Αποκατάσταση των οικονομικών μεγεθών μετά την εξομάλυνση του εσόδου από την ενσωμάτωση των νέων Χρεώσεων Χρήσης Συστήματος τον Σεπτέμβριο 2022 καταγράφει ο ΑΔΜΗΕ.
ΑΔΜΗΕ-National Grid: Ενεργειακή συνεργασία Ελλάδας-Σαουδικής Αραβίας
Σύμφωνα με την έκθεση οικονομικών αποτελεσμάτων του Ομίλου, οι Επενδυτικές Δαπάνες για το α’ εξάμηνο του 2023 ανήλθαν σε 297,3 εκατ. ευρώ, έναντι 88,0 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2022.
Ακόμα:
- Τα Συνολικά Έσοδα ανήλθαν στα 189,0 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 37,5% σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο 2022.
- Τα Έσοδα από το Ενοίκιο Συστήματος Μεταφοράς ανήλθαν στα 178,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 39,5% έναντι 128,0 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2023. Λαμβάνοντας υπόψη και τα έσοδα από την Αγορά Εξισορρόπησης1, που διαμορφώθηκαν σε 7,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2023, σημειώνεται αύξηση 38,6% έναντι του α’ εξαμήνου 2022.
- Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 136,8 εκατ. ευρώ (από 90,9 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2022). Το συγκρίσιμο EBITDA διαμορφώθηκε στα 137,6 εκατ. ευρώ έναντι 90,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2022, υψηλότερα κατά 52,7%.
- Καταγράφεται ισχυρή Χρηματοοικονομική Θέση, με Καθαρό Δανεισμό, λαμβανομένων υπόψη των υποχρεώσεων από μισθώσεις, στα 981,6 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τον ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ:
- Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 29,2 εκατ. ευρώ
- Υπενθυμίζεται πως τον Απρίλιο 2023 έχει προταθεί διανομή μικτού προμερίσματος ανά μετοχή 0,058 για τη χρήση 2023 (ημερομηνία αποκοπής: 04.10.2023)
Η ανακοίνωση
Όπως επισημαίνεται, η ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. εφεξής «η Εταιρεία» κάτοχος του 51% των μετοχών του Ομίλου της ΑΔΜΗΕ Α.Ε., δημοσιεύει σήμερα τα οικονομικά αποτελέσματα σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς -Δ.Π.Χ.Α. για την περίοδο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Η εταιρεία «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Α.Ε. (ΑΔΜΗΕ Α.Ε.)» εφεξής «η Συγγενής» ανακοίνωσε επίσης τις κάτωθι χρηματοοικονομικές πληροφορίες σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (Δ.Π.Χ.Α.) για την περίοδο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023:
Στη συνέχεια εμφανίζονται διαγραμματικά τα μεγέθη και οι μεταβολές των Συνολικών Εσόδων, του συγκρίσιμου EBITDA και Καθαρών Κερδών για τα συγκρίσιμα εξάμηνα των ετών 2023-2022:
Ο Όμιλος ΑΔΜΗΕ κατέγραψε δύο ισχυρά τρίμηνα με τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη για το πρώτο εξάμηνο να ξεπερνούν τα 58 εκατ. ευρώ σημειώνοντας ισχυρή αύξηση της τάξης του 148%. Οι ισχυρές επιδόσεις σε όλες τις γραμμές της λειτουργικής και καθαρής κερδοφορίας επιτεύχθηκαν χάρη στην πλήρη εφαρμογή των Μοναδιαίων Χρεώσεων Χρήσης Συστήματος οι οποίες επέδρασαν θετικά στην εξομάλυνση της ανάκτησης του απαιτούμενου εσόδου του για το 2023 και την πλήρη αποκατάσταση των οικονομικών μεγεθών του.
