Λιγότερα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και οικιακής χρήσης αγοράζουν οι γάλλοι καταναλωτές, καθώς οι τιμές των προϊόντων μεγάλων εταιρειών όπως η P&G και η Unilever αυξάνονται, σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε το Reuters.
Η αλλαγή στις συνήθειες των καταναλωτών θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα νέο πεδίο αντιπαραθέσεων ανάμεσα στους λιανέμπορους, τους πολιτικούς και τους παραγωγούς καταναλωτικών αγαθών για τις «τσιμπημένες» τιμές.
Γαλλία: Σε Νestle και Danone το «μπαλάκι» κατά της ακρίβειας
«Κόβουν» από παντού
Τα στοιχεία, που συνέλεξε η NielsenIQ, έδειξαν ότι οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων για το αφρόλουτρο, τα ταμπόν, το υγρό πιάτων, το απορρυπαντικό ρούχων και το χαρτί υγείας μειώθηκαν το έτος που έληξε στις 17 Σεπτεμβρίου. Οι τιμές των σούπερ μάρκετ για τα είδη σε καθεμία από αυτές τις κατηγορίες ήταν σημαντικά υψηλότερες αυτόν τον μήνα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
«Όταν υπάρχουν καλές εναλλακτικές λύσεις ιδιωτικής ετικέτας, βλέπετε μια μεγάλη στροφή προς τις ιδιωτικές ετικέτες», δήλωσε ο Άντον Ντελμπάρ, επικεφαλής οικονομολόγος της Eurocommerce.
«Και αυτό που βλέπετε επίσης, είναι ότι κάποιοι άνθρωποι πράγματι τρώνε λιγότερο, κάνουν λιγότερο ντους, καθαρίζουν λιγότερο το σπίτι ή χρησιμοποιούν λιγότερο προϊόν για το πλυντήριο πιάτων ή το πλυντήριο ρούχων τους», πρόσθεσε.
Η κυβέρνηση του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν λαμβάνει μέτρα για να αντιμετωπίσει την ακρίβεια, ελπίζοντας ότι οι μειώσεις των τιμών θα μπορέσουν να τεθούν σε ισχύ από τις 15 Ιανουαρίου αντί από την 1η Μαρτίου, επισπεύδοντας τις διαπραγματεύσεις με παραγωγούς και σούπερ μάρκετ.
Shrinkflation και ιδιωτικές ετικέτες
Οι παραγωγοί τροφίμων, όπως η Nestle και η Pepsico, έχουν επικριθεί από τα σούπερ μάρκετ και τους πολιτικούς γιατί δεν «συνεργάζονται« στις διαπραγματεύσεις για τις τιμές και γιατί μειώνουν το μέγεθος των συσκευασιών των προϊόντων.
Η Carrefour, η οποία έχει ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη ως ο δεύτερος μεγαλύτερος διαχειριστής σούπερ μάρκετ στη Γαλλία, τοποθέτησε την προηγούμενη εβδομάδα ετικέτες «shrinkflation» σε προϊόντα που γίνονται μικρότερα χωρίς μειώσεις τιμών.
Οι μεγάλες μάρκες, όπως το απορρυπαντικό ρούχων Ariel και τα σαπούνια Dove, κυριαρχούν εδώ και χρόνια στην αγορά έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Ωστόσο, τα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν ότι οι όγκοι των προϊόντων προσωπικής υγιεινής ιδιωτικής ετικέτας αυξάνονται, ενώ αυτοί των μεγάλων μαρκών μειώνονται. Για παράδειγμα, οι όγκοι πωλήσεων του αφρόλουτρου μειώθηκαν κατά 6% συνολικά και κατά 10% για τις μεγάλες μάρκες, αλλά αυξήθηκαν κατά 14% για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Latest News
«Δεν είναι μπλόφα» - Συνεργάτης του Τραμπ προειδοποιεί την ΕΕ για τους δασμούς
Αυτό που θα πρέπει να περιμένει η Ευρώπη είναι ότι θα προχωρήσει άμεσα στην επιβολή των δασμών, προειδοποιούν άνθρωποι που ξέρουν καλά τον Τραμπ
Οριστικό λουκέτο στην Audi Βρυξελλών
Από επεισόδια με αστυνομικούς συνοδεύτηκαν οι διαπραγματεύσεις για αποζημιώσεις στους 3.000 απασχολούμενους στην Audi Βρυξελλών που χάνουν τη δουλειά τους τέλος Μαρτίου
Γιατί οι Αμερικανοί Gen Z λατρεύουν την Temu
Τα δεδομένα μίλησαν και η αγάπη της Gen Z για την Temu είναι πραγματική
Πώς η UNESCO σχεδιάζει να ενισχύσει την ελκυστικότητα του σάκε
Το σάκε είναι μια ζωντανή ενσάρκωση των εποχιακών ρυθμών, των κοινοτικών αξιών και της καλλιτεχνικής κληρονομιάς της Ιαπωνίας
Η τεράστια επένδυση του Πεκίνου στο Περού ενδυναμώνει τη θέση της Κίνας στην Ν. Αμερική
Ο Σι Τζινπίνγκ εγκαινίασε το λιμάνι βαθέων υδάτων το οποίο θα διαχειρίζεται η COSCO επί 30 χρόνια
Νέα mega-δωρεά της Μακένζι Σκοτ μετά από πώληση μετοχών της Amazon αξίας 8 δισ.
Μακένζι Σκοτ, προσέφερε 65 εκατομμύρια δολάρια σε μια μη κερδοσκοπική εταιρεία με έδρα τη Νέα Υόρκη,
Booking.com και Meta στο στόχαστρο της Κομισιόν
Ανοίγει η αγορά αναζήτησης τουριστικών καταλυμάτων - Με πρόστιμο-ρεκόρ 798 εκατ. ευρώ απειλείται ο όμιλος του Ζούκερμπεργκ
Το «όραμα» του Μακρόν για το μέλλον της Ευρώπης - Η έκθεση Ντράγκι και οι «πρωταθλητές»
Τι ανέφερε στο Κολλέγιο της Γαλλίας ο Μακρόν αναφορικά με ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα - Η ανάγκη για ατζέντα απλούστευσης
Σε κορυφαία θυγατρική της LVMH μεταφέρει τον γιο του Αλεξάντρ ο Μπερνάρ Αρνό
Οι διοικητικές θέσεις στην LVMH του Μπερνάρ Αρνό είναι τα τελευταία χρόνια οικογενειακή υπόθεση
Μικρό «καλάθι» από τις πετρελαϊκές για τις υποσχέσεις Τραμπ
Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υπόσχεται μεγαλύτερη παραγωγή και εξαγωγές, αλλά ο κλάδος δεν χειροκροτεί τις εμμονές του