![Ναυτιλία: Πρωταγωνιστές οι Έλληνες εφοπλιστές στις πωλήσεις των παλιών δεξαμενόπλοιων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/ploio-pontoporos-nautilia.jpg)
Λίγους μήνες πριν το κλείσιμο του έτους οι έλληνες εφοπλιστές αναδεικνύονται ως οι πρωταγωνιστές στις πωλήσεις γηραιότερων δεξαμενοπλοίων, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv.
Ποιοι αγοράζουν με ρυθμούς «πολυβόλου» δεξαμενόπλοια
Οι Έλληνες οδηγούν την αγορά με 97 πωλήσεις δεξαμενοπλοίων μέχρι τώρα, ακολουθούμενοι από τους Κινέζους με 42 πωλήσεις και τους Νορβηγούς με 32 πωλήσεις. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εκμεταλλεύονται την υγιή αγορά ναύλων και τις υψηλές τιμές των πλοίων και «ξεφορτώνουν» κυρίως τα παλαιότερα πλοία τους, καθώς περίπου το 70% των πωλήσεών τους είναι πλοία ηλικίας άνω των 16 ετών, αναφέρει ο Xclusiv.
Τα μεγέθη των «MR2» και των μικρών δεξαμενόπλοιων είναι τα πιο δημοφιλή στο πλαίσιο των πωλήσεων του 2023, καθώς 133 και 80 από αυτά τα πλοία έχουν αλλάξει χέρια, ακολουθούμενα από 57 Aframaxes/LR2. Η προτίμηση προς τα πλοία ηλικίας 16 έως 20 ετών είναι σαφής, καθώς 185 από τις 447 συναλλαγές ανήκουν σε αυτή την ηλικιακή ομάδα, ακολουθούμενη από την ηλικιακή ομάδα 11 έως 15 ετών με 170 συναλλαγές. Σχεδόν το 80% των συναλλαγών δεξαμενόπλοιων αφορά πλοία ηλικίας άνω των 11 ετών και κάτω των 20 ετών.
Από την πλευρά των αγοραστών, πλοιοκτήτες των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων έχουν αποκτήσει 47 πλοία, οι Κινέζοι 46 πλοία και οι Έλληνες 34 πλοία. Πρωταγωνιστές είναι οι Έλληνες και στην αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Η αγοραστική διάθεση
Οι Έλληνες με 108 συναλλαγές, οι Κινέζοι (56 συναλλαγές) και οι Τούρκοι (30 συναλλαγές) είναι οι πιο ενεργοί αγοραστές. Οι Έλληνες και οι Κινέζοι πρωταγωνιστούν επίσης ως πωλητές με 75 και 52 συναλλαγές αντίστοιχα, ενώ οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες έχουν πουλήσει 62 bulkers εντός του 2023. Τα μεγέθη Handysize και Kamsarmax είναι τα πιο περιζήτητα εντός των πωλήσεων του 2023, καθώς 97 και 96 από αυτά τα πλοία έχουν αλλάξει χέρια, ακολουθούμενα από 65 Capesizes. Η αγοραστική διάθεση προς τα πλοία ηλικίας 11 έως 15 ετών είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, καθώς 196 από τις 421 συναλλαγές (περίπου 47%) ανήκουν σε αυτή την ηλικιακή ομάδα, ακολουθούμενη από την ηλικιακή ομάδα 6 έως 10 ετών.
Τέλος οι συνολικές συναλλαγές στους τομείς των bulkers και των δεξαμενόπλοιων από την αρχή του 2023 έως το τέλος Αυγούστου ανέρχονται σε 868. Οι πωλήσεις των δεξαμενόπλοιων έχουν ένα μικρό προβάδισμα σε σχέση με τις πωλήσεις των bulkers με 447 συναλλαγές έναντι 421.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά