Γαλακτοκομικά, σνακ, αναψυκτικά, είδη προσωπικής φροντίδας, καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά είναι οι «μπροστάρηδες» της ακρίβειας στο 7μηνο εφέτος, με τις αυξήσεις να φθάνουν έως και 14,5%.
Σύμφωνα με την έρευνα της Circana (πρώην IRI), την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου τα νοικοκυριά πλήρωσαν στα σούπερ μάρκετ 5,152 δισ. ευρώ από 4,692 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022, δηλαδή 9,8% επιπλέον, ωστόσο σε όγκο τα προϊόντα που αγόρασαν ήταν μόλις 0,6% περισσότερα.
Πότε θα δούμε τα καρτελάκια με «Μόνιμη Μείωση Τιμής»
Από τα 5,152 δισ. ευρώ του φετινού «λογαριασμού», στη διαμόρφωση του οποίου συνέβαλλα και οι αυξημένες τουριστικές ροές, το 1,35 δισ. ευρώ αφορά σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που πλέον καταλαμβάνουν το 26,2% της αγοράς, συμπεριλαμβανομένης βεβαίως της Lidl Hellas.
Σημειώνεται ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων με ετικέτα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ είναι σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με τα επώνυμα. Συγκεκριμένα, η ιδιωτική ετικέτα, με ώθηση και από το «καλάθι του νοικοκυριού», «τρέχει» με ρυθμό 13,3% ενώ τα επώνυμα με ρυθμό 8,6% και το μεγαλύτερο μερίδιο το κατέχουν στις κατηγορίες των τροφίμων.
Όσον αφορά στις προσφορές, το δεύτερο «καταφύγιο» των καταναλωτών εν μέσω άγριας ακρίβειας, στην κατηγορία των τροφίμων το 25,1% πωλείται μέσω κάποιας προωθητικής ενέργειας, στις κατηγορίες των προϊόντων ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το ποσοστό αυτό είναι 28,2% και στα είδη νοικοκυριού το 25,3%. Στο ίδιο διάστημα οι τιμές των καταναλωτικών προϊόντων αυξήθηκαν κατά 9,2%.
Τι «έκοψαν» οι καταναλωτές
Οι κατηγορίες των σνακ, των γαλακτοκομικών, των μη αλκοολούχων ποτών, των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και των αλκοολούχων ποτών είχαν θετικό πρόσημο μεταβολής του όγκου των πωλήσεών τους, κατά 4,7%, 0,3%, 3,5%, 1,5% και 1,9% αντίστοιχα.
Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη μείωση, 3,8%, καταγράφεται στα υλικά μαγειρικής, ακολουθούν τα κατεψυγμένα τρόφιμα με -3,4%, τα απορρυπαντικά και καθαριστικά (-2,1%), τα συσκευασμένα τρόφιμα (-1,3%), τα είδη προσωπικής φροντίδας (-0,3%) και τα άλλα είδη νοικοκυριού (-0,3%).
Τουριστική «ένεση»
Μετά τη «βουτιά» του πρώτου φετινού τριμήνου, οι πωλήσεις σε όγκο σταδιακά βελτιώνονται με αποκορύφωμα τον Ιούλιο, καθώς «μπήκαν» στα ταμεία και τα τουριστικά έσοδα. Κάτι που αποτυπώνεται και από τον ρυθμό ανάπτυξης που καταγράφουν οι περιφερειακές αγορές ανά την Ελλάδα.
Πιο αναλυτικά, η περιοχή της Κρήτης αναδεικνύεται μακράν η καλύτερη περιφερειακή αγορά της χώρας με ρυθμό ανάπτυξης 17,7%, ενώ δεύτερη σημαντικότερη περιοχή σε αύξηση πωλήσεων είναι η Πελοπόννησος με 11,4%, ακολουθεί η Βόρεια Ελλάδα με 10,1%, η Θεσσαλονίκη, η Κεντρική Ελλάδα και η Αττική με 8,8%.
Τα μικρά καταστήματα, αλλά και τα σούπερ μάρκετ με πολύ μεγάλες επιφάνειες συνέχισαν να έχουν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, με 15,7% και 14,3%, αντίστοιχα. Ακολουθούν τα καταστήματα από 400 τ.μ. έως 1.000 τ.μ. με αύξηση 10,2% και τα καταστήματα από 1.000 έως και 2.500 τ.μ. με ρυθμό 6,9%.
Latest News
Πρόστιμα 226 χιλ. ευρώ από τη ΔΙΜΕΑ στη Ρόδο για προϊόντα-απομιμήσεις
Τα στελέχη της Διυπηρεασιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), του Υπουργείου Ανάπτυξης κατέστρεψαν 29.059 τεμάχια απομιμητικών προϊόντων και προχώρησαν σε δυο προσαγωγές για πλαστογραφία
Λιγότερο αισιόδοξοι οι σύμβουλοι μάνατζμεντ για την ελληνική οικονομία [πίνακες]
Τι δείχνει το βαρόμετρο του Συνδέσμου Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος (ΣΕΣΜΑ) για το β’ τρίμηνο του 2024
Πράσινες δεξιότητες για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα - Ξεκινά η επιλογή προγραμμάτων
Το πρόγραμμα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης αφορά συνολικά 75.000 εργαζόμενους
Citigroup: Η Ελλάδα το ισχυρότερο «γύρισμα» από την πανδημία [πίνακες]
Ανθεκτική «βλέπει» την παγκόσμια οικονομία η Citigroup - Οι εκλογές και τα περιθώρια των αγορών
Θεοδωρικάκος σε σούπερ μάρκετ: Ρίξτε τις τιμές και σε άλλα προϊόντα
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της ένωσης σούπερ μάρκετ, μετά από αίτημά τους
Ο νέος ελέφαντας στο δωμάτιο του πληθωρισμού - Τι προκαλεί τώρα την ακρίβεια [γράφημα]
Ποιος είναι ο βασικός λόγος που αντί να μειώνεται ο πληθωρισμός στην Ελλάδα παραμένει στην περιοχή του 3%
Αυτή είναι η ημερομηνία πληρωμής της επιταγής ακρίβειας
Η επιταγή ακρίβειας θα καταβληθεί πριν από τις 20 Δεκεμβρίου και αφορά περίπου 1.900.000 πολίτες
Πυκνώνουν τα σύννεφα στη βιομηχανία λόγω γεωπολιτικών αναταράξεων - Ερευνα του ΙΟΒΕ
Ο δείκτης για το οικονομικό κλίμα του ΙΟΒΕ διαμορφώθηκε στις 107 μονάδες μετά από τη σημαντική άνοδο που είχε σημειώσει στις 110,2 μονάδες
Στις Βρυξέλλες ο Χατζηδάκης για Eurogroup και Ecofin - Η ατζέντα
Ο κ. Χατζηδάκης θα παραστεί σήμερα στη συνεδρίαση του Eurogroup, όπου θα υπάρξει Κοινή Δήλωση για την ανταγωνιστικότητα
Με την πλάτη στον τοίχο η βιομηχανία - Το χτύπημα στην «Επίλεκτος»
Εκρηκτική παραμένει η κατάσταση στη βιομηχανία – Τα προβλήματα φέρνουν σε δύσκολη θέση ακόμη και μεγάλες εταιρείες όπως η Επίλεκτος