Η επιστημονική μελέτη με θέμα «ESG Reporting Quality Assessment in Listed Shipping Companies» που παρουσιάστηκε στο παγκόσμιο συνέδριο των oικονομολόγων της ναυτιλίας (ΙΑΜΕ), και εισάγει ένα νέο δείκτη αξιολόγησης των λιμανιών με τα κριτήρια εφαρμογής πρακτικών ESG (Environmental-Social-Governance), έλαβε την διάκριση ως «το καλύτερο επιστημονικό άρθρο του Συνεδρίου ΙΑΜΕ 2023» (1st Best Conference Paper Award).
Η επιστημονική μελέτη εκπονήθηκε από τον κ. Θεόδωρο Συριόπουλο, Καθηγητή Ναυτιλιακής Χρηματοοικονομικής, Πρόεδρο του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ, και συμμετείχαν επίσης, από το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ, ο κ. Μιχάλης Τσατσαρώνης, Επικ. Καθηγητής (Ποσοτικές Μέθοδοι με έμφαση στη Ναυτιλία), η κα Γεωργία Μπούρα, υποψήφια διδάκτορας (Ναυτιλιακή Χρηματοοικονομική) και ο κ. Αργύρης Δημόπουλος, απόφοιτος του Τμήματος, καθώς επίσης, από το Plymouth Business School, Βρετανία, ο κ. Σταύρος Καραμπερίδης, Επικ. Καθηγητής (Ναυτιλιακά Οικονομικά), Επικεφαλής της Ερευνητικής Ομάδας Θαλασσίων Μεταφορών.
Η έρευνα
Η επιστημονική έρευνα συνοψίζει τα εμπειρικά ευρήματα τριετούς εφαρμοσμένης έρευνας σε ζητήματα βιωσιμότητας των ναυτιλιακών και λιμενικών επιχειρήσεων, με έμφαση στην αξιολόγηση και αποτίμηση του βαθμού εφαρμογής ορθών ESG (Environmental-Social-Governance) πρακτικών. Το μεθοδολογικό πλαίσιο και ο προτεινόμενος – για πρώτη φορά – ESG Index, δείκτης συγκριτικής αποτίμησης των εταιρικών στρατηγικών ESG, λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες και χαρακτηριστικά της ναυτιλιακής αγοράς.
Πρωτίστως, ο ESG Index ενσωματώνει τις αξιολογικές κρίσεις κορυφαίων ναυτιλιακών εμπειρογνωμόνων για κρίσιμους μηχανισμούς αποτύπωσης ESG πρακτικών. Η μελέτη αξιοποιεί ένα δείγμα ναυτιλιακών και λιμενικών επιχειρήσεων εισηγμένων και διαπραγματευόμενων σε διεθνείς χρηματιστηριακές αγορές (NYSE, NASDAQ, London, Oslo, Shanghai) και παρέχει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο ενοποιημένης αναφοράς των πρακτικών ESG και της βιωσιμότητας των εταιριών. Καθίσταται έτσι εφικτή η διαφανής συγκρισιμότητα και ‘βαθμολόγηση’ μεταξύ των εταιριών και παρέχεται ένα ισχυρό σύγχρονο εργαλείο διαμόρφωσης στρατηγικών διοίκησης για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της ναυτιλιακής αγοράς (ναυτιλιακές εταιρίες, ναυλωτές, χρηματοδότες, εταιρίες καυσίμων, λιμένες, shipbrokers κ.α.).
Βράβευση
Η Επιστημονική Επιτροπή αξιολόγησε τη συγκεκριμένη εργασία και τη βράβευσε τιμητικά με την κορυφαία διάκριση ως «το καλύτερο επιστημονικό άρθρο του Συνεδρίου ΙΑΜΕ 2023» (1st Best Conference Paper Award), έναντι μεγάλου αριθμού επιστημονικών εργασιών υψηλής ποιότητας.
Το καταξιωμένο επιστημονικό περιοδικό Maritime Economics & Logistics (MEL), υπό την ακαδημαϊκή εποπτεία του Καθηγητή κ. Ηρακλή Χαραλαμπίδη, απονέμει στην εργασία το τιμητικό βραβείο ‘Palgrave-Macmillan-Springer Prize’ και αναλαμβάνει τη δημοσίευση της στο MEL, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στη διαχρονική υποστήριξη του θεσμού των Συνεδρίων ΙΑΜΕ.
Η Διεθνής Ένωση Ναυτιλιακών Οικονομολόγων (ΙΑΜΕ) ιδρύθηκε το 1992, αριθμεί σήμερα πάνω από 500 ατομικά ακαδημαϊκά μέλη από όλες τις ηπείρους και πάνω από 20 εταιρικά μέλη και έχει καταξιωθεί συστηματικά ως ένας σημαντικός και έγκυρος φορέας think-tank της διεθνούς ναυτιλίας, των λιμένων, της εφοδιαστικής αλυσίδας, των μεταφορών και του διεθνούς εμπορίου. Η ΙΑΜΕ αποτελεί τακτικό συνομιλητή διεθνών οργανισμών, όπως United Nations, UNCTAD και International Maritime Organization (IMO). Τα ετήσια διεθνή Συνέδρια της ΙΑΜΕ φιλοξενούνται από διαφορετικούς ακαδημαϊκούς, ερευνητικούς και θεσμικούς φορείς ανά τον κόσμο. Το επόμενο παγκόσμιο Συνέδριο ΙΑΜΕ θα φιλοξενηθεί κατά την περίοδο 24-26 Ιουνίου 2024 στη Valencia, Ισπανία.
Latest News
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου