Τέλος του μήνα θα «πέσουν» οι υπογραφές για τη δημιουργία μιας από τις πρώτες κοιλάδες υδρογόνου στην Ελλάδα. Όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ) κ. Στέφανος Αγιάσογλου, μιλώντας στο 6ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών (ITC 2023), στις 28 του μηνός θα πραγματοποιηθεί η πρώτη επίσημη συνάντηση του ευρωπαϊκού προγράμματος Horizon, στο οποίο συμμετέχουν πολλές μεγάλες ελληνικές και ξένες εταιρείες (μεταξύ των οποίων Fulgor, Solaris, Avin κ.ά.) από χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Με μια πρώτη «μαγιά» περίπου 8 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα δημιουργηθεί, όπως επεσήμανε ο ίδιος, μια μικρή κοιλάδα υδρογόνου, με τη Motor Oil και άλλες εταιρείες να αναλαμβάνουν την κατασκευή των πρατηρίων υδρογόνου και την ΟΣΥ να χρησιμοποιεί το καύσιμο σε τρία νέα λεωφορεία υδρογόνου. «Θα τα εντάξουμε άμεσα στο στόλο μας, όχι μόνο για να εξυπηρετήσουμε το κοινό, αλλά και για να διερευνήσουμε πώς ανταποκρίνονται καλύτερα, με το βλέμμα στο μέλλον που έρχεται», τόνισε ο κ Αγιάσογλου.
Motor Oil: Πάνω οι επενδύσεις, κάτω τα κέρδη στο α’ εξάμηνο 2023
Το καύσιμο του μέλλοντος
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΟΣΥ, το υδρογόνο είναι το καύσιμο του μέλλοντος, ειδικά για τις βαριές μεταφορές οι οποίες περιλαμβάνουν και τις αστικές συγκοινωνίες. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, η ΟΣΥ τα τελευταία τρία χρόνια, προσπαθώντας να προετοιμάσει τις οδικές συγκοινωνίες γι΄ αυτό που έρχεται, έφερε πριν από μερικούς μήνες το πρώτο λεωφορείο υδρογόνου στην Ελλάδα ώστε να λειτουργήσει πιλοτικά και να εξεταστεί το πώς ανταποκρίνεται σε πραγματικές συνθήκες, μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. «Η υλοποίηση του ευρωπαϊκού προγράμματος αρχίζει αμέσως και καθώς αυτό θα εξελίσσεται, πάρα πολύ σύντομα θα έχουμε και τα τρία λεωφορεία υδρογόνου», σημείωσε ο ίδιος.
Παράλληλα, αύριο Παρασκευή αναμένονται ανακοινώσεις και για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Ephyra», με συντονιστή επίσης τη Motor Oil και τη συμμετοχή 10 εταίρων από οκτώ χώρες, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί με 17,7 εκατ. ευρώ από την ΕΕ και προβλέπει την εγκατάσταση μονάδας ηλεκτρόλυσης στις εγκαταστάσεις διύλισης στους Αγίους Θεοδώρους για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο ελληνικός ενεργειακός όμιλος είναι ο φορέας και του μεγάλου έργου «Blue Med» το οποίο έχει προταθεί για ένταξη στα έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (IPCEI) για τεχνολογίες υδρογόνου.
Την άνοιξη τα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα
Πέρα από τα λεωφορεία υδρογόνου, η ΟΣΥ ολοκληρώνει την πρώτη φάση του μεγάλου διαγωνισμού για την απόκτηση νέων οχημάτων. Για τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία (προορίζονται για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη) σύμφωνα με τον κ. Αγιάσογλου προχωρούν οι απαραίτητες προετοιμασίες όσον αφορά τις υποδομές στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ για την εγκατάστασή τους καθώς και οι διαδικασίες για την ένταξή τους στο πρόγραμμα δρομολογίων. «Τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα στο τέλος Απριλίου με αρχές Μαΐου του 2024», τόνισε ο ίδιος.
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ κ. Αθανάσιος Κοτταράς αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στις ενέργειες της εταιρείας για τη μείωση του λειτουργικού κόστους και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. «Στους βασικούς στόχους περιλαμβάνεται, το αμέσως προσεχές διάστημα, ένα μεγάλο έργο που αφορά τη γραμμή 1 (Πειραιάς – Κηφισιά) και τη μετατροπή της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική. Κατ ουσίαν, θα εκμεταλλευτούμε την ενέργεια από την πέδηση, από το φρενάρισμα των συρμών, κάνοντας μια ανακατασκευή σε δύο σταθμούς, του Ηρακλείου και του Φαλήρου. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που μπορεί να μειώσει το κόστος της συνολικής κατανάλωσης στη γραμμή 1 περίπου κατά 12,5%», επεσήμανε, αναφερόμενος παράλληλα και τα σχέδια της εταιρείας για παραγωγή ενέργειας από την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στο αμαξοστάσιο του τραμ στο Ελληνικό.
Latest News
Μαθήματα τουρκικών από την Gazprom στους εργαζομένους της - Ο ρόλος της Άγκυρας
Υπάλληλοι της Gazprom μετακομίζουν στην Κωνσταντινούπολη με παχυλούς μισθούς
Επέλαση των «ταύρων» στην αγορά του ουρανίου - Το πυρηνικό στοίχημα της Big Tech
Η αναγέννηση της πυρηνικής ενέργειας φέρνει το ουράνιο στο προσκήνιο, ωστόσο οι προκλήσεις είναι πολλές και τα προβλήματα ποικίλα
Εκτεταμένες κυρώσεις στον ρωσικό πετρελαϊκό τομέα από τις ΗΠΑ - Ράλι στο Brent
Η κίνηση στο πετρέλαιο έρχεται από την απερχόμενη κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν σε συντονισμό με το Ηνωμένο Βασίλειο
«Τριμερής» Κοπελούζου – ΑΔΜΗΕ – EETC για είσοδο στον GREGY – Στα «σκαριά» η επενδυτική συμφωνία
Για το καλώδιο Ελλάδας – Αιγύπτου η Elica του ομίλου Κοπελούζου, ο ΑΔΜΗΕ και ο Αιγύπτιος Διαχειριστής (EETC) πυκνώνουν τις επαφές τους
Protergia: Οι πρώτες νικητές του Powergiving
Μέσα από το Powergiving, η Protergia θα πραγματοποιήσει μέσα στο 2025, 12 μηνιαίες κληρώσεις με 111 νικητές
ΔΕΗ: Ξεκινά η κατασκευή μονάδας ΣΗΘΥΑ για τηλεθέρμανση στη Δυτική Μακεδονία
Η μονάδα θα καλύπτει ποσοστό ενεργειακής εξοικονόμησης πάνω από 10%, καθώς και συνολικό βαθμό απόδοσης μεγαλύτερο από 75%, σύμφωνα με τη ΔΕΗ
Bloomberg: Το 2030 βλέπει ο Κοπελούζος να ξεκινάει η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Αιγύπτου
Η Ελλάδα καθίσταται πύλη εισαγωγών στην Ευρώπη με το έργο GREGY, γράφει το Bloomberg
Άλμα 32% στις τιμές φυσικού αερίου το δωδεκάμηνο - Οι κίνδυνοι για τη βιομηχανία [γράφημα]
Καμπανάκι για τον πληθωρισμό από συνολικό κόστος ενέργειας και αυξήσεις στο ρεύμα - Οι προκλήσεις στο φυσικό αέριο
Reuters: Το χάσμα των τιμών της ενέργειας πλήττει δυσανάλογα τον ευρωπαϊκό νότο
Μεγάλο μέρος της αντίθεσης στις τιμές ενέργειας μεταξύ της νοτιοανατολικής και βόρειας Ευρώπης οφείλεται στο ύψος των επενδύσεων
Με ρυθμούς-ρεκόρ 7ετίας αδειάζουν οι αποθήκες φυσικού αερίου στην Ευρώπη - Οι ανησυχίες του καλοκαιριού
Σε μια ασυνήθιστη κατάσταση, το φυσικό αέριο για παράδοση το καλοκαίρι διαπραγματεύεται με μεγάλο risk premium