Reuters Breakingviews

Οι παγκόσμιες εταιρείες που διαπραγματεύονται στο Χονγκ Κονγκ είναι απασχολημένες με το ενδεχόμενο πλήρους ή μερικής εξόδου από την πόλη μέσω δευτερευουσών καταχωρίσεων και ιδιωτικών συμφωνιών. Από την ανήσυχη αυτή ομάδα, ο κατασκευαστής αποσκευών Samsonite International έχει τον μικρότερο οικονομικό λόγο για να σκεφτεί μια τέτοια κίνηση.

Η παραδοχή της τον περασμένο μήνα ότι «αξιολογεί» χώρους πέρα ​​από τον ασιατικό κόμβο υπονοεί τη γεωπολιτική πίεση που οδηγεί στην έξοδο των πολυεθνικών.

Η εταιρεία των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων με έδρα τις ΗΠΑ και το Λουξεμβούργο ήταν μία από τις πρώτες δυτικές εταιρείες που εισήχθησαν στο Χονγκ Κονγκ. Το 2011, ο τότε Διευθύνων Σύμβουλος Τιμ Πάρκερ είδε τον οικονομικό κόμβο ως το πιο «λογικό» μέρος για μια εισαγωγή ώστε να αξιοποιήσει την τεράστια κινεζική καταναλωτική αγορά.

Κοιτώντας γρήγορα μπροστά, το στοίχημα φαίνεται να έχει αποδώσει. Οι πωλήσεις από την Ασία – την πιο κερδοφόρα περιοχή της Samsonite – αντιπροσώπευαν σχεδόν το 40% του συνόλου το πρώτο εξάμηνο του 2023. Οι προοπτικές είναι επίσης ευοίωνες καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές εξακολουθούν να φεύγουν για ταξίδια παρά την οικονομική επιβράδυνση στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.

Από πλευράς ρευστότητας επίσης, η Samsonite είχε καλύτερη εμπειρία στο Χονγκ Κονγκ από άλλες διεθνείς αφίξεις. Ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος Kyle Gendreau σημειώνει ότι «η ρευστότητα ήταν πάντα μια πρόκληση». Ωστόσο, ενώ η εταιρεία δεν διαπραγματεύεται τόσο ενεργά όσο οι καυτές κινεζικές μετοχές καταναλωτών και τεχνολογίας, όπως η Anta Sports ή η Tencent, ο μέσος όγκος συναλλαγών της πέντε ημερών είναι τουλάχιστον τέσσερις φορές υψηλότερος από τον ιταλικό οίκο μόδας Prada και σχεδόν δύο φορές αυτή του ευρωπαϊκού ομίλου περιποίησης δέρματος L’Occitane. Ξεπερνά ακόμη και τους κορυφαίους ομίλους της πόλης όπως η Swire Pacific και η CK Hutchison, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.

Εκτιμάται επίσης αξιοπρεπώς. Η Samsonite δεν αντιμετωπίζει σημαντικές εισηγμένες εταιρείες του ίδιου κλάδου, αλλά η εταιρεία αποτιμάται 11 φορές τα μελλοντικά κέρδη 12 μηνών. Αυτό είναι καλύτερο από άλλες διεθνείς μάρκες καταναλωτών που διαθέτουν παρόμοια επίπεδα κύρους.

Η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη Tapestry, ιδιοκτήτης της Coach, και η μητρική PVH του Calvin Klein διαπραγματεύονται πολλαπλάσια κοντά στις 8 φορές, για παράδειγμα. Αντίθετα, η Prada και η L’Occitane κάνουν εκπτώσεις σε ομοτίμους. Εν τω μεταξύ, η Samsonite απέδωσε συνολική απόδοση 36% στους μετόχους από τον Ιανουάριο του 2020, σε σύγκριση με την απώλεια 27% για τον ευρύτερο δείκτη Hang Seng.

Ωστόσο, υπάρχει ένα μεγάλο ζήτημα για την Gendreau: θέλει η Samsonite να είναι η μόνη μεγάλη ξένη εταιρεία που έχει απομείνει να διαπραγματεύεται στο Χονγκ Κονγκ χωρίς αντιστάθμιση για την εισαγωγή της αλλού; Η αδράνεια θα έκανε την εταιρεία να φαίνεται εφησυχασμένη εάν η Ουάσιγκτον επιβάλει κυρώσεις στο Πεκίνο. Αυτό θα ήταν ένα ακραίο σενάριο, αλλά το σενάριο για το οποίο η αποστροφή των παγκόσμιων επενδυτών για την Κίνα υποδηλώνει ότι ανησυχούν όλο και περισσότερο, και αυτό από μόνο του κάνει να φαίνεται λογικό να υπάρχει ένα Σχέδιο Β.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners