
«Κόκκινος συναγερμός» σήμανε το απόγευμα της Παρασκευής (30/9) στην κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΑΚΑ, όταν έγινε γνωστό το πόρισμα της στατικής μελέτης του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με το οποίο υπάρχει πρόβλημα στατικότητας στο Στέγαστρο Καλατράβα.
Ειδικότερα, στη μελέτη αναφέρεται ότι «οι μεταλλικές κατασκευές του Στεγάστρου του κεντρικού σταδίου και του ποδηλατοδρομίου δεν ανταποκρίνονται στα κανονιστικά επιτρεπόμενα επίπεδα στατικής επάρκειας».
Έτσι, ελήφθη η απόφαση να μπει «λουκέτο» στο «στολίδι» των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 ενώ τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσει και δεύτερη μελέτη, προκειμένου να ερευνηθούν διεξοδικότερα και να επιβεβαιωθούν ή όχι τα στοιχεία της σημερινής μελέτης.
Λουκέτο στο ΟΑΚΑ: Πώς το ΤΑΙΠΕΔ πρόλαβε τα χειρότερα… Οι έλεγχοι με εναερίτες
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΟΑΚΑ: «Στο πλαίσιο σύμβασης μεταξύ του υπουργείου Αθλητισμού, του ΟΑΚΑ και του ΤΑΙΠΕΔ για το έργο «Ανακαίνιση Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών», παρελήφθη μελέτη για την εκτεταμένη επιθεώρηση των μεταλλικών κατασκευών Καλατράβα και των πολυκαρβονικών των Στεγάστρων των εγκαταστάσεων του ΟΑΚΑ.
Σημειώνεται ότι, πριν από μερικές μέρες αγωνιζόταν στο ΟΑΚΑ ο Παναθηναϊκός κόντρα στη Βιγιαρεάλ (21/9) με 57.000 φιλάθλους στις κερκίδες ενώ 61.390 «πράσινοι» έδωσαν δυναμικό παρών στις 29 Αυγούστου στην αναμέτρηση με αντίπαλο την Μπράγκα. Δηλαδή, σχεδόν 118.000 άτομα -για να μην υπολογίσουμε τα μουσικά events και τις συναυλίες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού- ρίσκαραν τη ζωή τους εν αγνοία τους.
Μάλιστα, την ώρα που εκδόθηκε η ανακοίνωση για το κλείσιμο περίπου 1.000 παίκτες μπριτζ βρίσκονταν μέσα στο ποδηλατοδρόμιο, καθώς ήταν σε εξέλιξη το διασυλλογικό πρωτάθλημα. Οι αγώνες είχαν ξεκινήσει, αλλά οι αθλητές ενημερώθηκαν ότι ο χώρος πρέπει να εκκενωθεί, και έτσι έγινε. Όσοι ήταν παρόντες αποχώρησαν από το ΟΑΚΑ και το πρωτάθλημα θα συνεχιστεί σήμερα στις εγκαταστάσεις του ΣΕΦ.
Κανένας έλεγχος από το 2004
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, οι εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ είχαν να ελεγχθούν από το 2004 ενώ, εδώ και 19 χρόνια, στο Στέγαστρο -σχέδιο του διάσημου Ισπανού αρχιτέκτονα Σαντιάγο Καλατράβα που δημιουργήθηκε με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες- δεν έχουν πραγματοποιηθεί ούτε μία φορά εργασίες συντήρησης, με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου.
Μόνο αφού το θέμα απασχόλησε τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, τ0 2014 αναγγέλθηκαν εργασίες συντήρησης στο Στέγαστρο. Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς εκταμιεύτηκαν 8 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Αττικής για τη συντήρηση και επισκευή του.
Το 2020 έκθεση του υπουργείου Υποδομών διαπίστωνε σειρά προβλημάτων στο Στέγαστρο, τα οποία έπρεπε να αντιμετωπιστούν άμεσα και προκηρύχθηκε διαγωνισμός, ο οποίος, όπως αναφέρουν πηγές, η τύχη του αγνοείται.
Η επιθεώρηση
Τον Απρίλιο του 2023 το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ο έλεγχος των μεταλλικών κατασκευών «Καλατράβα» στο συγκρότημα του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών έπειτα από σχετικό διαγωνισμό που διενήργησε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility) του Ταμείου για λογαριασμό του υφυπουργείου Αθλητισμού και του ΟΑΚΑ.
Το αντικείμενο του διαγωνισμού αφορούσε σε υπηρεσίες επιθεώρησης και ελέγχου των μεταλλικών κατασκευών και πολυκαρβονικών φύλλων επικάλυψης των εξής κατασκευών του ΟΑΚΑ:
- Του στεγάστρου του Κεντρικού Σταδίου.
- Του στεγάστρου του Ποδηλατοδρομίου.
- Των δύο εισόδων.
- Του Τείχους των Εθνών
- Της Αγοράς.
Σκοπός του ελέγχου, ο οποίος πραγματοποιήθηκε από εξειδικευμένα τεχνικά συνεργεία, ήταν να εντοπιστούν τυχόν προβλήματα που μπορεί ενδεικτικά να αφορούν σε διαβρώσεις, αποφλοιώσεις σε βαφές, προβλήματα σε συγκολλήσεις, προβλήματα σε κοχλιώσεις, αναρτήρες, κλπ. σε στοιχεία των μεταλλικών κατασκευών που χρήζουν αντιμετώπισης, συντήρησης και αποκατάστασης, καθώς και σε προβλήματα στα πολυκαρβονικά φύλλα, στις βάσεις στήριξης τους και στα υλικά στεγανοποίησης και σφράγισης αυτών.
Τη Δευτέρα ο υφυπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης αναμένεται να κάνει δηλώσεις για το ζήτημα που έχει ανακύψει, αλλά και για τις λύσεις που θα δοθούν αναφορικά με τη λειτουργία της αθλητικής κοινότητας.
Διαβρώσεις
Σκοπός του ελέγχου, ο οποίος πραγματοποιήθηκε από εξειδικευμένα τεχνικά συνεργεία, είναι να εντοπιστούν τυχόν προβλήματα που μπορεί ενδεικτικά να αφορούν σε διαβρώσεις, αποφλοιώσεις σε βαφές, προβλήματα σε συγκολλήσεις, προβλήματα σε κοχλιώσεις, αναρτήρες, κλπ. σε στοιχεία των μεταλλικών κατασκευών που χρήζουν αντιμετώπισης, συντήρησης και αποκατάστασης, καθώς και σε προβλήματα στα πολυκαρβονικά φύλλα, στις βάσεις στήριξης τους και στα υλικά στεγανοποίησης και σφράγισης αυτών.
Η επιθεώρηση θα αναδείξει επίσης αφενός τυχόν απαιτούμενες μελέτες που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο της παρούσας σύμβασης και αφετέρου τις ενέργειες συντήρησης, επισκευής και αντικατάστασης που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν, στο πλαίσιο της σχετικής σύμβασης υλοποίησης που θα ακολουθήσει.
Το ΤΑΙΠΕΔ υπέγραψε σύμβαση στις 21 Νοεμβρίου 2022 με την κοινοπραξία Σ. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ – Κ.ΦΑΡΡΟΣ ΔΟΜΗ Α.Ε. – Ι. ΜΑΥΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Α.Ε που ανέλαβε το έργο, προϋπολογισμού 1,79 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το έργο χρηματοδοτείται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».
Αναβάθμιση περιβάλλοντος χώρου
Παράλληλα, σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται και ξεχωριστός διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ, με προϋπολογισμό 295.000 ευρώ, ο οποίος αφορά στην εκπόνηση προμελέτης για εργασίες που συμπεριλαμβάνουν την αποκατάσταση και αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου του ΟΑΚΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά στη μελέτη της αρχιτεκτονικής διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου, για την οποία οι αρχές σχεδιασμού συμπεριλαμβάνουν τη δημιουργία αίσθησης πάρκου με ενίσχυση των χώρων πρασίνου και τη διαμόρφωση χωρών αναψυχής, περιπάτου, άθλησης και ξεκούρασης (π.χ. κιόσκια, πέργκολες) μέσα στο πάρκο. Την προμελέτη θα ακολουθήσει σύμβαση υλοποίησης με αντικείμενο την οριστική μελέτη, μελέτη εφαρμογής και εκτέλεση εργασιών αποκατάστασης και αναβάθμισης του περιβάλλοντος χώρου του ΟΑΚΑ. Τα έργα εντάσσονται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».


Latest News

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,