Μέχρι και 2.500 άνθρωποι βγήκαν στους δρόμους του Αμβούργου χθες το βράδυ σε μια διαμαρτυρία που οργανώθηκε από ένα τοπικό συνδικάτο κατά της πώλησης του 49,9% του κορυφαίου λιμενικού φορέα της πόλης, Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), στην ελβετική Mediterranean Shipping Co (MSC).
Πετάχτηκαν φωτοβολίδες και υπήρχε ισχυρή αστυνομική παρουσία καθώς η διαδήλωση έφτανε από τα κεντρικά γραφεία της HHLA στην HafenCity στο δημαρχείο, με τους διαδηλωτές να φωνάζουν: “Το λιμάνι μας – όχι το καζίνο σας!”
Υπενθυμίζεται ότι o ελβετικός κολοσσός των logistics, μέσω της θυγατρικής της Port of Hamburg Beteiligungsgesellschaft SE, προχωρεί σε δημόσια προσφορά για να αποκτήσει το 49,9% των μετοχών της HHLA σε μια συμφωνία με τον Δήμο του Αμβούργου που θα διατηρήσει την πλειοψηφία στην κοινοπραξία που θα δημιουργηθεί.
MSC: Κατέθεσε προσφορά για το λιμάνι του Αμβούργου
Σημείο καμπής
Σύμφωνα με αναλυτές της Alphaliner, «η συναλλαγή θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα σημείο καμπής για το λιμάνι του Αμβούργου, όπου οι όγκοι είχαν παραμείνει στάσιμοι για περισσότερο από μια δεκαετία και όπου η ομοσπονδιακή υποστήριξη για τον ναυτιλιακό και βιομηχανικό τομέα ήταν στην καλύτερη περίπτωση χλιαρή τα τελευταία χρόνια».
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου, της κορυφαίας πόλης-λιμάνι της Γερμανίας, μειώθηκε κατά 11,7% στα 3,8 εκατομμύρια teu το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Η συμφωνία της MSC έχει επίσης προκαλέσει έντονες επικρίσεις από ορισμένους από τους κορυφαίους μεγιστάνες της πόλης, συμπεριλαμβανομένου του Klaus-Michael Kühne, του 86χρονου που ελέγχει την Kuehne + Nagel, καθώς και κατέχει το 30% της κορυφαίας γραμμής του Αμβούργου, της Hapag-Lloyd.
Ως αποτέλεσμα της προσφοράς της MSC, η Hapag-Lloyd έχει προειδοποιήσει ότι θα μπορούσε να μειώσει τις μεταφορές της προς την Κεντρική Ευρώπη μέσω Αμβούργου σε περίπου 70 ή 80% του σημερινού όγκου.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