
Ανάμικτες είναι οι πρώτες αντιδράσεις στον τουρισμό για τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού σχετικά με τις βραχυχρόνιες μισθώσεις και την αύξηση του φόρου διαμονής.
Οι ξενοδόχοι υποδέχονται θετικά τα μέτρα για την βραχυχρόνια μίσθωση τύπου Airbnb, εκφράζουν όμως τον προβληματισμό τους για την αύξηση του φόρου διαμονής. Αν και η αύξηση του τέλους στα 6 ευρώ για τις πολυτελείς μονάδες δεν είναι ιδιαίτερη επιβάρυνση στο σύνολο της τιμής ενός δωματίου, ωστόσο όπως σημειώνεται από τους ξενοδόχους, κάθε επιβάρυνση μπορεί να λειτουργεί αναλογικά σε βάρος του ανταγωνισμού.
Airbnb: Οι αλλαγές που έρχονται για τους ιδιοκτήτες ακινήτων
Πάντως οι πρώτες αντιδράσεις, τουριστικών παραγόντων στα social media για το φόρο διαμονής ήταν αρνητικές, σε αντίθεση με τα μέτρα για τα «Airbnb» που τα υποδέχθηκαν θετικά.
Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτησης του πρώην προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Γιάννη Ρέτσου. Ο κ. Ρέτσος μέσω του twitter επεσήμανε: «Πολύ θετικές οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για ρυθμίσεις στη βραχυχρόνια μίσθωση, προς την κατεύθυνση εξασφάλισης level playing field για τον κλάδο της διαμονής. Οι προτάσεις του #sete υιοθετούνται. Η βραχυχρόνια μίσθωση αποτελεί κομμάτι του τουριστικού μας προϊόντος και με σωστή ρύθμιση θα ανταγωνίζεται με κανόνες τα καταλύματα, ενώ από την άλλη θα αμβλυνθούν οι κοινωνικές της επιπτώσεις».
Φόρος διανομής
Σε ότι αφορά την αύξηση του φόρου διαμονής τόνισε ωστόσο: «Για την αύξηση του φόρου διαμονής, δε θα πω το τετριμμένο πως ο τουρισμός διαχρονικά αποτελούσε εύκολη λύση φορολόγησης για οποιοδήποτε θέμα. Θεωρώ όμως προβληματικό, να φορολογείται άμεσα ο ξένος επισκέπτης μας, για την αποκατάσταση ζημιών και ενίσχυση των υποδομών μας, ελέω κλιματικής αλλαγής. Για το σκοπό αυτό υπάρχει το τέλος παρεπιδημούντων, ο ανασχεδιασμός του οποίου θα μπορούσε να λειτουργήσει βοηθητικά και στοχευμένα για τον κάθε προορισμό, επιβαρύνοντας όλες τις επιχειρήσεις που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό. Να κατανοήσουμε τέλος πως κάθε επιβάρυνση του ξένου επισκέπτη, μειώνει ανάλογα και την ανταγωνιστικότητα του τουρισμού, που παραμένει σε ποσοστό άνω του 90%, εξαγωγική δραστηριότητα».
Πάντου στην Ευρώπη
Να σημειωθεί ωστόσο ότι φόρος διαμονής καταβάλλεται σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Μέχρι τώρα ο φόρος διαμονής είναι από 0,5-4 ευρώ ανάλογα τα «αστέρια» των ξενοδοχείων. Τώρα μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού αυξάνεται από 1-6 ευρώ.
Μιλώντας χθες στη συνέντευξη τύπου και απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Μητσοτάκης είπε: «Ως προς τον φόρο διαμονής, από τη στιγμή που αυξάνουμε εκτάκτως το αποθεματικό μας για τις φυσικές καταστροφές είναι δεδομένο ότι πρέπει να βρούμε και τους πόρους για να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε αυτή την επιλογή μας.
Θεωρώ λογική την επιλογή να αυξήσουμε το τέλος διαμονής, κυρίως στα ξενοδοχεία πολυτελείας, ένα τέλος το οποίο πρωτίστως βαραίνει τους επισκέπτες μας οι οποίοι έρχονται στην πατρίδα. Δεν θεωρώ ότι δημιουργεί κανένα ζήτημα ανταγωνισμού σε ξενοδοχεία τα οποία μπορεί να χρεώνουν 500 και 1.000 ευρώ το βράδυ να πληρώσει κάποιος και πέντε ευρώ παραπάνω το βράδυ για ένα αποθεματικό το οποίο θα μας επιτρέψει να κρατήσουμε την Ελλάδα τόσο όμορφη και τόσο ασφαλή όσο είναι σήμερα.
Άρα, θεωρώ ότι δεν δημιουργεί κανένα ζήτημα στην ανταγωνιστικότητα του τουριστικού μας προϊόντος αυτό το έκτακτο τέλος, το οποίο θα εξειδικευτεί από το αρμόδιο υπουργείο και θα αρχίσει να εφαρμόζεται το 2024».
Ως προς το «Airbnb» ο πρωθυπουργός απαντώντας σε σχετική ερώτηση σημείωσε: «Ως προς το Airbnb, είναι ένα πρώτο πακέτο ανακοινώσεων το οποίο εξισώνει τους κανόνες του ανταγωνισμού και πιστεύω ότι θα μας βοηθήσει να μπορέσουμε να πετύχουμε μια μεγαλύτερη ισορροπία, έτσι ώστε να μην έχουμε αυτού του βαθμού την πίεση την οποία έχουμε σε συγκεκριμένες περιοχές.
Και αν κρίνουμε ότι πρέπει να πάμε και παραπέρα -αυτό θα το κάνουμε σε συνεννόηση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση- και να σκληρύνουμε και άλλο το πλαίσιο, είμαι διατεθειμένος να το συζητήσω. Χωρίς όμως να «σκοτώσουμε» μια σημαντική αγορά για την χώρα από την οποία, ας μην γελιόμαστε, υπάρχει μεγάλο οικονομικό όφελος, κυρίως για τους ιδιοκτήτες ακινήτων.
Δεν θέλουμε, όμως, ο θεσμός του Airbnb, ο οποίος είναι ένας θεσμός βραχυχρόνιας μίσθωσης, να καταστρατηγείται, να γίνεται de facto πιο μαζική επιχειρηματική δραστηριότητα, χωρίς αυτοί οι οποίοι επιχειρούν στον κλάδο αυτό να συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις τις οποίες θα είχαν εάν φερόντουσαν ως κανονικοί επιχειρηματίες. Αυτό επιχειρούμε να κάνουμε μέσα από τις ρυθμίσεις τις οποίες θα ψηφίσουμε πολύ σύντομα».
Όχι στο ασύδοτο Airbnb
Υπενθυμίζεται ότι ως προς την βραχυχρόνια μίσθωση ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι: «Και η τρίτη παρέμβαση, δομική, απαντά σε ένα ζήτημα το οποίο έχουμε συζητήσει πολλές φορές και αυτό δεν είναι άλλο από την ασύδοτη βραχυχρόνια μίσθωση. Ναι, θέλουμε τη βραχυχρόνια μίσθωση, είναι ένα ανταγωνιστικό προϊόν το οποίο στηρίζει την ελληνική οικονομία και το εισόδημα των ιδιοκτητών ακινήτων, όμως είναι μια δραστηριότητα που σε διάφορες περιοχές της χώρας έχει εκτοξεύσει τα ενοίκια και έχει στρεβλώσει και τον ανταγωνισμό, ειδικά στον τουρισμό.
Από τον Ιανουάριο, λοιπόν, τα εισοδήματα από τέτοιες μισθώσεις, από τρία ή περισσότερα ακίνητα, θα υπόκεινται σε ΦΠΑ και στα τέλη που ισχύουν για ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια».


Latest News

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας

Ακάθεκτοι οι αμερικανοί τουρίστες παρά τον τυφώνα Τραμπ- Κανονικά οι κρατήσεις για Ελλάδα
Απτόητοι οι αμερικανοί τουρίστες - Άνοδος 18,6% των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων - Τι προβληματατίζει τους Έλληνες ξενοδόχους

Γιατί οι Ευρωπαίοι ακυρώνουν τα ταξίδια στις ΗΠΑ
Οι διεθνείς επισκέπτες μένουν μακριά καθώς αυξάνεται η πολιτική και οικονομική ένταση

Τι συμβαίνει με το ξενοδοχείο «Πεντελικόν» και τις επενδύσεις Δουζόγλου
To 2022 η διεθνής αλυσίδα Hilton και το επενδυτικό «όχημα» SCD Group LTD του κ. Δουζόγλου, συμφώνησαν να συνεργαστούν στο ιστορικό Πεντελικόν της Κηφισιάς

Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες το Πάσχα - Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί
Τι δείχνουν τα στοιχεία της FedHATTA για τις κρατήσεις το Πάσχα