
Γαλακτοκομικά, σνακ, αναψυκτικά, είδη προσωπικής φροντίδας, καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά είναι οι «μπροστάρηδες» της ακρίβειας στο 7μηνο εφέτος, με τις αυξήσεις να φθάνουν έως και 14,5%.
Σύμφωνα με την έρευνα της Circana (πρώην IRI), την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου τα νοικοκυριά πλήρωσαν στα σούπερ μάρκετ 5,152 δισ. ευρώ από 4,692 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022, δηλαδή 9,8% επιπλέον, ωστόσο σε όγκο τα προϊόντα που αγόρασαν ήταν μόλις 0,6% περισσότερα.
Πότε θα δούμε τα καρτελάκια με «Μόνιμη Μείωση Τιμής»
Από τα 5,152 δισ. ευρώ του φετινού «λογαριασμού», στη διαμόρφωση του οποίου συνέβαλλα και οι αυξημένες τουριστικές ροές, το 1,35 δισ. ευρώ αφορά σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που πλέον καταλαμβάνουν το 26,2% της αγοράς, συμπεριλαμβανομένης βεβαίως της Lidl Hellas.
Σημειώνεται ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων με ετικέτα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ είναι σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με τα επώνυμα. Συγκεκριμένα, η ιδιωτική ετικέτα, με ώθηση και από το «καλάθι του νοικοκυριού», «τρέχει» με ρυθμό 13,3% ενώ τα επώνυμα με ρυθμό 8,6% και το μεγαλύτερο μερίδιο το κατέχουν στις κατηγορίες των τροφίμων.
Όσον αφορά στις προσφορές, το δεύτερο «καταφύγιο» των καταναλωτών εν μέσω άγριας ακρίβειας, στην κατηγορία των τροφίμων το 25,1% πωλείται μέσω κάποιας προωθητικής ενέργειας, στις κατηγορίες των προϊόντων ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το ποσοστό αυτό είναι 28,2% και στα είδη νοικοκυριού το 25,3%. Στο ίδιο διάστημα οι τιμές των καταναλωτικών προϊόντων αυξήθηκαν κατά 9,2%.
Τι «έκοψαν» οι καταναλωτές
Οι κατηγορίες των σνακ, των γαλακτοκομικών, των μη αλκοολούχων ποτών, των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και των αλκοολούχων ποτών είχαν θετικό πρόσημο μεταβολής του όγκου των πωλήσεών τους, κατά 4,7%, 0,3%, 3,5%, 1,5% και 1,9% αντίστοιχα.
Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη μείωση, 3,8%, καταγράφεται στα υλικά μαγειρικής, ακολουθούν τα κατεψυγμένα τρόφιμα με -3,4%, τα απορρυπαντικά και καθαριστικά (-2,1%), τα συσκευασμένα τρόφιμα (-1,3%), τα είδη προσωπικής φροντίδας (-0,3%) και τα άλλα είδη νοικοκυριού (-0,3%).
Τουριστική «ένεση»
Μετά τη «βουτιά» του πρώτου φετινού τριμήνου, οι πωλήσεις σε όγκο σταδιακά βελτιώνονται με αποκορύφωμα τον Ιούλιο, καθώς «μπήκαν» στα ταμεία και τα τουριστικά έσοδα. Κάτι που αποτυπώνεται και από τον ρυθμό ανάπτυξης που καταγράφουν οι περιφερειακές αγορές ανά την Ελλάδα.
Πιο αναλυτικά, η περιοχή της Κρήτης αναδεικνύεται μακράν η καλύτερη περιφερειακή αγορά της χώρας με ρυθμό ανάπτυξης 17,7%, ενώ δεύτερη σημαντικότερη περιοχή σε αύξηση πωλήσεων είναι η Πελοπόννησος με 11,4%, ακολουθεί η Βόρεια Ελλάδα με 10,1%, η Θεσσαλονίκη, η Κεντρική Ελλάδα και η Αττική με 8,8%.
Τα μικρά καταστήματα, αλλά και τα σούπερ μάρκετ με πολύ μεγάλες επιφάνειες συνέχισαν να έχουν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, με 15,7% και 14,3%, αντίστοιχα. Ακολουθούν τα καταστήματα από 400 τ.μ. έως 1.000 τ.μ. με αύξηση 10,2% και τα καταστήματα από 1.000 έως και 2.500 τ.μ. με ρυθμό 6,9%.


Latest News

Ταμείο Ανάκαμψης: Τα πρώτα μαθήματα από το RRF – Τα συμπεράσματα των ευρωβουλευτών από την Αθήνα
Oι ευρωβουλευτές της Ομάδας Εργασίας για την εφαρμογή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας βρίσκονται από χθες στην Αθήνα

Συνεδρίασε η Κυβερνητική Επιτροπή για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση
Στόχος της συνεδρίασης ήταν η ενημέρωση των μελών της Επιτροπής για το διαμορφωμένο στρατηγικό πλαίσιο της Δίκαιης Μετάβασης τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο

Στα 41,7 δισ. αυξήθηκαν τα υπό διαχείριση κεφάλαια των Ελλήνων θεσμικών το α' 3μηνο του 2025
Oι υψηλότερες αποδόσεις καταγράφηκαν στους μετοχικούς Ο.Σ.Ε.Κ.Α. Δείκτη με 16,13%

Παπαθανάσης: Επιπλέον πόροι 83,86 εκατ. στους πληγέντες από τον Daniel
Το σχέδιο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο +

ΙΟΒΕ: Χαμηλώνει στο 2,2% τον πήχη για την ανάπτυξη στην Ελλάδα - Ο ρόλος των δασμών
Ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ Ιωάννης Ρέτσος εκτίμησε ότι η παγκόσμια αναταραχή δεν θα επηρεάσει αρνητικά τον ελληνικό τουρισμό, τουλάχιστον για φέτος
![Μετακόμιση: Ποια είναι τα κίνητρα και τα κριτήρια των Ελλήνων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_metakomisi-600x352.png)
Γιατί μετακομίζουν οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι – Οι νέες τάσεις [γραφήματα]
Τι δείχνει πανευρωπαϊκή έρευνα «European Housing Trend Report 2024» που πραγματοποίησε το κτηματομεσιτικό δίκτυο RE/MAX Europe για την μετακόμιση σε Ελλάδα και Ευρώπη

Υπέρβαση 1,83 δισ. στα φορολογικά έσοδα το πρώτο τρίμηνο
Προϋπολογισμός: Εν μέρει οφείλεται στην καλύτερη απόδοσης στην είσπραξη των φόρων του τρέχοντος έτους (Φ.Π.Α, ΕΦΚ) κάτι που οφείλεται στην εκτεταμένη ακρίβειας

Πώς θα λειτουργήσουν σήμερα τα εμπορικά καταστήματα
Αναλυτικά το ωράριο των καταστημάτων μέχρι τη Δευτέρα 21 Απριλίου

Πώς θα «πέσουν» περισσότερα ακίνητα στην αγορά – Τι ζητούν οι servicers
Ποιες λύσεις προτείνουν οι servicers για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης – Τα κίνητρα στους αγοραστές ακινήτων
![Εξοχική κατοικία: Κέρδη από την αξιοποίηση στην Ελλάδα – Οι αποδόσεις των νεόδμητων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/paros-768x512-1-600x400.jpg)
Συμφέρει η επένδυση σε εξοχική κατοικία; - Τα κέρδη και οι αποδόσεις [γραφήματα]
Σε επενδυτικό «θησαυρό» αναδεικνύεται η εξοχική κατοικία στην Ελλάδα- Τι δείχνουν τα στοιχεία της Elxis – At Home in Greece