
Έναν νέο γύρο απολύσεων σχεδιάζει το λιμάνι του Λίβερπουλ πρόκειται να αναδιαρθρώσει το τμήμα εμπορευματοκιβωτίων, επικαλούμενο μια αξιοσημείωτη επιδείνωση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται.
Αντιμέτωπη με μια παρατεταμένη ύφεση στον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων και λέγοντας ότι δεν βλέπει σημαντικές βελτιώσεις στο μέλλον, η εταιρεία Peel Ports σχεδιάζει να απολύσει έως και το 8% του εργατικού δυναμικού της στους δύο τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο Λίβερπουλ. Η διοίκηση κατέθεσε τις επίσημες ειδοποιήσεις που απαιτούνται βάσει της βρετανικής εργατικής νομοθεσίας την Παρασκευή ξεκινώντας μια περίοδο διαβούλευσης με το συνδικάτο πριν προχωρήσει στις απολύσεις.
Η Peel Ports σε ανακοίνωσή της χαρακτήρισε την απόφαση «εξαιρετικά λυπηρή αλλά αναπόφευκτη», επικαλούμενη τις συνεχιζόμενες χαμηλές ποσότητες εμπορευμάτων στα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου. Η εταιρεία λέει ότι θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να προσφέρει εναλλακτικές θέσεις, ενώ το εργατικό σωματείο Unite είπε ότι θα επιδιώξει επίσης να επανατοποθετήσει υπαλλήλους σε άλλους ρόλους.
Διαδηλώσεις στο Αμβούργο κατά της πώλησης του λιμανιού στην MSC
Στον «αέρα» έως και 125 άτομα
Το λιμάνι του Λίβερπουλ έχει περίπου 850 υπαλλήλους με κύρια λειτουργία σε δύο τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων. Η Peel αναφέρει ότι εξετάζει το ενδεχόμενο απολύσεων έως και 125 ατόμων, ενώ η περίοδος συμβούλων αναμένεται να διαρκέσει έως και 45 ημέρες.
Όπως επισημαίνεται, τα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου παρουσίασαν πτώση σε όγκο περίπου 12% κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Αυτό έρχεται μετά από μια πτώση 7% το 2022. Στελέχη της Peel Ports αναφέρουν τον αντίκτυπο του πληθωρισμού που είχε ως αποτέλεσμα χαμηλότερη καταναλωτική ζήτηση για βιομηχανικά προϊόντα. Ανέφεραν επίσης γεωπολιτικά ζητήματα και φόβους για μια ύφεση.
Αν και δεν είναι τόσο μεγάλο όσο το Felixstowe, το λιμάνι του Λίβερπουλ είναι ένα από τα κύρια λιμάνια στη δυτική Αγγλία που έχει επίσης συνδέσεις με τη Σκωτία, την Ιρλανδία και τα εσωτερικά λιμάνια κατά μήκος του καναλιού του Μάντσεστερ. Το λιμάνι διακινούσε περίπου 75.000 TEU το μήνα.
Πέρυσι, το λιμάνι «χτυπήθηκε» από τρεις απεργίες κατά τη διάρκεια μιας διαφωνίας για τα μισθολογικά με την Unite. Οι διαπραγματεύσεις για τους μισθούς και τους κανόνες εργασίας κατέληξαν σε αδιέξοδο τον Αύγουστο του 2022, με αποτέλεσμα την πρώτη απεργία τον Σεπτέμβριο. Συμφωνία επετεύχθη στις αρχές Νοεμβρίου, αλλά είχε γίνει λόγος για πιθανή αναδιάρθρωση στο μέλλον με φόντο τις συνεχιζόμενες πιέσεις.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)