Τον Αύγουστο του 2023, η Βουλγαρία κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση (38,7%) στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων (3.421) στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (EAMA) που δημοσιοποιήθηκαν αυτή την εβδομάδα.

Συνολικά, η αγορά νέων αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναπτύχθηκε για 13ο συνεχή μήνα τον Αύγουστο του 2023, παρά το γεγονός ότι ο Αύγουστος είναι συνήθως ένας πιο αργός μήνας για τις πωλήσεις αυτοκινήτων.

Τα διψήφια κέρδη δείχνουν ότι η αγορά της ΕΕ ανακάμπτει από τις ελλείψεις εξαρτημάτων του περασμένου έτους, ανέφερε η EAMA.

Οι Ευρωπαίοι «τρώνε τη σκόνη» των Κινέζων στα ΕV – Είναι μια γενιά μπροστά

Τα στοιχεία της ηλεκτροκίνησης

Σύμφωνα με το ΒΤΑ, τον Αύγουστο του 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (με μπαταρία) αντιπροσώπευαν το 4,4% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στη Βουλγαρία. Στην πλειονότητά τους, το 72,9% ήταν βενζινοκίνητα και ακολούθησαν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με 18,9%. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 2,3% όλων των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων σε αυτή τη χώρα.

Στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν τον Αύγουστο του 2023, με μερίδιο αγοράς κατά μέσο όρο 21%, από 11,6% τον Αύγουστο του 2022.

Πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2030

Στο μεταξύ, το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) πρόκειται να πέσει στο 14-38% των συνολικών πωλήσεων έως το 2030. Αυτές είναι οι προβλέψεις έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία ερευνών RMI (Rocky Mountain Institute) σε συνεργασία με το Bezos Earth Fund.

Η μεγάλη ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αυξάνει την παγκόσμια ζήτηση, με αποτέλεσμα να πέφτουν διαρκώς οι πωλήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων. Αυτό ουσιαστικά δηλώνει ότι οι πωλήσεις για αυτοκίνητα με βασικό καύσιμο την βενζίνη ή το πετρέλαιο έχουν κορυφωθεί τα προηγούμενα χρόνια και η πορεία τους θα είναι συνεχώς πτωτική μέχρι το 2030.

Η συγκεκριμένη έρευνα, αναλύοντας μια σειρά από στοιχεία, αναφέρει ότι η Βόρεια Ευρώπη και η Κίνα παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και με γνώμονα τις πολιτικές που ακολουθούν οι κυβερνήσεις διαφόρων κρατών χρειάζονται περίπου έξι χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να αυξηθούν από το 1% στο 10% των συνολικών πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων. Στο επόμενο στάδιο και στις χώρες όπου η ηλεκτροκίνηση έχει έντονο βηματισμό χρειάζονται άλλα έξι χρόνια για να φτάσει το μερίδιο αγοράς στο 80%.

Ο βασικός παράγοντας της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση είναι το κόστος των αυτοκινήτων. Επειδή το κόστος της μπαταρίας είναι ακόμη ακριβό, αυτό αναμένεται με την πάροδο του χρόνου να πέσει και να φθάσει σε χαμηλό επίπεδο στο τέλος της δεκαετίας. Αυτή η εξέλιξη θα επιτρέψει την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και σε χώρες όπου έχουν χαμηλό ΑΕΠ.

Μέχρι το 2030, τα EV θα κυριαρχούν στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων και θα αποτελούν το 62% -86% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, με την Κίνα να καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς τουλάχιστον 90%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
G20: Ενεργειακή μετάβαση και καταπολέμηση της πείνας στην ατζέντα της Συνόδου Κορυφής
Διεθνή |

Οι BRICS στο... τιμόνι των G20 για έναν ακόμη χρόνο

Η Σύνοδος Κορυφής του Ρίο ντε Τζανέιρο ακολουθεί αυτή του Νέου Δελχί (Ινδία) και συνερχεται πριν απο αυτη του Γιοχάνεσμπουργκ (Νότια Αφρική), δίνοντας στις 3 χώρες μέλη των των BRICS τη δυνατότητα να διαμορφώσου την ατζέντα των G20