Στις σημαντικές προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζουν τα μέσα σταθερή τροχιάς στο Λεκανοπέδιο, αλλά και τις ενέργειες που γίνονται για να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και να αυξηθεί η εξοικονόμηση ενέργειας, αναφέρθηκε ο κ. Αθανάσιος Κοτταράς, διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες Ανώνυμος Εταιρεία) μιλώντας στο ΟΤ Forum στο περιθώριο της 87ης έκθεση της ΔΕΘ.

Ο κ. Κοτταράς μίλησε για το μεγάλο έργο αναβάθμισης των συρμών που έχει αναλάβει ισπανική εταιρεία. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ, η σύμβαση είναι αξίας 65 εκατ. ευρώ και αφορά στην αναβάθμιση 145 συρμών τόσο μηχανικά όσο και με νέα καθίσματα. Πρόσθεσε επίσης, ότι η αναβάθμιση γίνεται στον Βόλο.

Ερωτηθείς σχετικά, τόνισε ότι δεν υπάρχει ενημέρωση μέχρι στιγμής για προβλήματα στην τεχνική βάση από την πρόσφατη κακοκαιρία που έπληξε την ευρύτερη περιοχή της Μαγνησίας.

Κλιματική αλλαγή

Αναφερόμενος στις προκλήσεις τις κλιματικής αλλαγής ο κ. Κοτταράς υπογράμμισε ότι ένα από τα πολλά παράπονα που δέχονται είναι ο κλιματισμός, τα οποία χαρακτήρισε δικαιολογημένα:

«Είχε μπει ένα σύστημα κλιματισμού αρχικά, και στη συνέχεια ένα πρόσθετο στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Ωστόσο η απόδοση δεν είναι αυτή που πρέπει να είναι», υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι μετά την πανδημία ο κόσμος έχει συνηθίσει να κρατά ανοικτά τα παράθυρα κι έτσι είναι πολύ δύσκολο να διατηρηθεί η θερμοκρασία στον συρμό.

Επιβατική κίνηση

Σε ό,τι αφορά την επιβατική κίνηση, ο διευθύνων σύμβουλος τόνισε ότι έχει αυξηθεί σημαντικά, και έχει επιστρέψει πλέον πολύ κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα.

Εξοικονόμηση ενέργειας

Ερωτηθείς για τις κινήσεις που γίνονται από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αναφορικά με την εξοικονόμηση ενέργειας, ο κ. Κοτταράς επεσήμανε ότι τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον, καθώς είναι ηλεκτρικά.

Αποκάλυψε επίσης ότι σύντομα αναμένεται να βγει στον αέριο έναν μεγάλος διεθνής διαγωνισμός στη Γραμμή 1 του μετρό, η οποίο θα προβλέπει την παραγωγή ενέργειας από την ηλεκτροπέδηση. Δηλαδή θα εκμεταλλεύεται την ενέργεια που παράγεται την ώρα που φρενάρει ο συρμός, και θα την επιστρέφει στο δίκτυο.

Πρόκειται για την πρώτη φορά που εφαρμόζεται αυτή η μέθοδος στην Ελλάδα, και σύμφωνα με τη μελέτη θα παρέχει εξοικονόμηση 12,5% σε σχέση με τη συνολική κατανάλωση της ολόκληρης της Γραμμής 1.

Το έργο είναι χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ.

ΑΠΕ

Ο κ. Κοτταράς υπογράμμισε ότι στόχος είναι η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών. Ήδη έχουν εξασφαλιστεί 300.000 ευρώ από το Πράσινο Ταμείο, για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στο αμαξοστάσιο του ΤΡΑΜ, σε ένα έργο το οποίο αναμένεται να στοιχίσει κοντά στο 1 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο των προσπαθειών για μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος ο κ. Κοτταράς τόνισε ότι θα υπάρξει μεγάλη εξοικονόμηση και με την αλλαγή των κινητήρων.

ΤΡΑΜ

Αναφερόμενος στο ΤΡΑΜ επεσήμανε ότι η επέκτασή του προς τον Πειραιά έχει ανεβάσει σημαντικά τον ρυθμό αύξησης της επιβατικής κίνησης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News