
Μειωμένος κατά 6,54% εμφανίζεται ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών στο πρώτο εξάμηνο του 2023 για την ΕΛΤΟΝ διαμορφούμενος στα 94,69 εκατ. ευρώ από 101,32 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
ΕΛΤΟΝ: Αλλαγές σε δύο διευθυντικά στελέχη
Ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας ανήλθε σε 55,59 εκατ. ευρώ από 59,49 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, μειωμένος κατά 6,57%.
Τα μικτά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 13,40 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2023 έναντι 19,88 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 32,60%,ενώ τα μικτά κέρδη της μητρικής ανήλθαν σε 7,92 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2023 έναντι 10,92 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 27,48%.
Το μικτό περιθώριο κέρδους του ομίλου βρίσκεται στο 14,15% (έναντι 19,62% του πρώτου εξαμήνου του 2022) και της εταιρείας στο 14,24% (έναντι 18,35% του πρώτου εξαμήνου του 2022).
Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 5,04 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 55,16% έναντι των 11,24 εκατ. ευρώ του πρώτου εξαμήνου του 2022. Ως ποσοστό επί των πωλήσεων έχουν μειωθεί και βρίσκονται στο 5,32% από 11,09% της αντίστοιχης περσινής περιόδου.
Μείωση κατά 49,49% παρουσίασαν τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) της μητρικής εταιρείας που διαμορφώθηκαν στο πρώτο εξάμηνο του 2023 σε 3,16 εκατ. ευρώ έναντι 6,25 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022. Ως ποσοστό επί των πωλήσεων έχουν μειωθεί και βρίσκονται στο 5,68% από 10,51% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) του ομίλου ΕΛΤΟΝ ανήλθαν σε 4,47 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 57,66% έναντι των 10,56 εκατ. ευρώ του πρώτου εξάμηνου 2022. Ως ποσοστό επί των πωλήσεων έχουν μειωθεί και είναι 4,72% από 10,42% της αντίστοιχης περσινής περιόδου.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) της μητρικής ανήλθαν σε 2,73 εκατ. ευρώ και μειώθηκαν κατά 53,13% από τα 5,83 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022. Ως ποσοστό επί των πωλήσεων έχουν μειωθεί και είναι 4,92% από 9,80% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου το πρώτο εξάμηνο του 2023 ανήλθαν σε 2,52 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 63,36% έναντι των 6,88 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Ως ποσοστό επί των πωλήσεων έχουν σημειώσει μείωση και είναι 2,66% από 6,79% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Τα κέρδη προ φόρων της μητρικής εταιρείας το πρώτο εξάμηνο του 2023 ανήλθαν σε 2,67 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 52,50% έναντι των 5,63 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Ως ποσοστό επί των πωλήσεων είναι 4,81% από 9,46% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους το πρώτο εξάμηνο του 2023 ανήλθαν σε 1,55 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 67,43% έναντι των 4,74 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2022. Ως ποσοστό επί των πωλήσεων έχουν μειωθεί και είναι 1,63% από 4,68% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Τα κέρδη μετά από φόρους της μητρικής παρουσίασαν μείωση 52,52% και διαμορφώθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε 2,08 εκατ. ευρώ έναντι 4,38 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Ως ποσοστό επί των πωλήσεων είναι 3,75% από 7,37% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η γενική ρευστότητα διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, 212% για τον όμιλο και 208% για την εταιρεία.
Το Α’ εξάμηνο του 2023 επηρεάστηκε έντονα από τις δυσμενείς συνθήκες της αγοράς. Σε ένα μακροοικονομικό περιβάλλον με γεωπολιτική αστάθεια και συνεχιζόμενες πληθωριστικές τάσεις, η ζήτηση επηρεάστηκε επιπρόσθετα εξαιτίας της ισχυρής τάσης απομείωσης των αποθεμάτων σε συνδυασμό με την δραματική πτώση στις τιμές των χημικών σε ένα μεγάλο εύρος α’ υλών. Το σύνολο των συνθηκών δημιούργησε ένα περιβάλλον στον αντίποδα από το αντίστοιχο του Α’ εξαμήνου του 2022 όπου επικρατούσαν αντίρροπες τάσεις (αυξανόμενες τιμές και αύξηση των αποθεμάτων), οδηγώντας στην μείωση του μεγέθους αρκετών αγορών.
Σε αυτό το πλαίσιο ο όμιλος ΕΛΤΟΝ συνέχισε να έχει ως πάγιο στόχο την απρόσκοπτη ανάπτυξη και διατήρηση των ηγετικών μεριδίων αγοράς, βασιζόμενος στην ανταγωνιστικότητα των τιμών, την προσφορά ποιοτικών λύσεων και της βέλτιστης εξυπηρέτησης των πελατών, στρατηγικές που διατήρησαν το εύρος της πελατειακής βάσης.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών 94.692.142€ μειώθηκε κατά -6,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο Α’ εξάμηνο του 2022, αποτέλεσμα που κρίνεται ικανοποιητικό βάσει της δραματικής πτώσης τιμών και συγκρινόμενο με τις επιδόσεις παρόμοιων εταιρειών του κλάδου στην Ευρώπη. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχέση με το αντίστοιχο Α’ εξάμηνο του 2021 ο τζίρος παρέμεινε σημαντικά υψηλότερος +33,9% γεγονός που αποδεικνύει την εδραίωση του ομίλου ELTON στην αγορά της ΝΑ Ευρώπης.
Σύμφωνα και με τις προβλέψεις, η συρρίκνωση των αγορών παράλληλα με τις πτώσεις των τιμών πώλησης των α’ υλών (σε κάποιες περιπτώσεις ιδιαίτερα πτωτικές), άσκησαν πίεση στα περιθώρια κερδοφορίας. Το κόστος πωληθέντων παρέμεινε υψηλό 81.293.685€ (-0,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο Α’ εξάμηνο 2022), επηρέασε το μικτό κέρδος 14,1% (-5,5 ποσοστιαίες μονάδες) και οδήγησε στην σημαντικά χαμηλότερη κερδοφορία ΕΒΙΤDA 4.470.877€ (-57,7%) σε σύγκριση με το αντίστοιχο Α’ εξάμηνο 2022.
Οι προβλέψεις της διοίκησης
Στο Β’ Εξάμηνο του 2023 προβλέπεται σταθεροποίηση των τιμών και εξομάλυνση της ζήτησης. Οι αγορές αναμένεται να παραμείνουν σταθερές ή ελαφρώς πτωτικές λόγω της ύφεσης στους όγκους της τελικής κατανάλωσης, στην σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Επίσης, οι διακυμάνσεις των τιμών αναμένεται να είναι σε μικρότερο εύρος και σε πιο πλατιά καμπύλη σε σχέση με τον χρόνο, αναγκαία συνθήκη για να επιτρέψει την ομαλοποίηση του περιθωρίου κέρδους στα αντίστοιχα περσινά επίπεδα.
Ο όμιλος συνεχίζει με την ίδια εστίαση, εγρήγορση και ταχεία λήψη αποφάσεων της διοίκησης, όπως απαιτούν οι συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες για το υπόλοιπο του 2023, το οποίο αναμένεται να κλείσει άλλη μία κερδοφόρα χρήση διατηρώντας τα υψηλά επίπεδα οικονομικής ευρωστίας και ταμειακής αυτάρκειας, παράγοντες απαραίτητοι για την υποστήριξη της συνεχούς αναπτυξιακής στρατηγικής του Ομίλου.


