Η υποβολή των τιμοκαταλόγων των προμηθευτών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι τεχνικές λεπτομέρειες για το «καρτελάκι» που θα έχουν τα προϊόντα με μόνιμη μείωση τιμής κατ’ ελάχιστον 5% και μίνιμουμ για ένα εξάμηνο, καθώς και η γνωστοποίηση των τιμών των οπωροκηπευτικών από τις μεγάλες επιχειρήσεις της οργανωμένης λιανικής ήταν το αντικείμενο της χθεσινής κλειστής συνάντησης μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και προεδρείου της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας.
Οι μεγαλύτεροι λιανέμποροι της χώρας ενημερώθηκαν από τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα και τον γενικό γραμματέα Εμπορίου Σωτήρη Αναγνωστόπουλο για την πρακτική εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων κατά της ακρίβειας, δεδομένης της επιδίωξης του ΥΠΑΝ να προωθηθεί άμεσα η νομοθέτηση των διατάξεων, ώστε σε 15 μέρες να ξεκινήσει η εφαρμογή τους.
Μέτρα κατά της ακρίβειας: Πώς αντιδρούν οι βιομήχανοι τροφίμων και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Το «αγκάθι» των τιμοκαταλόγων
Στη δίωρη συνάντηση, η οποία έγινε σε πολύ καλό κλίμα, όπως μεταφέρουν πηγές στον ΟΤ, το θέμα που κυριάρχησε ήταν το ποιος θα κοινοποιεί τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών ώστε να γίνεται άμεσα και γρήγορα ο έλεγχος.
Οι λιανέμποροι ζήτησαν επίσης η διαδικασία να είναι απλή και με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αντικειμενικότητα.
Με βάση τις ανακοινώσεις του αρμόδιου υπουργού, τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο Ανάπτυξης τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους και τις μεταβολές αυτών, προκειμένου να εντοπίζονται αμέσως τα προϊόντα στα οποία προωθούνται αυξήσεις και να γίνεται έλεγχος για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια. Σύμφωνα με τον κο Σκρέκα, στους τιμοκαταλόγους θα πρέπει να αναγράφονται οι καθαρές τιμές, δηλαδή μετά τις όποιες εκπτώσεις και μετά από πιστωτικά (παροχές).
«Καρτελάκι» ή «χρωματάκι»;
Όσον αφορά το «καρτελάκι», εάν και εφόσον πετύχει το μέτρο, οι εκπρόσωποι του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αντιπρότειναν να μην είναι ακριβώς όπως η σήμανση για το «καλάθι του νοικοκυριού» ή για τις εποχικές προσφορές, καθώς θα υπάρξει… συνωστισμός στα ράφια.
Η βέλτιστη λύση ίσως να είναι κάποια χρωματική σήμανση, ενώ παράλληλα να υπάρχει στην είσοδο ή σε κάποιο κεντρικό σημείο του καταστήματος λεπτομερής ενημέρωση προς τους καταναλωτές για το τι αφορά το μέτρο.
Η οριστικοποίηση των τεχνικών λεπτομερειών θα γίνει μέσα στις επόμενες ημέρες και μένει να φανεί πώς αυτές θα διαμορφωθούν.
Latest News
THEON: Ισχυρή ζήτηση και νέες παραγγελίες για τον Οκτώβριο 2024
Oι νέες παραγγελίες της THEON στο 9μηνο αυξήθηκαν κατά 47,4%, και διαμορφώθηκαν σε 121 εκατ., ευρώ με τη λήψη νέων σημαντικών παραγγελιών να αναμένονται τους επόμενους μήνες
Η Intrakat γίνεται AKTOR - Νέα εποχή με πέντε θυγατρικές και κύκλο εργασιών στα 3,2 δισ.
Τη νέα στρατηγική επανατοποθέτηση παρουσίασε σήμερα στην Αθήνα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AKTOR, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου
Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 200 εκατ. και μπαράζ εξαγορών από την Intrakat - To deal με Prodea
Πού θα χρησιμοποιηθούν τα κεφάλαια που θα αντληθούν - Η ανακοίνωση της εταιρείας
Ισχυρά αποτελέσματα γ΄τριμήνου αναμένει η AΧΙΑ από την Alpha Bank
Η ΑΧΙΑ επαναλαμβάνει την σύσταση για αγορά της μετοχής της Alpha Bank, με την τιμή στόχο να παραμένει αμετάβλητη στα 2,50 ευρώ
Αλλαγές στους μετόχους μετά τη συχώνευση και την ΑΜΚ - Τι ανακοίνωσε η MED ΑΒΕΕ
Ανοίγει ένα ακόμη κεφάλαιο στην ιστορία της MED ΑΒΕΕ, που στρέφεται από τα premium εσώρουχα στο real estate του τουρισμού
Ανοίγουν 500 νέες θέσεις εργασίας στο έργο των Σκουριών
Η Ελληνικός Χρυσός και οι ανάδοχοι εργολάβοι του έργου των Σκουριών, διοργανώνουν σειρά ανοιχτών ενημερωτικών εκδηλώσεων για να αναδείξουν τις ευκαιρίες απασχόλησης
Μεγαλώνει η Pandora στην Ελλάδα με CEO από την... Kiko Milano
Η Pandora Greece προχωρά σε μισθώσεις καταστημάτων για τη διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της στην ελληνική επικράτεια
Metlen: Δύο νέες σημαντικές βεβαιώσεις συμμόρφωσης από την TÜV Hellas
Η METLEN έγινε η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που αποκτά πιστοποίηση κατά ISO 37008 (Internal investigations of organizations)
Ένας στους δύο Έλληνες σχεδιάζει να κάνει αγορές την Black Friday και Cyber Monday
Ποια στάση θα κρατήσουν οικογένειες, νέοι και δυναμικές καταναλωτικές ομάδες ενόψει Black Friday-Cyber Monday
Ενισχυμένη η ευρωπαϊκή παρουσία της Sunlight Group - Εξαγόρασε τη γαλλική θυγατρική της
Η Sunlight Group κινείται στρατηγικά στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά βιομηχανικών μπαταριών στην Ευρώπη με αξία άνω των 250 εκατ. ευρώ