Μια θέση ψηλότερα ανέβηκε η Αθήνα στη διεθνή κατάταξη των μεγαλύτερων ναυτιλιακών κέντρων του πλανήτη. Χάρη στη ναυτιλία η Αθήνα βρίσκεται στην όγδοη θέση για το 2023, από την ένατη ένα χρόνο πριν, της σχετικής κατάταξης της έρευνας Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index (ISCDI).
Η έκθεση, που δημοσιεύεται από κοινού από το κινεζικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua και τον παγκόσμιο πάροχο ναυτιλιακών δεδομένων Baltic Exchange, αξιολόγησε 43 συνολικά ναυτιλιακές τοποθεσίες του κόσμου με σύνθετα κριτήρια όπως η διακίνηση φορτίων και οι δυνατότητες των λιμανιών (μέγεθος, βύθισμα, υποδομές, κλ.π) τον αριθμό των ναυτιλιακών επιχειρήσεων (πλοιοκτησία, διαχειρίστριες εταιρείες, κ.λ.π.) που δραστηριοποιούνται η έχουν έδρα την τοποθεσία, το μέγεθος της «παραναυτιλιακής» δραστηριότητας (ναυλομεσιτεία, ασφαλιστική αγορά, κ.λ.π.) το ευρύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον κ.λ.π.
Ναυτιλία: Ένα εργαλείο – «πυξίδα» για ναυτιλιακές εταιρείες και επενδυτές από το EN.I.R.I.S.S.T
Ο δείκτης ISCDI κατατάσσει τη Σιγκαπούρη ως το κορυφαίο ναυτιλιακό κέντρο παγκοσμίως, ακολουθούμενη από το Λονδίνο και τη Σαγκάη. Η νησιωτική χώρα συγκέντρωσε 95,32 βαθμούς, (λόγω της στρατηγικής θέσης, του λιμανιού της και των υπηρεσιών που προσφέρει) ενώ η ατμομηχανή των υπηρεσιών ναυτιλιακής υποστήριξης (ασφαλίσεις, νομικές υπηρεσίες, χρηματοοικονομικές) συγκέντρωσε 83,35 βαθμούς και η πανίσχυρη λιμενική πόλη της Σαγκάης(το μεγαλύτερο λιμάνι στον πλανήτη) καταλαμβάνει την τρίτη θέση με 81,58 βαθμούς.
Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν το Χονγκ Κονγκ, το Ντουμπάι, το Ρότερνταμ και το Αμβούργο καταλαμβάνουν την τέταρτη, πέμπτη, έκτη και έβδομη θέση, αντίστοιχα.
Το λιμάνι Νέας Υόρκης/Νιου Τζέρσεϊ υποχώρησε κατά δύο θέσεις από την όγδοη θέση πέρυσι, στη 10η θέση φέτος, ενώ η Αθήνα/Πειραιάς ανέβηκε κατά μία θέση από την ένατη στην όγδοη. Μια σχετική νεοεισερχόμενη στον Δείκτη περιοχή, η Ningbo-Zhoushan, βρίσκεται στην ένατη θέση.
Πλην της Αθήνας όλες οι άλλες περιοχές λιμάνια βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα λόγω κυρίως της μεγάλης συμμετοχής τους ως λιμάνια στη διακίνηση των παγκόσμιων φορτίων αλλά και των υπηρεσιών (ασφαλιστικών, νομικών κ.λ.π.) που παρέχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα. Η Αθήνα φιγουράρει μέσα στα δέκα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα λόγω κυρίως του γεγονότος ότι είναι έδρα του μεγαλύτερου εμπορικού στόλου στον κόσμο.
Οι Έλληνες ξέρουν ένα ή δύο πράγματα για τη ναυτιλία. Ως το μεγαλύτερο εφοπλιστικό έθνος στον κόσμο, η ναυτιλία είναι κατοχυρωμένη στον πολιτισμό τους και σύµφωνα µε έκθεση της Deloitte για το 2020, αντιπροσωπεύει περίπου το 6,6% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) της χώρας. Πάνω από 1.000 ναυτιλιακά γραφεία έχουν την έδρα τους στην Αθήνα και την ευρύτερη περιοχή της Αττικής. Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ζωτικό στοιχείο για τη διευκόλυνση του παγκόσμιου εμπορίου, γράφει η έρευνα..
ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς