
Μια νέα μελέτη του Kaspersky Safe Kids ανέδειξε το περιεχόμενο του YouTube που επικράτησε στις προτιμήσεις των παιδιών κατά το διάστημα Ιούνιος – Αύγουστος 2023. Η σειρά κινουμένων σχεδίων Skibidi Toilet αναδείχθηκε ως η πιο δημοφιλής τάση. Το Lacey’s Flash Games αναζητήθηκε περισσότερο στην κατηγορία των παιχνιδιών. Όσο για τις ταινίες, οι κινέζικες δραματικές ταινίες We Fall in Love και Love Forever Young συγκέντρωσαν τις περισσότερες προβολές.
Κατά μέσο όρο, το 61% των παιδιών αποκτούν τις πρώτες τους ψηφιακές συσκευές μεταξύ 8 και 12 ετών, μερικές φορές ακόμα νωρίτερα. Τα παιδιά εξερευνούν τον κυβερνοχώρο, κάνουν φίλους, παίζουν παιχνίδια, παρακολουθούν ταινίες και συσσωρεύουν γνώσεις. Η Kaspersky εξέτασε τις διαδικτυακές αναζητήσεις των παιδιών για να καταλάβει τι τράβηξε την προσοχή τους αυτό το καλοκαίρι. Η ανάλυση βασίζεται σε ανώνυμα δεδομένα, τα οποία παρέχονται εθελοντικά από χρήστες του Kaspersky Safe Kids: τα ερωτήματα αναζήτησης και οι πιο δημοφιλείς εγκατεστημένες εφαρμογές Android.
Έρχονται διαφημίσεις στο Prime Video της Amazon το 2024
Φέτος το καλοκαίρι, οι 3 εφαρμογές για συσκευές Android που χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο από τα παιδιά ήταν το YouTube (30%), το TikTok (17%) και το WhatsApp (15%). Το Instagram κατέλαβε την τέταρτη θέση (9%). Είναι ενδιαφέρον ότι το YouTube kids δεν έχει σημαντική απήχηση μεταξύ των παιδιών καταγράφοντας μόνο 2,5%.
Τι ισχύει στην Ελλάδα
Αντίστοιχη είναι η εικόνα που καταγράφεται για το δείγμα από την Ελλάδα, με το Youtube να είναι η εφαρμογή που χρησιμοποιούν τα παιδιά περισσότερο με ποσοστό 30%. Το TikTok έρχεται στη δεύτερη θέση με ποσοστό 21%, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται το Instagram με ποσοστό 14,85%. Ακολουθεί το Chrome (7%) και το Roblox (5%), με το Youtube Kids να διακρίνεται από εξίσου χαμηλή διείσδυση στον παιδικό πληθυσμό, με μόλις το 1,6% των εγκαταστάσεων να αφορά τη συγκεκριμένη πλατφόρμα.
Όσον αφορά το YouTube, το περιεχόμενο που αναζητήθηκε περισσότερο μεταξύ των παιδιών ήταν κανάλια και vloggers των οποίων τα βίντεο έχουν περιεχόμενο ψυχαγωγίας, lifestyle ή προκλήσεις (21%). Η ταξινόμηση «άλλο» στην οποία, συνήθως, περιλαμβάνονται memes και άλλου τύπου μη ταξινομήσιμες ιστορίες, κατέγραψε 21%. Οι gaming bloggers βρέθηκαν στην 3η θέση αντιπροσωπεύοντας το 15% των αναζητήσεων. Πρόσθετες κατηγορίες στην κορυφή της λίστας ήταν κατηγορίες όπως μουσική (13%), ταινίες, κινούμενα σχέδια, τηλεοπτικές εκπομπές (12%) και παιχνίδια (9%).
Το Skibidi Toilet ήταν ένα από τα μεγαλύτερα trends του καλοκαιριού. Αυτό είναι μια σειρά κινουμένων σχεδίων που φιλοξενείται στο YouTube Shorts και δημιουργήθηκε από τον Γεωργιανό influencer «DaFuq!?Boom!». Ξεκίνησε με σύντομα βίντεο που αποτελούνται από αφηρημένα καρέ, στα οποία ο κύριος χαρακτήρας παίρνει τη μορφή ενός κεφαλιού που σέρνεται έξω από την τουαλέτα, σε έναν συνδυασμό του “Dom Dom Yes Yes” του Biser King και του “Give it to me” του Timbaland. Τώρα έχει μετατραπεί σε μια σειρά βίντεο με το δικό του στυλ, τη δική του πλοκή καθώς και αυτόνομους χαρακτήρες. Το Scibidi Toilet αντιπροσωπεύει σχεδόν το 9% των TOP-1000 αιτημάτων αναζήτησης στο YouTube.
Όσον αφορά τους vloggers και τους influencers του YouTube, αυτό το καλοκαίρι κυριάρχησαν οι Triple Charm, shfa, ViktoriaSarina, Fede Vigevani, Michou, Space Family, Fala Sério, A4, των οποίων το περιεχόμενο είναι κυρίως βίντεο lifestyle, προκλήσεις, βίντεο unboxing και συμβουλών ομορφιάς.
Το gaming περιεχόμενο
Όσον αφορά το gaming περιεχόμενο, τα Lacey’s Flash Games αναζητήθηκαν πιο πολύ αυτό το καλοκαίρι. Όπως το Skibidi Toilet, το Lacey’s Games εξελίχθηκε σε ένα web horror βασισμένο στη Lacey – τον χαρακτήρα, που εμφανίζεται, για παράδειγμα, στο flash παιχνίδι «Lacey’s Wardrobe» (κατά βάση η ύπαρξη αυτού του παιχνιδιού στην πραγματική ζωή ιντριγκάρει τους θεατές). Διάφοροι δημιουργοί περιεχομένου γυρίζουν ιστορίες τρόμου βασισμένες στο παιχνίδι – αυτό οδήγησε τη Lacey στην κορυφή της λίστας των χαρακτήρων τρόμου αυτού του καλοκαιριού.
Μεταξύ των βασικών gamer influencers, οι πιο δημοφιλείς ήταν οι IShowSpeed, Aphmau, Paluten, Problems και Furious Jumper.
Ταινίες και εκπομπές
Στην κατηγορία «ταινίες, κινούμενα σχέδια και τηλεοπτικές εκπομπές», τα κινούμενα σχέδια κατέχουν την ηγετική θέση – αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% των αναζητήσεων. Οι τηλεοπτικές εκπομπές αποτελούν το 26%, σημαντική διαφορά συγκριτικά με τα anime που έλαβαν το 16% των αναζητήσεων.
Το κανάλι MSA (My Story Animated) που περιλαμβάνει τα Lady Bug, My Little Pony, Peppa Pig και Helluva boss, παραμένει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης μεταξύ των παρόχων κινουμένων σχεδίων. Όσον αφορά τις τηλεοπτικές εκπομπές, τα κινέζικα τηλεοπτικά δράματα We Fall In Love (2023) και Love Forever Young (2023) κέρδισαν την προσοχή των παιδιών.
Μουσικά ενδιαφέροντα
Τα μουσικά ενδιαφέροντα εξακολουθούν να περιστρέφονται γύρω από την K-pop – σχεδόν το 19% των αναζητήσεων αφορούν νοτιοκορεάτικα συγκροτήματα, με το συγκρότημα BlackPink να πρωταγωνιστεί. Η τρέλα της Barbie έχει τραβήξει την προσοχή και των παιδιών – με πολλές αναζητήσεις να περιλαμβάνουν το «Barbie Girl» των AQUA και το «Barbie World» των Nicki Minaj & Ice Spice.
Για να έχουν τα παιδιά μια ευχάριστη διαδικτυακή εμπειρία, η Kaspersky συνιστά στους γονείς:
- Εμπλακείτε στις διαδικτυακές δραστηριότητες των παιδιών σας από μικρή ηλικία, καθιστώντας το με αυτόν τον τρόπο παγιωμένη συνθήκη, ώστε να μπορείτε στη συνέχεια να τα καθοδηγήσετε σχετικά με τις πρακτικές ασφάλειας στο διαδίκτυο.
- Εξετάστε το ενδεχόμενο λήψης εφαρμογών γονικού ελέγχου και συζητήστε αυτό το θέμα με το παιδί σας, εξηγώντας πώς λειτουργούν αυτές οι εφαρμογές και γιατί χρειάζονται για να παραμείνουν ασφαλή τα παιδιά στο διαδίκτυο.
- Κάντε τις συνομιλίες για την κυβερνοασφάλεια πιο ευχάριστες και ενδιαφέρουσες συζητώντας το θέμα με το παιδί σας μέσω παιχνιδιών και άλλων ψυχαγωγικών μορφών.
- Προσπαθήστε να προσέχετε τις δικές σας συνήθειες. Χρησιμοποιείτε το smartphone σας όταν τρώτε ή συνομιλείτε; Δείτε αν υπάρχουν μοτίβα συμπεριφοράς των παιδιών σας που μιμούνται τις συνήθειές σας. Αντιδρούν με διαφορετικό τρόπο όταν αφήνετε το τηλέφωνό σας μακριά;
- Ζητήστε από το παιδί σας να μην συμφωνήσει με καμία ρύθμιση απορρήτου από μόνο του και να ζητήσει βοήθεια από εσάς. Οι ενήλικες θα πρέπει να αποκτήσουν τη συνήθεια να διαβάζουν όλες τις συμφωνίες απορρήτου.


Latest News

Το πιο επικίνδυνο malware για τον Φεβρουάριο - Η απειλή που στοχεύει αξιόπιστες πλατφόρμες
Το AsyncRAT αναδύεται ως μια σε ανάπτυξη απειλή, ενώ οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται νόμιμες πλατφόρμες για να αποφύγουν τον εντοπισμό του και να το εδραιοποιήσουν

Η ICEYE εκτοξεύει τον νέο δορυφόρο Generation 4
Ο Generation 4 είναι η τελευταία καινοτομία της ICEYE, που προσφέρει δυνατότητες απεικόνισης για βελτιωμένη παρατήρηση και κατηγοριοποίηση στόχων, εξυπηρετώντας τις ανάγκες σε παγκόσμιες αγορές άμυνας και ISR

OpenAI και Μασκ συμφωνούν σε γρήγορη δίκη για αλλαγή μοντέλου λειτουργίας της startup
Ο δικαστής απέρριψε αυτό το μήνα το αίτημα του Μασκ να αναστείλει τη μετάβαση της OpenAI σε κερδοσκοπικό μοντέλο

Salesforce: Νέες δυνατότητες ενσωμάτωσης αυτόνομων AI Agents στις επιχειρήσεις
Η Salesforce ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Agentforce 2dx, της νεότερης έκδοσης της πλατφόρμας Agentforce

Vodafone: Ολοκλήρωση δύο έργων για την ψηφιακή αναβάθμιση του Δημοσίου Τομέα
Τα έργα που ολοκλήρωσε η Vodafone είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο μετασχηματισμός των υπηρεσιών στα ελληνικά Προξενεία

Το Gemini για το Google Workspace διαθέσιμο και στα ελληνικά
Η Google για να βοηθήσει περισσότερους οργανισμούς να λειτουργούν καλύτερα, επέκτεινε την υποστήριξη γλωσσών σε επιπλέον γλώσσες, συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής

Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο τα fake news στο χρηματιστήριο λόγω ΑΙ
Οι ρυθμιστικές αρχές στην Κίνα θα «χτυπήσουν νωρίς, θα χτυπήσουν σκληρά και θα χτυπήσουν στην καρδιά» του ζητήματος

Ματωμένο Φεγγάρι: Η ολική έκλειψη σελήνης που «έβαψε» κόκκινο το φεγγάρι
Οι συγκλονιστικές φωτογραφίες από το «ματωμένο φεγγάρι».

Μασκ: Ανακοίνωσε πως το Starship θα μεταφέρει το ρομπότ Optimus στον Άρη το 2026
«Αν πάνε καλά οι προσεδαφίσεις αυτές, τότε προσεδαφίσεις ανθρώπων θα μπορούσαν να ξεκινήσουν ήδη από το 2029, αν και το 2031 δείχνει πιο πιθανό», ανέφερε ο Έλον Μασκ

SpaceX και NASA φέρνουν στη Γη τους δύο αποκλεισμένους αστροναύτες
Καθοδόν για τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό βρίσκεται η αποστολή της NASA ώστε να φέρει πίσω στη Γη τους αποκλεισμένους αστροναύτες.