
Οι ΜμΕ στην ΕΕ υφίστανται καθυστερήσεις έως και 81 ημερών στις εισπράξεις, γεγονός που προκαλεί οικονομική ασφυξία, σε πολλές περιπτώσεις ανεπανόρθωτη. Αυτό λένε τα επίσημα στοιχεία.
Στην Ελλάδα αλλά και σε πολλές άλλες χώρες αυτός ο αριθμός είναι πολύ μεγαλύτερος. Η ύφεση έχει προκαλέσει έλλειψη ρευστότητας και δένει τα χέρια των εταιρειών σε έναν ατέλειωτο εμπορικό φαύλο κύκλο.
«Ο συναγερμός της καθυστέρησης δεν σταματά να χτυπά» όπως σημειώνει η ABC:
Κατά μέσο, το 60% των εταιρειών καθυστερούν να πληρώσουν τα τιμολόγιά τους!
Οι καθυστερήσεις πληρωμών συνεχίζουν να είναι ένα από τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ΜμΕ και οι αυτοαπασχολούμενοι, ένα εμπόδιο που μπορεί να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο την οικονομία και τη βιωσιμότητά τους.
Ο Κανονισμός
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει λάβει μέτρα για το θέμα και έχει ετοιμάσει κανονισμό που θα αντικαταστήσει την ευρωπαϊκή οδηγία για τις καθυστερήσεις πληρωμών για να την υποβάλει, όπως είχε προγραμματιστεί, προς έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Μόλις εγκριθεί, ο κανόνας θα υπερισχύει των νόμων κάθε χώρας και η εφαρμογή του θα είναι άμεση, σύμφωνα με τα σχέδια την ερχόμενη άνοιξη.
Ο Τιερί Μπρετόν, ευρωπαίος επίτροπος Εσωτερικού Εμπορίου, αναμένεται να παρουσιάσει έναν κανονισμό που θα υποχρεώνει τις εταιρείες να πληρώνουν τα τιμολόγιά τους εντός μέγιστης περιόδου 30 ημερών.
Ο κανόνας θα τερματίσει επίσης τις συμφωνίες μεταξύ εταιρειών για πληρωμή σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από αυτό που ορίζει ο νόμος.
Μια υποχρέωση που στην πράξη δεν τηρείται.
Από το 2021 η ένωση εργοδοτών ΜμΕ έχει εντείνει τον διάλογό της με τις Βρυξέλλες για την αναζήτηση λύσης για τις καθυστερήσεις πληρωμών. Αυτός ο οργανισμός συνεργάστηκε και με τον επίτροπο Εσωτερικής Αγοράς, με επικεφαλής τον Επίτροπο Breton, για την αντιμετώπιση των αλλαγών στην ευρωπαϊκή οδηγία του 2011.
Γίνονται προσπάθειες για να επισπευσθεί η επεξεργασία του νέου προτύπου της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθώς και για τον καθορισμό μέγιστης προθεσμίας πληρωμής από εταιρείες και δημόσιες διοικήσεις, οι οποίες διατηρούν την προθεσμία πληρωμής στις 30 ημέρες τις οποίες, από την άλλη, δεν την τηρούν ποτέ.
Ωστόσο, για τους εργοδότες είναι σημαντικό να προσδιορίζονται ζητήματα όπως ο τρόπος λογιστικής καθυστέρησης πληρωμής και η ημερομηνία έναρξης προκειμένου να τυποποιηθούν τα κριτήρια και να παρέχεται μεγαλύτερη βεβαιότητα.
Οι εταιρείες ζητούν να επιλυθεί άμεσα και στον απόλυτο βαθμό η καθυστέρηση πληρωμής από τις Δημόσιες Διοικήσεις και όχι απλώς να μειωθεί, καθώς σήμερα ο δημόσιος τομέας διαθέτει πόρους και είναι η πηγή σε πολλές περιπτώσεις ανεπιθύμητων καθυστερήσεων πληρωμών προς τις μικρές επιχειρήσεις.
Οι κυρώσεις
Οσον αφορά τις κυρώσεις για εταιρείες που καθυστερούν, η ισπανική ένωση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, για παράδειγμα, τόνισε στην ABC ότι η έγκρισή τους πρέπει να λαμβάνει υπόψη ένα πλαίσιο μείωσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας και απώλειας ρευστότητας.
«Η παραβατικότητα είναι ένα σύνθετο πρόβλημα που χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για να το μειώσει. Με αυτόν τον στόχο, είναι σημαντικό να επιλέγονται μέτρα ευνοϊκά για την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Οι δυσκολίες κερδοφορίας των εταιρειών στο σημερινό πλαίσιο επηρεάζουν τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξή τους, επομένως η προώθηση της κανονικότητας και της πρόσβασης στη χρηματοδότηση θα οδηγήσει σε μείωση των καθυστερήσεων» εξηγεί ο επιχειρηματικός οργανισμός.
Η γενίκευση των ηλεκτρονικών τιμολογίων μπορεί να αποτελέσει ένα καλό μέσο για τον έλεγχο των καθυστερήσεων πληρωμών, δεν ανταποκρίνεται όμως στους ψηφιακούς περιορισμούς των εταιρειών και απαιτεί περισσότερο χρόνο για να εφαρμοστεί.


Latest News

Μεγάλη, έως και επικίνδυνη, η έκθεση των ξένων στις αγορές των ΗΠΑ
H προειδοποίηση που απευθύνει η Deutsche Bank σε όσους έχουν επενδύσει στα αμερικανικά περιουσιακά στοιχεία

Το σχέδιο του Κρετίνσκι πίσω από εξαγορά της Daily Mail - Πώς σκοπεύει να την μεταμορφώσει
Η Royal Mail αναμένεται -εκτός απροόπτου- να περάσει στα χέρια του Τσέχου μεγιστάνα, Ντάνιελ Κρετίνσκι, στα τέλη Απριλίου

Με καθυστέρηση οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 λόγω δασμών
Η προπαραγγελίες για το Nintendo Switch 2 θα ξεκινήσουν στις 24 Απριλίου - Οι προπαραγγελίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τις 9 Απριλίου

Επένδυση 256 εκατ. ευρώ από την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία Tofas
Η Αρχή Ανταγωνισμού στην Τουρκία ενέκρινε την πώληση της επιχείρησης τοπικής διανομής από την Stellantis στην Tofas

Οι ΗΠΑ ήταν ο μεγαλύτερος παραγωγός σπάνιων γαιών - Υστερα ήρθε... η Κίνα
Μέχρι τη δεκαετία του 1980 οι ΗΠΑ ήταν στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος παραγωγός για σπάνιες γαίες

Δύσκολο στοίχημα το Made in USA- Πώς θα γυρίσει η παραγωγή στις ΗΠΑ
Η αισιοδοξία των CEO's για την ενίσχυση της μεταποιητικής δραστηριότητας αλλά και οι επιφυλάξεις τους

Η διπλή «απειλή» Τραμπ για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες [γραφήματα]
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Stellantis έως την BMW - Σε συνομιλίες ΕΕ και Κίνα για να αποφευχθούν τα χειρότερα

Η βιομηχανία διατηρεί την ανοδική της τάση στην οικονομία της Κίνας
Η Κίνα είναι σίγουρη και ικανή να σταθεροποιήσει την εκτεταμένη βιομηχανική της οικονομία, δηλώνουν αξιωματούχοι της χώρας

Βιετνάμ: Ο «μοναδικός δεσμός» με τις ΗΠΑ – Οι ασκήσεις ισορροπίας
Το Βιετνάμ είναι από τις πρώτες χώρες που έσπευσαν να διαπραγματευτούν με τις ΗΠΑ τους δασμούς - Η επίσκεψη του Σι Τζινπίνγκ

Ιαπωνία: Εξετάζει παραχωρήσεις σε σόγια και ρύζι στις συνομιλίες για τους δασμούς των ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ ανέβαλαν για 90 μέρες τους «αμοιβαίους δασμούς» 24% στα Ιαπωνικά προϊόντα, ενώ σε ισχύ είναι ο καθολικός δασμός 10% και 25% για τα αυτοκίνητα