
Μια θέση ψηλότερα ανέβηκε η Αθήνα στη διεθνή κατάταξη των μεγαλύτερων ναυτιλιακών κέντρων του πλανήτη. Χάρη στη ναυτιλία η Αθήνα βρίσκεται στην όγδοη θέση για το 2023, από την ένατη ένα χρόνο πριν, της σχετικής κατάταξης της έρευνας Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index (ISCDI).
Η έκθεση, που δημοσιεύεται από κοινού από το κινεζικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua και τον παγκόσμιο πάροχο ναυτιλιακών δεδομένων Baltic Exchange, αξιολόγησε 43 συνολικά ναυτιλιακές τοποθεσίες του κόσμου με σύνθετα κριτήρια όπως η διακίνηση φορτίων και οι δυνατότητες των λιμανιών (μέγεθος, βύθισμα, υποδομές, κλ.π) τον αριθμό των ναυτιλιακών επιχειρήσεων (πλοιοκτησία, διαχειρίστριες εταιρείες, κ.λ.π.) που δραστηριοποιούνται η έχουν έδρα την τοποθεσία, το μέγεθος της «παραναυτιλιακής» δραστηριότητας (ναυλομεσιτεία, ασφαλιστική αγορά, κ.λ.π.) το ευρύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον κ.λ.π.
Ναυτιλία: Ένα εργαλείο – «πυξίδα» για ναυτιλιακές εταιρείες και επενδυτές από το EN.I.R.I.S.S.T
Ο δείκτης ISCDI κατατάσσει τη Σιγκαπούρη ως το κορυφαίο ναυτιλιακό κέντρο παγκοσμίως, ακολουθούμενη από το Λονδίνο και τη Σαγκάη. Η νησιωτική χώρα συγκέντρωσε 95,32 βαθμούς, (λόγω της στρατηγικής θέσης, του λιμανιού της και των υπηρεσιών που προσφέρει) ενώ η ατμομηχανή των υπηρεσιών ναυτιλιακής υποστήριξης (ασφαλίσεις, νομικές υπηρεσίες, χρηματοοικονομικές) συγκέντρωσε 83,35 βαθμούς και η πανίσχυρη λιμενική πόλη της Σαγκάης(το μεγαλύτερο λιμάνι στον πλανήτη) καταλαμβάνει την τρίτη θέση με 81,58 βαθμούς.
Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν το Χονγκ Κονγκ, το Ντουμπάι, το Ρότερνταμ και το Αμβούργο καταλαμβάνουν την τέταρτη, πέμπτη, έκτη και έβδομη θέση, αντίστοιχα.
Το λιμάνι Νέας Υόρκης/Νιου Τζέρσεϊ υποχώρησε κατά δύο θέσεις από την όγδοη θέση πέρυσι, στη 10η θέση φέτος, ενώ η Αθήνα/Πειραιάς ανέβηκε κατά μία θέση από την ένατη στην όγδοη. Μια σχετική νεοεισερχόμενη στον Δείκτη περιοχή, η Ningbo-Zhoushan, βρίσκεται στην ένατη θέση.
Πλην της Αθήνας όλες οι άλλες περιοχές λιμάνια βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα λόγω κυρίως της μεγάλης συμμετοχής τους ως λιμάνια στη διακίνηση των παγκόσμιων φορτίων αλλά και των υπηρεσιών (ασφαλιστικών, νομικών κ.λ.π.) που παρέχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα. Η Αθήνα φιγουράρει μέσα στα δέκα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα λόγω κυρίως του γεγονότος ότι είναι έδρα του μεγαλύτερου εμπορικού στόλου στον κόσμο.
Οι Έλληνες ξέρουν ένα ή δύο πράγματα για τη ναυτιλία. Ως το μεγαλύτερο εφοπλιστικό έθνος στον κόσμο, η ναυτιλία είναι κατοχυρωμένη στον πολιτισμό τους και σύµφωνα µε έκθεση της Deloitte για το 2020, αντιπροσωπεύει περίπου το 6,6% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) της χώρας. Πάνω από 1.000 ναυτιλιακά γραφεία έχουν την έδρα τους στην Αθήνα και την ευρύτερη περιοχή της Αττικής. Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ζωτικό στοιχείο για τη διευκόλυνση του παγκόσμιου εμπορίου, γράφει η έρευνα..
ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ


Latest News

Κατέρρευσαν οι παραγγελίες για bulk carriers - Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές
Η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες από τη σύναψη νέων συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα