 2030, τα EV θα κυριαρχούν στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων και θα αποτελούν το 62% -86% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, με την Κίνα να καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς τουλάχιστον 90%.
Από την άλλη η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου που χρησιμοποιείται ως καύσιμο στα αυτοκίνητα κορυφώθηκε το 2019 και από τότε η ζήτηση πέφτει σταδιακά. Μέχρι το 2030 η ζήτηση πετρελαίου για αυτοκίνητα θα μειώνεται σε πάνω από 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα κάθε χρόνο. Ωστόσο, η αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανεβαίνει κάθε χρονιά σταδιακά, με αποτέλεσμα οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας να στρέφουν την προσοχή τους στις ανανεώσιμες πηγές, που από την μία θα τους δώσουν φθηνή ηλεκτρική ενέργεια και από την άλλη θα μειώσουν το συνολικό αποτύπωμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων