
Στην έλλειψη συντήρησης που θα έπρεπε να γίνεται κάθε χρόνο, αποδίδει τα προβλήματα που διαπιστώθηκαν στο στέγαστρο Καλατράβα και τα οποία οδήγησαν στο «λουκέτο» που μπήκε χθες στο ΟΑΚΑ και το ποδηλατοδρόμιο, ο καθηγητής αντισεισμικών κατασκευών, Παναγιώτης Καρύδης.
Ο καθηγητής εξηγεί γιατί δημιουργήθηκε πρόβλημα, ποιοι κίνδυνοι ελλοχεύουν και, ούτε λίγο ούτε πολύ, και αυτός, όπως και ο πρώην πρόεδρος των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων, Πέτρος Γαλακτόπουλος, εκτιμά ότι από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα λέγοντας χαρακτηριστικά: «μπορεί να μπορεί να σπάσει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση δυστυχώς».
«Κατά την άποψή μου αναμενόμενο είναι το αποτέλεσμα της μελέτης, το οποίο το θεωρώ πάρα πολύ σημαντικό και τεκμηριωμένο. Εξωτερικά δεν το έχω διαβάσει, αλλά και εγώ από καιρό είχα μία παρόμοια άποψη διότι πρώτον δεν υπάρχει καμία συντήρηση 20 χρόνια τώρα».
Πόσο θα παραμείνει κλειστό το ΟΑΚΑ – Πού εντοπίζεται το πρόβλημα στατικότητας
«Είναι οι συγκολλήσεις, οι ενώσεις με τα μπουλόνια, οι κόμβοι, οι συνδέσεις και ιδιαίτερα θα μπορούσα να πω ότι είναι ένα άλλο ύπουλο στοιχείο το οποίο είναι και εξαιρετικά δύσκολο να διαγνωστεί. (…) Tο στέγαστρο αυτό κουνάει, ταλαντώνεται, ταλαντώνεται ακόμα περισσότερο όταν φυσάει άνεμος ή υπάρχει βροχή κλπ κλπ» εξήγησε ο καθηγητής, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Τι είναι το φαινόμενο stress corrosion
Όπως λέει ο καθηγητής, εκτός από την κανονική διάβρωση, υπάρχει το φαινόμενο του stress corrosion, δηλαδή η πρόσθετη διάβρωση λόγω μεγάλης έντασης σε ορισμένα σημεία.
«Επιταχύνεται η διάβρωση σε ορισμένα σημεία των κόμβων όπου υπάρχει μεγάλη εντατική κατάσταση».
«Μπορεί να σπάσει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση»
«Το τρίτο, το οποίο είναι ύπουλο, είναι η κόπωση του υλικού από τις ταλαντώσεις. Κάθε κομμάτι του στεγάστρου έχει τη δική του ιδιοταλάντωση. Εάν λοιπόν δούμε σε συχνότητα ενός hertz, δηλαδή ένας κύκλος ανά δευτερόλεπτο, αυτά τα 20 χρόνια έχουν περί τις 700 εκατομμύρια κύκλους δονήσεις που σημαίνει ότι έχει κοπωθεί το υλικό πάρα πολύ και είναι δύσκολο διαγνώσιμο. Το αποτέλεσμα είναι να μπορεί να σπάσει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση δυστυχώς» συγκλονίζει.
«Τι να πω είναι η κακιά μας μοίρα; Το DNA μας; Δεν συντηρούμε τα έργα που κάνουμε. Έχουμε μία εγκατεστημένη περιουσία, μία υποδομή, ένα πλούτο της χώρας που χρειάζεται να πληρώνουμε κάποια χρήματα ετησίως. Για τη συγκεκριμένη περίπτωση εκτιμώ ότι θα έπρεπε να δαπανώνται περί τα 2 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για τη συντήρηση του συγκεκριμένου έργου. Ρωτώ λοιπόν πόσα λεφτά έχουν δαπανηθεί για την κατάλληλη συντήρηση;» καταλήγει.
Αυτοψία στο ΟΑΚΑ και το στέγαστρο Καλατράβα από ψηλά
Το Up Stories με χρήση ειδικού drone έκανε σήμερα, Σάββατο, μια πρόχειρη αυτοψία στο χώρο του ΟΑΚΑ και πάνω από την στέγη Καλατράβα.
Δείτε το βίντεο:
Πηγή: in.gr


Latest News

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»