Λιγότερα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και οικιακής χρήσης αγοράζουν οι γάλλοι καταναλωτές, καθώς οι τιμές των προϊόντων μεγάλων εταιρειών όπως η P&G και η Unilever αυξάνονται, σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε το Reuters.
Η αλλαγή στις συνήθειες των καταναλωτών θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα νέο πεδίο αντιπαραθέσεων ανάμεσα στους λιανέμπορους, τους πολιτικούς και τους παραγωγούς καταναλωτικών αγαθών για τις «τσιμπημένες» τιμές.
Γαλλία: Σε Νestle και Danone το «μπαλάκι» κατά της ακρίβειας
«Κόβουν» από παντού
Τα στοιχεία, που συνέλεξε η NielsenIQ, έδειξαν ότι οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων για το αφρόλουτρο, τα ταμπόν, το υγρό πιάτων, το απορρυπαντικό ρούχων και το χαρτί υγείας μειώθηκαν το έτος που έληξε στις 17 Σεπτεμβρίου. Οι τιμές των σούπερ μάρκετ για τα είδη σε καθεμία από αυτές τις κατηγορίες ήταν σημαντικά υψηλότερες αυτόν τον μήνα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
«Όταν υπάρχουν καλές εναλλακτικές λύσεις ιδιωτικής ετικέτας, βλέπετε μια μεγάλη στροφή προς τις ιδιωτικές ετικέτες», δήλωσε ο Άντον Ντελμπάρ, επικεφαλής οικονομολόγος της Eurocommerce.
«Και αυτό που βλέπετε επίσης, είναι ότι κάποιοι άνθρωποι πράγματι τρώνε λιγότερο, κάνουν λιγότερο ντους, καθαρίζουν λιγότερο το σπίτι ή χρησιμοποιούν λιγότερο προϊόν για το πλυντήριο πιάτων ή το πλυντήριο ρούχων τους», πρόσθεσε.
Η κυβέρνηση του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν λαμβάνει μέτρα για να αντιμετωπίσει την ακρίβεια, ελπίζοντας ότι οι μειώσεις των τιμών θα μπορέσουν να τεθούν σε ισχύ από τις 15 Ιανουαρίου αντί από την 1η Μαρτίου, επισπεύδοντας τις διαπραγματεύσεις με παραγωγούς και σούπερ μάρκετ.
Shrinkflation και ιδιωτικές ετικέτες
Οι παραγωγοί τροφίμων, όπως η Nestle και η Pepsico, έχουν επικριθεί από τα σούπερ μάρκετ και τους πολιτικούς γιατί δεν «συνεργάζονται« στις διαπραγματεύσεις για τις τιμές και γιατί μειώνουν το μέγεθος των συσκευασιών των προϊόντων.
Η Carrefour, η οποία έχει ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη ως ο δεύτερος μεγαλύτερος διαχειριστής σούπερ μάρκετ στη Γαλλία, τοποθέτησε την προηγούμενη εβδομάδα ετικέτες «shrinkflation» σε προϊόντα που γίνονται μικρότερα χωρίς μειώσεις τιμών.
Οι μεγάλες μάρκες, όπως το απορρυπαντικό ρούχων Ariel και τα σαπούνια Dove, κυριαρχούν εδώ και χρόνια στην αγορά έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Ωστόσο, τα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν ότι οι όγκοι των προϊόντων προσωπικής υγιεινής ιδιωτικής ετικέτας αυξάνονται, ενώ αυτοί των μεγάλων μαρκών μειώνονται. Για παράδειγμα, οι όγκοι πωλήσεων του αφρόλουτρου μειώθηκαν κατά 6% συνολικά και κατά 10% για τις μεγάλες μάρκες, αλλά αυξήθηκαν κατά 14% για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Latest News
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο