
Η επιστημονική μελέτη με θέμα «ESG Reporting Quality Assessment in Listed Shipping Companies» που παρουσιάστηκε στο παγκόσμιο συνέδριο των oικονομολόγων της ναυτιλίας (ΙΑΜΕ), και εισάγει ένα νέο δείκτη αξιολόγησης των λιμανιών με τα κριτήρια εφαρμογής πρακτικών ESG (Environmental-Social-Governance), έλαβε την διάκριση ως «το καλύτερο επιστημονικό άρθρο του Συνεδρίου ΙΑΜΕ 2023» (1st Best Conference Paper Award).
Η επιστημονική μελέτη εκπονήθηκε από τον κ. Θεόδωρο Συριόπουλο, Καθηγητή Ναυτιλιακής Χρηματοοικονομικής, Πρόεδρο του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ, και συμμετείχαν επίσης, από το Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ, ο κ. Μιχάλης Τσατσαρώνης, Επικ. Καθηγητής (Ποσοτικές Μέθοδοι με έμφαση στη Ναυτιλία), η κα Γεωργία Μπούρα, υποψήφια διδάκτορας (Ναυτιλιακή Χρηματοοικονομική) και ο κ. Αργύρης Δημόπουλος, απόφοιτος του Τμήματος, καθώς επίσης, από το Plymouth Business School, Βρετανία, ο κ. Σταύρος Καραμπερίδης, Επικ. Καθηγητής (Ναυτιλιακά Οικονομικά), Επικεφαλής της Ερευνητικής Ομάδας Θαλασσίων Μεταφορών.

Από αριστερά Σταύρος Καραμπερίδης, Θεόδωρος Συριόπουλος
Η έρευνα
Η επιστημονική έρευνα συνοψίζει τα εμπειρικά ευρήματα τριετούς εφαρμοσμένης έρευνας σε ζητήματα βιωσιμότητας των ναυτιλιακών και λιμενικών επιχειρήσεων, με έμφαση στην αξιολόγηση και αποτίμηση του βαθμού εφαρμογής ορθών ESG (Environmental-Social-Governance) πρακτικών. Το μεθοδολογικό πλαίσιο και ο προτεινόμενος – για πρώτη φορά – ESG Index, δείκτης συγκριτικής αποτίμησης των εταιρικών στρατηγικών ESG, λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες και χαρακτηριστικά της ναυτιλιακής αγοράς.
Πρωτίστως, ο ESG Index ενσωματώνει τις αξιολογικές κρίσεις κορυφαίων ναυτιλιακών εμπειρογνωμόνων για κρίσιμους μηχανισμούς αποτύπωσης ESG πρακτικών. Η μελέτη αξιοποιεί ένα δείγμα ναυτιλιακών και λιμενικών επιχειρήσεων εισηγμένων και διαπραγματευόμενων σε διεθνείς χρηματιστηριακές αγορές (NYSE, NASDAQ, London, Oslo, Shanghai) και παρέχει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο ενοποιημένης αναφοράς των πρακτικών ESG και της βιωσιμότητας των εταιριών. Καθίσταται έτσι εφικτή η διαφανής συγκρισιμότητα και ‘βαθμολόγηση’ μεταξύ των εταιριών και παρέχεται ένα ισχυρό σύγχρονο εργαλείο διαμόρφωσης στρατηγικών διοίκησης για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της ναυτιλιακής αγοράς (ναυτιλιακές εταιρίες, ναυλωτές, χρηματοδότες, εταιρίες καυσίμων, λιμένες, shipbrokers κ.α.).
Βράβευση
Η Επιστημονική Επιτροπή αξιολόγησε τη συγκεκριμένη εργασία και τη βράβευσε τιμητικά με την κορυφαία διάκριση ως «το καλύτερο επιστημονικό άρθρο του Συνεδρίου ΙΑΜΕ 2023» (1st Best Conference Paper Award), έναντι μεγάλου αριθμού επιστημονικών εργασιών υψηλής ποιότητας.
Το καταξιωμένο επιστημονικό περιοδικό Maritime Economics & Logistics (MEL), υπό την ακαδημαϊκή εποπτεία του Καθηγητή κ. Ηρακλή Χαραλαμπίδη, απονέμει στην εργασία το τιμητικό βραβείο ‘Palgrave-Macmillan-Springer Prize’ και αναλαμβάνει τη δημοσίευση της στο MEL, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στη διαχρονική υποστήριξη του θεσμού των Συνεδρίων ΙΑΜΕ.
Η Διεθνής Ένωση Ναυτιλιακών Οικονομολόγων (ΙΑΜΕ) ιδρύθηκε το 1992, αριθμεί σήμερα πάνω από 500 ατομικά ακαδημαϊκά μέλη από όλες τις ηπείρους και πάνω από 20 εταιρικά μέλη και έχει καταξιωθεί συστηματικά ως ένας σημαντικός και έγκυρος φορέας think-tank της διεθνούς ναυτιλίας, των λιμένων, της εφοδιαστικής αλυσίδας, των μεταφορών και του διεθνούς εμπορίου. Η ΙΑΜΕ αποτελεί τακτικό συνομιλητή διεθνών οργανισμών, όπως United Nations, UNCTAD και International Maritime Organization (IMO). Τα ετήσια διεθνή Συνέδρια της ΙΑΜΕ φιλοξενούνται από διαφορετικούς ακαδημαϊκούς, ερευνητικούς και θεσμικούς φορείς ανά τον κόσμο. Το επόμενο παγκόσμιο Συνέδριο ΙΑΜΕ θα φιλοξενηθεί κατά την περίοδο 24-26 Ιουνίου 2024 στη Valencia, Ισπανία.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)