
Καθώς η ακρίβεια συνεχίζει να σφυροκοπά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, εν πολλοίς στα χαρτιά κινδυνεύει να μείνει η πρόσκληση του υπουργείου Ανάπτυξης προς τους προμηθευτές για μείωση της τιμής των προϊόντων τουλάχιστον κατά 5% και για διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών.
Ακρίβεια: Στροφή στις έξυπνες αγορές για να βγει ο… μήνας – Οι νέες συνήθειες [έρευνα]
Με τους συντελεστές παραγωγής σταθερά σε υψηλά επίπεδα και την αγορά να παρουσιάζει έντονη μεταβλητότητα, η δέσμευση για μειώσεις στους τιμοκαταλόγους για τόσο μεγάλο διάστημα δεν είναι εφικτή, υποστηρίζουν τα στελέχη της βιομηχανίας.
Βέβαια, υπάρχουν και ορισμένες επιχειρήσεις που έχουν ήδη πειστεί και πρόκειται να βάλουν «καρτελάκι» μειωμένης τιμής σε κάποια από τα προϊόντα τους.
Η βιομηχανία αγκομαχά
«Είναι η χειρότερη περίοδος που ζω στην βιομηχανία» ανέφερε ο κος Ιωάννης Γιώτης, μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο χθεσινής εκδήλωσης για την παρουσίαση της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ).
Με περισσότερα από 40 χρόνια στη δουλειά, ο επικεφαλής του ιστορικού ομίλου ειδών διατροφής και πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων εξήγησε ότι «η βιομηχανία αγκομαχά».
Ενώ η κατανάλωση υποχωρεί, το λειτουργικό κόστος συνεχίζει να είναι υψηλό, σημείωσε.
«Οι τιμές στις πρώτες ύλες είναι ευμετάβλητες, η ενέργεια κοστίζει διπλάσια συγκριτικά με την εποχή προ κρίσης και αυξάνεται πάλι, το ίδιο και το κόστος των μεταφορών. Το κόστος του χρήματος ακριβαίνει ενώ οι εξαγωγές είναι διαχρονικά πολύ δύσκολη διαδικασία.
Ταυτόχρονα έρχονται και νέες επιβαρύνσεις, αφού σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι παραγωγοί και η βιομηχανία θα κληθούν να καταβάλουν το carbon tax, ενώ υπάρχει αναπροσαρμογή και στο packaging.
Η εποχή των φθηνών προϊόντων τροφίμων έχει παρέλθει. Η βιομηχανία δεν το θέλει αυτό. Η βιομηχανία θέλει να στηρίξει τους καταναλωτές, γιατί οι καταναλωτές στηρίζουν την βιομηχανία. Η περιουσία μας είναι ο καταναλωτής. Είναι η πιο δύσκολη περίοδος για τη βιομηχανία.»
Ο κος Γιώτης υποστήριξε ότι σε αυτές τις περιόδους είναι βασικό να υπάρξει συνασπισμός στις επιχειρήσεις του κλάδου, ενώ κληθείς να σχολιάσει το μέτρο της μόνιμης μείωσης των τιμών που προωθεί η κυβέρνηση, τόνισε ότι «όποιοι μπορούν να το κάνουν, να το κάνουν».
Ευμετάβλητες συνθήκες
Την παγίωση των συντελεστών παραγωγής σε υψηλά επίπεδα επικαλέστηκε και ο κος Άγις Πιστιόλας, επικεφαλής Διεύθυνσης Marketing και Εξαγωγών της Agrino, που επίσης παραβρέθηκε στην εκδήλωση για την παρουσίαση της ΕΣΕ.
Μάλιστα, ο κος Πιστιόλας ο οποίος είναι και πρόεδρος της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, έβαλε στο τραπέζι ακόμη μια πτυχή του θέματος, που αφορά τις προσφορές.
«Υπάρχουν υφιστάμενες συνεργασίες με την λιανική οι οποίες είναι δομημένες με συγκεκριμένες παραμέτρους για τις προωθητικές ενέργειες. Δεν μπορούν εύκολα να παρακαμφθούν αυτές οι συνεργασίες», ανέφερε.
Τις ίδιες ενστάσεις όσον αφορά τη δέσμευση για τόσο μεγάλο διάστημα εξέφρασε και ο κος Αριστοτέλης Παντελιάδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ.
Αναφερόμενος στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σημείωσε ότι οι συνεργαζόμενοι παραγωγοί με την αλυσίδα λόγω των ευμετάβλητων συνθηκών δεν μπορούν να δεσμευτούν για μείωση των τιμών διάρκειας ενός εξαμήνου.
Ο Όλυμπος… έπεσε
Την ίδια ώρα πάντως και πριν το πολυσυζητημένο «καρτελάκι» μπει στα ράφια των σούπερ μάρκετ, η γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος της οικογένειας Σαράντη ανακοίνωσε ότι μειώνει τις τιμές της «προς όφελος των καταναλωτών και της κοινωνίας».
Η μείωση, που κυμαίνεται μεταξύ 5,5% και 6%, αφορά συνολικά περί τους 16 κωδικούς σε προϊόντα γάλακτος και συσκευασμένων τυριών. Συγκεκριμένα οι 6 αφορούν δύο εμπορικά σήματα γάλακτος, ενώ οι υπόλοιποι φέτα ΠΟΠ, λευκό τυρί, καθώς και αγελαδινό τυρί.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, τουλάχιστον δύο ακόμη προμηθευτές θα ανακοινώσουν τις αμέσως επόμενες ημέρες μείωση σε κάποια προϊόντα από το κωδικολόγιό τους.
«Ο χειρότερος πελάτης είναι ο κανένας πελάτης»
Με στόχο τα μέτρα να αρχίσουν να εφαρμόζονται άμεσα, ήτοι τις επόμενες 15 ημέρες, ο υπουργός Ανάπτυξης κος Κώστας Σκρέκας, κατά την ομιλία του στην εκδήλωση στης ΕΣΕ, ζήτησε η αγορά να είναι σύμμαχος καθώς όπως σημείωσε «αυτά είναι έκτακτα μέτρα γιατί είναι θέμα επιβίωσης των καταναλωτών. Είναι θέμα επιβίωσης και των ίδιων των επιχειρήσεων γιατί ο χειρότερος πελάτης είναι ο κανένας πελάτης».
Παράλληλα επανέλαβε ότι επίκεινται αυστηρότεροι έλεγχοι στην αγορά για αισχροκέρδεια, σημειώνοντας ότι «προχωρούμε το επόμενο διάστημα σε μαζικούς ελέγχους σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και πριν από τα σούπερ μάρκετ».
Λέγοντας στους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ ότι «δεν διαμορφώνετε μόνο εσείς την τελική τιμή», τόνισε ότι «δυστυχώς για κάποιους το επόμενο διάστημα θα ανακοινώσουμε υψηλά πρόστιμα».
Αναφορικά με την υποχρέωση των σούπερ μάρκετ να γνωστοποιούν τις καθαρές τιμές των προϊόντων είπε πως «είναι μια διάταξη όχι τιμωρίας, αλλά για να πετύχουμε τον στόχο μας».


Latest News

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025