«Ο Ρίσι Σουνάκ μόλις ξεκίνησε την προεκλογική εκστρατεία των Τόρις», σχολιάζει η εφημερίδα Telegraph μετά τις νέες εξαγγελίες του Βρετανού συντηρητικού πρωθυπουργού.
Δεν αφορούσαν μέτρα στήριξης των βίαια φτωχοποιημένων νοικοκυριών στη Βρετανία και καταπολέμησης της πρωτοφανούς στη σύγχρονη ιστορία κρίσης κόστους ζωής.
Χιλιάδες νεκροί στην Αγγλία το περυσινό ακραίο καλοκαίρι – Ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής
Χαρακτηρίζοντας μάλιστα «ρεαλιστική» την προσέγγισή του, επικαλέστηκε ένα λαϊκίστικο, προεκλογικού χαρακτήρα επιχείρημα ότι θα απαλλάξει από «πρόσθετη επιβάρυνση» τον μέσο Βρετανό.
Πώς;
Με την αναθεώρηση και αναβολή σημαντικών μέτρων «πράσινης» πολιτικής, προς τέρψιν της βιομηχανίας ορυκτών καυσίμων.
Μεταξύ άλλων, μετέθεσε την απαγόρευση πώλησης των νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων το 2035, από το 2030, «σε ευθυγράμμιση» όπως είπε με το χρονοδιάγραμμα της ΕΕ ή άλλων χωρών.
Έστειλε επίσης στις «καλένδες» την αντικατάσταση των λεβήτων φυσικού αερίου με αντλίες θερμότητας.
Μέτρο, που επίσης απαιτεί γενναίες κρατικές επιδοτήσεις…
«Τουλάχιστον προς το παρόν θα πρέπει εσείς, οι καταναλωτές, να κάνετε αυτές τις επιλογές και όχι να σας υποχρεώσει η κυβέρνηση», προσέθεσε, πετώντας βολικά το «μπαλάκι» περί ατομικής ευθύνης.
Έστρεψε, δε, τα «βέλη» του προς την Επιτροπή Κλιματικής Αλλαγής -μια ομάδα ανεξάρτητων επιστημονικών συμβούλων της κυβέρνησης- για… φορομπηχτικές προτάσεις.
Για ευνόητους λόγους, απέφυγε να αναφερθεί στις πρόσφατες προειδοποιήσεις της ότι το Ηνωμένο Βασίλειο όδευε ήδη «ανησυχητικά αργά» προς την επίτευξη ουδετερότητας του άνθρακα.
Κατά τα λοιπά, ο Σούνακ επανέλαβε ότι απώτερος στόχος για τη Βρετανία παραμένει να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2050.
Δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή, επέμεινε, ούτε στον εθνικό ενδιάμεσο στόχο για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 68% έως το 2030.
«Είμαι κατηγορηματικός», τόνισε ο Βρετανός πρωθυπουργός. «Θα τηρήσουμε τις διεθνείς μας δεσμεύσεις στο Παρίσι και στη Γλασκώβη για περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη στους 1,5 βαθμούς Κελσίου».
Δεν εξήγησε όμως πώς και με ποιο κόστος…
«Βρόμικες» τακτικές
Στην πραγματικότητα, οι ανακοινώσεις Σούνακ συνιστούν αξιοσημείωτη μεταστροφή ακόμη και στις πολιτικές που χάραξαν στα 13 χρόνια της έως τώρα διακυβέρνησής τους οι συντηρητικοί Τόρις.
Ήταν μόλις το 2020 όταν ο τότε πρωθυπουργός της Βρετανίας, Μπόρις Τζόνσον, υποσχόταν να κάνει τη χώρα του… «Σαουδική Αραβία της αιολικής ενέργειας».
Έναν χρόνο αργότερα, ως «οικοδεσπότης» της 26ης Διάσκεψης του ΟΗΕ για το Κλίμα, στη Γλασκώβη, διαφήμισε τη Βρετανία των G7 ως «πρωτοπόρο» στην προστασία του κλίματος.
Τώρα, ο Σούνακ λέει ότι τα προηγούμενα βρετανικά σχέδια για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα είχαν ως στόχο να «κάνουν πρωτοσέλιδα», χωρίς να έχουν μελετηθεί σωστά.
Πρόκειται για μια προαναγγελθείσα αλλαγή στην περιβαλλοντική ατζέντα.
Ήταν εξάλλου μόλις τον περασμένο Ιούλιο, όταν ο Βρετανός πρωθυπουργός ανακοίνωσε από τη Σκωτία νέες γεωτρήσεις για πετρέλαιο και φυσικό αέριο στη Βόρεια Θάλασσα.
Η Βρετανία χρειάζεται τα ορυκτά καύσιμα για την πράσινη μετάβαση, είχε υποστηρίξει.
Και είναι καλύτερο για τη χώρα, είπε πει, να τα παράγει η ίδια, αντί να εξαρτάται από άλλες χώρες, όπως π.χ. την πολεμοχαρή Ρωσία.
Είναι ωστόσο τώρα, όψιμα, που η στάση του έχει εξοργίσει σημαντικό τμήμα των Τόρις.
Έχει προκαλέσει αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι τα μέτρα εξαγγέλθηκαν εν τη απουσία του οικολόγου βασιλιά Καρόλου του Γ’ (βρισκόταν σε επίσημη επίσκεψη στη Γαλλία), αλλά και με το βρετανικό Κοινοβούλιο να έχει μόλις διακόψει τις εργασίες του, ενόψει των ετήσιων κομματικών συνεδρίων.
«Υπολειπόμενοι κατά πολύ των Εργατικών στις δημοσκοπήσεις, οι Συντηρητικοί υπό τον Σουνάκ επιδιώκουν να δημιουργήσουν διαχωριστικές γραμμές με τα κόμματα της αντιπολίτευσης ενόψει των γενικών εκλογών, που αναμένονται το επόμενο έτος», σχολιάζει το BBC.
Όμως οι τακτικές προκαλούν τώρα έναν νέο «εμφύλιο» στο διχασμένο κόμμα.
Θύελλα αντιδράσεων
Αν και αρκετοί υπερσυντηρητικοί υπουργοί και βουλευτές τάχθηκαν στο πλευρό του Σούνακ, ήταν πολλοί αυτοί που τον επέκριναν δημόσια.
Πρώτος έσπευσε ο ίδιος ο Μπόρις Τζόνσον.
Ο βουλευτής Ζακ Γκόλντσμιθ κατηγόρησε τον -εκλεγμένο εσωκομματικά για το αξίωμα και όχι από εθνικές κάλπες- Βρετανό πρωθυπουργό ότι καταρράκωσε την «αξιοπιστία» της Βρετανίας και ζήτησε να γίνουν άμεσα εκλογές.
Ορισμένοι υπουργοί φέρονται να έχουν κηρύξει «αντάρτικο», απειλώντας να καταψηφίσουν τα σχέδια στη Βουλή.
Πολλοί εξέλαβαν, δικαίως, ως έμμεση παραδοχή κυβερνητικής ανικανότητας και αποτυχίας την εξωφρενική δήλωση της σκληροπυρηνικής υπουργού Εσωτερικών, Σουέλα Μπρέιβερμαν, προς υποστήριξη του Σούνακ.
«Δεν θα σώσουμε τον πλανήτη», τόνισε, «αφήνοντας τη Βρετανία να χρεοκοπήσει»…
Όμως ακριβώς αυτόν τον φόβο εκφράζουν τώρα πολλοί κύκλοι στη χώρα.
Οι ίδιες οι βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες «βομβάρδισαν» το Νο.10 της Ντάουνινγκ Στριτ με προειδοποιήσεις ότι οι νέες πρωθυπουργικές εξαγγελίες θέτουν σε άμεσο κίνδυνο θέσεις εργασίας και επενδύσεις, καθώς ο κλάδος έχει στραφεί στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Μέχρι και στελέχη από τον κλάδο της ενέργειας επέκριναν δριμύτατα στον Σούνακ, δηλώνοντας ανησυχία για πιθανή υπονόμευση της επενδυτικής εμπιστοσύνης στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ήδη θορυβημένοι από τη στροφή της κυβέρνησης και στην πυρηνική ενέργεια, περιβαλλοντολόγοι και οικολογικές οργανώσεις είναι πλέον «στα κάγκελα».
Με την αναταραχή να γίνει νέο «βούτυρο στο ψωμί» τους, οι αντιπολιτευόμενοι Εργατικοί έσπευσαν να διαβεβαιώσουν ότι, σε περίπτωση νίκης τους στις επικείμενες εκλογές, θα καταργήσουν όλα τα νέα μέτρα.
Οι δημοσκόποι είχαν προειδοποιήσει στο παρελθόν τους Τόρις ότι «η υποχώρηση από τις πράσινες πολιτικές θα τους έβλαπτε», αναφέρει η εφημερίδα i.
Ο Συντηρητικός Κρις Σκίντμορ -που ως πρώην υπουργός Ενέργειας υπέγραψε τον βρετανικό νόμο περί επίτευξης κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050- δεν μάσησε τα λόγια του.
Στο μέλλον, είπε, «θα βλέπουμε αυτή τη συγκυρία ως το δυστύχημα σε αργή κίνηση του Σούνακ».
Όμως, σε αυτή την περίπτωση, δεν είναι μόνο αυτός το «θύμα»…
Πηγή: In.gr
Latest News
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή