
Λιγότερα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και οικιακής χρήσης αγοράζουν οι γάλλοι καταναλωτές, καθώς οι τιμές των προϊόντων μεγάλων εταιρειών όπως η P&G και η Unilever αυξάνονται, σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε το Reuters.
Η αλλαγή στις συνήθειες των καταναλωτών θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα νέο πεδίο αντιπαραθέσεων ανάμεσα στους λιανέμπορους, τους πολιτικούς και τους παραγωγούς καταναλωτικών αγαθών για τις «τσιμπημένες» τιμές.
Γαλλία: Σε Νestle και Danone το «μπαλάκι» κατά της ακρίβειας
«Κόβουν» από παντού
Τα στοιχεία, που συνέλεξε η NielsenIQ, έδειξαν ότι οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων για το αφρόλουτρο, τα ταμπόν, το υγρό πιάτων, το απορρυπαντικό ρούχων και το χαρτί υγείας μειώθηκαν το έτος που έληξε στις 17 Σεπτεμβρίου. Οι τιμές των σούπερ μάρκετ για τα είδη σε καθεμία από αυτές τις κατηγορίες ήταν σημαντικά υψηλότερες αυτόν τον μήνα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

«Όταν υπάρχουν καλές εναλλακτικές λύσεις ιδιωτικής ετικέτας, βλέπετε μια μεγάλη στροφή προς τις ιδιωτικές ετικέτες», δήλωσε ο Άντον Ντελμπάρ, επικεφαλής οικονομολόγος της Eurocommerce.
«Και αυτό που βλέπετε επίσης, είναι ότι κάποιοι άνθρωποι πράγματι τρώνε λιγότερο, κάνουν λιγότερο ντους, καθαρίζουν λιγότερο το σπίτι ή χρησιμοποιούν λιγότερο προϊόν για το πλυντήριο πιάτων ή το πλυντήριο ρούχων τους», πρόσθεσε.
Η κυβέρνηση του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν λαμβάνει μέτρα για να αντιμετωπίσει την ακρίβεια, ελπίζοντας ότι οι μειώσεις των τιμών θα μπορέσουν να τεθούν σε ισχύ από τις 15 Ιανουαρίου αντί από την 1η Μαρτίου, επισπεύδοντας τις διαπραγματεύσεις με παραγωγούς και σούπερ μάρκετ.
Shrinkflation και ιδιωτικές ετικέτες
Οι παραγωγοί τροφίμων, όπως η Nestle και η Pepsico, έχουν επικριθεί από τα σούπερ μάρκετ και τους πολιτικούς γιατί δεν «συνεργάζονται« στις διαπραγματεύσεις για τις τιμές και γιατί μειώνουν το μέγεθος των συσκευασιών των προϊόντων.
Η Carrefour, η οποία έχει ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη ως ο δεύτερος μεγαλύτερος διαχειριστής σούπερ μάρκετ στη Γαλλία, τοποθέτησε την προηγούμενη εβδομάδα ετικέτες «shrinkflation» σε προϊόντα που γίνονται μικρότερα χωρίς μειώσεις τιμών.
Οι μεγάλες μάρκες, όπως το απορρυπαντικό ρούχων Ariel και τα σαπούνια Dove, κυριαρχούν εδώ και χρόνια στην αγορά έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Ωστόσο, τα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν ότι οι όγκοι των προϊόντων προσωπικής υγιεινής ιδιωτικής ετικέτας αυξάνονται, ενώ αυτοί των μεγάλων μαρκών μειώνονται. Για παράδειγμα, οι όγκοι πωλήσεων του αφρόλουτρου μειώθηκαν κατά 6% συνολικά και κατά 10% για τις μεγάλες μάρκες, αλλά αυξήθηκαν κατά 14% για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.


Latest News

Πώς οι δαπάνες της Γερμανίας αυξάνουν το κόστος δανεισμού σε όλη την ευρωζώνη
Οι επενδυτές προειδοποιούν ότι οι υψηλότερες αποδόσεις των ομολόγων θα μπορούσαν να δυσκολέψουν ολόκληρη την ευρωζώνη να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες

Πληθωρισμό 3,5% και κίνδυνο ύφεσης στις ΗΠΑ «βλέπει» η Goldman Sachs
Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι ο κίνδυνος από τους δασμούς της 2ας Απριλίου είναι μεγαλύτερος από ό,τι πολλοί συμμετέχοντες στην αγορά είχαν υποθέσει προηγουμένως, επισημαίνει η Goldman Sachs

Αν «υπαναχωρήσει» θα έχει μεγάλα προβλήματα - Η απειλή Τραμπ στον Ζελένσκι για σπάνιες γαίες
«Προσπαθεί να υπαναχωρήσει από τη συμφωνία για τις σπάνιες γαίες κι αν το κάνει θα έχει μεγάλα προβλήματα, πολύ μεγάλα προβλήματα», δηλώνει ο Τραμπ για τον πρόεδρο της Ουκρανίας.

Η ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το Switch 2
Η Nintendo στοιχηματίζει στη μετατόπιση της παραγωγής παιχνιδομηχανών από την Κίνα στο Βιετνάμ για να αμτιμετωπίσει τους αμερικανικούς δασμούς

Οδηγοί των Uber – Lyft στην Καλιφόρνια διεκδικούν απλήρωτους μισθούς
Οι οδηγοί των Uber και Lyft πραγματοποίησαν διαδηλώσεις από το Σαν Φρανσίσκο στο Σαν Ντιέγκο εν μέσω συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων

Ρεκόρ κερδών για τον μεγαλύτερο παραγωγό πετρελαίου και αερίου της Ασίας
Η PetroChina ελέγχεται από το κινεζικό κράτος παρήγαγε 941,8 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου το 2024

Με την εκλογή Τραμπ, οι αυταρχικοί ηγέτες έχουν αναθαρρέψει
Οι αυταρχικοί ηγέτες παγκοσμίως φαίνεται ότι έχουν πάρει θάρρος από τις πράξεις και τις πολιτικές του Ντόναλντ Τραμπ

Το αντιαμερικανικό αίσθημα ανεβαίνει στην Ευρώπη, ο Τραμπ πυροδοτεί την οργή
Αυξάνεται το ποσοστό των Ευρωπαίων που αρνούνται να αγοράσουν αμερικανικά προϊόντα λόγω των πολιτικλων του προέδρου Τραμπ

Επιστροφή σε... δοκιμασμένες συνταγές για τη Volvo - Eνας βετεράνος στο τιμόνι
Ο Hakan Samuelsson, 74 ετών, θα διαδεχθεί τον Jim Rowan στο τιμόνι της Volvo Cars, ο οποίος θα παραιτηθεί στις 31 Μαρτίου

Oι ΗΠΑ «κόβουν» τις πληρωμές πετρελαίου από Βενεζουέλα - Eπιβεβαίωση από Eni
Οι ΗΠΑ είχε ενημερώσει την Eni για την επικείμενη ακύρωση των αδειών που τους επιτρέπουν να εξάγουν πετρέλαιο και υποπροϊόντα της Βενεζουέλας