
Τέλος του μήνα θα «πέσουν» οι υπογραφές για τη δημιουργία μιας από τις πρώτες κοιλάδες υδρογόνου στην Ελλάδα. Όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ) κ. Στέφανος Αγιάσογλου, μιλώντας στο 6ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών (ITC 2023), στις 28 του μηνός θα πραγματοποιηθεί η πρώτη επίσημη συνάντηση του ευρωπαϊκού προγράμματος Horizon, στο οποίο συμμετέχουν πολλές μεγάλες ελληνικές και ξένες εταιρείες (μεταξύ των οποίων Fulgor, Solaris, Avin κ.ά.) από χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Με μια πρώτη «μαγιά» περίπου 8 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα δημιουργηθεί, όπως επεσήμανε ο ίδιος, μια μικρή κοιλάδα υδρογόνου, με τη Motor Oil και άλλες εταιρείες να αναλαμβάνουν την κατασκευή των πρατηρίων υδρογόνου και την ΟΣΥ να χρησιμοποιεί το καύσιμο σε τρία νέα λεωφορεία υδρογόνου. «Θα τα εντάξουμε άμεσα στο στόλο μας, όχι μόνο για να εξυπηρετήσουμε το κοινό, αλλά και για να διερευνήσουμε πώς ανταποκρίνονται καλύτερα, με το βλέμμα στο μέλλον που έρχεται», τόνισε ο κ Αγιάσογλου.
Motor Oil: Πάνω οι επενδύσεις, κάτω τα κέρδη στο α’ εξάμηνο 2023
Το καύσιμο του μέλλοντος
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΟΣΥ, το υδρογόνο είναι το καύσιμο του μέλλοντος, ειδικά για τις βαριές μεταφορές οι οποίες περιλαμβάνουν και τις αστικές συγκοινωνίες. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, η ΟΣΥ τα τελευταία τρία χρόνια, προσπαθώντας να προετοιμάσει τις οδικές συγκοινωνίες γι΄ αυτό που έρχεται, έφερε πριν από μερικούς μήνες το πρώτο λεωφορείο υδρογόνου στην Ελλάδα ώστε να λειτουργήσει πιλοτικά και να εξεταστεί το πώς ανταποκρίνεται σε πραγματικές συνθήκες, μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. «Η υλοποίηση του ευρωπαϊκού προγράμματος αρχίζει αμέσως και καθώς αυτό θα εξελίσσεται, πάρα πολύ σύντομα θα έχουμε και τα τρία λεωφορεία υδρογόνου», σημείωσε ο ίδιος.
Παράλληλα, αύριο Παρασκευή αναμένονται ανακοινώσεις και για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Ephyra», με συντονιστή επίσης τη Motor Oil και τη συμμετοχή 10 εταίρων από οκτώ χώρες, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί με 17,7 εκατ. ευρώ από την ΕΕ και προβλέπει την εγκατάσταση μονάδας ηλεκτρόλυσης στις εγκαταστάσεις διύλισης στους Αγίους Θεοδώρους για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο ελληνικός ενεργειακός όμιλος είναι ο φορέας και του μεγάλου έργου «Blue Med» το οποίο έχει προταθεί για ένταξη στα έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (IPCEI) για τεχνολογίες υδρογόνου.
Την άνοιξη τα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα
Πέρα από τα λεωφορεία υδρογόνου, η ΟΣΥ ολοκληρώνει την πρώτη φάση του μεγάλου διαγωνισμού για την απόκτηση νέων οχημάτων. Για τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία (προορίζονται για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη) σύμφωνα με τον κ. Αγιάσογλου προχωρούν οι απαραίτητες προετοιμασίες όσον αφορά τις υποδομές στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ για την εγκατάστασή τους καθώς και οι διαδικασίες για την ένταξή τους στο πρόγραμμα δρομολογίων. «Τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα στο τέλος Απριλίου με αρχές Μαΐου του 2024», τόνισε ο ίδιος.
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ κ. Αθανάσιος Κοτταράς αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στις ενέργειες της εταιρείας για τη μείωση του λειτουργικού κόστους και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. «Στους βασικούς στόχους περιλαμβάνεται, το αμέσως προσεχές διάστημα, ένα μεγάλο έργο που αφορά τη γραμμή 1 (Πειραιάς – Κηφισιά) και τη μετατροπή της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική. Κατ ουσίαν, θα εκμεταλλευτούμε την ενέργεια από την πέδηση, από το φρενάρισμα των συρμών, κάνοντας μια ανακατασκευή σε δύο σταθμούς, του Ηρακλείου και του Φαλήρου. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που μπορεί να μειώσει το κόστος της συνολικής κατανάλωσης στη γραμμή 1 περίπου κατά 12,5%», επεσήμανε, αναφερόμενος παράλληλα και τα σχέδια της εταιρείας για παραγωγή ενέργειας από την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στο αμαξοστάσιο του τραμ στο Ελληνικό.


Latest News

Νέα πετρελαϊκή στην Ελλάδα; - Ενδιαφέρον για τα κοιτάσματα στο «Μπλοκ 2»
Οι υδρογονάνθρακες στο «Μπλοκ 2» των Energean – HELLENiQ ENERGY συγκεντρώνουν το επενδυτικό ενδιαφέρον πετρελαϊκών

Σχέδια της Chevron για data centers που θα τροφοδοτεί η ίδια με ενέργεια
Η Chevron προωθεί τα σχέδιά της για να εκμεταλλευθεί την μεγάλη ζήτηση ενέργειας για data centers, σύμφωνα με τις δηλώσεις στελέχους της

Enaon EDA: Ποιος είναι ο αριθμός άμεσης επέμβασης - Πώς λειτουργεί
Ο Αριθμός Άμεσης Επέμβασης της Enaon EDA λειτουργεί χωρίς χρέωση για τον καλούντα, όλες τις ημερολογιακές ημέρες του έτους σε 24ωρη βάση

Η επιστροφή Παπασταύρου στην κυβέρνηση - Τα καυτά μέτωπα της ενέργειας και της πολεοδομίας
Τι σηματοδοτεί το εξωκοινοβουλευτικό και τεχνοκρατικό δίδυμο Σταύρου Παπασταύρου και Νίκου Τσάφου στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Πάιατ: Η Κρήτη στο επίκεντρο των ενεργειακών εξελίξεων
Ο κ. Πάιατ συμμετείχε σε πάνελ στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης με τους Αναστάσιο Χατζηβασιλείου και Νικόλαο Μπακατσέλο

Οι δασμοί Τραμπ επιταχύνουν τα deal για αγορά εταιρικών αεροσκαφών
Συναγερμός έχει σημάνει στις αερομεταφορές σχετικά με τους δασμούς που πλήττουν την αλυσίδα εφοδιασμού της βιομηχανίας

Ποιοι «τζογάρουν» με το πετρέλαιο - Οι δασμοί Τραμπ και το στοίχημα των 50 δολ.
Το πετρέλαιο Brent έφτασε σε χαμηλό έξι μηνών και οι κερδοσκόποι μείωσαν τις θέσεις αγοράς και πώλησης

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Μπορεί η Ευρώπη χωρίς το ρωσικό φυσικό αέριο;
Η επαναπροσέγγιση ευρωπαίων ηγετών στην Ρωσία για το φυσικό αέριο- Θα ανοίξουν ξανά οι στρόφιγγες;

Μηνιαία χρέωση και εντατικοί έλεγχοι μειώνουν τις ρευματοκλοπές
Το πρώτο εννεάμηνο του 2024 οι απώλειες υπολογίστηκαν σε 11,54%, έναντι 12,64% το πρώτο εννεάμηνο του 2023 και 12,21% του πρώτου εννεαμήνου του 2022