Παράλληλα, ο Όμιλος πέτυχε την καλύτερη ιστορικά επίδοσή του σε α΄εξάμηνο αναφορικά με την υλοποίηση του επενδυτικού του προγράμματος, που αποτελεί τον βασικό μοχλό ανάπτυξης του Διαχειριστή τα επόμενα χρόνια, με τις κεφαλαιουχικές δαπάνες να ανέρχονται σε 297,3 εκατ. ευρώ (έναντι 88 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2022), με διατήρηση της ανοδικής τάσης και για το δεύτερο μισό του έτους.
Τα ενοποιημένα Συνολικά Έσοδα του Ομίλου στο α’ εξάμηνο 2023 ανήλθαν στα 189,0 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 37,5% έναντι 137,5 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2022. Τα Έσοδα Ενοικίου Συστήματος Μεταφοράς συμπεριλαμβανομένων και των εσόδων από την Αγορά Εξισορρόπησης ανήλθαν σε 185,7 εκατ. ευρώ έναντι 134,0 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 38,6%, ενώ τα Έσοδα από λοιπές δραστηριότητες μειώθηκαν οριακά κατά 0,2 εκατ. ευρώ.
Τα ενοποιημένα Κέρδη προ τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 50,6% σε 136,8 εκατ. ευρώ έναντι 90,9 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2022. Το συγκρίσιμο EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 137,6 εκατ. ευρώ, υψηλότερο κατά 52,7% σε σχέση με 90,1 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο 2022, εξαιρώντας τα ακόλουθα μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια:
α) πρόβλεψη για την έκπτωση μειωμένου ρεύματος που δίνεται σε υπαλλήλους και συνταξιούχους της Συγγενούς εταιρείας και πρόβλεψη για αποζημίωση προσωπικού συνολικού ποσού 0,2 εκατ. ευρώ, έναντι πρόβλεψης ποσού 0,3 εκατ. ευρώ για το α’ εξάμηνο του 2022
β) πρόβλεψη για κινδύνους και έξοδα ποσού 0,6 εκατ. ευρώ έναντι αντίστοιχης απελευθέρωσης πρόβλεψης ποσού 1,0 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2022
Το ενοποιημένο ΕΒΙΤ αυξήθηκε κατά 112,6% και ανήλθε στα 82,2 εκατ. ευρώ, έναντι 38,7 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2022, ενώ το συγκρίσιμο EBIT διαμορφώθηκε στα 83,0 εκατ. ευρώ, υψηλότερο κατά 118,9% έναντι 37,9 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2022, μη συμπεριλαμβάνοντας τα ανωτέρω έκτακτα – μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια.
Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων περιόδου διαμορφώθηκαν στα 75,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 127,8% έναντι 33,1 εκατ. ευρώ για το α’ εξάμηνο 2022, ενώ τα ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη διαμορφώθηκαν στα 57,9 εκατ. ευρώ έναντι 24,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2022.
Τα συγκρίσιμα ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη διαμορφώθηκαν στα 58,5 εκατ. ευρώ έναντι 23,5 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2022.
Το ΔΣ της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. προχώρησε σύμφωνα με τη Συμφωνία Μετόχων (shareholder agreement) στη διανομή μερίσματος στους Μετόχους ποσοστού ίσου με το 50% των καθαρών κερδών του οικονομικού έτους 2022, που αντιστοιχεί στο ποσό των 29,5 εκατ. ευρώ, με συνέπεια η ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. να εισπράξει μέρισμα ποσού 15,0 εκατ. ευρώ.
