Δύο από τους κορυφαίους στόχους του προέδρου Μπάιντεν – η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και η διεύρυνση της μεσαίας τάξης μέσω της υποστήριξης των συνδικάτων – συγκρούονται στην πολιτεία-κλειδί του Μίσιγκαν, καθώς η Ένωση Εργατών Αυτοκινήτων των ΗΠΑ (UAW) ξεκινά απεργία κατά των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας.
Η απεργία αφορά μέχρι στιγμής 13.000 εργαζόμενους, λιγότερο από το ένα δέκατο του συνολικού αριθμού των μελών του συνδικάτου, αλλά αποτελεί μια σημαντική δοκιμασία για την ικανότητα του αμερικανού προέδρου να διατηρήσει μια ετερογενή πολιτική συμμαχία ενόψει της επανεκλογής του, όπως αναφέρει το Associated Press.
ΗΠΑ: Ιστορική απεργία της αυτοκινητοβιομηχανίας σε 3 εργοστάσια
Φοβούνται ότι θα μείνουν στον δρόμο
Ο Μπάιντεν προσπαθεί να ενισχύσει την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και να αποτρέψει την Κίνα από το να εδραιώσει τη θέση της σε μια αναπτυσσόμενη βιομηχανία. Ο νόμος-υπογραφή του, γνωστός ως Inflation Reduction Act, περιλαμβάνει δισεκατομμύρια δολάρια σε κίνητρα προκειμένου να βγουν περισσότερα «καθαρά» αυτοκίνητα στους δρόμους.
Ωστόσο, ορισμένα μέλη της UAW φοβούνται ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα κοστίσει θέσεις εργασίας, καθώς απαιτούν λιγότερους εργαζόμενους για τη συναρμολόγησή τους.
«Ο πρόεδρος βρίσκεται σε μια πολύ δύσκολη θέση», δήλωσε ο Erik Gordon, καθηγητής στο Ross School of Business του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.
Το συνδικάτο των εργαζομένων στα αυτοκίνητα των ΗΠΑ (UAW) βρίσκεται σε απεργία κατά των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας, διεκδικώντας σημαντικές αυξήσεις μισθών. Η απεργία, η οποία είναι στοχευμένη σε συγκεκριμένα εργοστάσια, έχει αυξήσει την πίεση στις εταιρείες.
Οι εταιρείες, ωστόσο, προτίθενται να συγκρατήσουν τις εργατικές δαπάνες, καθώς προετοιμάζονται για τον ακραίο ανταγωνισμό σε μια παγκόσμια αγορά.
Πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης
Η απεργία της UAW έχει γίνει επίσης, πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ο οποίος είναι το φαβορί για το χρίσμα των Ρεπουμπλικάνων, κατηγόρησε τον Μπάιντεν ότι «θα δολοφονήσει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και θα σκοτώσει αμέτρητες θέσεις εργασίας για πάντα, ειδικά στο Μίσιγκαν και τη Μεσοδυτική Αμερική».
Ο Ammar Moussa, εκπρόσωπος της προεκλογικής εκστρατείας του Μπάιντεν, δήλωσε ότι ο Τραμπ «θα έλεγε οτιδήποτε για να αποσπάσει την προσοχή από το μακρύ ιστορικό του να αθετεί τις υποσχέσεις του». Σημείωσε δε, ότι ο πρώην πρόεδρος θα άφηνε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πτωχεύσουν κατά την οικονομική κρίση αντί να τις σώσει όπως έκανε ο πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα εκείνη την εποχή.
Κρίσιμη δοκιμασία
Ο Μπάιντεν έχει εκφράσει την υποστήριξή του στους εργαζόμενους και έχει προτρέψει τις εταιρείες να κάνουν πιο γενναιόδωρες προσφορές στο συνδικάτο. Έχει επίσης στείλει κορυφαίους συνεργάτες του στο Ντιτρόιτ για να βοηθήσουν στις διαπραγματεύσεις.
Η απεργία της UAW είναι μια κρίσιμη δοκιμασία για τον Biden, καθώς προσπαθεί να ισορροπήσει τους στόχους του για την εργασία και το κλίμα. Εάν δεν μπορέσει να βρει έναν τρόπο να ικανοποιήσει τόσο τις εταιρείες όσο και τους εργαζόμενους, θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στις πιθανότητές του να επανεκλεγεί.
Ο Shawn Fain, πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ (UAW), έχει επικρίνει τον πρόεδρο Μπάιντεν για τις πολιτικές μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.
«Δεν είναι κάποιος που εκπροσωπεί την εργατική τάξη», δήλωσε στο MSNBC νωρίτερα αυτόν τον μήνα. «Είναι μέρος της τάξης των δισεκατομμυριούχων. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Και αυτό είναι που πρέπει να σκεφτούν τα μέλη μας όταν πάνε να ψηφίσουν», πρόσθεσε.
Η Madeline Janis, συν-εκτελεστική διευθύντρια της οργάνωσης Jobs to Move America, η οποία εργάζεται για περιβαλλοντικά και εργατικά θέματα, δήλωσε ότι ο Λευκός Οίκος πρέπει να κάνει περισσότερα για να αμβλύνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι.
Latest News
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley