Σειρά σημαντικών συναντήσεων στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Ναυτιλία, που διεξήχθη τις προηγούμενες ημέρες, στις Βρυξέλλες, πραγματοποίησε η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (EEE), κα. Μελίνα Τραυλού, μαζί με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της κ.κ. Δημήτριο Φαφαλιό, Μαρίλυ Φραγκίστα και Βασίλειο Παπαγιαννόπουλο.
Στο πλαίσιο αυτών των συναντήσεων σφυρηλατήθηκαν περαιτέρω οι σχέσεις της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας με τους ευρωπαίους εταίρους της και σηματοδότησαν τη δυναμική παρουσία της τόσο στα ευρωπαϊκά, όσο και στα διεθνή δρώμενα.
Στρατηγικός εταίρος
Στην Ευρωπαϊκή Διάσκεψη για τη Ναυτιλία όλοι οι ομιλητές επεσήμαναν με σαφήνεια ότι η περαιτέρω αναγνώριση του ναυτιλιακού κλάδου σε στρατηγικό εταίρο αποτελεί επιτακτική ανάγκη για την ΕΕ, καθώς η ναυτιλία αναδεικνύεται ως αδιαμφισβήτητος εγγυητής της ενεργειακής και επισιτιστικής ασφάλειας και της ευημερίας της. Παράλληλα, η ναυτιλία συνιστά αναπόσπαστο κομμάτι της οικονομικής δυναμικής της Ευρώπης. Το εύλογο συμπέρασμα όλων των ομιλητών ήταν ότι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας πρέπει να αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για την ΕΕ, προκειμένου να εξασφαλισθεί η ευημερία, η ευρωστία, η βιωσιμότητα και η ενεργειακή και επισιτιστική ανεξαρτησία της.
Επαφές
Η Πρόεδρος της ΕΕΕ είχε μια σειρά εποικοδομητικών συναντήσεων και επαφών με Ευρωπαίους Αξιωματούχους, αλλά και θεσμικούς παράγοντες του ναυτιλιακού κλάδου, τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Η κυρία Μελίνα Τραυλού συναντήθηκε, μεταξύ άλλων, με τους:
- τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Μαργαρίτη Σχοινά,
- τον Πρόεδρο του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS), κ. Emanuele Grimaldi,
- την Πρόεδρο της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών, κα. Gaby Bornheim,
- την Γενική Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κα Magda Kopczynska,
- τον Πρόεδρο του BIMCO, κ. Niko Schües,
- καθώς και τον πρώην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2004 – 2014) και κεντρικό ομιλητή της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Ναυτιλία, κ. José Manuel Barroso
Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας
Επίσης, αντιπροσωπεία της ΕΕΕ με επικεφαλής την Πρόεδρό της και αποτελούμενη από τους κ.κ. Δ. Ι. Φαφαλιό και Β. Παπαγιαννόπουλο συναντήθηκε με την Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ, κα Adina Valean. Οι συζητήσεις εστίασαν στον ζωτικό ρόλο που διαδραματίζει η ευρωπαϊκή ναυτιλία για την ΕΕ και στην ανάγκη για διατήρηση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της σε διεθνές επίπεδο. Επισημάνθηκε ότι η ναυτιλία της ΕΕ θα πρέπει να παραμείνει ηγέτιδα δύναμη στον παγκόσμιο χάρτη και να αναβαθμιστεί σε στρατηγικό εταίρο για την ΕΕ, ώστε να συνεχίσει να διασφαλίζει, μέσω της πρωτοκαθεδρίας της, την ευημερία της Ευρώπης.
Ακολουθούν μείζονος σημασίας τοποθετήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Ναυτιλία.
Ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, ανέδειξε τη σημαντική και πολύπλευρη συνεισφορά της ναυτιλίας : «Ο τομέας της ναυτιλίας διαδραματίζει κεντρικό και στρατηγικό ρόλο για την ασφάλεια και την ευημερία της Ευρώπης, συνδέοντας την ήπειρό μας με τον υπόλοιπο κόσμο και προωθώντας την παγκόσμια τάξη που βασίζεται σε κανόνες, βασική αξία της Ευρώπης. Θα ήθελα, επίσης, να τονίσω ότι όχι μόνο εκτιμούμε τη συμβολή του κλάδου της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αλλά ταυτόχρονα λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη την απειλή της ανταγωνιστικότητάς της».
Στην κεντρική ομιλία της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Ναυτιλία, ο πρώην Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. José Manuel Barroso, αναρωτήθηκε πόσοι από τους Ευρωπαίους πολίτες γνωρίζουν ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία αντιστοιχεί στο 40% του παγκόσμιου στόλου, ενώ επεσήμανε ότι: «Η ναυτιλία αποτελεί στρατηγικό πυλώνα για την ασφάλεια της Ευρώπης. Συνιστά τον πιο φιλικό προς το περιβάλλον και ενεργειακά αποδοτικό τρόπο μεταφοράς και διασφαλίζει το ελεύθερο εμπόριο που αποτελεί καίριο παράγοντα για την ευημερία των πολιτών. Θα ήθελα να συγχαρώ την ευρωπαϊκή ναυτιλία καθώς στηρίζει εμπράκτως τους στόχους της ΕΕ προς την απανθρακοποίηση. Είναι υποχρέωσή μας να εξασφαλίσουμε παροχή οικονομικής και χρηματοδοτικής βοήθειας για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία αντιμετωπίζει σήμερα μια σημαντική απειλή λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού κυρίως από τις χώρες της Ανατολικής Ασίας, ο οποίος έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στον κλάδο. Η διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού με την Κίνα αποτελεί κύρια προτεραιότητα. Η επίτευξη της σωστής ισορροπίας μεταξύ της ατζέντας για το κλίμα και της ανταγωνιστικότητας, αποτελεί μείζον ζήτημα για την ΕΕ. Δεν έχουμε στρατηγική για την ανταγωνιστικότητα μας και θα πρέπει να υιοθετήσουμε επειγόντως μία σε ευρωπαϊκό επίπεδο».
Στην κεντρική συζήτηση στρογγυλής τραπέζης της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης, συμμετείχε ο Γραμματέας της ΕΕΕ, κ. Δημήτριος Φαφαλιός, ο οποίος τόνισε τα εξής: «Σε αυτή την περίπλοκη γεωπολιτική κατάσταση την οποία βιώνουμε, η βιομηχανία μας διαθέτει την ευελιξία και την ικανότητα να ανταποκρίνεται άμεσα στις εξελισσόμενες προκλήσεις θωρακίζοντας τα συμφέροντα της ΕΕ. Ωστόσο, ο τομέας μας, και ιδιαίτερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αντιμετωπίζουν σοβαρό ανταγωνιστικό μειονέκτημα ιδιαίτερα σε σχέση με τις χώρες της Ανατολικής Ασίας, οι εθνικές πολιτικές των οποίων περιλαμβάνουν το ναυτιλιακό τομέα ως αναπόσπαστο μέρος τους.
Με την ολοκλήρωση της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης της Ναυτιλίας, η Πρόεδρος της ΕΕΕ κα. Μελίνα Τραυλού υπογράμμισε: «Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας για την ενεργειακή και επισιτιστική ασφάλεια και την ευρωστία της ΕΕ είναι αδιαμφισβήτητη. Απαιτείται, όμως, ισχυρή πολιτική βούληση και σταθερή δέσμευση για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας σε διεθνές επίπεδο και να διασφαλιστεί τόσο η βιωσιμότητα του κλάδου όσο και η ενεργειακή αυτονομία της ΕΕ».
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα