«Η Θεσσαλία παράγει περίπου το 5,5 – 6% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος της χώρας μας και είναι πάρα πολύ σημαντική Περιφέρεια και επειδή είναι αγροτική κατεξοχήν περιοχή, παράγει το περίπου το 20 με 25% της αγροτικής παραγωγής» σημείωσε ο καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας στο ΕΚΠΑ, Ν. Μαραβέγιας μιλώντας στην ΕΡΤ ενώ συμπλήρωσε πως «πέρα από την αγροτική παραγωγή που η καταστροφή είναι σχεδόν ολοκληρωτική έχουμε και άλλες δραστηριότητες οι οποίες έχουν πληγεί και τουριστικές και βιοτεχνικές και βιομηχανικές».
«Όπως αντιλαμβάνεστε, πέρα από τη ζημιά την τεράστια που έχουν οι άνθρωποι οι οποίοι την υπέστησαν, ενώ οι αγρότες αλλά και οι εργαζόμενοι, βιομήχανοι, βιοτέχνες, όλοι αυτοί έχουν πραγματικά βρίσκονται σε απόγνωση. Πέρα από όλα αυτά, οι επιπτώσεις θα έχουμε και σε δύο επίπεδα και στο δημοσιονομικό, δηλαδή στον προϋπολογισμό της χώρας ένα και δεύτερον στην μείωση της παραγωγής, με αποτέλεσμα να έχουμε αύξηση των τιμών. Είναι δύο επίπεδα τα οποία πρέπει να δούμε. Το ένα αφορά κατά κύριο λόγο την κυβέρνηση και το άλλο αφορά όλους εμάς τους πολίτες» τόνισε
Κύμα ανεργίας
Ερωτηθείς για πιθανό κύμα ανεργίας στην περιοχή ο καθηγητής σημείωσε πως «είναι σχεδόν βέβαιο» όμως εκτιμά πως όπως και στην πανδημία «η κυβέρνηση ήρθε ως αρωγός έτσι ώστε να μπορέσουν να κρατηθούν οι θέσεις εργασίας και για να μην έχουμε ένα κύμα ανεργίας. Πέρα από όλα τα υπόλοιπα, νομίζω ότι και σε αυτή την περίπτωση νομίζω ότι η κυβέρνηση θα το αντιμετωπίσει».
Αναφερόμενος στο δημοσιονομικό σημείωσε πως «δεν θα έχουμε φορολογικές εισφορές από όλους αυτούς τους ανθρώπους που επλήγησαν για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και επιπλέον θα έχουμε και πολύ μεγάλες αποζημιώσεις αλλά και επανορθώσεις και επιδιορθώσεις και κατασκευές υποδομών που έχουν καταστραφεί. Όλα αυτά έχουν ένα πολύ μεγάλο κόστος, το οποίο εάν δεν υπήρχε η συνδρομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα μπορούσε να εκτρέψει συνολικά τον προϋπολογισμό της χώρας μας.
Τα πρώτα βήματα
Όταν μια χώρα πλήττεται από τέτοια μεγάλη καταστροφή, το πρώτο που πρέπει να κάνει είναι να αποζημιώσει τους ανθρώπους και μάλιστα όσο το δυνατόν γρηγορότερα, έτσι για να αποκαταστήσει μια στοιχειώδη κανονικότητα. Το δεύτερο βήμα είναι με ταχείς ρυθμούς να φτιαχτούν ή να γίνουν επισκευές στα έργα και να φτιαχτούν καινούργια έργα, τα οποία μπορεί να μην είναι μόνο αντιπλημμυρικά, μπορεί να είναι και οδικά.
Ο χρόνος νομίζω ότι στην προκειμένη περίπτωση είναι το κρισιμότερο ζήτημα και στις αποζημιώσεις αλλά και στις επανορθώσεις πάσης μορφής. Άρα λοιπόν πρέπει να το δούμε σύντομα, γιατί όχι μόνο γι αυτό, αλλά και για να μπορέσουμε να δούμε το δεύτερο επίπεδο, το οποίο είναι οι επιπτώσεις πάνω στις τιμές των αγροτικών προϊόντων και όχι μόνο. Να γίνουν οι αποκαταστάσεις το συντομότερο, έτσι ώστε να μην έχουμε πολύ μεγάλες συνέπειες πάνω στο κόστος της παραγωγής και στο κόστος των καταναλωτών. Διότι ήδη βρισκόμαστε σε έναν πληθωρισμό γύρω στο 10% στα τρόφιμα. Σκεφτείτε ότι αν αυτό αυξηθεί, το κόστος θα είναι δυσβάσταχτο» και συμπλήρωσε πως «ένα μέρος είναι πραγματικό. Ένα μέρος δηλαδή θα προκύψει εκ των πραγμάτων. Δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά, διότι λείπει ένα μεγάλο κομμάτι της παραγωγής.
Έλεγχοι
Μιλώντας για σχετικούς ελέγχους ανέφερε «Η κυβέρνηση ήδη έχει βάλει κάποια πλαφόν σε διάφορες τιμές, κέρδη κλπ. Αλλά σε συνθήκες ελεύθερης οι έλεγχοι μπορεί να φτάσουν σε ένα ορισμένο σημείο, δεν μπορούν να εξαντλήσουν όλα τα σημεία πώλησης, Θέλω να πω ότι μπορούν να υπάρξουν και φαινόμενα ακόμα και μαύρης αγοράς όταν πιεστεί πάρα πολύ η αγορά, εννοώ αν οι τιμές μπούνε σε αγορανομικές διατάξεις το αποτέλεσμα θα είναι ότι δεν θα υπάρχουν τρόφιμα και θα αναπτυχθεί η μαύρη αγορά.
Αναφερόμενος όμως και στις περιπτώσεις κερδοσκοπίας σημείωσε πως « στην Ελλάδα και από την πλευρά των πολιτών, αλλά και από την πλευρά των καταναλωτών δεν υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας. Στη Γαλλία τα κινήματα των καταναλωτών ήταν ισχυρά, όταν υπήρχε μια αύξηση των τιμών σε κάποια προϊόντα ή σε κάποιες αλυσίδες πωλήσεων υπήρχε ένα μποϋκοτάζ. Αυτό στην Ελλάδα είναι πάρα πολύ δύσκολο γι αυτό και οι δυνατότητες κερδοσκοπίας από την πλευρά των πωλητών είναι πιο εύκολες. Να αναπτυχθεί και μια συνείδηση καταναλωτή να απέχουμε για ένα μικρό διάστημα, έτσι ώστε να αναγκαστούν και οι πωλητές να είναι πιο συνεπείς.
Latest News
THEON: Ισχυρή ζήτηση και νέες παραγγελίες για τον Οκτώβριο 2024
Oι νέες παραγγελίες της THEON στο 9μηνο αυξήθηκαν κατά 47,4%, και διαμορφώθηκαν σε 121 εκατ., ευρώ με τη λήψη νέων σημαντικών παραγγελιών να αναμένονται τους επόμενους μήνες
Η Intrakat γίνεται AKTOR - Νέα εποχή με πέντε θυγατρικές και κύκλο εργασιών στα 3,2 δισ.
Τη νέα στρατηγική επανατοποθέτηση παρουσίασε σήμερα στην Αθήνα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AKTOR, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου
Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 200 εκατ. και μπαράζ εξαγορών από την Intrakat - To deal με Prodea
Πού θα χρησιμοποιηθούν τα κεφάλαια που θα αντληθούν - Η ανακοίνωση της εταιρείας
Ισχυρά αποτελέσματα γ΄τριμήνου αναμένει η AΧΙΑ από την Alpha Bank
Η ΑΧΙΑ επαναλαμβάνει την σύσταση για αγορά της μετοχής της Alpha Bank, με την τιμή στόχο να παραμένει αμετάβλητη στα 2,50 ευρώ
Αλλαγές στους μετόχους μετά τη συχώνευση και την ΑΜΚ - Τι ανακοίνωσε η MED ΑΒΕΕ
Ανοίγει ένα ακόμη κεφάλαιο στην ιστορία της MED ΑΒΕΕ, που στρέφεται από τα premium εσώρουχα στο real estate του τουρισμού
Ανοίγουν 500 νέες θέσεις εργασίας στο έργο των Σκουριών
Η Ελληνικός Χρυσός και οι ανάδοχοι εργολάβοι του έργου των Σκουριών, διοργανώνουν σειρά ανοιχτών ενημερωτικών εκδηλώσεων για να αναδείξουν τις ευκαιρίες απασχόλησης
Μεγαλώνει η Pandora στην Ελλάδα με CEO από την... Kiko Milano
Η Pandora Greece προχωρά σε μισθώσεις καταστημάτων για τη διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της στην ελληνική επικράτεια
Metlen: Δύο νέες σημαντικές βεβαιώσεις συμμόρφωσης από την TÜV Hellas
Η METLEN έγινε η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που αποκτά πιστοποίηση κατά ISO 37008 (Internal investigations of organizations)
Ένας στους δύο Έλληνες σχεδιάζει να κάνει αγορές την Black Friday και Cyber Monday
Ποια στάση θα κρατήσουν οικογένειες, νέοι και δυναμικές καταναλωτικές ομάδες ενόψει Black Friday-Cyber Monday
Ενισχυμένη η ευρωπαϊκή παρουσία της Sunlight Group - Εξαγόρασε τη γαλλική θυγατρική της
Η Sunlight Group κινείται στρατηγικά στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά βιομηχανικών μπαταριών στην Ευρώπη με αξία άνω των 250 εκατ. ευρώ