Τα ενοποιημένα συνολικά έσοδα του Ομίλου το 2ο τρίμηνο του 2023 αυξήθηκαν κατά 41,3%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους και ανήλθαν στα 95,3 εκατ. ευρώ. Το έσοδο από Ενοίκιο Συστήματος μεταφοράς συμπεριλαμβανομένου και του Εσόδου από την αγορά εξισορρόπησης ανήλθε στα 93,5 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση κατά 40,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 ενώ τα Έσοδα από λοιπές δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 1,1 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω της συνεισφοράς των εσόδων τεχνικών και λειτουργικών υπηρεσιών υποστήριξης του έργου κοινού ενδιαφέροντος (PCI) 3.10.2 Διασύνδεση Κρήτης – Κύπρου.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το 2ο τρίμηνο του 2023 ανήλθαν στα 66,8 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 47,8% σε ετήσια βάση έναντι 45,2 εκατ. ευρώ το 2ο τρίμηνο 2022. Το συγκρίσιμο EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 67,5 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 57,2% σε σχέση με το αντίστοιχο ποσό του 2ου τριμήνου του 2022, μη συμπεριλαμβάνοντας τις ακόλουθες προβλέψεις:
α) πρόβλεψη για την έκπτωση μειωμένου ρεύματος που δίνεται σε υπαλλήλους και συνταξιούχους της Συγγενούς και προβλέψεις για αποζημίωση προσωπικού ποσού 0,12 εκατ. ευρώ, έναντι πρόβλεψης 0,14 εκατ. ευρώ για το 2022,
β) πρόβλεψη για κινδύνους και έξοδα ποσού 0,6 εκατ. ευρώ έναντι αντίστοιχης απελευθέρωσης πρόβλεψης ποσού 2,4 εκατ. ευρώ το 2ο τρίμηνο 2022.
Το ενοποιημένο ΕΒΙΤ αυξήθηκε κατά 107,4% και διαμορφώθηκε στα 39,5 εκατ., έναντι 19,0 εκατ. ευρώ το 2ο τρίμηνο 2022, ενώ το συγκρίσιμο EBIT διαμορφώθηκε στα 40,2 εκατ. ευρώ, έναντι 16,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του περασμένου έτους.
Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη το 2ο τρίμηνο 2023 ανήλθαν σε 28,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 138,3% έναντι 11,9 εκατ. το 2022, ενώ τα συγκρίσιμα ενοποιημένα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 29,0 εκατ. ευρώ έναντι 10,3 εκατ. ευρώ το 2022.
Προοπτικές
Ο Όμιλος ΑΔΜΗΕ επιδιώκει να εξελιχθεί σε έναν σύγχρονο Διαχειριστή, μια εταιρεία αξιοποίησης των υποδομών και της τεχνογνωσίας της, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της χώρας και στις προκλήσεις του παρόντος και του μέλλοντος. Μέσω των τεχνολογιών αιχμής και της καλής διακυβέρνησης, ο ΑΔΜΗΕ μετασχηματίζεται ανταποκρινόμενος στις ευρωπαϊκές και διεθνείς απαιτήσεις για την ενεργειακή μετάβαση και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Πρόκειται για διττή στόχευση που αφορά τόσο στην κύρια δραστηριότητα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, λαμβάνοντας υπόψη το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της λειτουργίας και τις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιείται, όσο και στον εκσυγχρονισμό των εσωτερικών εταιρικών διαδικασιών.
Η στρατηγική του 2023 εμπλουτίζει και ενισχύει την στρατηγική της προηγούμενης χρονιάς, ενσωματώνοντας σε όλη της την έκταση τη διάσταση της βιωσιμότητας και την αντιμετώπιση των προκλήσεων της κλιματικής αλλαγής.
Η πορεία των σημαντικών έργων έχει ως εξής:
Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής
Μετά την πόντιση του συνόλου των υποβρυχίων ηλεκτρικών και οπτικών καλωδίων της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, η «ΑΡΙΑΔΝΗ INTERCONNECTION Μ.Α.Ε.Ε.Σ.» προχωρά με εντατικό ρυθμό και το χερσαίο τμήμα της διασύνδεσης, με τις σχετικές εργασίες μελέτης – κατασκευής από τους αναδόχους να βρίσκονται στην τελική ευθεία.
Όσον αφορά στους Σταθμούς Μετατροπής, οι εργασίες θεμελίωσης των κτιρίων έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και βρίσκεται σε εξέλιξη η ανέγερσή τους, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού έχει παραχθεί και δοκιμαστεί στα εργοστάσια των αναδόχων.
Αναφορικά με την πρόοδο του χερσαίου καλωδιακού τμήματος, στην πλευρά της Αττικής προχωρά η κατασκευή της υπόγειας όδευσης από το ΚΥΤ Κουμουνδούρου προς το σημείο προσαιγιάλωσης στην Πάχη, όπου έχει ολοκληρωθεί περίπου το 85% της υποδομής και το 50% της τοποθέτησης καλωδίων. Στην πλευρά της Κρήτης, οι εργασίες οδοποιίας βρίσκονται σε εξέλιξη και οι εργασίες υποδομής για την εγκατάσταση των καλωδίων έχουν ξεκινήσει.
Σύμφωνα με την Απόφαση Ένταξης του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Α. Π.: ΕΥΔ ΠΕΚΑ&ΠΟΛΠΡΟ 6673/21-06-2023) η Διασύνδεση της Κρήτης με το ΕΣΜΗΕ Φάση ΙΙ θα χρηματοδοτηθεί με 313,2 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» για τις εργασίες του 1ου σταδίου του έργου (μέχρι 31.12.2023), αντλώντας έτσι σημαντικούς πόρους και μειώνοντας, κατά ένα πολύ μεγάλο βαθμό, το κόστος του έργου μείζονος σημασίας για τον Έλληνα καταναλωτή. Το 2ο στάδιο του έργου αναμένεται να ενταχθεί στην Προγραμματική Περίοδο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Ηλεκτρική διασύνδεση Κυκλάδων
Η τέταρτη και τελευταία φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων αφορά στη διασύνδεση της Σαντορίνης, της Φολεγάνδρου, της Μήλου και της Σερίφου και συγχρηματοδοτείται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Το πρώτο σκέλος της διασύνδεσης (Σαντορίνη-Νάξος) έχει εισέλθει πλέον σε φάση κατασκευής με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023. Το καλοκαίρι του 2022 ποντίστηκε το ηλεκτρικό καλώδιο μεταξύ των δύο νησιών ενώ προχωρούν οι εργασίες για την ανέγερση του Υποσταθμού Υψηλής Τάσης στην υπό διασύνδεση Σαντορίνη.
Τον Νοέμβριο του 2022 ολοκληρώθηκαν οι διαγωνισμοί και τον Φεβρουάριο του 2023 υπογράφηκαν οι συμβάσεις των καλωδιακών τμημάτων και για τα υπόλοιπα τρία νησιά των ΝΔ Κυκλάδων (Φολέγανδρος, Μήλος, Σέριφος) που θα ενσωματώσουν το σύνολο του νησιωτικού συμπλέγματος στο Σύστημα Υψηλής Τάσης έως το 2025.
Το Σεπτέμβριο του 2023 υπογράφηκαν οι συμβάσεις για τους Υποσταθμούς Υψηλής Τάσης που θα κατασκευαστούν στη Φολέγανδρο, τη Μήλο και τη Σέριφο, θέτοντας το σύνολο του έργου σε φάση κατασκευής.
Η ολοκλήρωση της διασύνδεσης των Κυκλάδων θα δώσει τη δυνατότητα ανάπτυξης μονάδων ΑΠΕ συνολικής ισχύος 332MW στα νησιά, επιτυγχάνοντας ένα πιο σταθερό, πράσινο και οικονομικό ενεργειακό μείγμα για το νησιωτικό σύμπλεγμα.
Το έργο συγχρηματοδoτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Next Generation EU και με το ΦΕΚ τ΄Δ 494 04-08-2022 χαρακτηρίστηκε ως έργο γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας.
Δυτικός Διάδρομος Πελοποννήσου
Το τελευταίο τμήμα της διασύνδεσης του ΚΥΤ Μεγαλόπολης με την υφιστάμενη Γραμμή Μεταφοράς 400 kV Αχελώου–Διστόμου ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε πλήρη λειτουργία τον Μάιο του 2023. Η επέκταση του Συστήματος 400 kV προς τη Μεγαλόπολη θα αυξήσει δραστικά την ικανότητα μεταφοράς προς και από την Πελοπόννησο και θα αποσυμφορήσει τα κορεσμένα δίκτυα της περιοχής, ενισχύοντας την ευστάθεια των τάσεων για το Νότιο Σύστημα συνολικά.
Ανατολικός Διάδρομος Πελοποννήσου
Το υποέργο της Γραμμής Μεταφοράς 400 kV που θα συνδέσει το υφιστάμενο ΚΥΤ Μεγαλόπολης με το νέο ΚΥΤ Κορίνθου ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία τον Μάιο του 2023. Στην παρούσα φάση και αφού έχει ήδη ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των προσφορών, αναμένεται ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο με στόχο την ανάδειξη Αναδόχου και υπογραφή σύμβασης εντός του 2023 για το υποέργο της Γραμμής Μεταφοράς που θα συνδέσει το ΚΥΤ Κορίνθου με το ΚΥΤ Κουμουνδούρου. Η ολοκλήρωση του υπόψη υποέργου αναμένεται εντός του 1ου εξαμήνου του 2026.
Το έργο της Γραμμής Μεταφοράς «ΚΥΤ Κουμουνδούρου-ΚΥΤ Κορίνθου» συγχρηματοδoτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Next Generation EU και με το ΦΕΚ τ΄Δ 494 04-08-2022 χαρακτηρίστηκε ως έργο γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας.
Αναβάθμιση του ΚΥΤ Κουμουνδούρου
Οι εργασίες κατασκευής του νέου ΚΥΤ Κουμουνδούρου, τεχνολογίας κλειστού τύπου (GIS), που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο ΚΥΤ υπαίθριου τύπου, βρίσκονται σε εξέλιξη. Η υλοποίηση του νέου ΚΥΤ Κουμουνδούρου θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση του Ανατολικού Διαδρόμου 400 kV Πελοποννήσου, θα αποτελέσει το τερματικό της διασύνδεσης Αττικής-Κρήτης με το ηπειρωτικό Σύστημα και θα ενισχύσει την αξιοπιστία τροφοδότησης των φορτίων στην (Δυτική κυρίως) Αττική. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ως τμήμα της Γραμμής Μεταφοράς Μεγαλόπολη-Κόρινθος-ΚΥΤ Κουμουνδούρου. Η πλήρης ολοκλήρωση του αναβαθμισμένου ΚΥΤ Κουμουνδούρου αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2026.
Το έργο συγχρηματοδoτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Next Generation EU.
Ηλεκτρικές διασυνδέσεις Δωδεκανήσων και ΒΑ Αιγαίου
Το καλοκαίρι του 2023 ο ΑΔΜΗΕ προχώρησε στην ανάθεση των μελετών και των αναγνωριστικών ωκεανογραφικών – βυθομετρικών ερευνών για τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις των Δωδεκανήσων και των νησιών του ΒΑ Αιγαίου. Οι μελέτες αυτές είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την ωρίμανση των ηλεκτρικών διασυνδέσεων που δρομολογεί ο Διαχειριστής μέχρι το τέλος της δεκαετίας, στο πλαίσιο του επενδυτικού του προγράμματος.
Σύμφωνα με τον τρέχοντα σχεδιασμό, με την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων η Κως, η Ρόδος και η Κάρπαθος θα διασυνδεθούν με το ηπειρωτικό σύστημα, μέσω Κορίνθου, σε δύο φάσεις. Αντίστοιχα, η διασύνδεση του βορειανατολικού Αιγαίου θα περιλαμβάνει τα νησιά Λήμνο, Λέσβο, Σκύρο, Χίο και Σάμο, και θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις.
Προγραμματίζεται η λήψη επιχορηγήσεων από το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νησιών.
