Κονδύλια ύψους άνω των 7 δισ. ευρώ θα διατεθούν για έργα που προάγουν νέες, αναβαθμισμένες και βελτιωμένες ευρωπαϊκές υποδομές κατά μήκος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) και τα οποία αφορούν τους σιδηροδρόμους, τις οδικές μεταφορές, τις εσωτερικές πλωτές οδούς και τους θαλάσσιους ή εσωτερικούς λιμένες. Τα έργα που θα επιλεγούν για χρηματοδότηση θα βοηθήσουν την ΕΕ να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους της.
Επιλέξιμα θα είναι και έργα που ενισχύουν τις λωρίδες αλληλεγγύης ΕΕ-Ουκρανίας, οι οποίες δημιουργήθηκαν για τη διευκόλυνση των εξαγωγών και των εισαγωγών της Ουκρανίας. Με την πρόσκληση αυτή, για πρώτη φορά, οντότητες από την Ουκρανία και τη Μολδαβία μπορούν να υποβάλουν απευθείας αίτηση για χρηματοδότηση από την ΕΕ, δεδομένου ότι φέτος υπογράφηκαν οι συμφωνίες σύνδεσης του ΜΣΕ με τις δύο αυτές χώρες.
Η Επίτροπος Μεταφορών κ. Αντίνα Βαλεάν δήλωσε σχετικά: «Η σημερινή πρόσκληση υποβολής προτάσεων είναι η πρόσκληση με τον υψηλότερο προϋπολογισμό στο πλαίσιο του Μηχανισμού “Συνδέοντας την Ευρώπη” 2021-2027. Καθιστούμε διαθέσιμα πάνω από 7 δισ. ευρώ για έργα που θα στηρίξουν ένα έξυπνο και βιώσιμο σύστημα μεταφορών, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε διασυνοριακά έργα μεταξύ των κρατών μελών. Στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε είναι εξαιρετικά σημαντικό να έχουμε ένα ισχυρό μεταφορικό δίκτυο σιδηροδρόμων και εσωτερικών πλωτών και θαλάσσιων οδών, το οποίο θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας, θα φέρει τους πολίτες πιο κοντά και θα προσδέσει την Ουκρανία και τη Μολδαβία στην ΕΕ.»
Τα έργα υποδομής που χρηματοδοτούνται στο πλαίσιο της εν λόγω πρόσκλησης θα βελτιώσουν την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα του δικτύου μεταφορών της ΕΕ. Η πρόσκληση καλύπτει επίσης έργα που βελτιώνουν την ανθεκτικότητα των μεταφορικών υποδομών έναντι των φυσικών καταστροφών. Οι επενδύσεις αυτές θα ενισχύσουν τη συνδεσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα της εσωτερικής αγοράς για επιβάτες και εμπορεύματα, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και στη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Αιτήσεις γίνονται δεκτές ως τις 30 Ιανουαρίου 2024.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