![ΑΝΕΚ: Αύξηση τζίρου στο εξάμηνο – Στα 81,9 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/anek-lines.jpg)
Τα αποτελέσματα της χρήσης από 1 Ιανουαρίου έως 30 Ιουνίου 2023, βάσει των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ), ανακοίνωσε η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε. (ΑΝΕΚ).
Όπως τονίζεται, στο α’ εξάμηνο του 2023 o Όμιλος της ΑΝΕΚ ενίσχυσε το μεταφορικό έργο και τον κύκλο εργασιών του, εμφανίζοντας μειωμένες ζημιές σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2022. Στη βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων συνέβαλαν και οι χαμηλότερες τιμές των καυσίμων σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο της προηγούμενης χρήσης.
Ωστόσο, λόγω των ζημιών του α’ εξαμήνου -που επιβαρύνθηκε από το υψηλό χρηματοοικονομικό κόστος, κυρίως, λόγω αύξησης των επιτοκίων- συνεχίστηκε η επιδείνωση της κεφαλαιακής επάρκειας, με τα ίδια κεφάλαια της Εταιρείας στις 30.06.2023 να είναι αρνητικά κατά € 91,9 εκατ.
Σε λειτουργικό επίπεδο, το α’ εξάμηνο του 2023 ο Όμιλος της ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων. Στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα συνεχίστηκε η εκτέλεση δρομολογίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας μέχρι και τις αρχές Μαΐου. Στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής τα δρομολόγια εκτελούνται κοινοπρακτικά με πλοία της εταιρείας «ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ», ενώ συνεχίστηκε η εκναύλωση ενός πλοίου στο εξωτερικό.
Εκτελώντας σχεδόν τον ίδιο αριθμό δρομολογίων σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2022, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το α’ εξάμηνο του 2023 σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε διακίνησε συνολικά 328 χιλ. επιβάτες έναντι 257 χιλ. τη συγκρίσιμη περίοδο (αύξηση 28%), 67 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 59 χιλ. (αύξηση 13%) και 58 χιλ. φορτηγά (όσα και το α’ εξάμηνο του 2022).
Τα βασικά οικονομικά μεγέθη της περιόδου διαμορφώθηκαν ως εξής:
Κύκλος Εργασιών
Αύξηση κατά 10% σημείωσε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ο οποίος το α’ εξάμηνο του 2023 ανήλθε σε € 81,9 εκατ. έναντι € 74,2 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Μητρικής ανήλθε σε € 73,3 εκατ. έναντι € 64,7 εκατ.
Μικτά Κέρδη
Τα ενοποιημένα μικτά αποτελέσματα του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε κέρδη € 4,0 εκατ. έναντι ζημιών € 7,5 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο. Το κόστος πωληθέντων του Ομίλου διαμορφώθηκε σε € 77,9 εκατ. έναντι € 81,8 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο. Αντίστοιχα, για την Εταιρεία τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε κέρδη € 1,0 εκατ. έναντι ζημιών € 8,5 εκατ. με το κόστος πωληθέντων να διαμορφώνεται σε € 72,3 εκατ. έναντι € 73,3 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2022.
EBITDA
Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου του α’ εξαμήνου 2023 διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 2,4 εκατ. έναντι € 12,0 εκατ., ενώ αντίστοιχα, για τη Μητρική σε ζημιές € 4,4 εκατ. έναντι € 11,7 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2022.
Χρηματοοικονομικά αποτελέσματα
Το καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου και της Εταιρείας για το α’ εξάμηνο του 2023 ανήλθε σε € 8,9 εκατ. έναντι € 5,6 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2022.
Καθαρά αποτελέσματα
Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για α’ εξάμηνο του 2023 διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 16,2 εκατ. έναντι € 22,6 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2022, ενώ αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 16,9 εκατ. έναντι € 20,7 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της υλοποίησης της διαδικασίας συγχώνευσης με απορρόφηση της ΑΝΕΚΑΝΕΚ -2,26% από την εταιρεία «ΑΤΤΙCA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ», σύμφωνα με την από 26.09.2022 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΝΕΚΑΝΕΚ -2,26%, η Επιτροπή Ανταγωνισμού στις 03.08.2023 ενέκρινε ομόφωνα τη γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση που αφορά στην εν λόγω συγχώνευση και πλέον ο ανωτέρω εταιρικός μετασχηματισμός τελεί υπό την έγκριση των αρμόδιων οργάνων των εταιρειών σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ferryscanner: Επεκτείνεται στις αγορές της Ιταλίας και της Κροατίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ψηλά οι τιμές, βοήθεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητά ο Στυλιανίδης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-768x460-1-600x359.jpg)
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
![Attica Group: Στο τραπέζι placement για να αυξήσει τη διασπορά των μετοχών της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Attica-Group-768x384-1-600x300.jpg)
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
![Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Attica-E-Flexer-1-004-600x330.jpg)
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
![Ακτοπλοΐα: Τι ζητά ο Στυλιανίδης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα εισιτήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα