
Την αναβαθμισμένη, στα κοινοτικά όργανα πολιτική και οργανωτική παρουσία της ναυτιλίας, η οποία εξασφαλίζει την ασφάλεια τροφοδοσίας και την ευημερία της ΕΕ, επιδιώκουν οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, συστήνοντας στην Κομισιόν να ενστερνισθεί το «ασιατικό μοντέλο».
Πολύ καθαρά διατύπωσε την θέση των πλοιοκτητών ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός, γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και πρόεδρος της διεθνούς ένωσης πλοιοκτητών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου Intercargo, μιλώντας στο European Shipping Summit που πραγματοποιήθηκε τις δυο προηγούμενες ημέρες στις Βρυξέλλες.
Ο κ. Φαφαλιός υπογράμμισε ότι οι μεγάλες ασιατικές οικονομίες (Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα) ενσωματώνουν τη ναυτιλία στα στρατηγικά τους σχέδια πολύ περισσότερο, από ό,τι η ΕΕ. Ο ίδιος πρότεινε μια αναβάθμιση του ναυτιλιακού κλάδου στα κοινοτικά όργανα με την δημιουργία, όπως εξήγησε στον «OT», ενός συντονιστικού οργάνου, μια διεύθυνση που θα έχει ποιο στενή σχέση με την ναυτιλιακή βιομηχανία καθώς σήμερα πολλές διευθύνσεις της ΕΕ ασχολούνται με τη ναυτιλία χωρίς να υπάρχει ένας συντονισμός.
Ναυτιλία: Γιατί ανησυχούν οι ασφαλιστές πλοίων – Οι 5+1 προκλήσεις για τις εργασίες τους
Και ο πρόεδρος της Ένωσης των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών φορών, της Ecsa, Φίλιππος Φιλής σημείωσε από την πλευρά του η στρατηγική αξία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας δεν έχει ακόμη αναγνωριστεί.
Στρατηγικός ρόλος
Η ναυτιλία δυο φορές τα τρία τελευταία χρόνια απέδειξε τον στρατηγικό της ρόλο, όταν διατήρησε σε πλήρη λειτουργία την εφοδιαστική αλυσίδα στην Ευρώπη την περίοδο του Covid και αμέσως μετά όταν εξασφάλισε την ενεργειακή ανεξαρτησία της Γηραιάς Ηπείρου, ανέφερε.
Η ναυτιλία στην Ευρώπη χρειάζεται περισσότερη προσοχή και εκτίμηση, δήλωσε η Irina Haesler, επικεφαλής της εκπροσώπησης της Γερμανικής Ένωσης Εφοπλιστών (VDR) και πρόσθεσε ότι η Ευρώπη θα παραμείνει καλά συνδεδεμένη, ζωντανή και βιώσιμη μέσω της δύναμης της ναυτιλίας
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς υποσχέθηκε την συνεχή υποστήριξή του, στον ναυτιλιακό τομέα. Πρόσθεσε ότι η Επιτροπή λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις απειλές για την ανταγωνιστικότητα του κλάδου και υποσχέθηκε συνεχή υποστήριξη για τη δαπανηρή μετάβαση του κλάδου στην απαλλαγή από τον άνθρακα.
Ακρογωνιαίος λίθος
Ο πρόεδρος της ECSA, Φίλιππος Φίλης, άνοιξε το συνέδριο υπογραμμίζοντας ότι η ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ευρωπαϊκής ασφάλειας της ενέργειας, των τροφίμων και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Για να διατηρήσει την παγκόσμια ηγετική της θέση, η Ευρώπη χρειάζεται έναν ισχυρό ναυτιλιακό τομέα, πρόσθεσε και συμπλήρωσε ότι οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες διαθέτουν έναν καινοτόμο στόλο. Η χρηματοδότηση της ενεργειακής μετάβασης θα είναι το κλειδί για τη διασφάλιση της μετάβασης σε πλοία μηδενικών εκπομπών. Αναφερόμενος στους ναυτικούς υπογράμμισε ότι το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο είναι οι άνθρωποί μας. Η ψηφιακή και ενεργειακή μετάβαση δεν μπορεί να είναι επιτυχής χωρίς την επανεκπαίδευση και αναβάθμιση των ναυτικών μας
Ο πρώην πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, προέτρεψε τους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες να προχωρήσουν και αναγνώρισε η ναυτιλία διαδραματίζει στρατηγικό ρόλο στην ασφάλεια της Ευρώπης, και τόνισε ότι η Ευρώπη πρέπει να κινητοποιήσει τις κεφαλαιαγορές γιατί η χρηματοδότηση της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης παραμένει το κλειδί.
Απανθρακοποίηση
Ο γενικός γραμματέας της Ecsa Σωτήρης Ράπτης αναφερόμενος στην απανθρακοποίηση σημείωσε ότι τα καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα πρέπει να είναι διαθέσιμα σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή. Τα καύσιμα συμπλήρωσε πρέπει να αναγνωριστούν ως στρατηγικές τεχνολογίες «καθαρού μηδέν» σύμφωνα με την Net Zero Industry Act και πρόσθεσε ότι το πακέτο FitFor55 πρέπει να διασφαλίσει την ανταγωνιστικότητα του ναυτιλιακού τομέα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η συζήτηση μεταξύ της της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, (ITF) της ECSA και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) με θέμα την απεξάρτηση του κλάδου από τον άνθρακα και τον ρόλο των ναυτικών. Μια ανθρωποκεντρική πράσινη και ψηφιακή μετάβαση είναι απαραίτητη για την προστασία του επιπέδου ζωής και της ευημερίας των ναυτικών, οι οποίοι δεν πρέπει να βρεθούν σε άδικη μειονεκτική θέση ήταν το συμπέρασμα.
Τονίσθηκε επίσης ότι η πράσινη μετάβαση θα συμβάλει στην προσέλκυση ναυτικών με νέες δεξιότητες και θα ενισχύσει τη συμμετοχή των γυναικών και των νεότερων γενεών.


Latest News

Θα γίνουν οι ΗΠΑ ναυπηγική δύναμη;
Ενώ η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία παραμένουν κυρίαρχες δυνάμεις, η Αμερική, το Βιετνάμ και η Ινδία τοποθετούνται ως αναδυόμενοι παίκτες

Κατέρρευσαν οι παραγγελίες για bulk carriers - Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές
Η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες από τη σύναψη νέων συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα