Ολοένα και μακρινά ταξίδια κάνουν τα σιτηρά και το πετρέλαιο, προκειμένου να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους, καθώς η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει διακόψει τις τις παραδοσιακές εμπορικές οδούς.
Σύμφωνα με την επισκόπηση των θαλάσσιων μεταφορών από τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) οι αποστολές των σιτηρών το 2023 διένυσαν τις μεγαλύτερες αποστάσεις που έχουν καταγραφεί από κάθε άλλη χρονιά, καθώς οι εισαγωγείς στράφηκαν σε αγορές από άλλες χώρες μετά τον αποκλεισμό των εξαγωγών της Ουκρανίας.
Σε καλό δρόμο οι συνομιλίες Πολωνιάς – Ουκρανίας για τις εισαγωγές σιτηρών
Παράλληλα, τα φορτία του πετρελαίου έκαναν τα πιο μακρινά ταξίδια από το 1999 τουλάχιστον, καθώς η Ρωσία αναζητούσε νέες εξαγωγικές αγορές.
«Έχουμε μεγαλύτερες αποστάσεις που διανύουμε κυρίως λόγω της αναταραχής στη Μαύρη Θάλασσα και λόγω του πολέμου στην Ουκρανία», δήλωσε η Ρεμπέκα Γκρίνσπαν, γενική γραμματέας της UNCTAD, σε μια ενημέρωση στο Λονδίνο. «Θα είναι πολύ σημαντικό να προσπαθήσουμε να μετριάσουμε τους παράγοντες κινδύνου που αντιμετωπίζουμε λόγω των γεωπολιτικών ζητημάτων».
Ο ρόλος της Ρωσίας και της Ουκρανίας
Όπως υπογραμμίζει το Bloomberg, η Ρωσία είναι ο κορυφαίος μεταφορέας σιταριού στον κόσμο και σημαντικός προμηθευτής πετρελαίου, ενώ η Ουκρανία είναι επίσης εξέχων εξαγωγέας τροφίμων.
Ο ντε φάκτο αποκλεισμός των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας της Ουκρανίας από το Κρεμλίνο και οι επιθέσεις στα λιμάνια έχουν διακόψει τις αποστολές σιτηρών και γεωργικών αγαθών. Εν τω μεταξύ, η Μόσχα πρέπει να ανακατευθύνει τις εξαγωγές πετρελαίου της καθώς οι Ευρωπαίοι αγοραστές αποφεύγουν τις προμήθειες.
Η Ρωσία έχει αρχίσει να βασίζεται κυρίως στην Κίνα και την Ινδία για να συνεχίσει να αγοράζει.
Σύμφωνα με την έκθεση «αν και οι αποστολές σιτηρών από την Ουκρανία ξεκίνησαν ξανά το 2022 χάρη στην Πρωτοβουλία της Μαύρης Θάλασσας, αρκετές χώρες εισαγωγής σιτηρών έπρεπε να βασιστούν σε εναλλακτικούς εξαγωγείς σιτηρών. Αντίθετα, αγοράζουν από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής ή τη Βραζιλία, απόφαση η οποία συνεπάγεται μεγαλύτερες αποστάσεις», σύμφωνα με την έκθεση.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους