![Ευρωπαίοι Εφοπλιστές προς ΕΕ: Κάντε ότι και οι Ασιάτες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/nautilia-768x348-1.jpg)
Την αναβαθμισμένη, στα κοινοτικά όργανα πολιτική και οργανωτική παρουσία της ναυτιλίας, η οποία εξασφαλίζει την ασφάλεια τροφοδοσίας και την ευημερία της ΕΕ, επιδιώκουν οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, συστήνοντας στην Κομισιόν να ενστερνισθεί το «ασιατικό μοντέλο».
Πολύ καθαρά διατύπωσε την θέση των πλοιοκτητών ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός, γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και πρόεδρος της διεθνούς ένωσης πλοιοκτητών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου Intercargo, μιλώντας στο European Shipping Summit που πραγματοποιήθηκε τις δυο προηγούμενες ημέρες στις Βρυξέλλες.
Ο κ. Φαφαλιός υπογράμμισε ότι οι μεγάλες ασιατικές οικονομίες (Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα) ενσωματώνουν τη ναυτιλία στα στρατηγικά τους σχέδια πολύ περισσότερο, από ό,τι η ΕΕ. Ο ίδιος πρότεινε μια αναβάθμιση του ναυτιλιακού κλάδου στα κοινοτικά όργανα με την δημιουργία, όπως εξήγησε στον «OT», ενός συντονιστικού οργάνου, μια διεύθυνση που θα έχει ποιο στενή σχέση με την ναυτιλιακή βιομηχανία καθώς σήμερα πολλές διευθύνσεις της ΕΕ ασχολούνται με τη ναυτιλία χωρίς να υπάρχει ένας συντονισμός.
Ναυτιλία: Γιατί ανησυχούν οι ασφαλιστές πλοίων – Οι 5+1 προκλήσεις για τις εργασίες τους
Και ο πρόεδρος της Ένωσης των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών φορών, της Ecsa, Φίλιππος Φιλής σημείωσε από την πλευρά του η στρατηγική αξία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας δεν έχει ακόμη αναγνωριστεί.
Στρατηγικός ρόλος
Η ναυτιλία δυο φορές τα τρία τελευταία χρόνια απέδειξε τον στρατηγικό της ρόλο, όταν διατήρησε σε πλήρη λειτουργία την εφοδιαστική αλυσίδα στην Ευρώπη την περίοδο του Covid και αμέσως μετά όταν εξασφάλισε την ενεργειακή ανεξαρτησία της Γηραιάς Ηπείρου, ανέφερε.
Η ναυτιλία στην Ευρώπη χρειάζεται περισσότερη προσοχή και εκτίμηση, δήλωσε η Irina Haesler, επικεφαλής της εκπροσώπησης της Γερμανικής Ένωσης Εφοπλιστών (VDR) και πρόσθεσε ότι η Ευρώπη θα παραμείνει καλά συνδεδεμένη, ζωντανή και βιώσιμη μέσω της δύναμης της ναυτιλίας
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς υποσχέθηκε την συνεχή υποστήριξή του, στον ναυτιλιακό τομέα. Πρόσθεσε ότι η Επιτροπή λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις απειλές για την ανταγωνιστικότητα του κλάδου και υποσχέθηκε συνεχή υποστήριξη για τη δαπανηρή μετάβαση του κλάδου στην απαλλαγή από τον άνθρακα.
Ακρογωνιαίος λίθος
Ο πρόεδρος της ECSA, Φίλιππος Φίλης, άνοιξε το συνέδριο υπογραμμίζοντας ότι η ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ευρωπαϊκής ασφάλειας της ενέργειας, των τροφίμων και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Για να διατηρήσει την παγκόσμια ηγετική της θέση, η Ευρώπη χρειάζεται έναν ισχυρό ναυτιλιακό τομέα, πρόσθεσε και συμπλήρωσε ότι οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες διαθέτουν έναν καινοτόμο στόλο. Η χρηματοδότηση της ενεργειακής μετάβασης θα είναι το κλειδί για τη διασφάλιση της μετάβασης σε πλοία μηδενικών εκπομπών. Αναφερόμενος στους ναυτικούς υπογράμμισε ότι το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο είναι οι άνθρωποί μας. Η ψηφιακή και ενεργειακή μετάβαση δεν μπορεί να είναι επιτυχής χωρίς την επανεκπαίδευση και αναβάθμιση των ναυτικών μας
Ο πρώην πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, προέτρεψε τους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες να προχωρήσουν και αναγνώρισε η ναυτιλία διαδραματίζει στρατηγικό ρόλο στην ασφάλεια της Ευρώπης, και τόνισε ότι η Ευρώπη πρέπει να κινητοποιήσει τις κεφαλαιαγορές γιατί η χρηματοδότηση της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης παραμένει το κλειδί.
Απανθρακοποίηση
Ο γενικός γραμματέας της Ecsa Σωτήρης Ράπτης αναφερόμενος στην απανθρακοποίηση σημείωσε ότι τα καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα πρέπει να είναι διαθέσιμα σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή. Τα καύσιμα συμπλήρωσε πρέπει να αναγνωριστούν ως στρατηγικές τεχνολογίες «καθαρού μηδέν» σύμφωνα με την Net Zero Industry Act και πρόσθεσε ότι το πακέτο FitFor55 πρέπει να διασφαλίσει την ανταγωνιστικότητα του ναυτιλιακού τομέα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η συζήτηση μεταξύ της της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, (ITF) της ECSA και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) με θέμα την απεξάρτηση του κλάδου από τον άνθρακα και τον ρόλο των ναυτικών. Μια ανθρωποκεντρική πράσινη και ψηφιακή μετάβαση είναι απαραίτητη για την προστασία του επιπέδου ζωής και της ευημερίας των ναυτικών, οι οποίοι δεν πρέπει να βρεθούν σε άδικη μειονεκτική θέση ήταν το συμπέρασμα.
Τονίσθηκε επίσης ότι η πράσινη μετάβαση θα συμβάλει στην προσέλκυση ναυτικών με νέες δεξιότητες και θα ενισχύσει τη συμμετοχή των γυναικών και των νεότερων γενεών.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά