
Ούριος άνεμος πνέει στη ναυλαγορά των bulk carriers, με τα Capesizes να βρίσκονται στο επίκεντρο. Ειδικότερα, ο κύριος δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου BDI σημείωσε άνοδο 5% και διαμορφώθηκε στις 1.694 μονάδες, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδα από τον περασμένο Δεκέμβριο.
Σύμφωνα με τους αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers, η διαδρομή 5 T/C για Capesize είναι στα 17.274 δολ./ημέρα και η διαδρομή 5 T/C για Panamaxes είναι στα 15.164 δολ./ημέρα καθιστώντας όλα τα μεγέθη πλοίων κερδοφόρα για τους ιδιοκτήτες και τους επενδυτές. Όπως τονίζεται, οι κινεζικές εισαγωγές και εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, χάλυβα και άνθρακα κινούνται σε υψηλότερους λόγους σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
UNCTAD: Τα μακρινά ταξίδια του πετρελαίου και των σιτηρών
Στην αγορά των Handymax, η Ευρώπη συνέχισε ανοδικά με την βαλτική να ενισχύει την αγορά με περισσότερα φορτία λιπασμάτων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα 17.500-19.000 δολ./ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα 18.000 -19.500 δολ./ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα 13.500-15.000 δολ./ημέρα.
Διώρυγα του Παναμά: Τροποποιήσεις στις διελεύσεις πλοίων
Στο μεταξύ, σημαντική βελτίωση αναμένεται να καταγραφεί σε μία από τις πιο σημαντικές εμπορικές πύλες του πλανήτη, καθώς η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε ότι από τον Οκτώβριο θα μειωθεί η επιβάρυνση για τη χρήση νερού που είχε επιβάλει για την εξοικονόμηση νερού κατά τη διάρκεια παρατεταμένης ξηρασίας.
Ειδικότερα, από την 1η Οκτωβρίου θα υπάρξουν τροποποιήσεις στο μεταβλητό στοιχείο του Fresh Water Surcharge (FWS), με στόχο τη βελτίωση της στάθμης των υδάτων των λιμνών που έχουν επηρεαστεί από την έλλειψη βροχόπτωσης.
Ετσι, με αυτή την προσαρμογή του FWS και με δεδομένη την τρέχουσα στάθμη της λίμνης Gatun, οόσοι επιθυμούν να διέλθουν της Διώρυγας του Παναμά θα λάβουν μείωση περίπου 50% στο μεταβλητό ποσοστό σε σύγκριση με την τρέχουσα φόρμουλα. Το FSW εφαρμόζεται σε όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 125 ποδών που διέρχονται από τη διώρυγα.
Οι περιορισμοί
Η Αρχή που διαχειρίζεται την πλωτή δίοδο είχε επιβάλλει αυστηρούς περιορισμούς όσον αφορά τα πλοία που μπορούν να τη διασχίσουν, οδηγώντας σε καθυστερήσεις και αύξηση του κόστους, ειδικά για όσους επιλέγουν επαναδρομολογήσεις πλοίων σε άλλες διαδρομές.


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες