![Βρυξέλλες: Η ναυτιλία των Ελλήνων πρωταγωνιστεί στις ευρωπαϊκές εξελίξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/naut.png)
Σειρά σημαντικών συναντήσεων στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Ναυτιλία, που διεξήχθη τις προηγούμενες ημέρες, στις Βρυξέλλες, πραγματοποίησε η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (EEE), κα. Μελίνα Τραυλού, μαζί με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της κ.κ. Δημήτριο Φαφαλιό, Μαρίλυ Φραγκίστα και Βασίλειο Παπαγιαννόπουλο.
Στο πλαίσιο αυτών των συναντήσεων σφυρηλατήθηκαν περαιτέρω οι σχέσεις της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας με τους ευρωπαίους εταίρους της και σηματοδότησαν τη δυναμική παρουσία της τόσο στα ευρωπαϊκά, όσο και στα διεθνή δρώμενα.
Στρατηγικός εταίρος
Στην Ευρωπαϊκή Διάσκεψη για τη Ναυτιλία όλοι οι ομιλητές επεσήμαναν με σαφήνεια ότι η περαιτέρω αναγνώριση του ναυτιλιακού κλάδου σε στρατηγικό εταίρο αποτελεί επιτακτική ανάγκη για την ΕΕ, καθώς η ναυτιλία αναδεικνύεται ως αδιαμφισβήτητος εγγυητής της ενεργειακής και επισιτιστικής ασφάλειας και της ευημερίας της. Παράλληλα, η ναυτιλία συνιστά αναπόσπαστο κομμάτι της οικονομικής δυναμικής της Ευρώπης. Το εύλογο συμπέρασμα όλων των ομιλητών ήταν ότι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας πρέπει να αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για την ΕΕ, προκειμένου να εξασφαλισθεί η ευημερία, η ευρωστία, η βιωσιμότητα και η ενεργειακή και επισιτιστική ανεξαρτησία της.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/nauta.png)
Επαφές
Η Πρόεδρος της ΕΕΕ είχε μια σειρά εποικοδομητικών συναντήσεων και επαφών με Ευρωπαίους Αξιωματούχους, αλλά και θεσμικούς παράγοντες του ναυτιλιακού κλάδου, τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Η κυρία Μελίνα Τραυλού συναντήθηκε, μεταξύ άλλων, με τους:
- τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Μαργαρίτη Σχοινά,
- τον Πρόεδρο του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS), κ. Emanuele Grimaldi,
- την Πρόεδρο της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών, κα. Gaby Bornheim,
- την Γενική Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κα Magda Kopczynska,
- τον Πρόεδρο του BIMCO, κ. Niko Schües,
- καθώς και τον πρώην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2004 – 2014) και κεντρικό ομιλητή της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Ναυτιλία, κ. José Manuel Barroso
Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας
Επίσης, αντιπροσωπεία της ΕΕΕ με επικεφαλής την Πρόεδρό της και αποτελούμενη από τους κ.κ. Δ. Ι. Φαφαλιό και Β. Παπαγιαννόπουλο συναντήθηκε με την Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ, κα Adina Valean. Οι συζητήσεις εστίασαν στον ζωτικό ρόλο που διαδραματίζει η ευρωπαϊκή ναυτιλία για την ΕΕ και στην ανάγκη για διατήρηση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της σε διεθνές επίπεδο. Επισημάνθηκε ότι η ναυτιλία της ΕΕ θα πρέπει να παραμείνει ηγέτιδα δύναμη στον παγκόσμιο χάρτη και να αναβαθμιστεί σε στρατηγικό εταίρο για την ΕΕ, ώστε να συνεχίσει να διασφαλίζει, μέσω της πρωτοκαθεδρίας της, την ευημερία της Ευρώπης.
Ακολουθούν μείζονος σημασίας τοποθετήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Ναυτιλία.
Ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, ανέδειξε τη σημαντική και πολύπλευρη συνεισφορά της ναυτιλίας : «Ο τομέας της ναυτιλίας διαδραματίζει κεντρικό και στρατηγικό ρόλο για την ασφάλεια και την ευημερία της Ευρώπης, συνδέοντας την ήπειρό μας με τον υπόλοιπο κόσμο και προωθώντας την παγκόσμια τάξη που βασίζεται σε κανόνες, βασική αξία της Ευρώπης. Θα ήθελα, επίσης, να τονίσω ότι όχι μόνο εκτιμούμε τη συμβολή του κλάδου της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αλλά ταυτόχρονα λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη την απειλή της ανταγωνιστικότητάς της».
Στην κεντρική ομιλία της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Ναυτιλία, ο πρώην Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. José Manuel Barroso, αναρωτήθηκε πόσοι από τους Ευρωπαίους πολίτες γνωρίζουν ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία αντιστοιχεί στο 40% του παγκόσμιου στόλου, ενώ επεσήμανε ότι: «Η ναυτιλία αποτελεί στρατηγικό πυλώνα για την ασφάλεια της Ευρώπης. Συνιστά τον πιο φιλικό προς το περιβάλλον και ενεργειακά αποδοτικό τρόπο μεταφοράς και διασφαλίζει το ελεύθερο εμπόριο που αποτελεί καίριο παράγοντα για την ευημερία των πολιτών. Θα ήθελα να συγχαρώ την ευρωπαϊκή ναυτιλία καθώς στηρίζει εμπράκτως τους στόχους της ΕΕ προς την απανθρακοποίηση. Είναι υποχρέωσή μας να εξασφαλίσουμε παροχή οικονομικής και χρηματοδοτικής βοήθειας για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία αντιμετωπίζει σήμερα μια σημαντική απειλή λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού κυρίως από τις χώρες της Ανατολικής Ασίας, ο οποίος έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στον κλάδο. Η διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού με την Κίνα αποτελεί κύρια προτεραιότητα. Η επίτευξη της σωστής ισορροπίας μεταξύ της ατζέντας για το κλίμα και της ανταγωνιστικότητας, αποτελεί μείζον ζήτημα για την ΕΕ. Δεν έχουμε στρατηγική για την ανταγωνιστικότητα μας και θα πρέπει να υιοθετήσουμε επειγόντως μία σε ευρωπαϊκό επίπεδο».
Στην κεντρική συζήτηση στρογγυλής τραπέζης της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης, συμμετείχε ο Γραμματέας της ΕΕΕ, κ. Δημήτριος Φαφαλιός, ο οποίος τόνισε τα εξής: «Σε αυτή την περίπλοκη γεωπολιτική κατάσταση την οποία βιώνουμε, η βιομηχανία μας διαθέτει την ευελιξία και την ικανότητα να ανταποκρίνεται άμεσα στις εξελισσόμενες προκλήσεις θωρακίζοντας τα συμφέροντα της ΕΕ. Ωστόσο, ο τομέας μας, και ιδιαίτερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αντιμετωπίζουν σοβαρό ανταγωνιστικό μειονέκτημα ιδιαίτερα σε σχέση με τις χώρες της Ανατολικής Ασίας, οι εθνικές πολιτικές των οποίων περιλαμβάνουν το ναυτιλιακό τομέα ως αναπόσπαστο μέρος τους.
Με την ολοκλήρωση της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης της Ναυτιλίας, η Πρόεδρος της ΕΕΕ κα. Μελίνα Τραυλού υπογράμμισε: «Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας για την ενεργειακή και επισιτιστική ασφάλεια και την ευρωστία της ΕΕ είναι αδιαμφισβήτητη. Απαιτείται, όμως, ισχυρή πολιτική βούληση και σταθερή δέσμευση για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας σε διεθνές επίπεδο και να διασφαλιστεί τόσο η βιωσιμότητα του κλάδου όσο και η ενεργειακή αυτονομία της ΕΕ».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023