Ενώ οι τιμές σε βασικά τρόφιμα, όπως τα λαχανικά, το ελαιόλαδο και το φρέσκο γάλα, συνεχίζουν την ανηφορική τους πορεία, όχι μόνο σε σύγκριση με τον περασμένο χρόνο αλλά και σε μηνιαία βάση, πριν ακόμη προστεθούν στη δύσκολη «εξίσωση» οι ελλείψεις που θα προκύψουν από την καταστροφή του Θεσσαλικού κάμπου , ο κος Martin Brandenburger, πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς, εκτιμά ότι ο κλαδικός πληθωρισμός στα τρόφιμα και βασικά καταναλωτικά είδη συνεχίζεται, ωστόσο «εβδομάδα με την εβδομάδα θα υποχωρεί».
Στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης της εκπτωτικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ για την συνεργασία της με την Unicef στο πρόγραμμα «Μαζί ενάντια στη βία κατά των παιδιών», ο Ελβετός manager της εν Ελλάδι θυγατρικής της Lidl σημείωσε ότι στο καλάθι των Ελλήνων καταναλωτών μπαίνουν λιγότερα προϊόντα, ενώ τα ψώνια γίνονται πλέον τις μέρες της μισθοδοσίας.
Όσο για το τι αγοράζουν τα νοικοκυριά, ο κος Brandenburger σχολίασε πως επιλέγονται περισσότερο τα αναγκαία είδη διατροφής, αναφέροντας μάλιστα ότι «εξαιτίας του περιορισμού των εγχώριων εισοδημάτων οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο οικονομικές επιλογές και ενισχύεται πάρα πολύ η κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας, στην οποία η Lidl έχει μια πολύ διευρυμένη γκάμα κωδικολογίου».
Υπενθυμίζεται ότι το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας αντιστοιχεί πλέον στο 26,3% της αγοράς, με βάση τα τελευταία στοιχεία της Circana, που αφορούν στο πρώτο εξάμηνο.
«Ο πληθωρισμός όλους μας έχει επηρεάσει»
Ερωτηθείς για τις επιπτώσεις του γενικού πληθωρισμού στην εταιρεία, ο κος Brandenburger επεσήμανε ότι «ο πληθωρισμός όλους μας έχει επηρεάσει» και πρόσθεσε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι κόστος ενέργειας, το οποίο έχει διπλασιαστεί. Επίσης σημαντικό έξοδο είναι οι μεταφορές, ενώ επίπτωση στους δείκτες ρευστότητας έχει προκαλέσει και η αύξηση των επιτοκίων.
Νέες μειώσεις τιμών
Το εμπορικό πλάνο της αλυσίδας προβλέπει την διεύρυνση εντός του μήνα της πρωτοβουλίας για μειωμένες τιμές, σύμφωνα με τον επικεφαλής της αλυσίδας, ο οποίος όμως απέφυγε να αναφερθεί στο ποσοστό της έκπτωσης.
Σημειώνεται ότι η Lidl πριν λίγες μέρες ανακοίνωσε χαμηλές τιμές έως 35% σε περισσότερα από 200 προϊόντα. Η μείωση, ως αποτέλεσμα της «διαπραγματευτικής δύναμης του δικτύου της και σε συνεργασία με τους προμηθευτές της», όπως ανέφερε η σχετική ανακοίνωση, αφορά τόσο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όσο και επώνυμα.
Όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη της Lidl στην ελληνική αγορά, ο επικεφαλής της αλυσίδας περιορίστηκε στο να αναφέρει ότι «κινούνται σε ακολουθία με τους στόχους».
Θα συνεχιστούν οι συνεργασίες με Θεσσαλούς παραγωγούς
Οι συνεργασίες της Lidl με παραγωγούς από τη Θεσσαλία θα συνεχιστούν δήλωσε ο πρόεδρος της Lidl αναφερόμενος στις συνέπειες της φονικής πλημμύρας στην Κεντρική Ελλάδα, προσθέτοντας μάλιστα ότι θα γίνει προσπάθεια περαιτέρω υποστήριξής τους.
Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις που ενδεχομένως θα προκύψουν από την πρωτοφανή καταστροφή στις καλλιέργειες και στις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, ο ίδιος σημείωσε πως «δεν τίθεται θέμα επάρκειας αποθεμάτων».
Η Lidl στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας διαθέτει 16 καταστήματα, εκ των οποίων τα 7 και το logistics center στο Μεγαλοχώρι στα Τρίκαλα υπέστησαν ζημιές από την καταστροφική πλημμύρα, ενώ αντιμετώπισαν δυσκολίες στον ανεφοδιασμό λόγω των καταστροφών στο οδικό δίκτυο. Ωστόσο, από την Πέμπτη 14/9 τα καταστήματα έχουν επανέλθει στην κανονική τους λειτουργία.
Στο πλαίσιο της υποστήριξης των κατοίκων της Θεσσαλίας η Lidl έχει προχωρήσει σε έκπτωση 20% σε προϊόντα καθημερινών αναγκών στα καταστήματά της στην ευρύτερη περιοχή, πρωτοβουλία η οποία θα διατηρηθεί μέχρι σήμερα Σάββατο 16/9, ενώ επίσης διέθεσε άμεσα σε πλημμυροπαθείς γεύματα και είδη πρώτης ανάγκης όπως νερό, συνολικής αξίας άνω των 70 χιλ. ευρώ.
Latest News
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα
Κέρδη μετά από φόρους στα 33 εκατ. στο εννιάμηνο για την Quest
Κατά το ίδιο διάστημα, ο όμιλος Quest κατέγραψε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 926 εκατ. ευρώ.
Τρία νέα στελέχη στην Εθνική Ασφαλιστική
Ποια είναι τα νέα στελέχη
Τέσσερις νέες καινοτόμες μορφές περιεχομένου από την Alter Ego Media
Η Alter Ego Media παρουσιάζει νέες, καινοτόμες μορφές ειδησεογραφικού περιεχομένου που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα, όπως το Mega 4, το Bullet(in), το Shorts καθώς και το Vima 5a.m
Η Guy Carpenter εξαγοράζει την μεσιτική εταιρεία αντασφαλίσεων Carpenter Turner
Η εξαγορά είναι η εξέλιξη μιας πετυχημένης ενδεκαετούς κοινοπραξίας
HELLENiQ ENERGY: Ισχυρά αποτελέσματα το εννεάμηνο, παρά τα χαμηλά περιθώρια διύλισης
Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 284 εκατ. ευρώ το εννιάμηνο - Στα 9,7 δισ. ευρώ οι πωλήσεις
Αντιδρούν οι έμποροι στην αύξηση τελών στα καταστήματα - Επιστολή Καφούνη σε Δούκα
Στην επιστολή του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών μεταφέρει την δυσαρέσκεια των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων
Ψήφος εμπιστοσύνης από DBRS στις τράπεζες για τα DTCs [γραφήματα]
Σύμφωνα με την DBRS, οι ελληνικές τράπεζες έχουν σημαντικές αναβαλλόμενες φορολογικές πιστώσεις (DTC)