Latest News

Η Intracom Telecom ανέλαβε τον εκσυγχρονισμό του δικτύου της Sky Telecom
Η τεχνολογία σταθερής ασύρματης πρόσβασης (FWA) επιτρέπει την ταχεία και οικονομική ανάπτυξη δικτύου παροχής αξιόπιστου και γρήγορου Internet σε υποεξυπηρετούμενες περιοχές με χαμηλή συνδεσιμότητα

Oι τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025
Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία, αναφέρει η Deloitte σε σχετική έκθεσή της

Στροφή στην ακριβή ιδιωτική ετικέτα – Τι δείχνουν τα στοιχεία Circana – Nielsen
Εκτίναξη για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καταγράφουν έρευνες από Circana και NielsenIQ - Τα μερίδια στα σούπερ μάρκετ και η άνοδος τιμών

Vodafone: Νέα υπηρεσία κυβερνοασφάλειας για συσκευές επιχειρήσεων
Με το Lookout Mobile Security η Vodafone προσφέρει προστασία απέναντι σε κακόβουλα λογισμικά, επιθέσεις phishing, μη ασφαλή δίκτυα και άλλες απειλές που στοχεύουν τις κινητές συσκευές

Χοσέ Μανουέλ Κάμπα: «Μπροστά σε κατακερματισμό των παγκόσμιων αγορών»
«Είναι σημαντικό οι τράπεζες να είναι σε θέση να χρηματοδοτήσουν την οικονομία και οι δείκτες δείχνουν ότι έχουν δυνατότητα να το κάνουν», λέει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο πρόεδρος της ΕΒΑ

Οι 3 προκλήσεις του σύγχρονου marketing – Ο ρόλος της καινοτομίας
Τι δείχνει η ετήσια έρευνα του «Marketing Pulse», μία πρωτοβουλία του «The Marketing Hub» σε συνεργασία με το τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Έρχονται και άλλα deals στην Πληροφορική - Οι δυο πόλοι που θέλουν να... μεγαλώσουν
Κυρίαρχο ρόλο στην Πληροφορική παίζει η ουσιαστική δημιουργία μεγάλων εταιρικών πόλων που αναμένεται να συνεχίσουν το παιχνίδι των εξαγορών, σύμφωνα με τον Γιώργο Μακρυπίδης Deals partners of Μ&Α της PwC Ελλάδας

ΕΣΑ: Ζητά να καταβληθούν οι συντάξεις και τα επιδόματα πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα
«Η έγκαιρη καταβολή των χρημάτων θα ενισχύσει την κατανάλωση και θα βοηθήσει στην τόνωση της αγοράς», σημειώνει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών

Ποια είναι η εταιρεία Provil που δημιούργησε ο Χρήστος Βογιάννου
Από εισαγωγές πρώτων υλών, στην παραγωγή και τις εξαγωγές σε 30 χώρες - Η Provil στο food service και στο retail

Από πού έρχονται τα προϊόντα στην ελληνική αγορά; Η σφήνα της Ασίας
Τι αποκαλύπτει η Ετήσια Έκθεση Ελληνικού Εμπορίου 2024 του ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ για την προέλευση των προϊόντων και τις σχέσεις των προμηθευτών