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
Ο ΑΔΜΗΕ προτεραιοποιεί τα έργα διεθνών διασυνδέσεων, με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής συνεργασίας στον τομέα της Ενέργειας και την εμβάθυνση της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρισμού. Στο πλαίσιο αυτό, ο Διαχειριστής:
- Τον Ιούνιο 2023 έθεσε σε λειτουργία, από κοινού με τον Διαχειριστή του βουλγαρικού Συστήματος Μεταφοράς, τη δεύτερη διασύνδεση Ελλάδας-Βουλγαρίας (Νέα Σάντα-Maritsa), με την οποία αυξάνεται σημαντικά το περιθώριο ανταλλαγών ενέργειας ανάμεσα στις δύο χώρες.
- Ολοκλήρωσε τις μελέτες σκοπιμότητας για τη δεύτερη ενισχυτική διασύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας ισχύος 1 GW, από κοινού με τον Διαχειριστή της γειτονικής χώρας, Terna.
- Έχει υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας για την κατασκευή ηλεκτρικής διασύνδεσης μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου. Ο ΑΔΜΗΕ συνεργάζεται στενά με τον Διαχειριστή της Αιγύπτου (EETC – Egyptian Electricity Transmission Company) και τον φορέα υλοποίησης ELICA SA, με τον οποίο έχει υπογράψει Μνημόνιο Κατανόησης σχετικά με την έναρξη συζητήσεων για την αξιολόγηση της εισόδου του στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας που αναπτύσσει το έργο GREGY – Green Energy
Παράλληλα, ο Όμιλος ΑΔΜΗΕ:
- Συμβάλλει στην ωρίμανση και κατασκευή της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ, με φορέα υλοποίησης τον EuroAsia Interconnector, στηρίζοντας με την τεχνογνωσία του την επιχειρησιακή επάρκεια του έργου. Τον Ιούνιο του 2023 ο Διαχειριστής υπέγραψε Επιστολή Προθέσεων (για την είσοδό του στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας Euroasia Interconnector Holding LTD με ποσοστό 25%). Η δυνητική μετοχική συμμετοχή του ΑΔΜΗΕ θα επιτρέψει την ενεργή εμπλοκή του στο τεχνικό σκέλος της διασύνδεσης και την αξιοποίηση της πολύτιμης τεχνογνωσίας που διαθέτει για την υλοποίησης του μεγάλου και τεχνικά απαιτητικού ενεργειακού έργου που θα διασυνδέσει τις τρεις χώρες.
- Ωριμάζει τη νέα διασύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας μαζί με τον Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς της γειτονικής χώρας.
- Σχεδιάζει την κατασκευή νέας διασύνδεσης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, η οποία θα ενισχύσει τη διασύνδεση του Ευρωπαϊκού με το Τουρκικό Σύστημα Μεταφοράς.
- Προωθεί την αναβάθμιση της υφιστάμενης διασύνδεσης με τη Βόρεια Μακεδονία.
ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. – Ανασκόπηση Αποτελεσμάτων
Τα Έσοδα της ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2023 αντανακλούν τη συμμετοχή της κατά 51% στα κέρδη του Ομίλου της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και ανέρχονται στα 29,5 εκατ. ευρώ σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2022.
Τα Λειτουργικά Έξοδα κατά την εξεταζόμενη περίοδο ανήλθαν στις 418 χιλ. ευρώ έναντι 378 χιλ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2022, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην αύξηση κατά 25 χιλ. ευρώ των Αμοιβών Προσωπικού και σε χρηματιστηριακές δαπάνες. Τα χρηματοοικονομικά έσοδα ανήλθαν σε 59 χιλ. ευρώ, όπως διαμορφώθηκαν στον ειδικό λογαριασμό που τηρεί η Εταιρεία στην Τράπεζα της Ελλάδος, αντισταθμίζοντας μερικώς τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας. Τα Ταμειακά Διαθέσιμα της Εταιρείας την 30.06.2023 ανέρχονταν σε 4,3 εκατ. ευρώ, ενώ υπενθυμίζεται πως η Εταιρεία έχει μηδενικό χρέος.
Τα Καθαρά Κέρδη της ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. ανήλθαν σε 29,2 εκατ. ευρώ σημειώνοντας σημαντική αύξηση έναντι 11,9 εκατ. το α’ εξάμηνο 2022.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας με τη συνεδρίαση 95/04.08.2023 αποφάσισε την διανομή προμερίσματος χρήσης 2023 ύψους 13,5 εκατ. ευρώ ή 0,058 ευρώ ανά μετοχή προ της παρακράτησης φόρου και εξαιρουμένων των ιδίων μετοχών και θα προχωρήσει στην καταβολή του συγκεκριμένου ποσού την 11.10.2023 (ημερ. Αποκοπής: 04.10.2023). Σημειώνεται ότι η πληρωμή αυτή συνιστά και την οριστική πληρωμή του μερίσματος για την χρήση 2023 καθώς αποτελεί το μέγιστο επιτρεπόμενο ποσό, προσαρμοσμένο στις συνολικές δαπάνες4, που προβλέπεται από τη νομοθεσία5 να προταθεί ως διανομή προμερίσματος.
Latest News
ΑΔΜΗΕ: Με 20% στο καλώδιο Κρήτης – Αττικής η State Grid – Η συμφωνία
Υπεγράφη από τον ΑΔΜΗΕ η συμφωνία διάθεσης του 20% των μετοχών της Ariadne Interconnection στην State Grid International Development
ΔΕΗ: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά 629ΜW ΑΠΕ από την Evryo Group στη Ρουμανία
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική του Ομίλου ΔΕΗ - Τι περιλαμβάνει
Κάτι τρέχει με τις εισαγωγές ρωσικού αερίου στη Γερμανία
Γιατί το υπουργείο Οικονομίας στη Γερμανία έδωσε εντολή στους γερμανικούς σταθμούς LNG να μη δέχονται φορτία με ρωσικό αέριο. Τι συνέβαινε μέχρι τώρα;
Σε ανοδική τροχιά το φυσικό αέριο - Τι δείχνουν οι κινήσεις στο LNG
Η κίνηση της Gazprom είναι μια υπενθύμιση της φθίνουσας, αλλά ακόμα ισχυρής ενεργειακής επιρροής της Ρωσίας στην ΕΕ με αιχμή το φυσικό αέριο
Στρατηγικό σχέδιο ΗΠΑ για τριπλασιασμό της παραγωγής πυρηνικής ενέργειας έως το 2050 [γράφημα]
Περιζήτητο το εμπλουτισμένο ουράνιο για αντιδραστήρες παραγωγής ενέργειας - Πανίσχυρος παίκτης στην αγορά εμπλουτισμού η Ρωσία
Ενισχύεται περαιτέρω το δίκτυο small-scale LNG της ΔΕΠΑ Εμπορίας
Τέθηκε σε λειτουργία, από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, ο πρώτος σταθμός αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου μονάδας ΣΗΘΥΑ εκτός δικτύου αγωγών
Στην COP29 η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Αιγύπτου - Τα οφέλη της
Το καλώδιο Ελλάδας - Αιγύπτου θα αποφέρει οφέλη τόσο για την ελληνική όσο και την ευρωπαϊκή βιομηχανία
Ξεκινά ο διαγωνισμός για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου - Κω
Ο προϋπολογισμός για το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης ανέρχεται σε 630 εκατ. ευρώ
Πλαφόν από τα παλιά… στις τιμές ρεύματος – Το σχέδιο για το φρένο στις αυξήσεις
Την επαναφορά του Μηχανισμού Ανάκτησης Εσόδων για να φρενάρει τις αυξήσεις στο ρεύμα σχεδιάζει ο υπουργός Ενέργειας Θ. Σκυλακάκης
Το «Drill, Baby, Drill» είναι πολιτικό σύνθημα, όχι ένα επιχειρηματικό σχέδιο
Εταιρείες όπως η ExxonMobil , η Chevron , η ConocoPhillips και η Diamondback Energy έχουν αναδειχθεί ως οι μεγάλοι νικητές στην αγορά