Τον Αύγουστο του 2023, η Βουλγαρία κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση (38,7%) στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων (3.421) στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (EAMA) που δημοσιοποιήθηκαν αυτή την εβδομάδα.
Συνολικά, η αγορά νέων αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναπτύχθηκε για 13ο συνεχή μήνα τον Αύγουστο του 2023, παρά το γεγονός ότι ο Αύγουστος είναι συνήθως ένας πιο αργός μήνας για τις πωλήσεις αυτοκινήτων.
Τα διψήφια κέρδη δείχνουν ότι η αγορά της ΕΕ ανακάμπτει από τις ελλείψεις εξαρτημάτων του περασμένου έτους, ανέφερε η EAMA.
Οι Ευρωπαίοι «τρώνε τη σκόνη» των Κινέζων στα ΕV – Είναι μια γενιά μπροστά
Τα στοιχεία της ηλεκτροκίνησης
Σύμφωνα με το ΒΤΑ, τον Αύγουστο του 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (με μπαταρία) αντιπροσώπευαν το 4,4% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στη Βουλγαρία. Στην πλειονότητά τους, το 72,9% ήταν βενζινοκίνητα και ακολούθησαν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με 18,9%. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 2,3% όλων των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων σε αυτή τη χώρα.
Στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν τον Αύγουστο του 2023, με μερίδιο αγοράς κατά μέσο όρο 21%, από 11,6% τον Αύγουστο του 2022.
Πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2030
Στο μεταξύ, το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) πρόκειται να πέσει στο 14-38% των συνολικών πωλήσεων έως το 2030. Αυτές είναι οι προβλέψεις έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία ερευνών RMI (Rocky Mountain Institute) σε συνεργασία με το Bezos Earth Fund.
Η μεγάλη ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αυξάνει την παγκόσμια ζήτηση, με αποτέλεσμα να πέφτουν διαρκώς οι πωλήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων. Αυτό ουσιαστικά δηλώνει ότι οι πωλήσεις για αυτοκίνητα με βασικό καύσιμο την βενζίνη ή το πετρέλαιο έχουν κορυφωθεί τα προηγούμενα χρόνια και η πορεία τους θα είναι συνεχώς πτωτική μέχρι το 2030.
Η συγκεκριμένη έρευνα, αναλύοντας μια σειρά από στοιχεία, αναφέρει ότι η Βόρεια Ευρώπη και η Κίνα παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και με γνώμονα τις πολιτικές που ακολουθούν οι κυβερνήσεις διαφόρων κρατών χρειάζονται περίπου έξι χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να αυξηθούν από το 1% στο 10% των συνολικών πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων. Στο επόμενο στάδιο και στις χώρες όπου η ηλεκτροκίνηση έχει έντονο βηματισμό χρειάζονται άλλα έξι χρόνια για να φτάσει το μερίδιο αγοράς στο 80%.
Ο βασικός παράγοντας της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση είναι το κόστος των αυτοκινήτων. Επειδή το κόστος της μπαταρίας είναι ακόμη ακριβό, αυτό αναμένεται με την πάροδο του χρόνου να πέσει και να φθάσει σε χαμηλό επίπεδο στο τέλος της δεκαετίας. Αυτή η εξέλιξη θα επιτρέψει την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και σε χώρες όπου έχουν χαμηλό ΑΕΠ.
Μέχρι το 2030, τα EV θα κυριαρχούν στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων και θα αποτελούν το 62% -86% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, με την Κίνα να καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς τουλάχιστον 90%.
Latest News
Οι BRICS στο... τιμόνι των G20 για έναν ακόμη χρόνο
Η Σύνοδος Κορυφής του Ρίο ντε Τζανέιρο ακολουθεί αυτή του Νέου Δελχί (Ινδία) και συνερχεται πριν απο αυτη του Γιοχάνεσμπουργκ (Νότια Αφρική), δίνοντας στις 3 χώρες μέλη των των BRICS τη δυνατότητα να διαμορφώσου την ατζέντα των G20
Ο κρατικός κολοσσός καπνού της Κίνας ανθεί, κόντρα σε παγκόσμιες τάσεις
Η China Tobacco είναι σχεδόν μονοπώλιο σε ένα έθνος θεριακλήδων
Πώς οι εταιρείες μπορούν να αντιμετωπίσουν την ασθένεια στην εργασία
Τα υψηλά επίπεδα απουσιών που προκαλείται από ασθένεια μετά την πανδημία δημιουργούν προβλήματα στους εργοδότες
Ύφεση και ακυβερνησία απειλούν Γαλλία και Γερμανία
Παρεμφερή προβλήματα αντιμετωπίζουν ο Γερμανός καγκελάριος Σολτς και ο Γάλλος πρωθυπουργός Μπαρνιέ. Θέλουν να υλοποιήσουν συγκεκριμένους στόχους, αλλά τους λείπουν τα χρήματα.
Απρόσμενη ανάπτυξη της ισραηλινής οικονομίας εν μέσω πολέμου
Παρά τον πόλεμο το ΑΕΠ του Ισραήλ αυξήθηκε κατά 3,8% σε ετήσια βάση το τρίτο τρίμηνο
«Taramagate»: Τι συμβαίνει στη Βρετανία με την έλλειψη ταραμοσαλάτας
Η απεργία σε ένα εργοστάσιο στη Βρετανία έχει προκαλέσει πανικό στους Λονδρέζους που διαμαρτύρονται για την ταραμοσαλάτα
Σίγουρος για τον πληθωρισμό παρά τις υψηλές υπηρεσίες o Λουίς ντε Γκίντος
Η οικονομία έχει απογοητεύσει πρόσφατα, καθώς η κατανάλωση παραμένει αδύναμη, δήλωσε ο Λουίς ντε Γκίντος
Το «φρένο χρέους» στη Γερμανία και τα όριά του
Το «φρένο» εισήχθη στη Γερμανία το 2009 από την τότε καγκελάριο Μέρκελ, κατά τη διάρκεια της «μεγάλης ύφεσης»
Στα 300 δισ. δολαρια η κεφαλαιοποίηση της Bytedance, μητρικής του Tiktok
Η ByteDance δεν είχε κάποιο σχέδιο IPO στον ορίζοντα, δηλώνουν πηγές που επικαλείται το Reuters - Πώς ενισχύει τη ρευστότητα
Τα διαπραγματευόμενα assets των αμερικανικών τραπεζών ξεπέρασαν το 1 τρισ. δολάρια
Είναι η πρώτη φορά από τη χρηματοπιστωτική κρίση που οι αμερικανικές τράπεζες χτίζουν τέτοιο ενεργητικό σε διαπραγματευόμενα assets