Το «πράσινο φως» για να εκκινήσουν μία σειρά έργων που είχαν διακοπεί το προηγούμενο διάστημα στο λιμάνι του Πειραιά, λόγω δικαστικής προσφυγής δημάρχων της περιοχής, δίνει η έκδοση απόφασης περιβαλλοντικών όρων από το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Περιβάλλοντος στο οποίο περιλαμβάνεται και η κυκλοφοριακή μελέτη.
Μεταξύ των έργων αυτών είναι η επέκταση στο νότιο προβλήτα κρουαζιέρας όπου θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων αλλά και η βυθοκόρηση στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.
Κρουαζιέρα: Ξεκινά δρομολόγια από τον Πειραιά το Crystal Symphony
Τα έργα αυτά είχαν διακοπεί έπειτα από προσφυγή δημάρχων της περιοχής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο είχε αναφέρει ότι η Απόφαση Έκδοσης Περιβαλλοντικών Όρων θα πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά από κυκλοφοριακή μελέτη, λαμβάνοντας υπόψη της τους κυκλοφοριακούς φόρτους της περιοχής.
Επίσης, το ΣτΕ είχε επισημάνει ότι η διάθεση των βυθοκορημάτων από τα έργα θα πρέπει να γίνει σε αδειοδοτημένες χερσαίες εγκαταστάσεις, αντί της απόρριψής τους σε θαλάσσια περιοχή ή της ενσωμάτωσής τους σε τσιμεντοκιβώτια άλλου λιμενικού έργου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΛΠ για το θέμα αυτό έχει ήδη υπογράψει σύμβαση με ιδιωτική εταιρεία.
Ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας που αναμένεται να ξεκινήσει το επόμενο διάστημα αφού λάβει και τις σχετικές άδειες από το υπουργείο Ναυτιλίας, είναι ένα έργο που επιδοτείται σημαντικά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, συνολικού προϋπολογισμού 136,2 εκατ. ευρώ, ενώ βρίσκεται στην προσήνεμη περιοχή της εισόδου του λιμανιού, νοτιοδυτικά του μόλου Θεμιστοκλέους.
Η κατασκευή του θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μέτρων), δίνοντας ώθηση στις προσπάθειες για ανάπτυξη και ενίσχυση της κρουαζιέρας.
Ποιά είναι τα έργα
Τα έργα του λιμανιού του Πειραιά η κατασκευή υπόκειται στους όρους της παρούσας απόφασης του υπουργείου Περιβάλλοντος, είναι τα εξής: Επέκταση Επιβατικού Λιμένος Πειραιώς – Νότια Πλευρά, βυθοκόρηση κεντρικού λιμένα, ανακατασκευή πέτρινης αποθήκης σε Μουσείο, κατασκευή και λειτουργία Εθνικού Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων, βελτίωση υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Περάματος, μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, νέο κτίριο γραφείων στις εγκαταστάσεις του ΣΕΠ, κατασκευή και λειτουργία υποσταθμού υψηλής τάσης/μέσης τάσης με κατασκευή και λειτουργία ηλεκτρικών σταθμών και εγκαταστάσεων για την από ξηράς ηλεκτροδότηση των ελλιμενιζόμενων πλοίων, αλλά και έργα διαμόρφωσης του ναυπηγοεπισκευαστικού λιμένα Περάματος.
Επίσης συμπεριλαμβάνονται έργα για τη συνολική κυκλοφοριακή μελέτη και δημιουργία δικτύου eco buses εντός της χερσαίας ζώνης του Κεντρικού Λιμένα για την εξυπηρέτηση επιβατών και εργαζομένων και τη σύνδεση με τους σταθμούς του Μετρό, ΗΣΑΠ, Προαστιακού και των πλησιέστερων στο λιμάνι του Πειραιά στάσεων του Τραμ και των λεωφορειακών γραμμών.
Επίσης περιλαμβάνεται η προμήθεια εταιρικών ηλεκτρικών λεωφορείων, λειτουργία γραμμών για την μεταφορά των εργαζομένων του ΟΛΠ προς και από τους χώρους εργασίας τους αλλά και μεταφορά όλων των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων που θα εξυπηρετούνται από το νέο έργο της Νότιας Επέκτασης μέσω ειδικού σκάφους (shuttle boat), από και προς το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας για την επιβίβαση και αποβίβαση στα τουριστικά λεωφορεία.
Αφίξεις επιβατών κρουαζιερόπλοιων
Aύξηση σε αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και επιβάτες κρουαζιέρας σημειώθηκε το οκτάμηνο του 2023 σε σχέση με το 2022 στο λιμάνι του Πειραιά, που συγκαταλέγεται στα κορυφαία λιμάνια κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΠ, την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2023 σημειώθηκε αύξηση στο σύνολο επιβατών κατά 85% σε σχέση με το 2022.
Συγκεκριμένα, το οκτάμηνο του 2023 διακινήθηκαν 928.357 επιβάτες έναντι 500.905 το ίδιο διάστημα το 2022, με το 78% των πλοίων και το 55% των επιβατών να πραγματοποιούν homeporting (αφετηρία και άφιξη στο ίδιο λιμάνι).
Οι αφίξεις πλοίων το ίδιο διάστημα έφθασαν τις 478 το 2023, έναντι 419 το 2022, αύξηση της τάξεως του 14%.
Σημειώνεται ότι η ΟΛΠ ΑΕ συμμετείχε με δικό της περίπτερο στην ευρωπαϊκή έκθεση για την κρουαζιέρα «Seatrade Europe, Cruise & River Cruise Convention 2023», η οποία φέτος πραγματοποιήθηκε από τις 6 μέχρι τις 8 Σεπτεμβρίου στο Αμβούργο.
Η SeaTrade Europe είναι μια από τις σημαντικότερες εκθέσεις στον τομέα της κρουαζιέρας και συγκεντρώνει διαχρονικά όλους τους ηγέτες του κλάδου, οι οποίοι έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να συζητήσουν τις τελευταίες τάσεις και εξελίξεις γύρω από την κρουαζιέρα με βάση την καινοτομία, την αριστεία και τη βιωσιμότητα στις σχετικές λιμενικές λειτουργίες.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