Την αναβαθμισμένη, στα κοινοτικά όργανα πολιτική και οργανωτική παρουσία της ναυτιλίας, η οποία εξασφαλίζει την ασφάλεια τροφοδοσίας και την ευημερία της ΕΕ, επιδιώκουν οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, συστήνοντας στην Κομισιόν να ενστερνισθεί το «ασιατικό μοντέλο».
Πολύ καθαρά διατύπωσε την θέση των πλοιοκτητών ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός, γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και πρόεδρος της διεθνούς ένωσης πλοιοκτητών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου Intercargo, μιλώντας στο European Shipping Summit που πραγματοποιήθηκε τις δυο προηγούμενες ημέρες στις Βρυξέλλες.
Ο κ. Φαφαλιός υπογράμμισε ότι οι μεγάλες ασιατικές οικονομίες (Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα) ενσωματώνουν τη ναυτιλία στα στρατηγικά τους σχέδια πολύ περισσότερο, από ό,τι η ΕΕ. Ο ίδιος πρότεινε μια αναβάθμιση του ναυτιλιακού κλάδου στα κοινοτικά όργανα με την δημιουργία, όπως εξήγησε στον «OT», ενός συντονιστικού οργάνου, μια διεύθυνση που θα έχει ποιο στενή σχέση με την ναυτιλιακή βιομηχανία καθώς σήμερα πολλές διευθύνσεις της ΕΕ ασχολούνται με τη ναυτιλία χωρίς να υπάρχει ένας συντονισμός.
Ναυτιλία: Γιατί ανησυχούν οι ασφαλιστές πλοίων – Οι 5+1 προκλήσεις για τις εργασίες τους
Και ο πρόεδρος της Ένωσης των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών φορών, της Ecsa, Φίλιππος Φιλής σημείωσε από την πλευρά του η στρατηγική αξία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας δεν έχει ακόμη αναγνωριστεί.
Στρατηγικός ρόλος
Η ναυτιλία δυο φορές τα τρία τελευταία χρόνια απέδειξε τον στρατηγικό της ρόλο, όταν διατήρησε σε πλήρη λειτουργία την εφοδιαστική αλυσίδα στην Ευρώπη την περίοδο του Covid και αμέσως μετά όταν εξασφάλισε την ενεργειακή ανεξαρτησία της Γηραιάς Ηπείρου, ανέφερε.
Η ναυτιλία στην Ευρώπη χρειάζεται περισσότερη προσοχή και εκτίμηση, δήλωσε η Irina Haesler, επικεφαλής της εκπροσώπησης της Γερμανικής Ένωσης Εφοπλιστών (VDR) και πρόσθεσε ότι η Ευρώπη θα παραμείνει καλά συνδεδεμένη, ζωντανή και βιώσιμη μέσω της δύναμης της ναυτιλίας
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς υποσχέθηκε την συνεχή υποστήριξή του, στον ναυτιλιακό τομέα. Πρόσθεσε ότι η Επιτροπή λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις απειλές για την ανταγωνιστικότητα του κλάδου και υποσχέθηκε συνεχή υποστήριξη για τη δαπανηρή μετάβαση του κλάδου στην απαλλαγή από τον άνθρακα.
Ακρογωνιαίος λίθος
Ο πρόεδρος της ECSA, Φίλιππος Φίλης, άνοιξε το συνέδριο υπογραμμίζοντας ότι η ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ευρωπαϊκής ασφάλειας της ενέργειας, των τροφίμων και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Για να διατηρήσει την παγκόσμια ηγετική της θέση, η Ευρώπη χρειάζεται έναν ισχυρό ναυτιλιακό τομέα, πρόσθεσε και συμπλήρωσε ότι οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες διαθέτουν έναν καινοτόμο στόλο. Η χρηματοδότηση της ενεργειακής μετάβασης θα είναι το κλειδί για τη διασφάλιση της μετάβασης σε πλοία μηδενικών εκπομπών. Αναφερόμενος στους ναυτικούς υπογράμμισε ότι το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο είναι οι άνθρωποί μας. Η ψηφιακή και ενεργειακή μετάβαση δεν μπορεί να είναι επιτυχής χωρίς την επανεκπαίδευση και αναβάθμιση των ναυτικών μας
Ο πρώην πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, προέτρεψε τους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες να προχωρήσουν και αναγνώρισε η ναυτιλία διαδραματίζει στρατηγικό ρόλο στην ασφάλεια της Ευρώπης, και τόνισε ότι η Ευρώπη πρέπει να κινητοποιήσει τις κεφαλαιαγορές γιατί η χρηματοδότηση της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης παραμένει το κλειδί.
Απανθρακοποίηση
Ο γενικός γραμματέας της Ecsa Σωτήρης Ράπτης αναφερόμενος στην απανθρακοποίηση σημείωσε ότι τα καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα πρέπει να είναι διαθέσιμα σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή. Τα καύσιμα συμπλήρωσε πρέπει να αναγνωριστούν ως στρατηγικές τεχνολογίες «καθαρού μηδέν» σύμφωνα με την Net Zero Industry Act και πρόσθεσε ότι το πακέτο FitFor55 πρέπει να διασφαλίσει την ανταγωνιστικότητα του ναυτιλιακού τομέα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η συζήτηση μεταξύ της της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, (ITF) της ECSA και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) με θέμα την απεξάρτηση του κλάδου από τον άνθρακα και τον ρόλο των ναυτικών. Μια ανθρωποκεντρική πράσινη και ψηφιακή μετάβαση είναι απαραίτητη για την προστασία του επιπέδου ζωής και της ευημερίας των ναυτικών, οι οποίοι δεν πρέπει να βρεθούν σε άδικη μειονεκτική θέση ήταν το συμπέρασμα.
Τονίσθηκε επίσης ότι η πράσινη μετάβαση θα συμβάλει στην προσέλκυση ναυτικών με νέες δεξιότητες και θα ενισχύσει τη συμμετοχή των γυναικών και των νεότερων γενεών.
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα