Η υποβολή των τιμοκαταλόγων των προμηθευτών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι τεχνικές λεπτομέρειες για το «καρτελάκι» που θα έχουν τα προϊόντα με μόνιμη μείωση τιμής κατ’ ελάχιστον 5% και μίνιμουμ για ένα εξάμηνο, καθώς και η γνωστοποίηση των τιμών των οπωροκηπευτικών από τις μεγάλες επιχειρήσεις της οργανωμένης λιανικής ήταν το αντικείμενο της χθεσινής κλειστής συνάντησης μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και προεδρείου της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας.
Οι μεγαλύτεροι λιανέμποροι της χώρας ενημερώθηκαν από τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα και τον γενικό γραμματέα Εμπορίου Σωτήρη Αναγνωστόπουλο για την πρακτική εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων κατά της ακρίβειας, δεδομένης της επιδίωξης του ΥΠΑΝ να προωθηθεί άμεσα η νομοθέτηση των διατάξεων, ώστε σε 15 μέρες να ξεκινήσει η εφαρμογή τους.
Μέτρα κατά της ακρίβειας: Πώς αντιδρούν οι βιομήχανοι τροφίμων και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Το «αγκάθι» των τιμοκαταλόγων
Στη δίωρη συνάντηση, η οποία έγινε σε πολύ καλό κλίμα, όπως μεταφέρουν πηγές στον ΟΤ, το θέμα που κυριάρχησε ήταν το ποιος θα κοινοποιεί τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών ώστε να γίνεται άμεσα και γρήγορα ο έλεγχος.
Οι λιανέμποροι ζήτησαν επίσης η διαδικασία να είναι απλή και με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αντικειμενικότητα.
Με βάση τις ανακοινώσεις του αρμόδιου υπουργού, τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο Ανάπτυξης τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους και τις μεταβολές αυτών, προκειμένου να εντοπίζονται αμέσως τα προϊόντα στα οποία προωθούνται αυξήσεις και να γίνεται έλεγχος για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια. Σύμφωνα με τον κο Σκρέκα, στους τιμοκαταλόγους θα πρέπει να αναγράφονται οι καθαρές τιμές, δηλαδή μετά τις όποιες εκπτώσεις και μετά από πιστωτικά (παροχές).
«Καρτελάκι» ή «χρωματάκι»;
Όσον αφορά το «καρτελάκι», εάν και εφόσον πετύχει το μέτρο, οι εκπρόσωποι του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αντιπρότειναν να μην είναι ακριβώς όπως η σήμανση για το «καλάθι του νοικοκυριού» ή για τις εποχικές προσφορές, καθώς θα υπάρξει… συνωστισμός στα ράφια.
Η βέλτιστη λύση ίσως να είναι κάποια χρωματική σήμανση, ενώ παράλληλα να υπάρχει στην είσοδο ή σε κάποιο κεντρικό σημείο του καταστήματος λεπτομερής ενημέρωση προς τους καταναλωτές για το τι αφορά το μέτρο.
Η οριστικοποίηση των τεχνικών λεπτομερειών θα γίνει μέσα στις επόμενες ημέρες και μένει να φανεί πώς αυτές θα διαμορφωθούν.
Latest News
Νέα διετής επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας στην Πειραιώς
Ποιες θα είναι οι παροχές στην τράπεζα Πειραιώς - Διεύρυνση και ενίσχυση του ιατροφαρμακευτικού και νοσοκομειακού προγράμματος,
Αντιδρά η εστίαση στην αύξηση των δημοτικών τελών - Επιστολή ΠΟΕΣΕ στον Δούκα
Η ΠΟΕΣΕ τονίζει ότι πρόταση για αύξηση 10% των δημοτικών τελών γίνεται αιφνιδιαστικά χωρίς καμία ενημέρωση και διαβούλευση
Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε
Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο
Άνοιγμα εννέα σημείων Goody’s - Everest σε Μ. Ανατολή και Ευρώπη - Οι στόχοι για το 2025
Μέχρι το τέλος του έτους ο όμιλος Goody’s - Everest αναμένεται να εγκαινιάσει συνολικά 9 νέα σημεία σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ
«Πράσινο φως» για την ανάπλαση στις εγκαταστάσεις της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη
Εκδόθηκε του σχετικό Προεδρικό Διάταγα, καθώς ενεργαοποιείται πολεοδομικά η περιοχή και δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησής της
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» χρηματοδοτεί 151 επενδυτικά σχέδια με 102,5 εκατ. ευρώ
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» είναι εστιασμένη στην προσαρμογή των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο παραγωγικό μοντέλο «Βιομηχανία 4.0»
Επέκταση της Foot Locker στη Βουλγαρία με τρία νέα καταστήματα από τον όμιλο Fourlis
Τα τρία καταστήματα, που θα ανοίξουν σε καίριες εμπορικές τοποθεσίες, είναι τα πρώτα που ανοίγει ο όμιλος Fourlis στη Βουλγαρία
Η υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την JPMorgan Asset Management
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η διεύρυνση των επενδυτικών επιλογών που προσφέρει η Eurobank στους πελάτες της