Οι ΜμΕ στην ΕΕ υφίστανται καθυστερήσεις έως και 81 ημερών στις εισπράξεις, γεγονός που προκαλεί οικονομική ασφυξία, σε πολλές περιπτώσεις ανεπανόρθωτη. Αυτό λένε τα επίσημα στοιχεία.
Στην Ελλάδα αλλά και σε πολλές άλλες χώρες αυτός ο αριθμός είναι πολύ μεγαλύτερος. Η ύφεση έχει προκαλέσει έλλειψη ρευστότητας και δένει τα χέρια των εταιρειών σε έναν ατέλειωτο εμπορικό φαύλο κύκλο.
«Ο συναγερμός της καθυστέρησης δεν σταματά να χτυπά» όπως σημειώνει η ABC:
Κατά μέσο, το 60% των εταιρειών καθυστερούν να πληρώσουν τα τιμολόγιά τους!
Οι καθυστερήσεις πληρωμών συνεχίζουν να είναι ένα από τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ΜμΕ και οι αυτοαπασχολούμενοι, ένα εμπόδιο που μπορεί να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο την οικονομία και τη βιωσιμότητά τους.
Ο Κανονισμός
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει λάβει μέτρα για το θέμα και έχει ετοιμάσει κανονισμό που θα αντικαταστήσει την ευρωπαϊκή οδηγία για τις καθυστερήσεις πληρωμών για να την υποβάλει, όπως είχε προγραμματιστεί, προς έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Μόλις εγκριθεί, ο κανόνας θα υπερισχύει των νόμων κάθε χώρας και η εφαρμογή του θα είναι άμεση, σύμφωνα με τα σχέδια την ερχόμενη άνοιξη.
Ο Τιερί Μπρετόν, ευρωπαίος επίτροπος Εσωτερικού Εμπορίου, αναμένεται να παρουσιάσει έναν κανονισμό που θα υποχρεώνει τις εταιρείες να πληρώνουν τα τιμολόγιά τους εντός μέγιστης περιόδου 30 ημερών.
Ο κανόνας θα τερματίσει επίσης τις συμφωνίες μεταξύ εταιρειών για πληρωμή σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από αυτό που ορίζει ο νόμος.
Μια υποχρέωση που στην πράξη δεν τηρείται.
Από το 2021 η ένωση εργοδοτών ΜμΕ έχει εντείνει τον διάλογό της με τις Βρυξέλλες για την αναζήτηση λύσης για τις καθυστερήσεις πληρωμών. Αυτός ο οργανισμός συνεργάστηκε και με τον επίτροπο Εσωτερικής Αγοράς, με επικεφαλής τον Επίτροπο Breton, για την αντιμετώπιση των αλλαγών στην ευρωπαϊκή οδηγία του 2011.
Γίνονται προσπάθειες για να επισπευσθεί η επεξεργασία του νέου προτύπου της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθώς και για τον καθορισμό μέγιστης προθεσμίας πληρωμής από εταιρείες και δημόσιες διοικήσεις, οι οποίες διατηρούν την προθεσμία πληρωμής στις 30 ημέρες τις οποίες, από την άλλη, δεν την τηρούν ποτέ.
Ωστόσο, για τους εργοδότες είναι σημαντικό να προσδιορίζονται ζητήματα όπως ο τρόπος λογιστικής καθυστέρησης πληρωμής και η ημερομηνία έναρξης προκειμένου να τυποποιηθούν τα κριτήρια και να παρέχεται μεγαλύτερη βεβαιότητα.
Οι εταιρείες ζητούν να επιλυθεί άμεσα και στον απόλυτο βαθμό η καθυστέρηση πληρωμής από τις Δημόσιες Διοικήσεις και όχι απλώς να μειωθεί, καθώς σήμερα ο δημόσιος τομέας διαθέτει πόρους και είναι η πηγή σε πολλές περιπτώσεις ανεπιθύμητων καθυστερήσεων πληρωμών προς τις μικρές επιχειρήσεις.
Οι κυρώσεις
Οσον αφορά τις κυρώσεις για εταιρείες που καθυστερούν, η ισπανική ένωση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, για παράδειγμα, τόνισε στην ABC ότι η έγκρισή τους πρέπει να λαμβάνει υπόψη ένα πλαίσιο μείωσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας και απώλειας ρευστότητας.
«Η παραβατικότητα είναι ένα σύνθετο πρόβλημα που χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για να το μειώσει. Με αυτόν τον στόχο, είναι σημαντικό να επιλέγονται μέτρα ευνοϊκά για την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Οι δυσκολίες κερδοφορίας των εταιρειών στο σημερινό πλαίσιο επηρεάζουν τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξή τους, επομένως η προώθηση της κανονικότητας και της πρόσβασης στη χρηματοδότηση θα οδηγήσει σε μείωση των καθυστερήσεων» εξηγεί ο επιχειρηματικός οργανισμός.
Η γενίκευση των ηλεκτρονικών τιμολογίων μπορεί να αποτελέσει ένα καλό μέσο για τον έλεγχο των καθυστερήσεων πληρωμών, δεν ανταποκρίνεται όμως στους ψηφιακούς περιορισμούς των εταιρειών και απαιτεί περισσότερο χρόνο για να εφαρμοστεί.
Latest News
Η Ευρώπη στο... χακί – Το 1/3 του προϋπολογισμού της ΕΕ για αμυντικές δαπάντες
Η ΕΕ αλλάζει πολιτική μετά την εκλογή Τραμπ - Σχεδόν 400 δισ. ευρώ από τα κοινοτικά κονδύλια θα δαπανηθούν για άμυνα και ασφάλεια
Η Wall Street καλωσορίζει την επιστροφή των παχυλών μπόνους
Μετά από δύο χρόνια ισχνών ή και καθόλου μπόνους, τα golden boys της Wall Street έχουν κάθε λόγο να χαίρονται
Η Volkswagen αυξάνει την επένδυση στη Rivian σε 5,8 δισ. δολάρια - Στα σκαριά η κοινοπραξία
Πόσο αυξάνει την επένδυσή της στη Rivian η Volkswagen - Η συμμετοχή της μητρικής εταιρείας και οι βλέψεις για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοντέλων
Ποιοι θέλουν τη συγχώνευση των πετρελαϊκών εταιρειών στη Ρωσία - Το σχέδιο και οι αντιδράσεις
Κυβερνητικοί αξιωματούχοι στον τομέα ενέργειας στη Ρωσία έχουν εκφράσει εδώ και καιρό δυσαρέσκεια για τον περιορισμένο έλεγχο του υπουργείου στις εταιρείες πετρελαίου
Ο πλουσιότερος άνδρας της Ευρώπης πηγαίνει στα δικαστήρια τον Μασκ
Ο Μπερνάρ Αρνό ετοιμάζει τη δικαστική διαμάχη των δύο πλουσιότερων ανθρώπων παγκοσμίως - Τι γίνεται με τα ΜΜΕ της LVMH
Σκληρή «μάχη» στη Σερβία - Τι συμβαίνει με το μεγαλύτερο ορυχείο λιθίου στην Ευρώπη [γράφημα]
Το έργο στη Σερβία αξίας 2,55 δισ. ευρώ, έχει συμφωνήσει να αναλάβει ο κολοσσός στον κλάδο των ορυχείων Rio Tinto Group.
Οι ΗΠΑ ετοιμάζοναι για υπουργό Ίλον - Οι αλλαγές που ετοιμάζει το δεξί χέρι του Τραμπ
Ο Ίλον Μασκ, οι επιχειρήσεις του οποίου περιλαμβάνουν τις εταιρείες Tesla και SpaceX, έχει βαθιά γνώση της Εθνικής Υπηρεσίας Αεροναυπηγικής και Διαστήματος και του Πενταγώνου
Μακρόν-Ντράγκι φοβούνται ευρωδιχασμό - Κίνδυνος εμπορικού πολέμου με ΗΠΑ - Κίνα
«Σαφώς εισερχόμαστε σε έναν κόσμο δασμολογικών πολέμων», διαμήνυσαν Μακρόν - Ντράγκι και έκρουσαν τον κώδωνα κινδύνου
Η νίκη Τραμπ άνοιξε την... όρεξη στον Αντάνι - Επένδυση 10 δισ. του Ινδού μεγιστάνα στις ΗΠΑ
Ο ινδικός πολυκλαδικός όμιλος Αντάνι σχεδιάζει να επενδύσει 10 δισ.δολάρια σε έργα ενέργειας και υποδομών στις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση της Κολομβίας «επιστρέφει» 380 εκατ δολ. στην ισπανική Telefonica
Η Telefonica έχει αποσυρθεί πλέον απο αρκετές απο τις αγορές της Λατινικής Αμερικής