Στα ακραία καιρικά φαινόμενα με τις κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias» που έπληξαν τη χώρα μας μέσα σε 20 ημέρες αναφέρθηκε ο καθηγητής Φυσικής της Ατμόσφαιρας και ακαδημαϊκός, Χρήστος Ζερεφος κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον καθώς όπως είπε σε 20-30 χρόνια «δεν θα υπάρχει επιστροφή».

Μιλώντας στο ERTNews, δήλωσε ότι τον κατέλαβε δέος για το μέγεθος της κακοκαιρίας «Daniel» και δεν περίμενε ότι ένα τέτοιο φαινόμενο θα επαναληφθεί τόσο σύντομα έστω και σε μικρότερη ένταση. Σύμφωνα με τον κ. Ζερεφό μόλις υποχωρήσουν τα ύδατα μάλιστα θα πρέπει να αρχίσει ένα τεράστιο, γιγαντιαίο πρόγραμμα ανασυγκρότησης ολόκληρης της χώρας απέναντι στα ακραία καιρικά φαινόμενα».

Κακοκαιρία Elias: Πρώτη σύγκριση των βροχοπτώσεων με τον Daniel

Επιπτώσεις της κακοκαιρίας «Elias» στον Βόλο

«Με κατέλαβε δέος όταν είδα το μέγεθος του ‘Daniel’ και όπως είδα όταν στήθηκε αυτό το ακραίο σύστημα όπου δύο βαρομετρικά χαμηλά τον εμπόδιζαν να μετακινηθεί με αποτέλεσμα να δώσει όλα αυτά τα φαινόμενα. Δεν περίμενα ότι θα είχαμε επανάληψη του φαινομένου – ευτυχώς με μικρότερη, αλλά σημαντική ένταση σε μία καταιγίδα, όπου θα μπορούσε να είναι μία φθινοπωρινή, τα πρωτοβρόχια που λέμε, η οποία εξελίχθηκε όπως εξελίχθηκε και εξελίσσεται λόγω της σημαντικότητας αύξησης της θερμοκρασίας της θάλασσας. Αυτή η αύξηση είναι παντού. Φέτος το έτος 2023 είναι ένα έτος με υπερθερμασμένες θάλασσες», είπε αρχικά.

«Τα λεγόμενα εγγειοβελτιωτικά έργα μόνο βελτιωτικά δεν ήταν όπως φάνηκε»

Στο κατά πόσο η πολιτεία θα μπορούσε να κάνει κάτι μεταξύ «Daniel» και «Elias» για να μην γίνουν τόσες καταστροφές απάντησε:  «Αυτά έπρεπε να γίνουν όχι πυροσβεστικά. Έπρεπε να γίνουν εδώ και δεκαετίες. Τα λεγόμενα εγγειοβελτιωτικά έργα μόνο βελτιωτικά δεν ήταν όπως φάνηκε».

«Θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι όλα τα έργα: φράγματα, διευθέτηση, κατασκευή γεφυρών έπρεπε να γίνουν λαμβάνοντας υπόψη ότι τα φαινόμενα που μας έρχονται είναι φαινόμενα που συμβαίνουν πιο σπανία. Οι υπολογισμοί που γίνονταν παλιά ήταν με 30 χρόνια περιόδους επαναφοράς μετά έγιναν 50 χρόνια. Το ξεκίνησαν οι Γερμανοί και τώρα οι ίδιοι συζητούν ότι οι περίοδοι επαναφοράς πρέπει να πάνε στα 100 και 150 χρόνια. Δηλαδή σπανιότατα φαινόμενα θα τα βλέπουμε πιο συχνά», προσέθεσε.

Εκτίμησε ότι σε αυτές τις 15 ημέρες δεν μπορούσε να γίνει κάτι σημειώνοντας ότι «θα πρέπει από την επόμενη της υποχώρησης των υδάτων να αρχίσει ένα τεράστιο, γιγαντιαίο πρόγραμμα ανασυγκρότησης ολόκληρης της χώρας απέναντι στα ακραία καιρικά φαινόμενα».

«Όλοι οι κλιματολογικοί υπολογισμοί και όλα τα μοντέλα σε όλα τα ερευνητικά κέντρα δείχνουν ότι η συχνότητα εμφάνισης και η ένταση των ακραίων καιρικών φαινομένων όσο περνάνε τα χρόνια θα αυξάνει», συμπλήρωσε και εξέφρασε τ η δυσοίωνη πρόβλεψη πως «μετά το 2050-2060 ό,τι και να κάνουμε δεν θα υπάρχει δρόμος επιστροφής. Γι’ αυτό φωνάζουμε», συμπλήρωσε και υπογράμμισε ότι και οι ίδιοι οι επιστήμονες μαθαίνουν ακόμα την κλιματική αλλαγή.

Τέλος, κάνοντας ακόμα μία απαισιόδοξη πρόβλεψη ανέφερε πως: «θα πληρώσουν και άλλες περιοχές και η χώρα μας. Η Μεσόγειος είναι στο κόκκινο. Δεν είμαστε μόνοι μας. Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουν και στην Ισπανία,  στην Τουρκία και πρόσφατα στη  Λιβύη είναι χαρακτηριστικά της αποσταθεροποίησης του κλίματος» και έκανε έκκληση για εφαρμογή των νόμων.

Πηγή in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Πλημμύρες: Φαινόμενα ανάλογα της Βαλένθια θα εμφανίζονται πολύ συχνότερα – Οι εκτιμήσεις για την Ελλάδα
Green |

Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα

Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή

ΕΕ: Πρόσθετοι δασμοί έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Green |

Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».