Στην έλλειψη συντήρησης που θα έπρεπε να γίνεται κάθε χρόνο, αποδίδει τα προβλήματα που διαπιστώθηκαν στο στέγαστρο Καλατράβα και τα οποία οδήγησαν στο «λουκέτο» που μπήκε χθες στο ΟΑΚΑ και το ποδηλατοδρόμιο, ο καθηγητής αντισεισμικών κατασκευών, Παναγιώτης Καρύδης.
Ο καθηγητής εξηγεί γιατί δημιουργήθηκε πρόβλημα, ποιοι κίνδυνοι ελλοχεύουν και, ούτε λίγο ούτε πολύ, και αυτός, όπως και ο πρώην πρόεδρος των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων, Πέτρος Γαλακτόπουλος, εκτιμά ότι από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα λέγοντας χαρακτηριστικά: «μπορεί να μπορεί να σπάσει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση δυστυχώς».
«Κατά την άποψή μου αναμενόμενο είναι το αποτέλεσμα της μελέτης, το οποίο το θεωρώ πάρα πολύ σημαντικό και τεκμηριωμένο. Εξωτερικά δεν το έχω διαβάσει, αλλά και εγώ από καιρό είχα μία παρόμοια άποψη διότι πρώτον δεν υπάρχει καμία συντήρηση 20 χρόνια τώρα».
Πόσο θα παραμείνει κλειστό το ΟΑΚΑ – Πού εντοπίζεται το πρόβλημα στατικότητας
«Είναι οι συγκολλήσεις, οι ενώσεις με τα μπουλόνια, οι κόμβοι, οι συνδέσεις και ιδιαίτερα θα μπορούσα να πω ότι είναι ένα άλλο ύπουλο στοιχείο το οποίο είναι και εξαιρετικά δύσκολο να διαγνωστεί. (…) Tο στέγαστρο αυτό κουνάει, ταλαντώνεται, ταλαντώνεται ακόμα περισσότερο όταν φυσάει άνεμος ή υπάρχει βροχή κλπ κλπ» εξήγησε ο καθηγητής, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Τι είναι το φαινόμενο stress corrosion
Όπως λέει ο καθηγητής, εκτός από την κανονική διάβρωση, υπάρχει το φαινόμενο του stress corrosion, δηλαδή η πρόσθετη διάβρωση λόγω μεγάλης έντασης σε ορισμένα σημεία.
«Επιταχύνεται η διάβρωση σε ορισμένα σημεία των κόμβων όπου υπάρχει μεγάλη εντατική κατάσταση».
«Μπορεί να σπάσει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση»
«Το τρίτο, το οποίο είναι ύπουλο, είναι η κόπωση του υλικού από τις ταλαντώσεις. Κάθε κομμάτι του στεγάστρου έχει τη δική του ιδιοταλάντωση. Εάν λοιπόν δούμε σε συχνότητα ενός hertz, δηλαδή ένας κύκλος ανά δευτερόλεπτο, αυτά τα 20 χρόνια έχουν περί τις 700 εκατομμύρια κύκλους δονήσεις που σημαίνει ότι έχει κοπωθεί το υλικό πάρα πολύ και είναι δύσκολο διαγνώσιμο. Το αποτέλεσμα είναι να μπορεί να σπάσει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση δυστυχώς» συγκλονίζει.
«Τι να πω είναι η κακιά μας μοίρα; Το DNA μας; Δεν συντηρούμε τα έργα που κάνουμε. Έχουμε μία εγκατεστημένη περιουσία, μία υποδομή, ένα πλούτο της χώρας που χρειάζεται να πληρώνουμε κάποια χρήματα ετησίως. Για τη συγκεκριμένη περίπτωση εκτιμώ ότι θα έπρεπε να δαπανώνται περί τα 2 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για τη συντήρηση του συγκεκριμένου έργου. Ρωτώ λοιπόν πόσα λεφτά έχουν δαπανηθεί για την κατάλληλη συντήρηση;» καταλήγει.
Αυτοψία στο ΟΑΚΑ και το στέγαστρο Καλατράβα από ψηλά
Το Up Stories με χρήση ειδικού drone έκανε σήμερα, Σάββατο, μια πρόχειρη αυτοψία στο χώρο του ΟΑΚΑ και πάνω από την στέγη Καλατράβα.
Δείτε το βίντεο:
Πηγή: in.gr
Latest News
Αυξήθηκε 1,4% η παραγωγή στις κατασκευές στην ευρωζώνη τον Νοέμβριο
Η παραγωγή στις κατασκευές αυξήθηκε κατά 1,6% για την κατασκευή κτιρίων και κατά 4,5% για τα έργα πολιτικού μηχανικού
Διαγωνισμός για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος χώρου του ΟΑΚΑ
Ποιες παρεμβάσεις περιλαμβάνονται στο έργο - Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών έχει οριστεί η Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου 2025
Κι άλλα έργα 11,5 εκατ. για το λίφτινγκ στο ΟΑΚΑ – Ο νέος διαγωνισμός
Για το λίφτινγκ στο ΟΑΚΑ το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε νέο διαγωνισμό που αφορά σε έργα στον περιβάλλοντα χώρο του «Σπύρος Λούης»
Πόσο θωρακισμένη είναι η Θεσσαλία από έναν νέο...Daniel - Πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα
Τι ανέφερε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας για τα φράγματα σε Πύλη, Μουζάκι και τα έργα στη λίμνη Κάρλα
Το σχέδιο για την ανάκαμψη της Θεσσαλίας - Οι βασικές προτεραιότητες για το 2025
Κουρέτας: Περίπου το 70% των επιχειρήσεων και αγροτικών εκμεταλλεύσεων που επλήγησαν από την κακοκαιρία Daniel έχει λάβει επιχορηγήσεις
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική