Με μπροστάρη τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν διαμορφώνεται η νέα, πιο σκληρή προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στην Κίνα, όπως σημειώνει η ιστοσελίδα Financial Post.
Η γαλλική κυβέρνηση έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο στην αλλαγή πολιτικής, εκφράζοντας τις ανησυχίες ότι οι εμπορικές πρακτικές του Πεκίνου έχουν αρχίσει να αποτελούν κρίσιμη απειλή για βασικές βιομηχανίες,
Μακρόν: Ταξίδι σε Ινδία για G20 και Μπανγκλαντές – Η στρατηγική του Ινδοειρηνικού
Εμπορική σχέση αξίας 900 δισ. δολαρίων
Τα παραδείγματα του παρελθόντος προβληματίζουν την ΕΕ. Για παράδειγμα, πριν από μια δεκαετία, οι φθηνές εισαγωγές από την Κίνα οδήγησαν στην κατάρρευση του ευρωπαϊκού κλάδου ηλιακής ενέργειας. Σήμερα, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε δυνητικά να είναι ευάλωτη με τον ίδιο τρόπο και έτσι η Ευρώπη βρίσκεται μπροστά σε δίλημμα. Είτε επιβεβαιώνει τη δύναμή της είτε υποκύπτει στην Κίνα.
Η πρόθεση της ΕΕ δεν είναι να μετατραπεί η εμπορική σχέση της Ευρώπης με την Κίνα, αξίας 900 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, σε μια μετωπική μάχη όπως αυτή του Πεκίνου με τις ΗΠΑ, αλλά μάλλον να δημιουργηθεί ένα ισότιμο πεδίο μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομικών μπλοκ του κόσμου.
Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν θέλει οι εταίροι του στην ΕΕ να βλέπουν την Ευρώπη ως μια ισορροπητική δύναμη μεταξύ των δύο οικονομικών υπερδυνάμεων του κόσμου. Αυτό θα επέτρεπε στο Παρίσι και σε άλλες πρωτεύουσες να καλλιεργήσουν ειδικές σχέσεις με άλλους δυνητικούς συμμάχους, όπως η Ινδία.
Η σκληρή γραμμή Μακρόν
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε εμπορικό πόλεμο με την Κίνα. Η πρωτοβουλία αυτή έχει προκαλέσει ανησυχίες στους Ευρωπαίους οικονομολόγους, οι οποίοι προειδοποιούν ότι μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες για την ευρωπαϊκή οικονομία.
Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν είναι από τους κύριους υποστηρικτές της σκληρής γραμμής απέναντι στην Κίνα. Ο Μακρόν πιστεύει ότι η Ευρώπη πρέπει να υπερασπιστεί τις βιομηχανίες της από τις κινεζικές επιδοτήσεις και τις φθηνές εισαγωγές. Ωστόσο, πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, είναι πιο διστακτικές να εμπλακούν σε εμπορικό πόλεμο με την Κίνα, καθώς φοβούνται ότι αυτό θα βλάψει τις εξαγωγές τους.
Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι μια εμπορική σύγκρουση με την Κίνα θα ήταν ασύμμετρη, καθώς η Ευρώπη είναι πιο εξαρτημένη από την Κίνα από ό,τι η Κίνα από την Ευρώπη. Σε περίπτωση επιβολής δασμών, η Κίνα θα μπορούσε να στραφεί σε άλλες αγορές, ενώ η Ευρώπη θα δυσκολευόταν να βρει εναλλακτικές πηγές για τα κινεζικά αγαθά που χρειάζεται.
Επιπλέον, μια εμπορική σύγκρουση με την Κίνα θα μπορούσε να επιδεινώσει την ήδη υψηλή πληθωρισμό στην Ευρώπη. Η Ευρώπη είναι εξαρτημένη από την Κίνα για την προμήθεια κρίσιμων πρώτων υλών, όπως τα μέταλλα και οι σπάνιες γαίες. Σε περίπτωση επιβολής δασμών, οι τιμές των πρώτων υλών θα αυξηθούν, γεγονός που θα οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των τιμών των αγαθών και των υπηρεσιών στην Ευρώπη.
Συνολικά, οι ειδικοί προειδοποιούν ότι μια εμπορική σύγκρουση με την Κίνα θα ήταν πολύ επικίνδυνη για την ευρωπαϊκή οικονομία. Η Ευρώπη θα μπορούσε να καταλήξει σε ύφεση, ενώ ο ήδη υψηλός πληθωρισμός θα μπορούσε να εκτοξευθεί ακόμη περισσότερο.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους