
Στην έλλειψη συντήρησης που θα έπρεπε να γίνεται κάθε χρόνο, αποδίδει τα προβλήματα που διαπιστώθηκαν στο στέγαστρο Καλατράβα και τα οποία οδήγησαν στο «λουκέτο» που μπήκε χθες στο ΟΑΚΑ και το ποδηλατοδρόμιο, ο καθηγητής αντισεισμικών κατασκευών, Παναγιώτης Καρύδης.
Ο καθηγητής εξηγεί γιατί δημιουργήθηκε πρόβλημα, ποιοι κίνδυνοι ελλοχεύουν και, ούτε λίγο ούτε πολύ, και αυτός, όπως και ο πρώην πρόεδρος των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων, Πέτρος Γαλακτόπουλος, εκτιμά ότι από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα λέγοντας χαρακτηριστικά: «μπορεί να μπορεί να σπάσει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση δυστυχώς».
«Κατά την άποψή μου αναμενόμενο είναι το αποτέλεσμα της μελέτης, το οποίο το θεωρώ πάρα πολύ σημαντικό και τεκμηριωμένο. Εξωτερικά δεν το έχω διαβάσει, αλλά και εγώ από καιρό είχα μία παρόμοια άποψη διότι πρώτον δεν υπάρχει καμία συντήρηση 20 χρόνια τώρα».
Πόσο θα παραμείνει κλειστό το ΟΑΚΑ – Πού εντοπίζεται το πρόβλημα στατικότητας
«Είναι οι συγκολλήσεις, οι ενώσεις με τα μπουλόνια, οι κόμβοι, οι συνδέσεις και ιδιαίτερα θα μπορούσα να πω ότι είναι ένα άλλο ύπουλο στοιχείο το οποίο είναι και εξαιρετικά δύσκολο να διαγνωστεί. (…) Tο στέγαστρο αυτό κουνάει, ταλαντώνεται, ταλαντώνεται ακόμα περισσότερο όταν φυσάει άνεμος ή υπάρχει βροχή κλπ κλπ» εξήγησε ο καθηγητής, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Τι είναι το φαινόμενο stress corrosion
Όπως λέει ο καθηγητής, εκτός από την κανονική διάβρωση, υπάρχει το φαινόμενο του stress corrosion, δηλαδή η πρόσθετη διάβρωση λόγω μεγάλης έντασης σε ορισμένα σημεία.
«Επιταχύνεται η διάβρωση σε ορισμένα σημεία των κόμβων όπου υπάρχει μεγάλη εντατική κατάσταση».
«Μπορεί να σπάσει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση»
«Το τρίτο, το οποίο είναι ύπουλο, είναι η κόπωση του υλικού από τις ταλαντώσεις. Κάθε κομμάτι του στεγάστρου έχει τη δική του ιδιοταλάντωση. Εάν λοιπόν δούμε σε συχνότητα ενός hertz, δηλαδή ένας κύκλος ανά δευτερόλεπτο, αυτά τα 20 χρόνια έχουν περί τις 700 εκατομμύρια κύκλους δονήσεις που σημαίνει ότι έχει κοπωθεί το υλικό πάρα πολύ και είναι δύσκολο διαγνώσιμο. Το αποτέλεσμα είναι να μπορεί να σπάσει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση δυστυχώς» συγκλονίζει.
«Τι να πω είναι η κακιά μας μοίρα; Το DNA μας; Δεν συντηρούμε τα έργα που κάνουμε. Έχουμε μία εγκατεστημένη περιουσία, μία υποδομή, ένα πλούτο της χώρας που χρειάζεται να πληρώνουμε κάποια χρήματα ετησίως. Για τη συγκεκριμένη περίπτωση εκτιμώ ότι θα έπρεπε να δαπανώνται περί τα 2 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για τη συντήρηση του συγκεκριμένου έργου. Ρωτώ λοιπόν πόσα λεφτά έχουν δαπανηθεί για την κατάλληλη συντήρηση;» καταλήγει.
Αυτοψία στο ΟΑΚΑ και το στέγαστρο Καλατράβα από ψηλά
Το Up Stories με χρήση ειδικού drone έκανε σήμερα, Σάββατο, μια πρόχειρη αυτοψία στο χώρο του ΟΑΚΑ και πάνω από την στέγη Καλατράβα.
Δείτε το βίντεο:
Πηγή: in.gr


Latest News

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,