![Γερμανία: Ανησυχία της αυτοκινητοβιομηχανίας για τον ενδεχόμενο εμπορικό πόλεμο ΕΕ-Κίνας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/IFF-China-Report-2018-05-750x460-1.jpg)
Ενημερωμένη ως ένα βαθμό φαίνεται ότι ήταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για την διεξαγωγή ευρωπαϊκής έρευνας με στόχο τις επιδοτήσεις των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η οποία όμως ανησυχεί για τα ενδεχόμενα αντίποινα από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη, που είναι ταυτόχρονα και σημαντική αγορά για τους κορυφαίους γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Πηγή που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία της τόνισε στην εφημερίδα «γνωρίζαμε ότι κάτι θα γινόταν, αλλά όχι ότι θα ανακοινωνόταν με τέτοιο πολιτικό τρόπο» και πρόσθεσε ότι «η κίνηση της ΕΕ έθετε τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες κατέχουν το ένα πέμπτο της κινεζικής αγοράς, σε επισφαλή θέση».
ΕΕ: Γιατί η μάχη με την Κίνα είναι δύσκολη και άνιση
Η νίκη της Γαλλίας
Η έρευνα για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελεί νίκη για τη γαλλική κυβέρνηση, η οποία έχει σηκώσει τους τόνους εδώ και καιρό για την εισροή κινεζικών οχημάτων που υποβαθμίζουν τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά. Το υπουργείο Οικονομικών εργάζεται ήδη για την προσαρμογή των δικών του κρατικών επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στη Γαλλία, με στόχο τον περιορισμό των επιδοτήσεων σε οχήματα εξοπλισμένα με μπαταρίες που έχουν χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα. Το Παρίσι έχει επιδιώξει πιο ενεργά μέτρα κατά των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών και σχεδιάζει να εισαγάγει διάταγμα που θα αποκλείει ουσιαστικά τα κινεζικής κατασκευής οχήματα από τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Οι Γερμανοί θα είναι πολύ χειρότερα από ό,τι οι Γάλλοι» τονίζει στέλεχος γερμανικού προμηθευτή αυτοκινήτων και εξήγησε ότι ο Μακρόν εισακούστηκε περισσότερο από τον Σολτς σε αυτό το θέμα.
Τόσο ο Κάρλος Ταβάρες, το αφεντικό της ιδιοκτήτριας της Peugeot Stellantis, όσο και ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Λούκα Ντε Μέο, προειδοποίησαν ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν μια σκληρή πρόκληση, καθώς οι Κινέζοι ανταγωνιστές εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορα με φθηνότερα μοντέλα, αναγκάζοντάς τους είτε να επιδιώξουν μεγαλύτερη μείωση του κόστους είτε να βελτιώσουν τις δικές τους αλυσίδες εφοδιασμού.
Οι δύο εταιρείες έχουν αντιμετωπίσει μεγαλύτερες δυσκολίες στην Κίνα σε σχέση με τις γερμανικές εταιρείες. Η Renault τερμάτισε ορισμένες από τις κοινοπραξίες της στην Κίνα το 2020 και σταμάτησε τις πωλήσεις του κύριου επιβατικού της οχήματος.
Ο αναλυτής Ματίας Σμίτ, με έδρα το Βερολίνο, τονίζει ότι δεδομένης της έκθεσης των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα σε σύγκριση με τους Γάλλους ανταγωνιστές τους, «οι Γάλλοι μπορούν να λένε τι σκέφτονται οι άλλοι, αλλά οι Γερμανοί πρέπει να κρατήσουν το στόμα τους κλειστό».
Η ανησυχία για τα αντίποινα
Στη Γερμανία είναι διάχυτη η ανησυχία ότι το Πεκίνο, το οποίο έχει εμπλακεί σε έναν εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, θα μπορούσε να απαντήσει με αντίποινα που θα έχουν στόχο την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Η χρονική συγκυρία βαραίνει περιατέρω, καθώς οι επενδυτές αμφισβητούν ήδη την εξάρτηση των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών από την Κίνα.
Η BMW και η Mercedes-Benz έχουν σημειώσει μεγάλη επιτυχία στην Κίνα με τις premium μάρκες τους, που είναι κορυφαία επιλογή των πλούσιων Κινέζων. Η Volkswagen, πουλάει περισσότερα αυτοκίνητα στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία. Εξάλλου ήταν και η εταιρεία που βοήθησε στην οικοδόμηση της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Το ένα τρίτο των πωλήσεων αυτοκινήτων της BMW πέρυσι ήταν στην Κίνα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στη Mercedes-Benz ήταν 37% και σχεδόν 40% στη Volkswagen.
Για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η κύρια ανησυχία είναι τα αντίποινα για την αύξηση των δασμών στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα που εισάγονται στην Κίνα. Οι εταιρείες έχουν επίσης μεγάλες τοπικές παραγωγικές δραστηριότητες, οι οποίες θα μπορούσαν να βρεθούν αντιμέτωπες με τη δυσαρέσκεια του Πεκίνου.
Η γερμανική εταιρεία που θα είναι περισσότερο εκτεθειμένη σε υψηλότερους κινεζικούς εισαγωγικούς δασμούς θα είναι η Mercedes-Benz, σύμφωνα με τον αναλυτή της Stifel, Ντάνιελ Σβαρτς, ο οποίος σημείωσε ότι η εταιρεία εισάγει περίπου το 20% των αυτοκινήτων της που πωλούνται στην Κίνα, σε σύγκριση με ένα ποσοστό που πλησιάζει το 10% για τη VW και τη BMW.
Οι αυξανόμενες εντάσεις μεταξύ των Βρυξελλών και του Πεκίνου έρχονται καθώς η VW αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό στην αγορά της Κίνας. Η ναυαρχίδα εκθρονίστηκε πρόσφατα από την BYD ως η μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Κίνα. Τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της Audi και της Porsche έχουν επίσης καθυστερήσει λόγω προβλημάτων στον βραχίονα λογισμικού της VW, την Cariad.
Παρά τις εκκλήσεις του Βερολίνου να μειώσει η αυτοκινητοβιομηχανία την εξάρτησή της από την Κίνα, η VW ανακοίνωσε επενδύσεις στη χώρα ύψους σχεδόν 5 δισ. ευρώ τον τελευταίο χρόνο. Το 2022 μετέφερε στο Πεκίνο τον Ralf Brandstätter, μέλος του διοικητικού της συμβουλίου, αρμόδιο για την Κίνα, για να εργαστεί σε «στενή συνεργασία» με τους τρεις κύριους εταίρους της σε κοινοπραξία.
Οι φόβοι για τις αλυσίδες ανεφοδιασμού
Ένας πιθανός κίνδυνος που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσε να είναι μια απόφαση του Πεκίνου να περιορίσει την πρόσβαση στις αλυσίδες εφοδιασμού σημαντικών πρώτων υλών για μπαταρίες, όπως το λίθιο. Η κινεζική κυβέρνηση κατέχει σημαντικές θέσεις σε εταιρείες επεξεργασίας υλικών μπαταριών και παραγωγούς μπαταριών, καθώς πριν μια δεκαετία έλαβε την στρατηγική απόφαση να επενδύσει στην εγχώρια βιομηχανία ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Ωστόσο, τα στελέχη και οι αναλυτές είναι επιφυλακτικοί ως προς την πρόβλεψη της αντίδρασης του Πεκίνου σε αυτό το στάδιο. «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Κίνα χρειάζεται την Ευρώπη όσο και η Ευρώπη χρειάζεται την Κίνα, επειδή οι δύο οικονομίες είναι τόσο αλληλένδετες»σημειώνει ο Σμιτ
‘Εμπιστος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, όωπς αναφέρουν οι FT, εναποθέτει τις ελπίδες του στα κινεζικά σχόλια που έγιναν σε μια συνάντηση μεταξύ μιας ομάδας των πιο υψηλόβαθμων επιχειρηματιών της Γερμανίας και του πρωθυπουργού της Κίνας Li Qiang τον Ιούνιο. Το μήνυμα του Li ήταν ότι η γερμανική επιχειρηματική παρουσία εξακολουθεί να είναι πολύ απαραίτητη στη χώρα. «Το μήνυμά τους ήταν: παρακαλώ μην σταματήσετε να επενδύετε στην Κίνα – η οικονομία μας δυσκολεύεται λίγο».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΕΕ: Προτιμούμε τις διαπραγματεύσεις απο τα αντίποινα στους δασμούς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/usa-europe-kivotia-600x300.jpg)
Ποιά είναι η «γραμμή» που αποφάσισαν οι 27 της ΕΕ απέναντι στους δασμούς Τραμπ
Η «γραμμή» που αποφασίστηκε στην διαδικτυακή σύσκεψη των υπουργών Εμπορίου της ΕΕ
![Meta: Απολύει όσους έχουν «χαμηλές επιδόσεις» και τους στιγματίζει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/ot_zuckerberg_sad-600x352.png)
Η Meta απολύει με γνώμονα «χαμηλές επιδόσεις» κάνοντας δυσκολότερη τη ζωή των απολυμένων
Η ταμπέλα που βάζει η Meta χειροτερεύει τα πράγματα για όσους απολύονται.
![Commerzbank: Περικοπή 4.000 θέσεων εργασίας για να αποφύγει την εξαγορά από την Unicredit](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/Commerzbank-1-600x400.jpg)
Χιλιάδες απολύσεις στην Commerzbank για να αποφύγει την εξαγορά από την Unicredit
Η Commerzbank σχεδιάζει να περικόψει 3.000-4.000 θέσεις εργασίας, επί συνόλου 42.000 υπαλλήλων
![Eurostat : 7,7 εκατομμύρια γυναίκες επιστήμονες και μηχανικοί στην ΕΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/EUROSTAT_SCIENTIST-600x350.jpg)
Στην ΕΕ εργάζονται 7,7 εκατομμύρια γυναίκες επιστήμονες και μηχανικοί, σύμφωνα με τη eurostat
Το 2023 υπήρχαν 7,7 εκατομμύρια γυναίκες επιστήμονες και μηχανικοί στην ΕΕ, 381.200 περισσότερες από ό,τι το 2022
![Ρωσία: Οι αμυντικές της δαπάνες ξεπερνούν αυτές όλης της Ευρώπης – Τι δείχνει νέα έρευνα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/russia-1-600x450.jpg)
Οι αμυντικές δαπάνες της Ρωσίας ξεπερνούν αυτές όλης της Ευρώπης - Τι δείχνει νέα έρευνα
Φέτος οι συνολικές αμυντικές δαπάνες στη Ρωσία αναμένεται να φτάσουν τα 15,6 τρισ. ρούβλια, που ισοδυναμούν με το 7,5% του ΑΕΠ
![Ελ Εριάν: Η Fed θα διατηρήσει αμετάβλητα τα επιτόκια περισσότερο απ ότι αναμένουν οι αγορές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/El-Erian.jpeg-600x348.jpg)
Ελ Εριάν: Η Fed θα διατηρήσει αμετάβλητα τα επιτόκια περισσότερο απ ότι αναμένουν οι αγορές
Η Fed αντιδρά υπερβολικά στα οικονομικά δεδομένα εκτιμά ο Μοχάμεντ Ελ Εριάν
![Καναδάς: Διορίζει «τσάρο φαιντανύλης» καθώς πλησιάζει η απειλή των δασμών του Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/tsaros-faintanyl-600x450.jpg)
Ο Καναδάς απέκτησε... τσάρο - Το στοίχημα της φαιντανύλης και η αντίστροφη μέτρηση με τους δασμούς
Ο νέος τσάρος αποτελεί την απάντηση που δίνει ο Καναδάς για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες για την ασφάλεια των συνόρων με τις ΗΠΑ
![Ιαπωνία: Στο Χρηματιστήριο του Τόκιο θυγατρική της Eneos με δραστηριότητα στα μέταλλα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/about-jxtg-slide-rafinery-ENEOS-600x338.jpg)
Η Eneos στοχεύει στη μεγαλύτερη δημόσια εγγραφή στο Χρηματιστήριο του Τόκιο, τα τελευταία 7 χρόνια
Η Eneos, η μεγαλύτερη εταιρεία διύλισης πετρελαίου στην Ιαπωνία, ελπίζει ότι θα αντλήσει 2,61 δισ.δολ. απο την εισαγωγή θυγατρικής της
![Δασμοί Τραμπ: Αλυσίδες σούπερ μάρκετ και εταιρείες ενέργειες προειδοποιούν για αύξηση τιμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/exports-600x400.jpg)
Σούπερ μάρκετ και εταιρείες ενέργειες προειδοποιούν για αύξηση τιμών λόγω δασμών Τραμπ
Τα κορυφαία εταιρικά στελέχη σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να αντισταθμίσουν το κόστος που θα φέρουν οι δασμοί Τραμπ
![Aker BP: Διεκδικεί μεγαλύτερο ποσοστό στο γιγαντιαίο κοίτασμα Equinor](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/EQUINOR-FIELD-600x224.jpg)
Μεγαλύτερα ποσοστά σε κοίτασμα πετρελαίου της Βόρειας Θάλασσας, διεκδικούν Total και Aker BP
Η Aker BP συμμετέχει ήδη με ποσοστό 31,57% και η γαλλική Total με 8,44% στο κοίτασμα της Βορειας Θάλασσας