
Εντείνεται η πίεση σε Nestle και Danone να προχωρήσουν σε μείωση των τιμών τους στη Γαλλία, η οποία βρίσκεται εγκλωβισμένη στη δίνη της ακρίβειας. Οι δυο πολυεθνικές τροφίμων αποτελούν τις μεγαλύτερες εταιρείες συσκευασμένων τροφίμων στον κόσμο ενώ παράγουν σημαντικό ποσοστό των εσόδων τους στην γαλλική αγορά, όπως σημείωνει το Reuters.
Μάλιστα, έρευνα της εταιρείας IBISWorld δείχνει ότι η Γαλλία έχει ξεπεράσει εδώ και καιρό τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και άλλες χώρες, ως η μεγαλύτερη αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα είδη παντοπωλείου.
Shrinkflation: Καταγγελία της Carrefour για συρρίκνωση των συσκευασιών
Nωρίτερα οι διαπραγματεύσεις
Λιανοπωλητές όπως η Carrefour, έχουν κατηγορήσει παγκόσμιους κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών, όπως οι Nestle, Unilever και Pepsico, ότι δεν «συνεργάζονται».
Μιλώντας το βράδυ της Κυριακής, ο Γάλλος πρόεδρος Εμάνουελ Μακρόν, επέκρινε επίσης τις εταιρείες για τη διατήρηση υψηλών τιμών παρά τη μείωση του πληθωρισμού.
«Το πάγωμα των τιμών δεν λειτουργεί», είπε. «Πρέπει να καθίσουμε όλοι μαζί στο τραπέζι και να συμφωνήσουμε για τα περιθώρια κέρδους», πρόσθεσε.
Ωστόσο, με στόχο να εξασφαλίσει μειώσεις τιμών έως τα μέσα Ιανουαρίου, η γαλλική κυβέρνηση μεταφέρει τις ετήσιες διαπραγματεύσεις τιμών μεταξύ λιανοπωλητών και προμηθευτών τους για να ξεκινήσουν έως τα μέσα Οκτωβρίου.
Το shrinkflation
Η Carrefour, η οποία έχει ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη ως ο δεύτερος μεγαλύτερος διαχειριστής σούπερ μάρκετ στη Γαλλία, έβαλε την περασμένη εβδομάδα ετικέτες «shrinkflation» σε προϊόντα που γίνονται μικρότερα χωρίς μείωση τιμής.
Δεδομένα που συγκεντρώθηκαν για το Reuters από την Bernstein, δείχνουν ότι η Γαλλία αντιπροσώπευε περίπου το 8% των συνολικών αναφερόμενων πωλήσεων της Danone, του παρασκευαστή του γιαουρτιού Activia, το 2022 και σχεδόν το 4% των ετήσιων πωλήσεων της Nestle. Και στις δύο περιπτώσεις, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέλαβε τη δεύτερη θέση.
Η Unilever, με περισσότερες από 400 μάρκες, συμπεριλαμβανομένου του σαπουνιού Dove και των κύβων ζωμού Knorr, θεωρεί τη Γαλλία την τρίτη μεγαλύτερη αγορά της στη Δυτική Ευρώπη με μερίδιο 2,2% στις ετήσιες πωλήσεις, μετά το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.
Η Danone θα αισθανθεί τις μεγαλύτερες πιέσεις για μείωση των τιμών, δήλωσε ο αναλυτής της Bernstein, Bruno Monteyne.
«Τα προϊόντα της είναι πολύ πιο εμπορευματοποιημένα – το γιαούρτι είναι γιαούρτι και υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις ιδιωτικής ετικέτας», τόνισε. «Αντίθετα το Nespresso (της Nestle) δεν είναι τόσο εύκολο να αντικατασταθεί», πρόσθεσε.
Η Nestle και η Unilever αρνήθηκαν να σχολιάσουν και η Danone δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.


Latest News

ΕΕ και ΗΠΑ: Συζήτηση για τους δασμούς χωρίς αποτέλεσμα
ΕΕ και Αμερικανοί διαπραγματευτές συναντήθηκαν στην Ουάσινγκτον για το θέμα των δασμών αλλά η συνάντηση ήταν άκαρπη

Bank of America: Νέο ρεκόρ από τις συναλλαγές μετοχών – Αύξηση εσόδων από δάνεια
Τα έσοδα της Bank of America από τη διαπραγμάτευση μετοχών αυξήθηκαν κατά 17% στα 2,18 δισ. δολάρια

Citigroup: Υψηλά κέρδη από συναλλαγές στις μετοχές και στο σταθερό εισόδημα
Το τμήμα συναλλαγών της Citigroup ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών

Τα... καμάρια της Silicon Valley δεν πλήρωσαν φόρους εκατοντάδων δισ. δολαρίων
Οι κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, γνωστές ως Silicon Six, δημιουργούν κέρδη δισεκατομμυρίων, αλλά «κλέβουν» το δημόσιο ταμείο

Οι φαρμακοβιομηχανίες των ΗΠΑ αποθηκεύουν φάρμακα πριν την επιβολή δασμών
Η αύξηση των εξαγωγών απο την Ιρλανδία προς τις ΗΠΑ μπορεί εν μέρει να οφείλεται στη συσσώρευση αποθεμάτων, λέει η Τραπεζα της Ιρλανδίας.

Μπέσεντ: Το υπουργείο έχει εργαλεία για τις αναταραχές στην αγορά ομολόγων
Ο Σκοτ Μπέσεντ υποβάθμισε το σενάριο να πουλούν ξένες χώρες αμερικανικά ομόλογα - Τι είπε για τη συνάντηση με τον Πάουελ και το δολάριο

Κινέζος αξιωματούχος αποκαλεί τις ΗΠΑ «εχθρό» που υπονομεύει την επιβίωση του Χονγκ Κονγκ
Το Χονγκ Κονγκ, αντίθετα με την Κίνα, δεν επιβάλει δασμούς

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon