
Τέλος του μήνα θα «πέσουν» οι υπογραφές για τη δημιουργία μιας από τις πρώτες κοιλάδες υδρογόνου στην Ελλάδα. Όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ) κ. Στέφανος Αγιάσογλου, μιλώντας στο 6ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών (ITC 2023), στις 28 του μηνός θα πραγματοποιηθεί η πρώτη επίσημη συνάντηση του ευρωπαϊκού προγράμματος Horizon, στο οποίο συμμετέχουν πολλές μεγάλες ελληνικές και ξένες εταιρείες (μεταξύ των οποίων Fulgor, Solaris, Avin κ.ά.) από χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Με μια πρώτη «μαγιά» περίπου 8 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα δημιουργηθεί, όπως επεσήμανε ο ίδιος, μια μικρή κοιλάδα υδρογόνου, με τη Motor Oil και άλλες εταιρείες να αναλαμβάνουν την κατασκευή των πρατηρίων υδρογόνου και την ΟΣΥ να χρησιμοποιεί το καύσιμο σε τρία νέα λεωφορεία υδρογόνου. «Θα τα εντάξουμε άμεσα στο στόλο μας, όχι μόνο για να εξυπηρετήσουμε το κοινό, αλλά και για να διερευνήσουμε πώς ανταποκρίνονται καλύτερα, με το βλέμμα στο μέλλον που έρχεται», τόνισε ο κ Αγιάσογλου.
Motor Oil: Πάνω οι επενδύσεις, κάτω τα κέρδη στο α’ εξάμηνο 2023
Το καύσιμο του μέλλοντος
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΟΣΥ, το υδρογόνο είναι το καύσιμο του μέλλοντος, ειδικά για τις βαριές μεταφορές οι οποίες περιλαμβάνουν και τις αστικές συγκοινωνίες. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, η ΟΣΥ τα τελευταία τρία χρόνια, προσπαθώντας να προετοιμάσει τις οδικές συγκοινωνίες γι΄ αυτό που έρχεται, έφερε πριν από μερικούς μήνες το πρώτο λεωφορείο υδρογόνου στην Ελλάδα ώστε να λειτουργήσει πιλοτικά και να εξεταστεί το πώς ανταποκρίνεται σε πραγματικές συνθήκες, μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. «Η υλοποίηση του ευρωπαϊκού προγράμματος αρχίζει αμέσως και καθώς αυτό θα εξελίσσεται, πάρα πολύ σύντομα θα έχουμε και τα τρία λεωφορεία υδρογόνου», σημείωσε ο ίδιος.
Παράλληλα, αύριο Παρασκευή αναμένονται ανακοινώσεις και για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Ephyra», με συντονιστή επίσης τη Motor Oil και τη συμμετοχή 10 εταίρων από οκτώ χώρες, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί με 17,7 εκατ. ευρώ από την ΕΕ και προβλέπει την εγκατάσταση μονάδας ηλεκτρόλυσης στις εγκαταστάσεις διύλισης στους Αγίους Θεοδώρους για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο ελληνικός ενεργειακός όμιλος είναι ο φορέας και του μεγάλου έργου «Blue Med» το οποίο έχει προταθεί για ένταξη στα έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (IPCEI) για τεχνολογίες υδρογόνου.
Την άνοιξη τα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα
Πέρα από τα λεωφορεία υδρογόνου, η ΟΣΥ ολοκληρώνει την πρώτη φάση του μεγάλου διαγωνισμού για την απόκτηση νέων οχημάτων. Για τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία (προορίζονται για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη) σύμφωνα με τον κ. Αγιάσογλου προχωρούν οι απαραίτητες προετοιμασίες όσον αφορά τις υποδομές στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ για την εγκατάστασή τους καθώς και οι διαδικασίες για την ένταξή τους στο πρόγραμμα δρομολογίων. «Τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα στο τέλος Απριλίου με αρχές Μαΐου του 2024», τόνισε ο ίδιος.
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ κ. Αθανάσιος Κοτταράς αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στις ενέργειες της εταιρείας για τη μείωση του λειτουργικού κόστους και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. «Στους βασικούς στόχους περιλαμβάνεται, το αμέσως προσεχές διάστημα, ένα μεγάλο έργο που αφορά τη γραμμή 1 (Πειραιάς – Κηφισιά) και τη μετατροπή της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική. Κατ ουσίαν, θα εκμεταλλευτούμε την ενέργεια από την πέδηση, από το φρενάρισμα των συρμών, κάνοντας μια ανακατασκευή σε δύο σταθμούς, του Ηρακλείου και του Φαλήρου. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που μπορεί να μειώσει το κόστος της συνολικής κατανάλωσης στη γραμμή 1 περίπου κατά 12,5%», επεσήμανε, αναφερόμενος παράλληλα και τα σχέδια της εταιρείας για παραγωγή ενέργειας από την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στο αμαξοστάσιο του τραμ στο Ελληνικό.


Latest News

Νέα συνάντηση της task force για αποφυγή black out το Πάσχα - Τι έδειξαν τα crash test
Η ανάγκη ρύθμισης της παραγωγής οφείλεται στην αλματώδη αύξηση του ποσοστού της ηλεκτρικής ενέργειας που αντλεί η χώρα μας από ΑΠΕ

«Παραθυράκια» για να σπάσει τις συμβάσεις για το ρωσικό αέριο αναζητεί η ΕΕ
Οι Βρυξέλλες λένε ότι η επίκληση της ρήτρας «ανωτέρας βίας» θα επέτρεπε τη λύση της σύμβασης χωρίς κυρώσεις

Ο εκβιασμός Τραμπ και το δίλημμα της ΕΕ - Θα επιστρέψει στο ρωσικό αέριο;
Πόσο μπορεί να εμπιστευτεί την αδιάλλειπτη προμήθεια σε φυσικό αέριο από τις ΗΠΑ η ΕΕ; - Μπορεί να δημιουργηθεί μια νέα ενεργειακή εξάρτηση;

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Politico: Με αγορές LNG θα επιχειρήσει η ΕΕ να κατευνάσει τον Τραμπ
Η ΕΕ σχεδιάζει να ανοίξει ξανά συνομιλίες για την ενίσχυση των αγορών LNG από τις ΗΠΑ, σύμφωνα με το Politico

Πακιστάν - Τουρκία θα ερευνήσουν το 4ο μεγαλύτερο κοίτασμα υδρογονανθράκων του κόσμου
Πακιστάν και Τουρκία υπέγραψαν αυτή την εβδομάδα συμφωνία στο Ισλαμαμπάντ για να υποβάλουν από κοινού προσφορά για 40 υπεράκτια οικόπεδα

McKinsey & Company: Πόσο έτοιμη είναι η Ελλάδα για τα νέα δεδομένα της ενεργειακής μετάβασης;
Η ενεργειακή μετάβαση βρίσκεται σε φάση επαναπροσδιορισμού και ο κλάδος της Ενέργειας στην Ελλάδα, καλείται να προσεγγίσει εκ νέου τις προτεραιότητές του, επισήμανε ο Λευτέρης Χαραλάμπους της McKinsey

Υπεγράφη η δεύτερη Υπουργική Απόφαση για τη Chevron
Η σημερινή Υπουργική Απόφαση για τη C\hevron έρχεται σε συνέχεια της αποδοχής της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις εν λόγω θαλάσσιες περιοχές

Delphi Economic Forum X: Η Ελλάδα κόμβος ενεργειακής ασφάλειας στην περιοχή
O υφυπουργός Ενέργειας, Νίκος Τσάφος μαζί με τον Geoffrey R. Pyatt, υφυπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ ανέδειξαν τον ρόλο της Ελλάδας στην ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής

Πρωτοβουλία Παπασταύρου στην ΕΕ για τις τιμές ενέργειας - Το στοίχημα του καλοκαιριού
Οι πέντε χώρες που ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να μην παρατηρηθούν οι στρεβλώσεις το περασμένου καλοκαιριού