Συγκρούσεις στο εσωτερικό της ΕΕ προκαλούν τα ουκρανικά σιτηρά προκαλεί η απόφαση της Πολωνίας, της Ουγγαρίας και της Σλοβακίας να αψηφήσουν τις Βρυξέλλες και να διατηρήσουν την απαγόρευση εισαγωγής ουκρανικών σιτηρών, προκειμένου να περιφρουρήσουν τις τιμές για λογαριασμό των αγροτών τους.
Ρωσία: Πώς επιχειρεί να διαμορφώσει τις τιμές
Χθες Δευτέρα, η Ουκρανία προσέφυγε κατά των τριών χωρών στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, κάνοντας πράξη προηγούμενη προειδοποίηση του εμπορικού εκπροσώπου της Τάρας Κάτσκα.
Η διαμάχη φαίνεται να προκαλεί ρωγμές στην ευρωπαϊκή ενότητα, καθώς, όπως γράφει το Politico, με διπλωμάτες άλλων χωρών της ΕΕ φέρονται να είναι έξω φρενών με την Πολωνία.
Η σύγκρουση δοκιμάζει σοβαρά τις σχέσεις μεταξύ του Κιέβου και των Βρυξελλών σε μια ευαίσθητη φάση του πολέμου.
Οι εντάσεις ξεκίνησαν το βράδυ της Παρασκευής, όταν η Κομισιόν αποφάσισε να επιτρέψει τις πωλήσεις ουκρανικών σιτηρών σε ολόκληρη την ΕΕ, τερματίζοντας τους περιορισμούς στις εισαγωγές σιτηρών για πέντε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης στις οποίες είχε εκχωρήσει τη δυνατότητα να εξαιρεθούν για να προστατεύσουν τους δικούς τους αγρότες από τον ανταγωνισμό με τα φθηνά ουκρανικά σιτηρά.
Μέσα σε λίγες ώρες, η Πολωνία, η Ουγγαρία και η Σλοβακία ανακοίνωσαν ότι θα διατηρήσουν την απαγόρευση παραβιάζοντας, ουσιαστικά, την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
«Part time σύμμαχοι»
Προφανώς έξαλλος ο γερμανός υπουργός Γεωργίας έκανε λόγο για « “part time” αλληλεγγύη». Όπως είπε προσερχόμενος στη σύνοδο των υπουργών Γεωργίας της ΕΕ τη Δευτέρα, «όταν σε βολεύει, είσαι αλληλέγγυος και όταν δεν σε βολεύει δεν είσαι».
Ένας διπλωμάτης της ΕΕ σχολίασε, σύμφωνα με το Politico, ότι «δεν πρόκειται πλέον για οικονομικές ανησυχίες, αλλά για εθνικούς πολιτικούς στόχους», δεδομένου ότι τον επόμενο μήνα στην Πολωνία διεξάγονται εθνικές εκλογές. «Το γνωρίζαμε ήδη, αλλά τώρα είναι ανοιχτό και ξεκάθαρο σε όλους», φανερά οργισμένος.
Η διαμάχη στους κόλπους της ΕΕ, αναφέρεται στο δημοσίευμα, ισοδυναμεί με σύγκρουση στην καρδιά της δυτικής συμμαχίας που υποστηρίζει την Ουκρανία. Πόσο ακόμη μπορεί η ΕΕ (και οι άλλοι σύμμαχοι της Ουκρανίας) να συνεχίσουν να υποστηρίζουν το Κίεβο, ενόψει της πολιτικής πίεσης να ενισχύσουν τις εγχώριες οικονομίες τους και —όπως στην Πολωνία— να κερδίσουν ψήφους, αναρωτιέται ο συντάκτης του άρθρου.
Το ερώτημα, σημειώνει, θα γίνει πιο έντονο καθώς η Ουκρανία, που αποτελεί αγροτική δύναμη, επιδιώκει να γίνει πλήρες μέλος της ΕΕ.
Σήμερα Τρίτη, στο συμβούλιο γενικών υποθέσεων θα συζητηθεί η πιθανή μελλοντική διεύρυνση του μπλοκ με την αποδοχή της Ουκρανίας και των εθνών στα Δυτικά Βαλκάνια.
Οι καλές προθέσεις, ωστόσο, επισκιάζονται από τη συνειδητοποίηση που γίνεται όλο και πιο έντονη, ότι η υποδοχή μιας κατεστραμμένης από τον πόλεμο χώρας με περισσότερους από 40 εκατομμύρια ανθρώπους σημαίνει ότι η ίδια η ΕΕ θα πρέπει να αλλάξει.
Η αποδοχή της Ουκρανίας ως μέλους της ΕΕ θα την καθιστούσε τον μεγαλύτερο δικαιούχο των γεωργικών επιδοτήσεων της ένωσης, δεδομένης της τεράστιας αγροτικής παραγωγής της, οδηγώντας σε αναγκαστική αναθεώρηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής.
Από εκεί και πέρα, τίθενται μεγαλύτερα ερωτήματα, όπως το κόστος της ανοικοδόμησης, η περιφερειακή βοήθεια και η ανάγκη μεταρρύθμισης των εσωτερικών διαδικασιών της ΕΕ.
Σε όλες αυτές τις συζητήσεις, τα υπάρχοντα κράτη μέλη της ΕΕ πρόκειται να χάσουν ισχύ και χρήματα από την Ουκρανία.
«Τα σιτηρά είναι το πρώτο μας τεστ», είπε ένας αξιωματούχος της ΕΕ.
Latest News
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;
Ο Ντέιβιντ Έλισον επικεφαλής της Paramount μετά την εξαγορά
Οι καταθέσεις κατονομάζουν πλέον τον Ντέιβιντ, και όχι τον πατέρα του Λάρι, ως αφεντικό της Paramount
Ο Καναδάς θέλει περισσότερους τουρίστες
Ο Καναδάς θέλει περισσότερα έσοδα από τουρισμό αλλά αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις
Γιατί δεκαπλασιάστηκε η τιμή εισόδου για το Παγκόσμιο Φόρουμ στο Νταβός
Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός επεκτείνει και τον αριθμό των εισιτηρίων για να επωφεληθεί από τις επιχειρήσεις
Η επόμενη κίνηση της Fed - Πόσο επηρεάζεται από τις αμερικανικές εκλογές
Η Fed θα ανακοινώσει την επόμενη απόφασή της σχετικά με τα επιτόκια δύο ημέρες μετά το τέλος της εκλογικής αναμέτρησης - Οι προθέσεις
Δύο υπουργοί, δύο διαφορετικά σχέδια για να σωθεί η γερμανική οικονομία
Ενδοκυβερνητικές διαφωνίες στη Γερμανία - Ο Όλαφ Σολτς αναζητεί τη χρυσή τομή στα σχέδια των υπουργών του